تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815333511




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

3 ( در شهر )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 3 ( در شهر )
نايب قهرمان كشتي فرنگي كارگران جهان؛ نادري خادم: شايد آزاد كار شدم!

* هاشم رسايي فر
مسلم نادري خادم از جمله كشتي گيران خراساني است كه در خانواده اي كشتي دوست رشد كرده، اما با وجود شايستگي هايش، هيچ گاه به آنچه استحقاق آن را داشته نرسيده است كه اگر اين گونه بود، خيلي زودتر از اينها بايد تيم ملي را در تسخير او مي ديديم. مسلم از جمله معدود كشتي گيراني است كه هم در كشتي آزاد و هم در فرنگي، ميدانهاي مختلفي را تجربه كرده است.
او كه كارش را ابتدا با كشتي آزاد و در باشگاه بهمن مشهد زير نظر مازيار پويان و مرتضي نادري خادم (برادر بزرگترش) شروع كرده، بعدها به كشتي فرنگي رو آورد و حتي 3 سال قبل و در آستانه مسابقات جهاني مجارستان، تا مرز ملي پوش شدن هم پيش رفت؛ اما هم وزن بودن با حريف قدري مثل حميد سوريان كه از حمايت مستقيم محمد بنا سرمربي وقت تيم ملي فرنگي برخوردار بود، باعث شد تا در اوج آمادگي اين شانس را از دست بدهد و در پس مدالها و قهرماني سوريان به چشم نيايد. مسلم نادري خادم اگرچه تا پيش از رقابتهاي بين المللي كارگران جهان در اسپانيا مجال شركت در هيچ رقابت برون مرزي را به دست نياورده بود، ولي چندي پيش با درخشش در اين مسابقات، عنوان نايب قهرماني كارگران جهان در وزن 55 كيلو را به خود اختصاص داد و همين درخشش انگيزه اي شد براي گفتگو با او.
* از مسابقات اسپانيا بگو؟
** امسال مسابقات بين المللي كشتي كارگران جهان در دو رشته آزاد و فرنگي به ميزباني اسپانيا برگزار شد. رقابتها به دليل اينكه فاصله زيادي تا المپيك نداشت، با استقبال خوبي از سوي كشتي گيران مطرح و المپيكي رو به رو شد، به گونه اي كه تيم روسيه با تركيب كامل به اين مسابقات آمده بود و تيمهاي كوبا، سوئد و كانادا نيز اكثر ملي پوشانشان را در اختيار داشتند.
* حريفانت در اين مسابقات از چه كشورهايي بودند؟
** دور اول با قرعه استراحت روبه رو شدم، در دور دوم كشتي گيري از اسپانيا را شكست دادم، دور سوم كشتي گير رومانيايي را كه قهرمان اروپا بود از پيش رو برداشتم، فينال هم با كشتي گير روس كشتي گرفتم.
* تا قبل از اينكه به اسپانيا سفر كني، فكر مي كردي به اين نتيجه دست پيدا كني؟
** تاكنون چندين بار تا مرز اعزام به مسابقات بين المللي پيش رفتم، اما هيچ وقت اين موقعيت برايم ايجاد نشد تا خودي نشان دهم. در مسابقات اسپانيا نيز با هدفي كه براي خودم تعيين كرده بودم، حاضر شدم و مي خواستم با دست پر به كشور برگردم كه خدا را شكر اين اتفاق افتاد و توانستم نايب قهرمان اين مسابقات شوم.
* برخورد مسؤولان ورزش استان پس از اين موفقيت با شما چگونه بود؟
** حتي يك تماس خشك و خالي هم با من نگرفتند. با توجه به اينكه من و آقاي سرشوق تنها كشتي گيراني بوديم كه براي تيم مدال نقره گرفتيم، اما شنيدم از وي (سرشوق) در اصفهان استقبال خوبي شد ولي من در اينجا وقتي رفتم تنها بودم، وقتي هم كه برگشتم، كسي از من نپرسيد كجا رفتي و چه كار كردي! فقط در اين ميان مسؤولان كشتي آستان قدس رضوي و مديران ورزش كارگران و فرش مشهد با من همكاري و همراهي خوبي داشتند كه از آنها تشكر مي كنم.
* كشتي را با آزاد شروع كردي، چه شد كه از كشتي فرنگي سردرآوردي؟
** همان طور كه گفتيد، شروع فعاليتم با كشتي آزاد بود و حتي اولين قهرماني ام در جوانان كشور و در كشتي آزاد رقم خورد، اما پس از مصدوميتي كه برايم اتفاق افتاد، براي مدتي از ميادين دور افتادم تا اينكه با حضور برادرم (محسن نادري خادم) در تيم ملي فرنگي، اين انگيزه برايم ايجاد شد تا به سمت كشتي فرنگي كشيده شدم.
* قرار گرفتن در وزني كه كشتي گير شاخصي مثل حميد سوريان در آن قرار دارد، باعث نشده تا انگيزه ات كم شود؟
** قبل از مسابقات جهاني بوداپست در مجارستان، به همراه حسن رنگرز و حميد سوريان در اردوي تيم ملي بوديم كه با توجه به آمادگي خوبي كه داشتم، شانس زيادي براي ملي پوش شدن داشتم، اما با تصميم محمد بنا، سوريان انتخاب شد بدون اينكه توانايي ما سنجيده شود. پس از آن، سوريان به مسابقات جهاني رفت و سه سال پياپي قهرمان شد. با وجود اين، هميشه انگيزه لازم را براي ادامه كار داشتم و با پشتكار به تمريناتم ادامه دادم تا در اولين فرصت شايستگي هايم را نشان دهم.
* فكر مي كني با حضور سوريان در اين وزن شانسي براي ملي پوش شدن داشته باشي؟
** در اينكه سوريان كشتي گير خوبي است شكي نيست، اما من هم انگيزه ام را از دست نخواهم داد و بهتر تمرين خواهم كرد تا بتوانم به آنچه استحقاق آن را دارم، برسم. البته، اين را هم بگويم شايد در آينده اتفاقهايي افتاد كه يك بار ديگر مسير زندگي و ورزشي ام عوض شود!
* چه اتفاقي؟
** شايد يك بار ديگر به كشتي آزاد برگشتم و در اين رشته ادامه دادم!
* چرا آزاد، مگر از كشتي فرنگي خسته شده اي؟
** نه هيچ ورزشكاري از فعاليتي كه مي كند خسته نمي شود، فقط فكر مي كنم شرايط براي كشتي گيران آزاد به لحاظ حرفه اي بهتر فراهم است.
* مثلاً چه شرايطي؟
** در كشتي آزاد همه چيز بهتر از فرنگي است؛ هم ليگ منظم تري دارند هم اينكه شرايط براي كشتي گيران فراهم تر است. مثلاً آزاد كاري كه در ليگ كشتي گيري درجه ششم، هفتم است، چندين برابر يك فرنگي كار درجه اول دستمزد مي گيرد.
* فكر مي كني در بين آزاد كاران بتواني موفقيتي به دست بياوري؟
** همان طور كه گفتم، تا قبل از ورود به كشتي فرنگي يك آزاد كار بودم و با فوت و فن كار در اين رشته آشنايي دارم و حتي چند فصل قبل به همراه تيم كشتي تبرك و راه آهن در ليگ برتر كشتي گرفتم و در كسب عنوان سوم ليگ با راه آهن در دو فصل قبل همراه بودم. ضمن اينكه به نظر من، يك فرنگي كار خوب مي تواند يك آزاد كار خوب هم باشد.

سردار غياثي در مراسم تجليل از ورزشكاران بسيجي عنوان كرد ؛ ورزش در حاشيه امور جامعه قرار دارد

جانشين فرماندهي سپاه امام رضا(ع) گفت: تا زماني كه تفكر متوليان سازمان ورزش معطوف به ورزش قهرماني باشد، در ورزش دنيا حرفي براي گفتن نخواهيم داشت.
سردار سيد هاشم غياثي در مراسم تجليل از قهرمانان و مقام آوران ورزش بسيج خراسان رضوي افزود: ما به ورزش قهرماني نياز داريم، اما براي ورزش قهرماني بايد دامنه ورزش همگاني توسعه يابد و ظرفيت ها شناسايي شود و به تناسب جمعيت، براي ورزش همگاني برنامه ريزي صورت گيرد تا از دل ورزش همگاني قهرماناني پيدا كنيم كه روحيه پهلواني داشته باشند.مديرعامل سابق باشگاه پاس تهران ادامه داد: نكته با اهميتي كه امروز بايد به آن توجه كرد، اين است كه در بين نوجوانان، جوانان و حتي بزرگسالان جامعه ما نگاه به ورزش تنها نگاه به ورزش قهرماني است كه ما بايد فرهنگ ورزش همگاني را در جامعه نهادينه كنيم.
غياثي تأكيد كرد: ورزش از موضوعات اساسي است كه بايد به صورت فرهنگ غالب در جامعه و ميان جوانان ما مطرح شود، اما متأسفانه هنوز در جامعه ورزش در حاشيه است و به متن بازنگشته است و اين نقصي است كه متوليان ورزش كشور بايد به آن توجه كنند.
وي افزود: به طور مثال در بحث اوقات فراغت، خانواده ها حاضرند براي كلاسهاي غيرورزشي مبالغ سنگيني را هزينه كنند، اما براي كلاسهاي ورزشي حاضر نيستند كوچكترين هزينه اي انجام دهند و اين نشان دهنده اين است كه نگاه جامعه به ورزش آن طور كه بايد نيست.
وي ادامه داد: زماني كه به ورزش با اين وضعيت نگاه مي شود، به هدف گذاري براي سلامت رواني و جسماني افراد جامعه هم توجهي نمي شود، در حالي كه جامعه اي مي تواند حركت رو به رشد و توسعه يافتگي خود را ادامه دهد كه افراد آن از سلامت روحي و رواني برخوردار باشند.
جانشين فرماندهي سپاه امام رضا(ع) تأكيد كرد: ورزش در ميان متدينين و بزرگان و حتي علماي ما جا افتاده است، اما سايرين به آن توجه نمي كنند. علماي بزرگ ما اعتقاد به ورزش دارند و اينكه با ورزش كردن بهتر مي توانند عبادت كنند و پيامبر اسلام(ص) هم ورزش را به عنوان يك تكليف مي دانستند.
وي خاطرنشان كرد: با ورزش كاملاً آشنا هستم، زيرا سالها مدير باشگاه مقاومت، مدير باشگاه پاس، مدير مسؤول روزنامه ورزشي پاس جوان و خبرگزاري ورزش ايران بوده ام و از متوليان مي پرسم كه آيا شرايط براي ورزش همگاني فراهم است؟ آيا متوليان ورزش براي توفيق در زمينه برنامه ريزي، اجرا و نظارت بر توسعه ورزش همگاني فكري كرده اند؟ آيا تربيت بدني و هيأت هاي ورزشي بايد به تنهايي براي ورزش برنامه ريزي كنند؟ آيا آموزش عالي توجه به زيرساختهاي علمي كردن ورزش را داشته است؟ و آيا امكانات و سخت افزار مورد نياز در ورزش را در اختيار داريم؟
مديرعامل سابق باشگاه پاس تهران تأكيد كرد: در ورزش كارها به صورت سنتي صورت مي گيرد و علم جايي در آن ندارد، امروز قهرمانان ملي ما به دليل اينكه علمي كار نمي كنند و مربيان ما هم به علم توجه ندارند، به سرعت با مصدوميت مواجه مي شوند.
وي افزود: ورزشكاران و مربيان ما به علم اعتقادي ندارند و زير بار آن نمي روند و به همين دليل دوران فعاليت حرفه اي قهرمانهاي ما بسيار كوتاه است و خيلي زود از ورزش به دليل مصدوميت كناره گيري مي كنند.
غياثي يادآور شد: در تمامي استانها از جمله خراسان رضوي قابليتهاي زيادي وجود دارد كه امروزه رو به افول گذارده اند، اما متوليان ورزش نيامده اند در اتاقهاي فكر بنشينند و از تجارت و داشته هاي پيشكسوتان استفاده كنند.
وي افزود: تمام كساني كه تجربه كار ورزشي دارند علاقه مند كمك كردن به آن هستند و اطلاعاتي دارند كه مي توانند در اتاقهاي فكر در اختيار متوليان قرار دهند، اما به دليل اينكه متوليان نمي خواهند، از آنها استفاده نمي شود.
وي ادامه داد: با همين ظرفيتهاي موجود مي شود تعداد بيشتري از افراد جامعه را به ورزش علاقه مند كرد.
جانشين فرماندهي سپاه امام رضا(ع) تأكيد كرد: نبايد در ورزش اين طور بود كه چند دستگي به وجود بيايد، مانند اتفاقي كه در كشتي خراسان رضوي رخ داده است.
وي افزود: ما مجامعي براي هيأتها برگزار مي كنيم كه كاملاً سياسي است و به اسم انتخابات برگزار مي شود، در حالي كه با لابي از قبل رئيس مشخص است و اين كار نادرست است و كسي بايد متولي ورزش باشد كه افراد حاضر در جامعه ورزش وي را بپذيرند.
غياثي تصريح كرد: در ورزش ما به بعضي از ورزشها بيش از حد پرداخته مي شود و الگوسازي غير از الگو پهلواني صورت مي گيرد.
جانشين فرماندهي سپاه امام رضا(ع) در خصوص سياستهاي تربيت بدني سپاه خراسان رضوي گفت: در كنار ورزش همگاني، با وجود مشكلات و محدوديتهايي كه وجود دارد به ورزش قهرماني در حد بضاعت مي پردازيم.
وي افزود: به دليل تعدد رده ها در سپاه خراسان رضوي توجه به ورزش همگاني كار سختي است، اما ما به دنبال ورزشهاي فراگير و كم هزينه اي هستيم كه قابل توسعه در جهت اهداف تشكيلاتي ماست و اغلب ورزشهاي عمومي و همگاني هستند، از جمله پياده روي، كوهپيمايي و دوچرخه سواري.
در ادامه اين مراسم سرهنگ صفدري، معاون تربيت بدني سپاه امام رضا(ع) با اشاره به عناوين بيشمار بسيجيان خراسان رضوي در مسابقات كشوري تصريح كرد: در بخش كشتي، بسيج خراسان رضوي در مسابقات كشوري و ليگ بسيج كشور در سال 86 مقام اول را كسب كرد و بيشترين ورزشكار را در تيم منتخب كشور داشته است كه به مسابقات بين المللي اسپانيا اعزام شد.
وي افزود: تيمهاي واليبال و جودوي بسيج خراسان رضوي هم توانستند در مسابقات كشوري و ليگ مقام اول و سوم را كسب كنند.
صفدري تأكيد كرد: در بخش كاركنان سپاه تيمهاي برادران و خواهران خراسان رضوي هر گاه به مسابقاتي اعزام شده اند، هيچگاه دست خالي بازنگشته اند.
معاون تربيت بدني سپاه امام رضا(ع) خاطرنشان كرد: در رشته هاي رزمي هيأتهايي را تشكيل داده ايم كه از سال قبل فعاليت خود را آغاز كرده و تمام فعاليتهاي خود را به صورت مستقل انجام مي دهند و ما هيچ دخالتي در كار آنها نمي كنيم كه اين كار باعث تحول اين رشته ها در تربيت بدني بسيج خراسان شده است.
لازم به ذكر است، در پايان اين مراسم از صد نفر از بسيجيان ورزشكار استان خراسان رضوي كه در مسابقات استاني، كشوري و جهاني در سال هاي 86 و 87 مقام كسب كرده اند، با اهداي لوح يادبود تجليل شد.

مشكل هميشگي زمينهاي خاكي ؛ همه سهم مي برند، جز فوتبال!

خراسان امروز- رسايي فر: بعضي مواقع اهميت وجود برخي از امكانات تا زماني كه در دسترس قرار دارند و استفاده از آنها فراهم است، چندان احساس نمي شود؛ اما همين كه خللي در ارائه آنها به وجود آيد، تبعات آن به وضوح نمايان مي شود. در اين گونه مواقع، همه آنهايي كه خواسته يا ناخواسته فوايد آشكار و پنهان وجود حداقلي اين امكانات را بي اهميت مي انگاشتند، با حذف امكانات موجود، تازه يادشان مي افتد كه مي شد با قدري تأمل و برنامه ريزي بهتر، از بروز تبعات اين تصميم غيراصولي جلوگيري كرد!
زمينهاي خاكي از همين دسته امكانات هستند كه اهميت زيادي در پر كردن اوقات فراغت و پرورش ورزشكاراني دارند كه تمام دلخوشي شان به حداقل امكانات اين زمينهاست.
اما ماجرا از جايي شروع مي شود كه در پس برخي اتفاقها، آينده اين زمينهاي ورزشي و جوانان و نوجواناني كه در آنها ورزش مي كنند، به خطر مي افتد.
بماند كه قدمت برخي از اين زمينها از 50 سال نيز تجاوز مي كند و مسؤولان مرتبط با تخريب اين اماكن ورزشي، فوايد فعاليت سالم جوانان را ناديده مي انگارند و آينده و سرنوشت آنها را تحت تأثير تصميمهاي غير اصولي خود قرار مي دهند.
زمين خاكي ايرانگردي واقع در پروين اعتصامي 26، از جمله اين اماكن است كه قدمتي بيش از 40 سال در فوتبال محلات مشهد دارد. زميني كه به گفته خيلي ها تنها جا و مكان تمرين و مسابقات نوجواناني است كه تنها اميدشان به زنده ماندن آن است! اين زمين كه در حال حاضر در دل باغ گياه شناسي قرار گرفته است، از حدود 5 سال قبل بحث برچيده شدن آن توسط مسؤولان باغ گياه شناسي كه ميهمانان جديد مجموعه بودند مطرح شد؛ اما به دليل مقاومت جوانان و نوجواناني كه در اين زمين فعال بودند، تاكنون اين اتفاق نيفتاده است؛ هر چند كه تهديدهاي مسؤولان شاغل در باغ گياه شناسي يك سال گذشته در خصوص جمع شدن اين زمين بيشتر از گذشته شده و نگراني اكثر فوتباليستهايي را كه در اين زمين ورزش مي كنند، در پي داشته است.
رأفتي يكي از سرپرستان تيمهاي فعال در زمين ايرانگردي با اشاره به اهميت وجود اين زمين براي استفاده جوانان علاقه مند به فوتبال، مي گويد: با توجه به شرايطي كه بازيكنان ما دارند و اكثراً از محلات مجاور و حاشيه شهر هستند، از بين رفتن اين زمين به منزله يك فاجعه است كه تبعات آن پس از تعطيلي مشخص خواهد شد.
وي كه مسؤوليت سه تيم را در مسابقات محلات بر عهده دارد، افزود: چرا مسؤولان به فكر اين جوانان نيستند و يا اطلاع ندارند كه وجود همين زمين كه حتي از وجود آب و امكانات اوليه بي بهره است، مي تواند از بروز بسياري از معضلات و مشكلات اجتماعي در اين منطقه جلوگيري كند.
رافتي مي افزايد: من حدود 25 سال پيش در همين زمين فوتبال بازي كرده ام و از همان زمان و حتي قبل از آن بسياري از جوانان از وجود اين زمين استفاده مي كردند. در حال حاضر نيز اميد نوجوانان و جوانان اين منطقه به همين زمين است، اما نمي دانم مسؤولان چرا مي خواهند اين موقعيت را از ما بگيرند! استفاده از اين زمين حق اين بچه هاست.
آنها امكانات آن چناني در اختيار ندارند كه بتوانند از آن استفاده كنند. مسؤولان نبايد اين زمين را از آنها دريغ كنند.
هر چند حضور يك خانم در بين مسؤولان تيمهاي فوتبال قدري غير منتظره است، اما در همين زمين خاكي خانم «باشكوهي» با پشتكار و علاقه اي كه دارد، در حال حاضر سرپرست 3 تيم در رده هاي مختلف سني است!
وي در خصوص اتفاقهاي پيرامون زمين مذكور مي گويد: حدود 5 سال است كه به صورت مستمر و با حقوق بازنشستگي عهده دار تيمهاي فوتبال در اين منطقه هستم؛ منطقه اي كه بچه هاي آن با كمترين امكانات ساخته اند و دوست دارند همانند بچه هاي ساير مناطق اوقات فراغتشان را با ورزش پر كنند، اما نمي دانم چرا هيچ كس نمي خواهد بفهمد اين بچه ها هم به تفريح و سرگرمي نياز دارند؟ چرا هيچ مسؤولي براي رفع مشكل آنها قدمي برنمي دارد؟ آخر مگر ورزش جواناني كه نمي خواهند به دام معضلات اجتماعي بيفتند، چه ضرري متوجه اين مجموعه مي كند؟
در حالي كه به گفته مسؤولان همين باغ گياه شناسي، اين مكان حتي به درد پرورش گل هم نمي خورد. مگر نوجوانان و جوانان ما خودشان گل نيستند كه ما براي پرورششان فكري نمي كنيم! اين زمين، مادر بچه هاي ماست، از مسؤولان مي خواهم فكري به حال آن بكنند تا بچه هاي ما از موهبت داشتن مادر بي بهره نمانند.
خانم «باشكوهي» در ادامه مي افزايد: با توجه به شرايط زندگي مردم اين منطقه و مناطق همجوار و وضعيت معيشتي آنها، امكانات مالي مناسبي در اختيار نيست كه بتوان با استفاده از آن زمين چمن مناسبي براي فعاليت تيمهايمان در نظر بگيريم. از مسؤولان شهر، تربيت بدني، بويژه شهرداري مي خواهيم اجازه بدهند اين زمين در اختيار اين بچه ها باقي بماند.
نظر چند نفر از نوجوانان فوتباليست را كه در اين زمين مشغول به تمرين هستند جويا مي شوم، به اتفاق از دلخوشي شان نسبت به وجود اين زمين در محدوده محل زندگي شان مي گويند: آنها معتقدند اگر اين زمين از آنها گرفته شود، نمي دانند بايد چه كار كنند، اين تنها زميني است كه در اين منطقه آنها مي توانند از آن استفاده كنند. آنها مي گويند: مسؤولان شهر براي يكبار هم كه شده صداي ما را بشنوند و نگذارند اميد ما نااميد شود!
مهدي آنت، سرپرست مسابقات فوتبال محلات مشهد نيز به ضرورت وجود زمين ايرانگردي و استفاده بازيكنان مناطق مجاور آن اشاره مي كند و مي گويد: پس از اينكه زمين خاكي كارگران به بهانه راه اندازي قطار شهري از بين رفت، تمام تيمهايي كه در محدوده بولوار فرودگاه و محلات مجاور آن فعاليت داشتند، متوجه اين زمين شدند؛ چون اين زمين تنها زمين اين منطقه بود كه آنها مي توانستند از آن استفاده كنند، كه البته با اين موضوعي كه در حال حاضر پيش آمده، همه اين بازيكنان و حدود 40 تيمي كه بقايشان به وجود اين زمين بستگي دارد، همه در بلاتكليفي قرار دارند و نمي دانند بايد چه كار كنند.
آنت با اشاره به برگزاري مسابقات محلات مشهد در اين زمين گفت: هر سال حدود 150 مسابقه از مسابقات محلات مشهد در اين زمين برگزار مي شود و حتي تا يكي دو سال قبل زمين ايرانگردي پايگاه اصلي مسابقات محلات شهرآرا بود؛ اما با توجه به مشكلاتي كه براي ما به وجود آمد، مجبور شديم مكان خودمان را عوض كنيم و به منطقه ديگر منتقل شويم.
سرپرست مسابقات محلات مشهد، در ادامه اظهار داشت: آقايان هر سال در شروع مسابقات محلات از ما تعهد مي گيرند كه بعد از مسابقات هيچ دخل و تصرفي در آن نداشته باشيم، با اينكه اگر به حق باشد ما خيلي قبل تر از آقايان در باغ گياه شناسي در اين زمين فعاليت داشتيم و اقدام به مسطح كردن آن كرديم.
وي در ادامه افزود: اين تنها مشكل زمين ايرانگردي نيست.
در بسياري از زمينهاي خاكي حاشيه شهر و مناطق محروم ما با اين مشكل مواجهيم كه اميدواريم با درايت مسؤولان، مشكلات برطرف شود.
حسين اختر يكي ديگر از فعالان رشته فوتبال در اين منطقه، دليل اصلي اين اتفاقها را غير ورزشي بودن مدير باغ گياه شناسي مي داند و مي گويد: با اينكه در اين مدت هيچ گونه همكاري با ما نشد، حتي به دستور مدير مجموعه درهاي ورودي به روي بازيكنان بسته شد و مشكلات زيادي براي ما به وجود آورد. حتي سال گذشته كه با هزينه خودمان قرار شد براي لوله كشي آب اين زمين اقدام كنيم، متأسفانه مدير مجموعه اين اجازه را نداد!
وي همچنين به ايجاد حصار و فنس كشي دور اين زمين و در اولويت قراردادن جمعه بازار خودرو در اين طرح اشاره كرد و افزود: براي بازار خودرو كه جنبه تجاري دارد، قسمتي از مجموعه را از باغ گياه شناسي جدا كردند، اما براي سلامت ورزشكاران منطقه، دريغ از يك همكاري ساده!
مدير تربيت بدني همگاني شهرداري مشهد در اين رابطه از مساعدت شهردار مشهد براي ايجاد 200 زمين ورزشي در سطح شهر خبرداد و گفت: به دنبال اين هستيم تا زمينهاي خاكي سطح شهر را افزايش دهيم. به همين منظور، در صدديم تا با شناسايي زمينهاي خاكي فعال، اعتبار لازم را به آنها اختصاص دهيم تا در جهت آماده سازي آنها هزينه شود. شريف همچنين به اختصاص بودجه 5 ميليون توماني براي زمين ايرانگردي اشاره كرد و اظهار داشت: 50 ميليون ريال در مرحله اول براي هزينه در زمين ايرانگردي اختصاص داديم كه متأسفانه به دليل همكاري نكردن مدير مجموعه باغ گياه شناسي، مقدمات كار فراهم نشد.اما با همكاري مهندس اياز شهردار منطقه، اين مشكل به زودي حل خواهد شد، زيرا ايشان قول داده اند اين موضوع را شخصاً پيگيري نمايند!
در همين خصوص، تلاش ما براي برقراري تماس با مهندس عسكرزاده مدير باغ گياه شناسي به نتيجه نرسيد و حتي در مراجعه حضوري نيز نتوانستيم با وي گفتگو كنيم. يادداشتي هم كه براي مشخص كردن وقت ملاقات با وي در محل كارش گذاشتيم، كارساز نشد و نتوانستيم صحبتهاي وي را در اين گزارش داشته باشيم!

شنبه بازار

* امين ديده بان
1) نمي دانم چرا يك دفعه ياد مجيدپور رضايي مدير سابق روابط عمومي اداره كل تربيت بدني استان افتادم! مجيد دلبندم كه در زمان رياست شكوهي و پورحسن يكه تازي مي كرد، با آمدن افشين داوري اصلاً گمان نداشت اين رفيق گرمابه و گلستان او را ناك اوت كند و... راستي مجيدپور رضايي كجاست؟! او كه حدود ده سال كار روابط عمومي آن هم در سطح اداره كل انجام داده بود اكنون چه از تجربه اش عايد ورزش استان مي شود؟! ما كه دلمان براي او تنگ شده بخصوص آن قسمتهاي خنده دارش!
2) گويا در يكي از هيأتهاي ورزشي استان كه تازه جابجايي صورت گرفته، چند ميليوني در حساب هيأت پول بوده است و هنگامي كه جديدها روي كار مي آيند، تا مي روند از حساب پول بردارند مي بينند پولي در حساب نيست و خلاصه گويا كار به حراست و... كشيده شده است.
3) در جرايد اطلاعيه ثبت نام براي رياست هيأت شطرنج را رويت نموديم؛ هيأتي كه يكي از معاونان مديركل اكنون در رأس آن قرار دارد و بدون شك رئيس بعدي هم ايشان خواهد بود. حالا چطور شده افشين خان در ميان اين همه هيأت بدون رئيس كه، با سرپرست اداره مي شوند و حتي هيأتهايي كه همان سرپرست هم ندارند، به فكر هيأت شطرنج افتاده، ما بي اطلاعيم، فقط خواستيم خدمت ايشان يادآوري كنيم كه بابا فكري به حال هيأت واليبال، بسكتبال، وزنه برداري، اسكيت و... بكنيد. ضمناً پيشنهاد مي كنيم برخي از دوستان و آشنايان را كه هم در اداره كل شاغلند و هم در هيأتهاي ورزشي پست رياست، دبيري و... دارند دوباره رئيس يك هيأت ديگر كنيم! اصلاً بي خيال اينكه ما در واليبال و بسكتبال در ليگ برتر سهميه داريم و...! راستي، همين مجيدپور رضايي هم بد نيست يكي از اين هيأتها را به او بسپاريم! انتخابات هيأتها كه بي نتيجه است؛ فقط كافي است مديركل يكي رو بخواد مثل انتخابات هيأت ورزشهاي همگاني كه با يك نامزد ماست مالي شد، رفت!
4) يك روز اواخر هفته گذشته فارغ از هياهوي كاري، تصميم گرفتم برم پارك ملت تا استراحتي كرده باشم؛ اما چشمتان روز بد نبيند كه اين جماعت ورزشكار يك استراحت ساده هم به ما نديدند! تا وارد پارك شدم، ديدم، 4،5 تا كاراته كار مثل اين گربه هاي گيج هي از اينور مي روند، هي از آنور! بعد از رفتن آنها، چند تا نوجوان كاراته كار را ديدم كه سرگردان، واله و حيران يك گوشه مثل اين بچه هاي يتيم نشسته اند. علت را كه جويا شدم، متوجه شدم قرار بوده همايش كاراته كاران در يكي از سالنهاي ورزشي سطح شهر برگزار شود، ولي چون با سياست جديد اماكن ورزشي تربيت بدني به بخش خصوصي واگذار شده، هيچ سالني در اختيار نبوده و لذا ورزشكاران را به پارك ملت هدايت كرده بودند و آنها هم طفلكي ها سرگردان در اين پارك!
5) اين هفته هم هرچي تماس گرفتيم، نتيجه واگذاري اماكن ورزشي مشهد مشخص نشد! و معلوم نيست چند سالن و مكان ورزشي واگذار شده و چند تا به مرحله دوم كشيده شده است؟ دست آخر به سراغ كوروش صبوريان رئيس حراست اداره كل رفتيم كه او هم مثل ديگر رفقايش خنده اي تحويل ما داد و به جاي دادن اطلاعات ، ما را به اتاقش فراخواند تا با هم چايي بخوريم!
6) در مراسم تجليل از ورزشكاران جانباز و معلول استان كه هفته گذشته برگزار شد؛ تعداد مسؤولان از ورزشكاران بيشتر بود و جالب اينكه همه هم به همديگر هندوانه تعارف مي كردند و هديه مي دادند!
حتي جبار قوچان نژاد هم جايزه گرفت كه معلوم شد علت جايزه گرفتن او چه بود؟ حتماً به خاطر خوش تيپي! و نكته جالبتر اينكه بر روي دكور و سني كه درست كرده بودند، جانبازان و معلولان نمي توانستند رفت و آمد كنند، لذا مجبور شدند جوايز ورزشكاران را در خارج از جايگاه در نظر گرفته شده اهدا كنند! ما پيشنهاد مي كنيم به خاطر اين همه دقت نظر، يك جايزه ويژه هم به طراح دكور بدهند كه همه چيز را در نظر گرفته است، جز اصل كار را!
7) حدود دو ماه قبل علي آبادي رئيس سازمان تربيت بدني در يك دستورالعمل فوري به همه استانها و زيرمجموعه آنها اعلام كرد كه در سال 87 بايد شش همايش بزرگ دو و راهپيمايي عمومي را برگزار نمايند و اولين آن را 23 ارديبهشت روز ملي خليج فارس اعلام كرد و دومي را 26 تيرماه روز ولادت اميرالمومنين، وقتي مسابقه اول برگزار شد و حدود پنج هزار نفر در مشهد در اين همايش شركت كردند، افشين داوري در موقع توزيع جوايز درخصوص استقبال نكردن مردم گفت: ما در اين مسابقه فرصت كافي نداشتيم و تنها ده روز قبل از مراسم، از برگزاري اين همايش مطلع شديم و براي برنامه دوم با تدابير لازم وارد عمل خواهيم شد. وي آن زمان افزود: از هيأت ورزشهاي همگاني مشهد و اداره تربيت بدني مشهد هم كه اين همايش را با كمك شهرداري برگزار كردند، تشكر مي كنم اما براي مراسم بعدي با رفع نواقص موجود، اين كار را به دليل گستردگي آن به هيأت ورزشهاي همگاني استان واگذار مي كنيم و با افزودن جوايز به ركورد شهرهايي چون بندرعباس و قزوين كه حدود يكصد هزار نفر در آن شركت كرده اند، نزديك مي شويم! روز چهارشنبه 26 تيرماه - ميلاد حضرت علي(ع) - همايش وعده داده شده مديركل برگزار شد، فكر مي كنيد چند نفر در آن شركت كرده بودند ! 99999نفر! 88888نفر، 77777نفر، 66666نفر، 55555نفر، 44444نفر، 33333نفر، 22222نفر، 11111نفر، هزار نفر، نهصد نفر، هشتصد نفر، هفتصد نفر! اي بابا هر چي كه ما عدد و رقم بلد بوديم گفتيم و شما گفتي نه! خودت بگو چند تا؟!... تا! نه بابا، صد نفر فقط !! با چي، اون هم با اغماض! بابا خسته نباشيد آقايان برنامه ريز!! آقاي مديركل، كار را بايد به كاردان سپرد!! انشاءا... اين در حالي است كه رئيس هيأت ورزشهاي همگاني استان در مصاحبه در همايش سوم جبران مي كنيد، نه!! به يكي از خبرگزاريها گفته است در اين مراسم دو هزار و پانصد نفر شركت كرده اند! ما بي صبرانه منتظر عكس و فيلم اين مراسم هستيم!؟ تا مشخص شود كدام يك...
8) راستي از ابومسلم و پيام چه خبر؟! هيچي، امن و امان در بي پولي كامل روزگار به سر مي كنند! اردوهاي خارجي آنها هم كه هر دو به دليل كمبود وقت، از دستور كار خارج شد! و هر دو تيم به تهران رفتند براي اردو! حالا چرا ميان اين همه شهر تهران پر از ترافيك، دود، آلودگي انتخاب مي شود، سؤالي است كه جوابي براي آن نداريم! ما كه تا ياد داريم، تيمهاي تهراني خودشان اردوهايشان را خارج از اين شهر برگزار مي كنند!
9) پس از درج خبر ما در هفته گذشته در همين ستون مبني بر مجوز نداشتن يكي از استخرهاي دولتي، بلافاصله مسؤولان اين اداره با فرا خواندن دبير هيأت شنا و رئيس تربيت بدني مشهد كه اتفاقاً هر دو هم يكي است، زود قضيه را حل و فصل كردند تا بيشتر از اين باعث آبروريزي نشوند و ما هم خوشحال كه خبر ما چنين ولوله اي به پا كرده است كه مسؤولاني كه دو سال تمام به دنبال كسب مجوز فعاليت نبودند، يك هفته اي مشكلشان را حل كرده اند و باز همين جا يادآور مي شويم كه بليت اين استخر هم دو برابر حد تعيين شده است يا اين را هم حل كنيد يا...؟!

كوتاه از ورزش خراسان

پايان مسابقات فوتسال اماكن متبركه آستان قدس رضوي

دومين دوره مسابقات فوتسال اماكن متبركه آستان قدس رضوي با قهرماني تيم صندلي چرخدار الف به پايان رسيد.در اين پيكارها كه با حضور 15 تيم برگزار شد، تيمهاي صندلي چرخدار ب و بخش انتظامات افتخاري بر سكوي دوم و سوم ايستادند.
در ديدار نهايي كه با قضاوت محسن تركي و رضا سخندان انجام شد، دو تيم صندلي چرخدار الف و ب در وقت قانوني به تساوي 5 بر 5 رسيدند كه در ضربات پنالتي تيم صندلي چرخدار الف موفق شد با نتيجه 9 بر 8 از سد حريف خود بگذرد و به عنوان قهرماني دست يابد.
در ديدار رده بندي نيز تيم بخش انتظامات افتخاري با نتيجه 5 بر يك تيم دربانان را شكست داد و سوم شد.

طي مراسمي و با حضور رئيس فدراسيون
از ورزشكاران جانباز و معلول خراسان رضوي تجليل شد
مراسم تجليل از برترين ورزشكاران جانباز و معلول خراسان رضوي برگزار شد.
در اين مراسم كه در حضور رئيس فدراسيون جانبازان و معلولان، مدير كل تربيت بدني و مدير كل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان برگزار شد از 90 نفر از ورزشكاران و پيشكسوتان رشته هاي مختلف در ورزش جانبازان و معلولان تقدير شد. رئيس فدراسيون ورزشهاي جانبازان و معلولان در حاشيه اين مراسم گفت: به دنبال توسعه و تقويت ورزش همگاني جانبازان هستيم.محمود خسروي وفا افزود: توزيع عادلانه امكانات و اماكن ورزشي بين ورزشكاران به تحقق اين موضوع كمك مي كند كه اين كار همكاري ديگر دستگاهها و نهادها را مي طلبد. وي همچنين از برگزاري مراسمهايي براي تجليل از زحمات قهرمانان و پيشكسوتان به عنوان يك حركت در جهت رشد ورزش در بين جانبازان و معلولان ياد كرد كه مي تواند انگيزه لازم براي ادامه فعاليت آنها در ورزش را به دنبال داشته باشد. خسروي وفا خاطرنشان ساخت: به دنبال اين هستيم تا از طريق تعامل با وزارت رفاه، مشكلات ورزش جانبازان كاهش يابد و در همين راستا تفاهم نامه همكاري ميان سازمان بهزيستي و بنياد شهيد و ايثارگران به امضا رسيده است.

معرفي نفرات برتر چهارمين جشنواره ورزشي شاهد و ايثارگر خراسان رضوي
چهارمين جشنواره ورزشي خانواده بزرگ شاهد و ايثارگر خراسان رضوي با شناخت تيمهاي برتر در مشهد به كار خود پايان داد.به گزارش روابط عمومي سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران استان خراسان رضوي، محمود واعظي مسؤول برگزاري اين مسابقات گفت: در اين دوره 600 ورزشكار در قالب 69 تيم در قسمت خواهران در رشته هاي آمادگي جسماني، واليبال، و تنيس روي ميز در رده نوجوانان، جوانان اميد و بزرگسالان با يكديگر به رقابت پرداختند.وي در ادامه افزود: در پايان اين مسابقات در رشته تنيس روي ميز رده نوجوانان تيم نيشابور قهرمان شد و تيم كاشمر عنوان دوم مسابقات را كسب كرد و تيمهاي منطقه دو مشهد و قوچان مشتركاً بر سكوي سوم ايستادند.
در رده جوانان اميد تيمهاي نيشابور و كاشمر عناوين اول و دوم و تيم منطقه 3 و 1 مشهد مشتركاً سوم شدند.
در رده همسران شاهد و ايثارگر تيم نيشابور بر سكوي نخست ايستاد و تيمهاي منطقه يك مشهد، منطقه 3 و منطقه 2 مشهد عناوين بعدي را كسب كردند. در رشته آمادگي جسماني كه در دو گروه «الف و ب» برگزار شد، در گروه «الف»، تيم منطقه يك مشهد، نيشابور و سبزوار عناوين برتر را كسب كردند. در گروه «ب» اين مسابقات تيم سبزوار قهرمان شد و تيمهاي منطقه 2 و منطقه 3 مشهد عناوين دوم و سوم را كسب كردند.
در رشته واليبال در رده جوانان اميد دسته يك تيمهاي مناطق 3، 1، 2 مشهد عناوين اول تا سوم را كسب كردند.
در رده جوانان اميد دسته دوم تيم نيشابور قهرمان شد و تيمهاي واليبال بردسكن و كاشمر عناوين بعدي را كسب كردند. در واليبال همسران شاهد و ايثارگر نيز منطقه 2 مشهد بر سكوي قهرماني ايستاد. منطقه 3 مشهد دوم شد و تيم واليبال كاشمر بر سكوي قهرماني ايستاد. گفتني است، اين مسابقات 3 روز در مجموعه ورزشي شهيد هاشمي نژاد مشهد برگزار شد.

سه خبر از كونگ فو

همزمان با روز ولادت با سعادت حضرت علي(ع)، همايش روز ملي كونگ فو در مشهد برگزار شد.
در اين همايش كه با حضور 350 نفر از ورزشكاران اين رشته و رؤساي سبكهاي مختلف كونگ فوي خراسان رضوي در سالن اجتماعات فرهنگسراي غدير برگزار شد، توسط هيأت كونگ فوي استان از زحمات و تلاش تمامي ورزشكاران و رؤساي سبكهاي اين رشته تقدير به عمل آمد.
دكتر حسين رثايي سرپرست هيأت كونگ فوي خراسان رضوي هدف از برگزاري اين همايش را معرفي بيشتر كونگ فو و اشاعه فرهنگ ورزش در بين مردم جامعه عنوان كرد و افزود: در تلاش هستيم تا با برنامه ريزي بهتر زمينه رشد و ارتقاي اين رشته پر طرفدار را در بين جوانان و علاقه مندان به كونگ فو فراهم سازيم.
تيم هيأت كونگ فوي بانوان استان خراسان رضوي براي شركت در مسابقات دور رفت ليگ كونگ فوي كشور و مسابقه با دو تيم هيأت كونگ فوي تهران و سبك كونگ فوي فايتينگ به شيراز اعزام شد. تيم بانوان هيأت كونگ فوي استان خراسان رضوي موفق شد سبك كونگ فوي فايتينگ را با نتيجه 6 بر يك و تيم هيأت كونگ فوي تهران را كه از اولين اميدهاي قهرماني است، با نتيجه 4 بر 3 شكست دهد و اولين شكست را به اين تيم تحميل كند. گفتني است، تيم هيأت استان خراسان تنها تيم بدون شكست ليگ كونگ فوست و توانست با شكست تيم تهران در صدر جدول قرار گيرد.
ليگ كونگ فوي بانوان كشور از 12 تيم تشكيل شده كه در 7 وزن به طور رفت و برگشت به مبارزه خواهند پرداخت. همچنين تيم كونگ فو تواي استان خراسان رضوي در هفتمين دوره مسابقات قهرماني كشور در سيستم آزاد كه به مناسبت ميلاد حضرت علي(ع) و روز ملي كونگ فو در شهريار كرج برگزار شد، شركت نموده و با كسب دو مدال طلا توسط رودسري و احمدي و يك مدال نقره توسط قديري و چهار مدال برنز توسط فخار، حسيني، خسروي و كمالي در مجموع تيمي به مقام دوم كشور دست يافت. ضمناً تيمهاي اصفهان مقام اول و بوشهر مقام دوم تيمي را كسب كردند.
 شنبه 29 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 519]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن