تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):بنده به ايمان ناب نرسد، مگر آن كه شوخى و دروغ را ترك گويد و مجادله (بگومگو) را رها كن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820698176




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دولت نهم ضد ارزش هاي استبكار جهاني را كنار زد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: دولت نهم ضد ارزش هاي استبكار جهاني را كنار زد
معاون اول رئيس جمهور در ارتباط با سياست عدالت خواهانه دولت نهم در عرصه بين الملل گفت: دولت نهم دستورالعمل هاي استكبار جهاني را نپذيرفت و بر مواضع حق خود پايدار ماند و در موضع هسته‌اي ضد ارزش هاي استكبار جهاني را كنار زد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران پرويز داودي معاون اول رئيس جمهور شب گذشته در مراسم افتتاحيه نهمين اردوي آموزشي سياسي دانشجويان دانشگاه‌هاي كشور كه از سوي معاونت سياسي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها و با حضور تعدادي دانشجويان دختر فعال در تشكل هاي دانشجويي برگزار شد طي سخناني عنوان كرد: ايران در موقعيت استراتژيك برتر قرار دارد و كشوري با چنين وضعيتي را به هيچ عنوان نمي‌توان محصور و منزوي كرد.

وي در ادامه با اشاره به اينكه اقتصاد سرمايه داري در اواج كاركرد خود در دهه‌هاي 50 تا 80 اقتصاد ماركيستي را محدود كرده و به يكه تازي پرداخته است گفت: اقتصاد سرمايه داري به لحاظ نظري مطالبي را مطرح كرده و در مقابل اقتصاد ماركسيستي بحث فردگرايي، انسان عقلايي و آزادي و ليبراليسم را عنوان كرده است.

معاون اول رئيس جمهور با تاكيد براينكه اقتصاد سرمايه داري بدون ارزشهاي اخلاقي قادر به پاسخ گويي و تببين جامعه آرماني ايده‌آل نبود افزود: سوال اصلي كه در اذهان عمومي وجود داشت اين بود كه چگونه تئوري پردازان اين نظريه مسبب اصلي كشتار، فساد، جنگ و بي عدالتي ها هستند و چگونه است كه اقتصاد سرمايه داري كه ادعاي جامعه رفاه را دارد از ارائه راه حل براي اين معضلات عاجز است.

وي ادامه داد: پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران اين انقلاب مرزها را در نورديد و با پيام اخلاقي و معنويت و عدالت راه حل ها و پاسخ هايي را به جامعه جهاني عرضه كرد.

داودي تصريح كرد: جمهوري اسلامي هچنين يك صحنه نبرد و رزم فكري جانانه را عليه نظام سرمايه داري گشود اما در عين حال استكبار نيز بيكار ننشست و روشهاي خود را تغيير داد.

معاون اول رئيس جمهور در ادامه با اشاره به واقعه فروپاشي شوروي سابق و پيش بيني امام خميني (ره) خاطرنشان كرد: ظلم آشكار و بي تدبيري كه كمونيست ها بدون سياست در نظام هاي كمونيستي به كار گرفته مي شود نظام كمونيستي را پي در پي از هم فرو پاشاند.

داودي همچنين به وجود بيش از 70 درصد ذخاير نفت و گاز جهان در خاورميانه اشاره كرد و گفت: آمريكا كه تنها چاره‌اش براي مقابله با اروپا و جمهوري اسلامي كه به عنوان نيروي قدرتي در حال شكل گيري است اين است كه بايد به منطقه وارد شده و افسار انرژي را در دست بگيرد تا به هدف خود يعني يكه تازي و قطبي شدن دست يابد.

وي ادامه داد: به همين خاطر يعني تك قطبي شدن در جهان باعث شد كه آمريكا در سال 2001 افغانستان را اشغال كند و با پديد آوردن واقعه 11 سپتامبر به عنوان بهانه‌اي براي ورود به عراق اين كشور را نيز اشغال كرده تا به خيال خود هم ايران را مهار كند و انرژي منطقه را بدست گيرد.

داودي با تاكيد بر اينكه ضرر اين حركات آمريكا به قدري است كه بسياري از كشورها با آمريكا در پروژه‌هايش همراهي نمي كنند افزود: بدين جهت آمريكا بايد هزينه بالايي بپردازد كه يا كشورهاي اروپايي را رام كند و يا مطيع خود گرداند.

معاون اول رئيس جمهور با اشاره به اينكه متعاقب اين حركت ها آمريكا قيمت نفت افزايش يافته و كمپاني هاي آمريكايي افسار كنترل و فشار بر كشورهاي اروپايي و چين و هند را بدست مي گيرند تصريح كرد: افزايش قيمت نفت در عين حال متضاد حركت آمريكاست و جمهوري اسلامي ايران را در موقعيت هاي قوي تري قرار مي دهد چرا كه ايران با افزايش قيمت انرژي از قدرت بيشتري برخوردار مي شود.

وي در ادامه با تأكيد بر اينكه امروز آمريكا به يك موقعيت باخت رسيده است افزود: اگر آمريكا عراق را ترك كند ديگر بايد قيد يك قطبي شدن جهان و قدرت برتر شدن و حتي قدرت چندم در دنيا شدن را كنار بگذارد چرا كه كليد انرژي جهان را از دست خواهد داد.

معاون اول رئيس جمهور به سياست هاي ضد استكباري و عدالت خواهانه دولت نهم در عرصه بين الملل اشاره كرد و گفت: دولت نهم داده ها و دستورالعمل هاي استكبار جهاني را نپذيرفت و با پافشاري بر مواضع حقي مانند هولوكاست، زير سوال بردن نظام مالي مبتني بر ظلم، به چالش كشيدن حق وتو، پايدار ماندن بر مواضع به حق كشورمان در موضوع هسته اي ضد ارزش هاي استكبار جهاني را كنار زد .

داووي عظيم ترين دستاوردهاي انقلاب اسلامي را شكسته شدن تابوي رژيم صهيونيستي به وسيله حزب الله لبنان دانست و افزود: بزودي شاهد شكسته شدن تابوي آمريكا نيز خواهيم بود.
وي در خاتمه با اشاره به مذاكرات هسته اي جمهوري اسلامي ايران و حضور آمريكا در آن عنوان كرد: همان ابر قدرتي كه فكر مي كرد تنها قدرت دنياست علي رغم تمام مواضع خود در سال هاي اخير مبني بر اينكه اجازه نخواهد داد ايران به فناوري هسته اي دست يابد و تا وقتي كه ايران فعاليت هسته اي خود را به تعليق در نياورد مذاكره نخواهد كرد، اكنون تن به مذاكرات مي دهد بدون اينكه ايران تعليق را پذيرفته باشد.

*زاهدي: دانشجويان مسلمان رسالت بين المللي دارند و نبايد اسير دست احزاب قرار گيرند

همچنين زاهدي وزير علوم تحقيقات و فناوري هم در اين همايش به سخنراني پرداخت و از برگزاري چينن مراسمي استقبال كرد و با اشاره به اينكه دشمنان انقلاب چشم به دانشگاه ها دوخته اند و فكر مي كنند مي توانند تأثير گذار باشند تصريح كرد: دانشگاه ها با برگزاري چنين نشست هايي نشان مي دهد كه آنها بسيار كج فهم و كج انديش هستند دشمنان جوانان مومن را نشناخته اند و برگزاري چنين مراسمي مشت محكم به دهان چنين افراد است.

وي در ادامه با تأكيد بر اينكه نقش و رسالت دانشگاه از جمله آثار معروف حضرت امام است كه مي فرمودند دانشگاه ها مبدأ همه تحولات هستند.

وي افزود: تحول ابعاد مختلف سياسي، اجتماعي، فرهنگي گوناگوني دارد. وقتي امام مبدأ تحول را دراين مكان ها مي داند اين فضا را مي دهد كه ما دانشگاهيان در رسالت خود متوجه اين امر خطير باشيم و اين نشست هاي به ظاهر سياسي را عرصه تحولات قرار دهيم و آنها را تببين و تشريح كنيم.

زاهدي با اشاره به اينكه دانشگاهي كه رويكرد اسلامي دارد بايد بتواند تأثيرگذاري در جهان داشته باشد و دراين تأثيرگذاري نقش خاص خود را ايفا كند بيان كرد: مسئوليت سنگيني به دوش دانشگاهيان است كه نبايد از آن غفلت كنند چه مباحث داخل و چه بيرون را بايد توجه داشته باشند.

وي در ادامه افزود: دانشجويان ضمن توجه به درس و علم آموزي بايد محيط دانشگاه ها را انقلابي و اسلامي كنند و اين شدني است زيرا كه دانشجويان نسل قبل در رسيدن جمهوري اسلامي به پيروزي نقش موثري ايفا كردند.

وزير علوم، تحقيقات و فناوري با تأكيد بر اينكه دانشجويان توانايي اين كار را دارند كه دانشگاهي تمدن ساز بسازند و همه بايد دست به دست هم دهيم و اين كار را انجام دهيم گفت: اين كارها مقدمه اي براي ظهور امام زمان عج است كه بر عهده شما دانشجويان مومن مي باشد.

وي در ادامه خطاب به تشكل هاي دانشجويي بيان كرد: تشكل هاي دانشجويي چشم بينا و گوش شنواي جامعه هستند و يكي از گروه هاي مرجع در اجتماع مي باشند كه مي توانند بر روي نهادهاي مختلف تأثيرگذاري داشته باشند.

وزير علوم با اشاره به اينكه تشكل هاي دانشجويي ضمن تأثيرگذاري مثبت ممكن است خطرات و آفاتي هم داشته باشند، تصريح كرد: يكي از آفات كه تشكل ها بايد در مقابل آن از خود محافظت كنند احزاب سياسي دنبال قدرت هستند كه براي بدست آوردن قدرت تا جايي كه مي توانند دانشجويان را به عنوان سربازان در اختيار مي گيرند.

زاهدي، با بيان اين مسئله كه دانشجوي اسلامي رسالت بين المللي دارد و نبايد اسير دست احزاب شود، افزود: تشكل هاي دانشجويي بايد حساسيت خود را در بحث هاي جهاني بالا ببرند و يكي از اين كارها برقراري ارتباط با تشكل هاي دانشجويي خارج از كشور به ويژه كشورهاي اسلامي و آفريقايي است.

وي ادامه داد: براي اهداف خود مرز جغرافيايي قائل نشويد و از مرزها عبور كنيد حتي به صورت ارتباط مجازي، زيرا كشورهاي بسياري هستند كه چشم انتظار كمك مي باشند و شما بايد اين بستر را هماهنگ كنيد.

وزير علوم، تحقيقات و فناوري از دانشجويان درخواست كرد تا ضمن رصد در مسايل داخلي به مسايل خارجي جهان توجه كنند و در اين خصوص به نقش تأثيرگذار ايران در جهان اشاره كرد و افزود: اگر موفقيت ايرانيان در بحث هسته اي را در نظر بگيريم در خواهيم يافت كه موفقيت ايران طي سال هاي گذشته تغييراتي شگرف داشته است كه اين پيشرفت به دليل حمايت شما دانشجويان از اين انرژي بوده است.

وي با اشاره به اينكه دانشجويان بايد قدر و قدرت خود را در حوزه جهاني پاس دارند، عنوان داشت: به مسايل كوچك پيرامون توجه نكنيد و آن ها را اصل قرار ندهيد بلكه آينده روشن در انتظار شماست و بايد به اميد روزي كه عدالت جهان را فرا گيرد، گام برداريم.

زاهدي، در ارتباط با بحث تندروي و عقل گريزي برخي كه نبايد با اين كار بهانه به دست دشمن دهند، گفت: من باور دارم كه شما دانشجويان دشمن را به زمين زده و خواهيد زد و فرصت نمي دهيد از شما سوء استفاده كنند و يا در جهت شكست شما گام بردارند.

وي در ادامه از كليه تشكل هاي دانشجويي خواست تا كمك و بازوي يك ديگر باشند و رقابت تخريبي را كنار بگذارند و با رشد و تعالي اخلاص در عمل را تقويت كنند.

همچنين، وزير علوم، تحقيقات و فناوري در خاتمه با اشاره به اينكه نخبگان سياسي هم بخشي از استعدادهاي درخشان هستند، تصريح كرد: از نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه ها انتظار داريم كه نخبگان سياسي را به ما معرفي كنند تا با تمام وجود از اين نخبگان سياسي به مانند نخبگان درسي حمايت كنيم./ز
 شنبه 29 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 161]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن