تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عريف بيش از استحقاق، چاپلوسى و كمتر از استحقاق، از ناتوانى در سخن و يا حسد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815386621




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تپه‌هاي عباس‌آباد، بهانه نقد همشهري


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: تپه‌هاي عباس‌آباد، بهانه نقد همشهري


مديريت- گروه شهري:
حمزه شكيب رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي شهر در جلسه اخير شوراي شهر تهران اظهاراتش را در گزارش همشهري عصر درمورد«درخواست استاندار تهران براي ورود به تپه‌هاي عباس‌آباد» رد و عنوان كرد:

«به جز رفتار غيرحرفه‌اي خبرنگار و مسئولان ذي‌ربط روزنامه كه مشاهده شد، حتي ادبيات خبر هم تحريف شده و زشت بود.»

در گزارش مذكور همشهري عصر در دو نقل قول از حمزه شكيب عنوان شده بود:« شوراي شهر به هيچ‌وجه چنين استثنايي را نمي‌پذيرد و اجازه تغيير كاربري به اراضي عبا‌س آباد را به هيچ دستگاه و نهادي نمي‌‌دهد.به گفته شكيب اگر استانداري و يا هر نهاد ديگري بخواهد در اين محدوده ساخت وسازي داشته باشد بايد در قالب طرح جامع تهران انجام بگيرد و درخواست كاربري غيرآنچه به اين اراضي داده شده، غيرقانوني بوده و با مخالفت شوراي شهر مواجه مي‌شود.»

اگرچه در اين پاسخ چيزي بجز تاكيد آقاي شكيب به‌عنوان يك عضو شوراي شهر به نص صريح قانون و ضوابط طرح جامع ديده نمي‌شود اما ايشان در جلسه روز سه‌شنبه بدون آنكه كوچك‌ترين اشاره‌اي به متن درج شده در روزنامه همشهري وهمچنين بيان اينكه كدام بخش از اين گفت‌و‌گو صحيح نيست، داشته باشد، مجموعه روزنامه همشهري را با اين جملات مورد انتقاد قرار داد:

«چند ماه قبل در مورد عملكرد اين روزنامه، به شهردار تهران تذكر داديم تا در اين روزنامه، به مسائل پيچيده و مهم شهري بپردازند، اما نه تنها اتفاقي نيفتاد. بايد كار اساسي توسط شورا براي اصلاح عملكرد همشهري انجام شود، قاليباف بايد توضيح دهد كه اين نگاه حاكم در روزنامه همشهري، بر چه اساسي است. مسائل زيست محيطي، اجتماعي و فرهنگي زيادي در شهر تهران وجود دارد كه بايد به آنها بپردازيم؛ تا كي مي‌خواهيم به موضوعات ديگري بپردازيم و آنها را بزرگ كنيم.»

و البته اين سؤال گروه شهري همشهري عصر كه آيا درخواست استاندار براي ورود به تپه‌هاي عباس‌آباد آن هم با تاكيد بر اينكه « شهرداري تهران يك استثنا قائل شود.» براي شهر مهم نيست؟

شكيب حتي عنوان كرد:«دلمان را به تيراژ بالاي روزنامه «همشهري» خوش نكنيم؛ چرا كه بسياري از مردم اين روزنامه را به خاطر آگهي‌هاي آن خريداري مي‌كنند.» البته، مهدي چمران ـ رئيس شوراي شهر تهران ـ نيز در ادامه صحبت‌هاي شكيب بر همان موضوعي كه همشهري بر آن تاكيد دارد، تاكيد كرده است:«من تعجب مي‌كنم؛ چرا كه اصل موضوع به نامه‌اي كه من نوشته بودم، برمي‌گردد. در اين نامه، اجازه ساخت ساختمان بانك توسعه صادرات در اراضي عباس‌آباد گرفته شده، اما در مورد ساختمان استانداري تهران، به‌دليل اينكه زمين ساختمان مشخص شده بود، اما بودجه براي ساخت نداشت، هنوز اقدامي صورت نگرفته بود.»

چمران حتي در تاييد اينكه ورود استانداري به ريه‌هاي تنفسي شهر غيرقانوني است، درهمين جلسه گفت:« احداث اين دو مركز با منشور اراضي عباس‌آباد، سازگار نيست و اين موضوع به هيچ وجه به اين معني نيست كه شهرداري و شوراي شهر با فرمانداري، استانداري و يا هر نهاد ديگري كشمكش دارد.

وي با يادآوري اينكه علت مخالفت شورا با اين موضوع، اين است كه اراضي عباس‌آباد، جزو فضاي تنفسي تهران است، گفت: در عين حال، ساخت و ساز در اين محدوده به‌دليل آنكه اقدامي فرهنگي نبوده، مورد مخالفت قرار گرفته است.

در ادامه صحبت‌هاي چمران، حسن بيادي، نايب‌رئيس شوراي شهر تهران در تذكري تاكيد كرد: در حال حاضر، چندين نشريه زيرمجموعه روزنامه همشهري شكل گرفته و اين در حالي است كه شوراي شهر تهران، در مورد برچيده شدن شركت‌هاي غيرقانوني شهرداري تهران تا كنون چندين بار تاكيد كرده است.

وي ابراز عقيده كرد كه مقبوليت روزنامه‌ همشهري، با عملكردهاي اخيرش كم شده و حتي مي‌توان با يك نظرسنجي نسبت به كاهش تعداد خوانندگان اين روزنامه اطمينان پيدا كرد. وي به جلسه‌ هفته‌ گذشته‌ شوراي شهر تهران كه با حضور شهردار برگزار شد، اشاره كرد و گفت: متأسفانه خبرنگار اين رسانه تنها به انعكاس نظرات شهردار تهران پرداخت؛ اما نظر اعضاي شوراي شهر را منتقل نكرد.

نظر مديرعامل همشهري در مورد اظهارات اخير برخي از اعضاي شوراي شهر

مديرعامل شركت همشهري گفت: احتمالا اطلاعات و آمار كافي و صحيح به بعضي از اعضاي محترم شوراي شهر تهران ارائه نمي‌شود و سوءتفاهم‌هايي را پديد مي‌آورد.

دكتر علي‌اصغر محكي كه با خبرنگار همشهري عصر گفت‌وگو مي‌كرد افزود: اقدامات همشهري كاملا شفاف و قابل ارائه به اعضاي محترم شوراي شهر است بنابراين قطعا اگر قرار باشد زماني براي تسهيل امور جاري روزنامه، شركت جديدي در همشهري ايجاد شود، اين اقدام كاملا علني و شفاف صورت خواهد گرفت و حال آنكه اصلا چنين اقدامي صورت نگرفته است.

محكي افزود: اعضاي محترم شوراي شهر هر زمان لازم بدانند مي‌توانند ولو با يك تماس تلفني با مديريت همشهري، اطلاعات مورد نياز را مطالبه و دريافت و درباره صحت و سقم اخباري كه به آنها مي‌رسد ارزيابي كنند.

مديرعامل همشهري هم چنين درباره اين اظهارنظر عضو ديگر شوراي شهر كه گفته است نبايد به تيراژ همشهري دل بست چون مردم، آن را به خاطر آگهي‌هايش مي‌خرند گفت: من اين سخن را نمي‌توانم بپذيرم، چون بررسي‌هاي دقيق مخاطب‌شناسانه ما راجع به خوانندگان همشهري نشان داده است كه آنان روزنامه همشهري را با دغدغه‌ها و مسائل روزمره خود نزديك مي‌بينند و لذا آن را انتخاب مي‌كنند.

وي افزود: اگر واقعا مردم اين روزنامه را به خاطر آگهي‌هاي آن مي‌خرند و توجهي به مطالب آن ندارند، پس هر روزنامه ديگري هم مي‌تواند آگهي انتشار دهد و به تيراژ بسيار بالا نظير همشهري دست يابد، اما در عمل اين اتفاق كمتر افتاده است.

محكي افزود: ما به رعايت امانت در كار حرفه‌اي خود التزام عملي داريم و اگر احيانا و بر فرض بر اثر اشتباه، مطلبي را به فردي نسبت بدهيم، راه قانوني براي تكذيب آن وجود دارد.

وي گفت: وقتي براي اداي توضيحات هر كسي كه با وي مصاحبه مي‌شود، چاره قانوني وجود دارد، نيازي نيست كار به تريبون عمومي كشانده شود. درواقع بستر مطبوعات، محلي مناسب براي طرح ديدگاه‌هاي مختلف و عملكرد نهادهاي اجرايي و عمومي است.

مديرعامل همشهري همچنين گفت:عدم احداث بنا در تپه‌هاي عباس‌آباد، همانگونه كه در جلسه اخير شوراي شهر مطرح شده، از خواسته‌هاي اين شورا است و آنچه روزنامه همشهري در گفت‌وگو با رئيس محترم كميسيون عمران شورا به آن پرداخته، تحكيم ديدگاه شوراي شهر است و واقعا من نمي‌دانم چه چيزي تكذيب شده است.

دكتر علي‌اصغر محكي در پايان ضمن تاكيد بر اينكه اطلاع‌رساني از تصميمات و فعاليت‌هاي شوراي شهر، در ماه‌هاي اخير سيرصعودي داشته است گفت: بنا به وظيفه حرفه‌اي خود اين كار را انجام مي‌دهيم و هيچ انتظاري هم نداريم.

تنها انتظار ما اين است كه به موازات همراهي و صدق نيت حاكم در همشهري، مديران شهري و اعضاي محترم شوراي شهر تهران نيز تعامل خود را با همشهري گسترش دهند و مطمئن باشند اين روزنامه، برترين رسانه براي بازتاب آرا و عقايد و عملكرد قابل دفاع آنهاست.

تاريخ درج: 29 تير 1387 ساعت 14:32 تاريخ تاييد: 29 تير 1387 ساعت 14:40 تاريخ به روز رساني: 29 تير 1387 ساعت 14:40
 شنبه 29 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن