تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803559679




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قيمت زمين و مسكن در خراسان شمالي رو به كاهش است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: قيمت زمين و مسكن در خراسان شمالي رو به كاهش است
داخلي. اقتصادي. اجتماعي. مسكن.

كارشناسان و دست‌اندركاران زمين و مسكن در خراسان شمالي بر اين باورند كه قيمت زمين و مسكن در اين استان كه پس از ارتقاي اين منطقه به استان روند افزايشي گرفته بود، اكنون با سياستهاي موثر دولت، سير نزولي به خود گرفته است.

آنان در گفت و گو با خبرگزاري جمهوري اسلامي دليل اصلي كاهش قيمت زمين و مسكن در اين استان بويژه در بجنورد مركز خراسان شمالي را اجراي طرح مسكن مهر و بهسازي و نوسازي مسكن روستايي عنوان مي‌كنند.

به گفته آنان رفع مشكل تامين مصالح ساختماني و تسهيلات بانكي براي سازندگان بخش مسكن مهر كه بخش زيادي از اقشار كم‌بضاعت فاقد مسكن را در بر گرفته مي‌تواند بيش از اين نيز به كاهش قيمت زمين و مسكن منجر شود.

در استان خراسان شمالي براساس آمار سازمان مسكن و شهرسازي تاكنون در بخش مسكن مهر ‪ ۲۱‬هزار متقاضي در قالب شركتهاي تعاوني كارمندان، كارگران و اقشار كم‌درآمد براي دريافت زمين نامنويسي كرده‌اند كه با بيش از نيمي از اين شركتها نيز تفاهمنامه و قرارداد منعقد شده است.

همچنين در بخش مسكن اجاره‌اي نيز براي چهار هزار متقاضي زمين تحويل و ساخت آن شروع شده است.

حسين نجابتي يك مشاور املاك در بجنورد مي‌گويد: قيمت زمين و مسكن در شهر بجنورد مركز استان كه در چند سال گذشته افزايش چشمگيري داشته، روند نزولي را مي‌پيمايد.

او در گفت و گو با خبرگزاري جمهوري اسلامي دليل اين امر را اجراي طرح مسكن مهر اجاره ‪ ۹۹‬ساله و ساير طرحهاي دولت نهم دانست كه در استانها از طريق واگذاري زمين رايگان در دست اجراست.

وي خاطرنشان كرد: روند نزولي قيمت زمين به دليل واگذاري زمين رايگان از سوي دولت با امكانات زيربنايي بيشتر از مسكن است به طوري كه در بخش زمين با ركود شديد مواجه هستيم.

نجابتي افزود: اكنون بورس‌بازي زمين در استان متوقف و بسياري‌از سودجويان كه پيش‌تر به اميد افزايش قيمت و فروش آن به قيمت بالاتر زمين خريداري كرده بودند نيز متضرر شده‌اند.

"سيدرضا ميرزاوندي" مدير يك شركت انبوه‌ساز مسكن در خراسان شمالي گفت:
قيمت مسكن در اين استان به خصوص در شهر بجنورد از التهاب چند سال گذشته خارج شده و به حالت عادي برگشته است.

او افزود: بخشي از اين طرحها تا پايان امسال به نتيجه مي‌رسد كه اين موجب كمرنگ شدن بورس‌بازي در بخش مسكن شده و از بين رفتن بورس‌بازي در بخش مسكن خود نويدبخش كاهش قيمت است.

وي معتقد است: البته در شرايط ركود بخش مسكن، سرمايه‌هايي كه براي سود جويي وارد اين بخش شده بود كاهش يافته و اين روند ممكن است منابع مالي بخش ساخت و ساز را با مشكل مواجه كند.

وي خاطرنشان كرد: دولت براي رفع مشكل تامين منابع براي ادامه روند ساخت وساز بايد تسهيلات بخش مسكن را ساماندهي كند تا ساخت و سازهايي كه در قالب بند دال تبصره ‪ ۶‬جريان دارد، ادامه يابد.

اين انبوه‌ساز كمبود مصالح ساختماني، عدم پرداخت به موقع تسهيلات بانكي، كمبود نيروي انساني ماهر را معضلي بر سر راه شتاب اجراي طرح مسكن مهر عنوان كرد.

معاون عمراني استاندار خراسان شمالي نيز بر اين باور است كه طرحهاي مسكن مهر و بازسازي و نوسازي مسكن روستايي در استان خراسان شمالي كه در دولت نهم آغاز شد توانست بخش زيادي از نياز مسكن اقشار كم‌درآمد را كه متقاضي زمين و مسكن بودند، مرتفع نمايد.

"نورعلي طالب‌زاده" به خبرگزاري جمهوري اسلامي اظهار داشت: اين استان در بخش مسكن مهر به ويژه در ساخت مسكن در ‪ ۳۰‬استان كشور رتبه برتر را كسب كرده و در بخش مسكن روستايي نيز كاركرد خوبي داشته است.

وي براين باور است: اجراي طرح نوسازي و بازسازي مسكن روستايي با تسهيلات ارزان قيمت توانست علاوه برايجاد اشتغال از قبل اين ساخت و ساز در روستاها مشكل مسكن روستاييان را مرتفع و جلوي مهاجرت را بگيرد.

معاون استاندار خراسان شمالي گفت: كاهش مهاجرت روستاييان به شهرها و افزايش روند ساخت و ساز مسكن از طريق اجراي طرح مسكن مهر توانست جلوي رشد بي‌رويه قيمت مسكن را در اين استان بگيرد.

طالب‌زاده معتقد است: طرح مسكن مهر كه در آن زمين رايگان در قالب اجاره ‪ ۹۹‬ساله در اختيار اعضاي شركتهاي تعاوني قرار گرفته، بورس‌بازي زمين را در اين استان به خصوص در بجنورد با ركود مواجه كرده است.

رييس سازمان مسكن و شهرسازي خراسان شمالي نيز گفت: در اين استان در راستاي طرح مسكن مهر، بند دال تبصره ‪ ،۶‬اعطاي زمين به ‪ ۲۱‬هزار نفر در قالب شركتهاي تعاوني صورت گرفته و يا در آستانه انعقاد قرارداد است.

"محمدهادي جاويد" به خبرگزاري جمهوري اسلامي گفت: بيش از نيمي از اين افراد زمين خود را دريافت و ساخت وساز واحدهاي مسكوني خود را شروع كردند.

وي خاطرنشان كرد: پارسال بر اساس آمار شهرداريهاي استان براي ‪ ۱۱‬هزار واحد مسكوني پروانه ساخت صادر شده كه هشت هزار پروانه براي بجنورد بوده است.

او اظهار داشت: صدور پروانه ساخت نشان مي‌دهد كه مراحلي از ساخت و ساز انجام شده و اين آمار به نسبت سه سال قبل از آن چهار برابر رشد داشته است.

جاويد افزود: بر اساس آمار ارايه شده توسط سازمان مديريت و برنامه‌ريزي سابق، رقم كمبود مسكن در نواحي شهري اين استان ‪ ۱۴‬هزار واحد بود و اين در حالي است كه آمار ساخت و ساز و تكميل بنا بيش از اين ميزان است.

وي خاطرنشان كرد: شروع ساخت و سازها و واگذاري زمين در قالب بند دال تبصره ‪ ۶‬توانست جلو رشد بي‌رويه قيمت مسكن را در استان بخصوص در شهر بجنورد بگيرد.

او اظهار داشت: اين روند موجب كاهش قيمت مسكن و ركود در بازار زمين شده و حتي اجاره بهاي مسكن را نيز تا حدود زيادي متوقف كرده است.

رييس سازمان مسكن و شهرسازي خراسان شمالي گفت: اين در حالي است كه اگر طرح دولت براي اجراي ساخت مسكن در قالب مسكن مهر و واگذاري زمين رايگان نبود، قطعا ما در اين استان روند صعودي قيمت مسكن را داشتيم.

جاويد افزود: البته در ساخت مسكن عواملي به‌جز زمين مانند مصالح ساختماني و تسهيلات بانكي و نيروي كار فني دخالت دارند.

او خاطرنشان كرد: بايد در بخش تامين مصالح ساختماني و تسهيلات بانكي نيز هماهنگي ايجاد شود تا روند رشدي كه در ساخت و ساز مسكن در استان ايجاد شده ادامه يابد.

اين مسوول يادآور شد: در بخشهايي كه مرتبط با سازمان مسكن و شهرسازي استان به خصوص تامين زمين و آماده‌سازي زمين بوده مشكلي وجود ندارد و در شهر بجنورد ‪ ۲۸۰‬هكتار زمين در شهرك گلستان پيش‌بيني شده و ‪ ۵۰‬هكتار نيز آماده‌سازي و بخشي از آن به شركتهاي تعاوني واگذار شده است.

جاويد افزود: ما صرفا در شهرك گلستان بجنورد براي ساخت ‪ ۲۳‬هزار واحد مسكوني زمين مهيا كرده‌ايم كه نياز حداقل ‪۱۰‬ساله مركز استان را تامين كرده است.

وي اظهار داشت: اين سازمان در پنج شهرستان ديگر استان نيز براي واگذاري زمين مشكلي ندارد و در صورت معرفي توسط اداره كل تعاون اين واگذاري انجام مي‌شود.

استان خراسان شمالي ‪ ۸۱۱‬هزار نفر جمعيت دارد. ك/‪۴‬
 شنبه 29 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 181]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن