تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسا روزه‏دارى كه از روزه‏اش جز گرسنگى و تشنگى بهره‏اى ندارد و چه بسا شب زنده‏دارى كه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814738382




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس‌جمهوري قانون تامين اعتبار كالاهاي اساسي و جبران خسارت خشكسالي را ابلاغ كرد


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: رئيس‌جمهوري قانون تامين اعتبار كالاهاي اساسي و جبران خسارت خشكسالي را ابلاغ كرد
سرويس سياسي - اجتماعي: دكتر محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهوري قانون متمم بودجه سال 1387 كل كشور براي تامين اعتبار مورد نياز واردات كالاهاي اساسي و ضروري و جبران خسارت ناشي از خشكسالي و سرمازدگي را ابلاغ كرد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دولت بر اساس ماده واحده اين قانون، به دولت اجازه داده مي شود علاوه بر ارقام جداول مندرج در بودجه سال 1387 كل كشور معادل ارزي 45 هزار ميليارد ريال از محل حساب ذخيره ارزي برداشت و براي تامين اعتبار مورد نياز واردات كالاهاي اساسي و ضروري و جبران خسارت ناشي از خشكسالي و سرمازدگي مصرف كند.

مبلغ 20 هزار ميليارد ريال از اين رقم براي خريد و واردات كالاهاي اساسي و ضروري براساس تصويب‌نامه هيات وزيران اختصاص خواهد يافت و 25 هزار ميليارد ريال نيز براي حمايت از خسارت ديدگان، ‌بهره‌برداران و توليد كنندگان بخش كشاورزي در برابر خسارت‌هاي ناشي از خشكسالي و سرمازدگي در همه استانهاي كشور تخصيص خواهد يافت.

از رقم 25 هزار ميليارد ريال اختصاص يافته براي جبران خسارت خشكسالي و سرمازدگي، 8 هزار ميليارد ريال براي تامين يارانه مورد نياز نهاده‌هاي كشاورزي ( اعم از باغي ، زراعي ، دامي و طيور)، 6 هزار ميليارد ريال براي تامين اعتبار به منظور پرداخت سود و كارمزد تسهيلات بانكي كشاورزان خسارت ديده براي امهال يكساله اقساط سررسيد شده، 2 هزار ميليارد ريال با هدف پرداخت خسارت به كشاورزان خسارت ديده فاقد پوشش بيمه‌اي، 2 هزار ميليارد ريال نيز براي افزايش اعتبار صندوق بيمه محصولات كشاورزي، 3 هزار ميليارد ريال براي تامين اعتبار كمك‌هاي فني و اعتباري اصلاح شيوه‌هاي آبياري و توسعه آبياري تحت فشار و 4 هزار ميليارد ريال براي تامين اعتبار به منظور تامين آب شرب مناطق شهري ،‌روستايي و عشايري اختصاص خواهد يافت.

بر اساس تبصره 1 قانون متمم بودجه 87، دولت مكلف است در تامين و جبران خسارت‌هاي كشاورزان، باغداران و دامداران در استان‌هاي مختلف با تناسب خسارت وارده اقدام كند. به علاوه در تعيين سهميه هر استان بايد مبالغ تخصيص يافته قبلي توسط دولت نيز لحاظ شود و هر گونه مقررات و جداول مغاير با اين تبصره لغو مي‌شود.

بر اساس تبصره 2 نيز دولت موظف شده است در پايان هر ماه عملكرد و جزئيات استفاده از اين اعتبار را به مجلس شوراي اسلامي گزارش كند. اين قانون كه به صورت لايحه 2فوريتي از سوي دولت به مجلس تقديم شده بود، مشتمل بر ماده واحده و دو تبصره در جلسه علني روز سه‌شنبه يازدهم تير ماه مجلس شوراي اسلامي تصويب شد و در تاريخ دوازدهم تيرماه به تائيد شوراي نگهبان رسيد و 25 تيرماه دكتراحمدي نژاد آن را براي اجرا به معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهوري و وزارت بازرگاني ابلاغ كرد.

سهام شركت فولاد خوزستان‌

خبر ديگر اين كه دولت با اختصاص 5درصد ديگر از سهام خود در شركت فولاد خوزستان (بزرگترين و سودآورترين شركت‌هاي كنوني حاضر در بورس كشور) به طرح سهام عدالت موافقت كرد. بنابراين گزارش، با تصميم وزيران عضو ستاد مركزي توزيع سهام عدالت و تاييد رئيس جمهوري، مقرر شد 5درصد از سهام متعلق به دولت در شركت فولاد خوزستان از طريق بورس و با قيمت قبلي مصوبه هيات عالي واگذاري در قالب طرح سهام عدالت واگذار شود.

پيش از اين نيز 25درصد سهام فولاد خوزستان به سهام عدالت اختصاص يافته بود.

مصوبه جبران زيان تغيير ارزش يورو

دولت همچنين براي پوشش ضرر و زيان ناشي از تغيير نرخ يورو براي واحدهاي توليدي و صنعتي كه تاكنون تسهيلات ارزي دريافت كرده‌اند، براي اين واحدها تخفيف قابل توجه درنظر گرفت.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، بر اساس مصوبه كميسيون اقتصاد،‌ وزارت صنايع و معادن موظف شد با بررسي پوشش ضرر و زيان ناشي از تغيير نرخ يورو براي اشخاصي كه تاكنون تسهيلات ارزي دريافت‌كرده‌اند، پس از تصويب وزير صنايع و حداكثر به ميزان سود تسهيلات، تخفيف براي دريافت كنندگان ارائه دهد، به نحوي كه بانك حداقل تسهيلات پرداختي را دريافت كند. همچنين وزارت صنايع و معادن مجاز است نسبت به تقسيط مجدد بدهي ارزي معوقه ناشي از تغيير نرخ يورو حداكثر تا 5سال و بخشش جرائم تاخير اقساط معوقه اقدام و نتيجه را براي ابلاغ نهايي به كميسيون اقتصاد ارائه كند.




 شنبه 29 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 168]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن