تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815745795




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عضو فراكسيون اقليت مجلس شوراي اسلامي: تغيير مديران در دولت نهم، خارج از چارچوب‌ها است


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: عضو فراكسيون اقليت مجلس شوراي اسلامي: تغيير مديران در دولت نهم، خارج از چارچوب‌ها است
دو سال پيش در فرودگاه تهران به آقاي رئوفي‌نژاد گفتم خيلي از واقعيت‌هايي كه ما پس از سالها كار مديريتي به آن دست پيدا كرديم شما هم دست خواهيد يافت اما ممكن است خيلي دير شده باشد.
آفتاب: عضو فراكسيون اقليت مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تركيب مجلس هشتم با بيان اينكه اين مجلس، مجلس اقليت‌هاست گفت: «اگر چه اصولگرايان معتقدند كه 70 درصد كرسي‌ها را در اختيار دارند اما اتفاقاتي كه ظرف همين مدت كوتاه در مجلس هشتم روي داد نشان مي‌دهد كه افراد، فراتر از موضع سياسي و جناحي خودشان رأي مي‌دهند».

محمدعلي كريمي در اين خصوص به ماجراي تشكيل كميسيون تحول اقتصادي اشاره كرد و گفت: «با هيأت رئيسه مجلس توافق شد كه شرايطي فراهم شود كه 3 نفر از فراكسيون اقليت در ليست باشند، اگر چه آنها به تعهد خود عمل نكردند و 2 نفر در ليست قرار گرفتند اما آقاي تابش و آقاي انصاري با هماهنگي اقليت نامزد شدند و حتي از آقاي باهنر و حسينيان هم بيشتر رأي آوردند».

وي در ادامه گفت: «بر همين اساس فكر مي‌كنم اگر بر پايه كارشناسي و منطق حركت كنيم در بسياري از مواقع مي‌توانيم رأي اكثريت را داشته باشيم.»

او در خصوص تفاوت اقليت مجلس هفتم با اقليت مجلس هشتم با بيان اينكه با توجه به عدم حضورم در مجلس هفتم نمي‌توانم نظر كارشناسي بدهم تصريح كرد: «اقليت مجلس هشتم با تركيب عناصر صاحب نظر، جرياني كاملاً اثرگذار خواهد بود».

نماينده مردم كرمان در خصوص روند انتخاب رئيس مجمع نمايندگان استان گفت: «در اين باره 3 جلسه رسمي و چند نشست غير رسمي تشكيل شد و در نهايت توافق كرديم كه هر كس كه به عنوان رئيس انتخاب شد به مدت يك سال فعاليت كند».

كريمي با بيان اينكه بسياري از دوستان پافشاري كردند گفتند كه بين شما و آقاي كرمي هر توافقي كه حاصل شود ما مي پذيريم گفت: «اما در نهايت قرعه كشي شد و آقاي كرمي به عنوان رئيس مجمع نمايندگان انتخاب شدند».

وي افزود: «من پيشنهاد دادم كه مجمع يك دبير داشته باشد و اين دبير از جناح مقابل رئيس مجمع باشد كه مورد قبول اعضاء واقع شد و آقاي دكتر اميري به عنوان دبير انتخاب شد».

نماينده اصلاح طلب مردم كرمان تأكيد كرد: «اراده مجمع نمايندگان و من در حوزه مسائل مشترك استان انسجام در حركت است كه اين در نهايت به نفع مردم است».

كريمي در خصوص مباحث مربوط به تغيير استاندار با بيان اينكه تا قبل از بركناري استاندار موضع مجمع نمايندگان مخالف با اين تغيير بود گفت: «من به دو دليل با تغيير ايشان مخالف بودم يكي از اين دلايل اين بود كه آقاي رئوفي‌نژاد ظرف چند ماه اخير به طور كاملاً واضحي به بسياري باز واقعيت‌ها و ملزومات اداره استان پي برده بود».

وي اضافه كرد: «دو سال

” دفاع ما از عدم تغيير استاندار به اين معني نبود كه از عملكرد آقاي رئوفي‌نژاد كاملا رضايت داريم و چه در حوزه مسائل سياسي و چه در حوزه مسائل اجرايي حرف‌ها و انتقادات زيادي به عملكرد آقاي رئوفي نژاد وارد بود.... “

پيش در فرودگاه تهران به آقاي رئوفي‌نژاد گفتم خيلي از واقعيت‌هايي كه ما پس از سالها كار مديريتي به آن دست پيدا كرديم شما هم دست خواهيد يافت اما ممكن است خيلي دير شده باشد».

او افزود: «به هر حال آقاي رئوفي‌ اخيراً به مسائل استان تسلط پيدا كرده بود و حتي تعامل ايشان با ظرفيت‌هاي نيروي انساني به مراتب بهتر از گذشته بود و دوم اين است كه تغيير در اين مدت كوتاه صرف نظر از اينكه چه كسي جايگزين شود مناسب نبود».

وي تصريح كرد: «استاندار يك مدير سياسي، استراتژيك و فراجناحي است و به هر حال هركس كه بخواهد استاندار شود تا بخواهد اين نگاه استراتژيك و فراجناحي را پيدا كند مدت زيادي سپري شده است».

كريمي گفت: «با اين نگاه و در شرايط فعلي تصور مي‌كرديم تغيير استاندار به نفع استان نيست».

وي ادامه داد: «به همين دليل هم به اتفاق ديگر نمايندگان استان با سرپرست وزارت كشور صحبت كرديم و نامه‌اي هم به رئيس جمهور نوشتيم و بعد از آنكه ديديم اراده جدي براي تغيير وجود دارد ما پافشاري كرديم كه از مديران خوب استان فردي برگزيده شود اما اكنون كه استاندار تغيير كرده است به آقاي دهمرده تبريك و خوش آمد مي‌گويم».

كريمي تصريح كرد: «مجمع نمايندگان استان كرمان بايد با عزم جدي و همراهي با استاندار جديد در جهت منافع استان و مردم گام بردارد و به استاندار كرمان كمك كند تا بر مسائل تسلط پيدا كند».

نماينده كرمان ادامه داد: «دفاع ما از عدم تغيير استاندار به اين معني نبود كه از عملكرد آقاي رئوفي‌نژاد كاملا رضايت داريم و چه در حوزه مسائل سياسي و چه در حوزه مسائل اجرايي حرف‌ها و انتقادات زيادي به عملكرد آقاي رئوفي نژاد وارد بود. مثلا بسياري از جابجايي‌ها و انتصاب‌ها توسط وي بر مبناي اصول كارشناسي و شايسته سالاري صورت نگرفت و من قبل از اين به صورت جدي به ايشان گفتم كه انتظار داريم برخي مديريت‌ها اصلاح شود».

وي تصريح كرد: «من به آقاي رئوفي نژاد گفته بودم

” از همه مهمتر مشخص نيست كه آن ساختار و سامانه‌اي كه مي‌خواهد اين طرح را اجرا كند كجاست. آن چيزي كه ما از رئيس جمهور شنيديم به جز يك سري تعاريف كلي چيزي نبوده است.... “

ما نمي‌گوييم كه مدير همفكر ما را منصوب كنيد زيرا چنين توقعي نداريم اما كساني را بگذاريد كه كارآمدي و كفايت لازم را داشته باشند ودر حال حاضر از آقاي دهمرده هم همين انتظار را داريم».

كريمي در خصوص طرح تحول اقتصادي رئيس جمهور گفت: «برنامه‌اي كه به عنوان تحول اعلام شده است مورد پسند همه است و هيچ كس امروز در اينكه اقتصاد بيمار كشور نيازمند جراحي و تحول است ترديد ندارد البته حرف تحول اقتصادي حرف جديدي نيست و جزو ابداعات آقاي احمدي‌نژاد به شمار نمي‌رود زيرا در دوره‌هاي گذشته هم اين مسائل براي اصلاح اقتصاد مطرح شده است».

وي اضافه كرد: «خوب بود كه اگر قرار است امروز اين اتفاق بيافتد از تجربيات گذشته استفاده شود و بررسي شود كه چرا در گذشته هدفمند كردن يارانه‌ها به نتيجه نرسيده و دليلش چه بوده است شايد اگر اين موضوع بررسي شود خيلي از مسائل روشن شود».

او با اشاره به ابهامات اين طرح گفت: «الان گفته مي‌شود «نقدي» كردن يارانه‌ها در حالي كه نقدي كردن يارانه‌ها با هدفمند كردن يارانه‌ها تفاوت دارد. حتي گفته مي‌شود قرار است يارانه‌هاي به دهك‌هاي پايين جامعه پرداخت شود در حالي كه تعريف دهك‌ها مشخص نيست».

كريمي تصريح كرد: «از همه مهمتر مشخص نيست كه آن ساختار و سامانه‌اي كه مي‌خواهد اين طرح را اجرا كند كجاست. آن چيزي كه ما از رئيس جمهور شنيديم به جز يك سري تعاريف كلي چيزي نبوده است و حتي آقاي احمد توكلي هم به رئيس جمهور گفت اين طرح حجم انبوهي از سؤال و ابهام ايجاد كرده است كه اگر اين سؤالات مطرح نشود همگرايي و وفاق لازم ايجاد نمي‌شود».

نماينده كرمان ابراز اميدواري كرد كه كميسيون تحول اقتصادي

” دستورالعمل‌هاي اخير وزير آموزش و پرورش نگراني‌هاي زيادي ايجاد كرده و مسائلي مانند كم كردن اضافه حقوق، فراخوان نظام وظيفه و طرح ساماندهي نيروي انساني باعث نگراني فرهنگيان شده است.... “

قالب مناسبي باشد و بتواند اين ابهامات را با حضور كارشناسان برطرف كند.

وي در خصوص انتشار خبر پرداخت 500 هزار تومان يارانه نقدي به مردم توسط دولت در فروردين امسال با بيان اينكه خبر را نشنيده و اطلاعي از آن ندارم تصريح كرد: «اگر در آستانه انتخابات اين اتفاق بيافتد قطعاً داراي رنگ و بوي سياسي خواهد بود».

نماينده كرمان در خصوص مشكلات فرهنگيان نيز گفت: «دستورالعمل‌هاي اخير وزير آموزش و پرورش نگراني‌هاي زيادي ايجاد كرده و مسائلي مانند كم كردن اضافه حقوق، فراخوان نظام وظيفه و طرح ساماندهي نيروي انساني باعث نگراني فرهنگيان شده است كه ما در مجلس يك تذكر دسته جمعي براي وزير نوشتيم و كميسيون مرتبط در مجلس هم در حال رايزني است».

اين نماينده اصلاح طلب مجلس اضافه كرد: «به نظر مي‌رسد آقاي علي احمدي با يكسري ابلاغيه‌ها نظرات خودش را پيش مي‌برد اما با تعامل با جامعه فرهنگي از اين قشر فهيم حمايت خواهيم كرد».

عضو فراكسيون اقليت با بيان اينكه يكي از اصول لازم در عرصه مديريت يك كشور ثبات است گفت: «بخشي از تغييرات طبيعي است و حق مسلم رئيس جمهور و هر مدير اجرايي است اما تغيير بايد به دلايل كاملاً روشن و كارشناسي صورت گيرد و ضرورت آن محرز باشد. اگر چه تلاش مي‌شود همه تغييرات طبيعي جلوه داده شود اما به اعتراف بسياري از كارشناسان واقعيتي كه در دولت نهم اتفاق مي‌افتد خارج از چارچوب‌هاي لازم است».

استاندار سابق كرمان در خصوص نظام جامع انتخابات گفت: «من هم با توجه به انتخابات‌هاي متعددي كه برگزار كردم ايرادات بسياري به قانون انتخابات وارد مي‌دانم زيرا اين قانون در بسياري از جاها از شفافيت لازم برخوردار نيست و جامعيت و مانع بودن كافي را ندارد».

وي با بيان اينكه قانون انتخابات در بعضي جاها قابل تفسير به رأي است تصريح كرد: «به طور قطع اين قانون بايد اصلاح شود و بايد كارگروهي متشكل از همه كساني كه انتخابات برگزار كرده‌اند تشكيل شود و اين موضوع را بررسي كنند. بايد به يك قانون جامع و مانع دست پيدا كنيم و گرنه تغييرات مكرر در آن سردرگمي ايجاد مي‌كند و به نفع كشور نيست.»
 شنبه 29 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 163]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن