تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا شما را به چيزى با فضيلت‏تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاه نكنم؟ آن چيز اصلا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816250621




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس فدراسيون تكواندو از گذشته، حال و آينده مى گويد - دردسرهاى شيرين


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: رييس فدراسيون تكواندو از گذشته، حال و آينده مى گويد - دردسرهاى شيرين
حميدرضا افتخارى، مونا گل نبى

185202.jpg

تكواندوى كشورمان پس از حاشيه هايى كه خواسته و ناخواسته در پى انتخاب المپين ها به وجود آمد دوباره به آرامش بازگشت. تا چندى قبل خبر داغ رسانه ها برگزارى و تعويق هاى انتخابى ميان هادى ساعى و يوسف كرمى، بهزاد خداداد و رضا نادريان و سارا خوش جمال فكرى و فاطمه نعمتى بود تا اينكه پس از چندين بار تعويق و واگذارى تصميم گيرى به كادر فنى و دوباره برگزارى انتخابى تكليف هر سه وزن المپيكى مشخص شد تا تكواندو از حاشيه خارج شده و در فرصت باقى مانده تنها و تنها به افق المپيك چشم بدوزد. سيد محمد پولادگر رييس فدراسيون تكواندو از آنچه گذشت و آنچه پيش رو است با ايران ورزشى مى گويد.

از آتن تا پكن چه اتفاقى افتاد
-بدون توجه به اردوهاى قبل از دو المپيك سير صعودى داشتيم. در همه مسابقه ها به نتايج خوبى رسيديم. در زمان المپيك آتن ۲ سهميه گرفته بوديم و الان ۳ سهميه داريم كه يكى در بخش بانوان است و همين موضوع نشانه رشد ما است.
كار ما در پكن سخت تر است
فكر مى كنم كار ما در المپيك پكن بسيار سخت تر است كه به دليل رشد قابل توجه تكواندوى جهان طى ۴ سال است. المپيك سيدنى اولين حضور تكواندو در المپيك بود. همه كشورها با اين رشته آشنا نبودند. بعد از سيدنى به خصوص طى ۴ سال دوم شاهد سرمايه گذارى وسيع كشورها بوديم و گواه آن آخرين مسابقه جهانى در پكن است. براى اولين بار ۸ مدال طلا بين ۸ كشور تقسيم شد كه نشان مى دهد حداقل كشورهاى جهان به تك ستاره ها روى آورده اند تا حداقل در المپيك از آنها استفاده كنند.
ما كه متكى به تك ستاره ها نيستيم
از جمله دلايلى كه در ۱۰ سال گذشته در جهان سكوى خود را حفظ كرده ايم اين است كه تك ستاره نداريم. تكواندوكاران ما در تمام اوزان شاخص هستند و استعداد كسب مدال دارند. على رغم اينكه در چين مدال طلا نگرفتيم با ۲ نقره و يك برنز نايب قهرمان شديم چون در وزن هاى مختلف امتياز گرفتيم. المپيك جاى تك ستاره ها است، هم وزن ها و هم سهميه ها فشرده است.
به نظر مى رسد كادر فنى ترسى از جوانگرايى ندارد.
با وجود شرايط سخت كادر فنى شايسته اى داريم چون جرات دارند از نيروهاى جوانى مثل نادريان استفاده كنند. او شايستگى نشان داد و اگر تيم كادر فنى ما كمى نگران بود به تجربه و مسابقه تكيه مى كرد و او را كه از رده نوجوانان به تيم ملى بزرگسالان آمد را به المپيك اعزام نمى كرد ولى ما امسال هم در قهرمانى آسيا و هم المپيك جوانگرايى كرديم.
ممكن بود اين جوانگرايى در وزن ساعى رخ دهد
حتى اگر جوانى با انگيزه و اختلاف زياد ساعى را مى برد قطعا نظر كادر فنى روى آن فرد مى بود.
ساعى انتخاب شده نبود
شايد بگوييد ساعى از اول انتخاب شده بود ولى اگر مى خواستيم ۳ ماه پيش براى اين كار فضا مناسب تر بود و كسى اعتراض نمى كرد چون ساعى تست هاى آمادگى جسمانى را خوب پشت سر گذاشته و در اردوها فعال بود و يوسف هم خيلى روى فرم نبود و قضيه تا اينجا ادامه پيدا نمى كرد.
هدف كادر فنى چه بود
كادر فنى مى خواست انگيزه را زنده نگه دارد. ما پس از كسب سهميه بارها گفتيم كه ما دو سهميه گرفته ايم ولى بايد بهترين ها در زمان المپيك اعزام شوند. كادر فنى اصرار كرد كه انگيزه باقى بماند تا اطمينان باعث ركود و سستى و كم كارى نشود. ممكن بود اين تصور پيش بيايد كه فرد رقيب ندارد و سهميه انحصارى است.
ساعى امتياز ويژه اى به دليل كسب سهميه داشت
قطعا. شايد يكى از شاخصه هايى كه ما براى ساعى قرار داديم كسب سهميه بود چون تفاوت زيادى داشت. ما در شرايطى سهميه گرفتيم كه از منچستر بدون سهميه برگشته بوديم و موج حملات و ناديده گرفتن تمام افتخارات و حمله عليه فدراسيون شروع شده بود حتى مطرح شد كه اگر در ويتنام سهميه نگيريم فدراسيون دچار تحول مى شود. سعى كرديم اين فشار به ورزشكاران وارد نشود ولى فضاى عمومى كشور اين فشار را به تكواندوكاران ما منتقل كرد.
اين فضا چطور ايجاد شد
به دليل موفقيت چشمگير آتن سطح توقع مردم بالا رفت حتى يادآورى كرديم كه در زمان المپيك آتن هم ما نتوانستيم در منطقه جهانى سهميه بگيريم.
ويژگى كسب اين سهميه چه بود
هادى هميشه در معرض انتخاب و رقابت بود حتى وقتى براى ويتنام رفتيم كه تصور نمى كرديم حريف سختى داشته باشيم ولى بچه ها حس رفتن به ميدان المپيك را داشتند و مسابقه هايى سخت و نفس گير بود. در آن شرايط يوسف مصدوم بود كه فكر نمى كنم خيلى جدى بود. ما در اين وزن سهميه مى خواستيم و هادى ساعى اعلام آمادگى كرد. كورش رجلى، روح ا... طالبى، مهدى بى باك و كرمى و ساعى در اين وزن حضور داشتند. كرمى و رجلى انصراف دادند، بى باك يك بازى نكرد، طالبى به ساعى باخت و ساعى نفر اول وزن شد. يك ماه در اردوى طاقت فرساى شبانه روزى در جوى حساس بود در حالى كه يوسف حتى اردو را رها كرد. ما ۲ مدال طلا ۲ سهميه گرفتيم و اين بايد يك امتياز ويژه براى هادى باشد.
اما كرمى هم خوب انگيزه گرفت.
يوسف به دليل فضاى حاكم بر اردو به تمرين برگشت چون اعلام كرديم هر كس بهتر باشد به المپيك اعزام مى شود و خودمان را در معرض نقد گذاشتيم. همان زمان هم اگر مى خواستيم تصميم شخصى بگيريم يا غرض ورزى كنيم اين شرايط را فراهم نمى كرديم.
پيش بينى شما در زمان آتن چه بود تصور كسب ۲ مدال را داشتيد
در آتن بچه ها آماده بودند و اميد زيادى هم براى كسب مدال داشتيم.
الان شرايط چطور است
الان با توجه به تمرينات بچه ها، ويژگى هاى تيم ما و توانمندى هاى فنى، شاداب تر و بانشاط تر از آتن هستيم. سرمربى جوان و با انگيزه كنار بچه ها است. نادريان ۱۹ ساله و با نشاط است ولى شرايط عمومى ما مثل آتن نيست.
از لحاظ جو داخلى يا رقباى سخت در المپيك
هر دو. فضاى عمومى كار را سخت تر هم كرده. سطح انتظارات مردم بالا رفته است كه همين ورزشكار را شكننده مى كند. موقعى در المپيك فقط اگر تكواندو مدال مى گرفت فوق العاده بود الان همه انتظار طلا دارند. از طرف ديگر حاشيه در اين دوره توسط مطبوعات زياد درست شد كه نهايتاً به نفع تيم نيست البته تلاش كميته ملى المپيك و سازمان تربيت بدنى قابل تقدير است اما حس همدلى و وفاق كه براى المپيك مورد نياز و ضرورى است كمتر از آتن است.
نگرانى از بابت كم تجربگى نادريان نداريد
خير. او انگيزه قوى دارد. با توجه به توانمندى هاى نادريان مى دانم كه ما را پشيمان نخواهد كرد. به علاوه همه شاهد بودند كه برترى واقعا وجود دارد.
چه اتفاقى براى بهزاد خداداد افتاد
در هر شرايطى آفت هايى وجود دارد. آفت پيروزى از شكست بيشتر است. وقتى بچه ها دست پر به كشور مى آيند بيشتر نگرانم تا كسانى كه نتيجه را واگذار كرده اند چون در معرض خطرند. ورزشكاران ناكام با ايجاد انگيزه و تسكين، به تمرين تحريك مى شوند تا در ميدان بعدى موفق شوند و فضاى ورزش كشور هم آنها را توبيخ نمى كند حتى مردم دلجويى مى كنند و مطبوعات هم شايد به فدراسيون و مربى انتقاد كنند ولى بر ورزشكار متمركز نمى شوند.
آفت هاى موفقيت چيست
در مورد موفق ها آفت فراوان است. حصارى است كه چرخيدن در آن گريز از مركز ايجاد مى كند. بى توجه به مربى مى شوند و مى گويند خودشان موفقيت را به دست آورده اند و كمك هاى مديريت در رسيدن به اين جايگاه را منكر مى شوند. شاهديم كه در عين توانمندى متاسفانه تصميمات غلط و حرف هاى نسنجيده مى زنند. مطبوعات هم به ماجرا دامن مى زنند.
تكواندو ما هنوز در جايگاه دوم جهان است
سعى مى كنيم بيشتر به آنچه داريم تكيه كنيم. در تكواندو با برنامه ريزى، راه اندازى مرتب ليگ و گسترش ليگ به رده نونهالان چنته پرى داريم. صرفا به اين دليل كه برنامه پشتوانه سازى را از بزرگسالان به رده نوجوانان برسانيم ليگ را راه اندازى كرديم. به علاوه در اين رده قهرمانى آسيا و جهان را داريم و براى موفق بودن در اين عرصه ها بايد كار را از سنين قبل از نوجوانان شروع كنيم. خوشبختانه اين كار ۳ سال است كه آغاز شده است.
نتيجه برگزارى ليگ نوجوانان چيست
شاخص ترين نتايج و ثمره آن را امسال ديديم. در قهرمانى آسيا بخش عمده تيم ملى نوجوان و جوان بودند. همچنين در تيم اميد سال گذشته چند رويداد در چين و تورنمنت بين المللى فجر و … را داشتيم. 2 نوجوان از تيم ملى اميد به تيم بزرگسالان آمدند كه ۲ مدال ارزشمند در آسيا به دست آوردند و يكى از آنها با شايستگى وزن اول المپيك را به نام خود كرد.
موفقيت در رده پايه در اثر چه عواملى به وجود آمد
ثمره يك برنامه ريزى بود نه اتفاق يا حادثه خوب. با هدف قهرمان سازى و قهرمانى الان شرايط خوبى داريم چه در اوزان دهگانه تيم ملى نوجوانان و چه اوزان ۸ گانه تيم ملى بزرگسالان چندين نفر مدعى داريم. ديديد كه براى المپيك چه رقابت نزديكى را پشت سر گذاشتيم كه جزو دردسرهاى شيرين ما بود. دليل آن هم زياد شدن انگيزه و تعداد رقباست.
افتخار آفرينى در اين رده تا چه حد اهميت دارد
فدراسيون را بايد با توجه به افتخارات رده نوجوانان آنها ارزيابى كرد. چه در رده بزرگسالان يك قهرمان آنقدر مى ماند كه مى گويند قهرمان ديگرى نداريد. بزرگسالان در چند مسابقه تجربه كسب مى كنند و افتخارات زيادى به دست مى آورند و اتكا به تك ستاره ها دارند ولى در نوجوانان مقطع زمانى كوتاه است و يك قهرمان نمى تواند در دو رويداد رسمى شركت كند چون معمولان از رده سنى جوانان خارج شده است. جاى تجربه و تست دادن وجود ندارد و اگر تجربه كارساز باشد ثمره اش در گروه سنى بزرگسالان ديده مى شود.
آيا اينكه در رشته شما قهرمانى آسيايى در جهان در رده نوجوانان وجود دارد خود يك اهرم فشار نيست
85 درصد تيم نوجوانان دوره بعد عوض مى شوند فقط تيم فنى و فدراسيون قدرتمند مى تواند با افراد جديد جايگاه خود را حفظ كند يا ارتقا بدهد و اين اتفاق در تكواندو رخ داد.

185208.jpg

در رده نوجوانان چه افتخاراتى داريم
7 دوره قهرمانى جهان برگزار شد. در سال ۱۹۹۶ در اسپانيا مقامى به دست نياورديم. در سال ۹۸ در بارسلونا يك برنز به دست آورديم. مهدى بى بابك، وحيد عبدالهى و جواد رضاپور جزو اين تيم بودند. در سال ۹۸ توسط بهزاد خداداد، يوسف كرمى و يوسف جنگجو برنز كسب كرديم. در دور سوم با توجه به راه اندازى ليگ نوجوانان يك مدال طلا و يك برنز به دست آورديم. دور بعد در ايرلند يوسف كرمى طلا گرفت و ۲ برنز داشتيم و در مجموع هشتم شديم. دور بعد در يونان با يك طلا، يك نقره و يك برنز پنجم شديم. در سال هاى ۲۰۰۴ و ۲۰۰۶ و ۲۰۰۸ با شايستگى نايب قهرمان جهان شديم.
همين نيروهاى نوجوان به جز هادى ساعى ساخته و پرداخته شده و الان در تركيب تيم ملى هستند.
امسال هم در تركيب بزرگسالان از كمك اين رده سنى سود مى بريم
امسال فرزاد عبدالهى و رضا نادريان را داريم و نشان دهنده موفقيت برنامه قهرمان سازى و قهرمانى ماست. رقيبى كه ما را قدرتمند مى داند ولى ما او را حساب نمى كنيم، رييس فدراسيون امريكا گفت نسل طلايى تكواندو ايران در راه است. آنها هم ارزيابى كرده و ديده اند كه چهره هاى شاخص و جديد با شايستگى فنى ظهور كرده اند.
افتخار آفرينى به كسب مدال خلاصه مى شود
امسال علاوه بر عنوان هم در رقابت قهرمانى آسيا در چين و هم قهرمانى نوجوانان جهان در تركيه فنى ترين ورزشكار مردان از ايران بود. در آسيا عليرضا سفر و در جهانى بهزاد ايل خانى فنى ترين بودند كه نشانه اقتدار فنى ما است. خوشبختانه در بخش بانوان هم سرمايه گذارى انجام شد و نسل دوم بانوان شايستگى هايشان را نشان دادند.
منظور از نسل دوم چيست
نسل اول تكواندوكارانى بودند كه فعاليت و تمرين داشتند ولى در رويدادهاى بين المللى حضور نداشتند. تقى پور تهرانى برنز بازيهاى آسيايى پوسان را گرفت كه شايستگى خودش را نشان داد ولى فضا براى شركت و مدال آورى در مسابقات رسمى نبود. اين فرصت براى نسل دوم ايجاد شد. ما هم سرمايه گذارى كرديم و مربى خارجى آورديم. جهش قابل توجهى انجام شد. در مسابقات قهرمانى نوجوانان آسيا در قزاقستان فاطمه قراگزلو اولين مدال نقره جوانان را به دست آورد. سال بعد در اردن دختران نوجوان ۳ مدال طلا گرفتند و بزرگسالان هم در وزن اول كه وزن سختى است و قهرمان المپيك و جهان دارد فاطمه نعمتى طلا گرفت و علاو بر آن سهميه هم گرفتيم.
فكر راه اندازى ليگ نوجوانان از كجا نشات گرفت
با توجه به اينكه امكانات لازم براى راه اندازى پايگاه قهرمانى نداشتيم طرح استعداديابى و ايجاد فضا براى رشد نيروهاى مستعد و با انگيزه را در قالب برگزارى ليگ فراهم كرديم و تا حد زيادى به اهدافمان در پشتوانه سازى رسيديم.
اقبال عمومى به تكواندو چه علتى دارد
نمى توان گفت اين پتانسيل قبلا بوده حداقل بالفعل نبوده. تكواندو ويژگى هايى دارد كه مى تواند مورد انتخاب تمامى اعضاى خانواده باشد. برخى رشته ها همگانى شدن در آنها معنى ندارد و نيازمند علاقه شخصى هستند ولى در تكواندو اينطور نيست.
افتخار آفرينى هاى اخير در جلب توجه عمومى موثر بوده است
در اين چند ساله به واسطه افتخارآفرينى پتانسيل بالقوه، بالفعل شده است.مدال طلاى ساعى در المپيك باعث شده در سال ۴ گزارش از استان ها و مربيان در خصوص اقبال عمومى به تكواندو داشته باشيم. به علاوه امكان حضور بانوان در رويدادهاى بين المللى به وجود آمد. البته ۲۵ سال پيش هم بانوان مسلمان اردن و مصر ومراكش با هوگو و مقنعه در مسابقه ها شركت مى كردند ولى شرايط عمومى ما اجازه نمى داد كه حالا اين شرايط به وجود آمده است.
چرا مردم جذب رشته هاى رزمى ديگر نمى شوند آيا كاراته قدمت بيشترى ندارد
كاراته در ايران و جهان قديمى تر است ولى تكواندو مجوز ورود به المپيك را گرفته و يكى از عوامل آن مى تواند انسجام در تكواندو باشد. سبك هاى متعدد نداريم. به علاوه همه مى خواهند وقت را كه ارزشمندترين سرمايه انسان است جايى صرف كنندكه نتيجه بگيرند و زود بازده باشد.تكواندو اين ويژگى را دارد. به علاوه ۱۰ سال است كه روى سكوهاى جهانى هستيم و يكى از ۳ رشته دارنده مدال المپيك در كشور هستيم. ليگ را در ۷ گروه برگزار مى كنيم و فكر نمى كنم حتى در فوتبال چنين باشد. مسابقات پومسه را نيز به برنامه هايمان اضافه كرده ايم.
ويژگى پومسه چيست
پومسه ويژگى جديدى براى تكواندو ايجاد كرده. برخى به دليل آسيب ديدگى از رشته هاى رزمى گريزانند ولى در پومسه با اجراى فرم هم مى توان قهرمان جهان شد.
پومسه براى ما تازه است يا در جهان هم تازگى دارد
مسابقات پومسه جديدا به صورت رسمى در جهان برگزار مى شود. دو دوره مسابقه جهانى برگزار شده و دوره سوم آن آذرماه در ازمير تركيه برگزار مى شود.
پومسه سرمايه گذارى جديد كره اى هاست
بله سرمايه گذارى جديد با اعمال نظرهاى جديد.
كره اى ها تكواندو را بين المللى كردند تا مدال بگيرند يا آن را جهانى كنند
مشكل همين است. آنها واقف شده اند كه انحصار طلبى منجر به لطمه به گسترش تكواندو در جهان مى شود. شايد هدف در ابتدا جهانى شدن بود ولى الان كسب مدال است. جايى كه مدال ارزش دارد كره اى ها عرصه را براى كسب مدال تنگ مى كنند. مثلا در آسيايى كه رده بندى براساس رنگ مدال است كره اى ها به سختى از مدال مى گذرند.
وضعيت داورى و ناداورى كره اى ها به كجا رسيد
ناگزير كره اى ها بايد به سمت فضاى دموكراسى بروند چون در خطر حذف از المپيك هستند. در سال ۲۰۱۲ در لندن تكواندو در المپيك حضور دارد اما در مورد سال ۲۰۱۶ يكى دوماه پس از پكن تصميم گيرى مى شود. اهالى تكواندو به خاطر شكايت كشورها از نحوه برگزارى ها و حتى انتخابى المپيك به IOC شكايت مى كنند.
چه كارى در اين خصوص انجام داده اند
خود آنها پيشنهاد استفاده از تجهيزات جديد و هوگوهاى الكترونيكى را دادند كه رسما در رقابت آسيايى استفاده شد وقهرمانى را از دست دادند. ما در ۶ وزن ۵ فيناليست داشتيم و با ۴ طلا و يك نقره قهرمان شديم و بخش عمده آن به واسطه استفاده از هوگوهاى الكترونيكى و عدم اعمال نظر كره اى ها بود.
ولى شما قبلا مخالف بوديد
علت اعتراض ما اين بود كه كره اى ها فقط خودشان از آن هوگو استفاده مى كردند و به كشورهاى ديگر نمى دانند. ما هم تهديد به تحريم مسابقه هاى آسيايى كرديم. ما نمى خواستيم آنها با هوگوهاى الكترونيكى خودشان آشنا باشند و بازى كنند و ما در معرض آزمايش باشيم. بالاخره قبل از مسابقات آسيايى يك تعداد خريديم كه نرم افزار آن را به ما ندادند و خودمان آن را به دست آورديم.
در المپيك از هوگوى الكترونيكى استفاده مى شود
خير، در قهرمانى اروپا و آسيا استفاده شد. كره اى ها عليرغم اينكه مى دانند بايد به سمت دموكراسى و بهره مندى همه كشورها بروند ولى آخرين ميدان ها را هم مى خواهند بهره بردارى كنند.
در المپيك نيز اعمال نفوذ مى شود
پيش بينى من اين است كه مشكلات داورى در المپيك كمتر باشد كه به واسطه همان تهديدهاست. در المپيك تعداد مسابقه ها كم است و زمين مسابقه يكى بيشتر نيست و كنترل ونظارت بر آن دقيق است.
به علاوه از داوران تعهد گرفته مى شود كه در صورت خطا نه تنها از المپيك كنار مى روند بلكه گواهينامه داورى آنها باطل مى شود.
ما هم در المپيك نماينده داورى داريم
يك داور به نام اربابى داريم.پارسال چند نفر در سمينار و تست هاى مختلف شركت كردند و در نهايت داوران جوان و كم تجربه انتخاب شدند.
براى لوپز چه برنامه اى داريد
او افتخارات زيادى دارد. 4 مدال طلاى جهان و ۲ مدال طلاى المپيك ولى چون بازى زيبايى ارائه نمى دهد مورد توجه و اقبال جامعه جهانى نيست. سال ۹۶ او را در مسابقات جوانان ديديم، وحيد عبداللهى او را شكست داد. در بازى بعد براى بازى با حريف آفريقايى نامش خوانده شد ولى پس از وقفه اى نام لوپز را با فرد آفريقايى خواندند و علت آن را اعتراض امريكايى دانستند. حقيقت اين بود كه امريكايى ها بايد مدال مى گرفتند تا تكواندو در المپيك آتلانتا تثبيت شود. اين حق كشى آشكار بود و با پيگيرى هاى ما در سال ۹۷ در قاهره فضا براى ما بهتر شد و بى باك طلا گرفت.
شناخت كافى از او داريد
هادى و مربيان او را مى شناسند.
و حريفان ديگر!
غير از لوپز، يك ايتاليايى، تكواندوكار انگليسى كه جوان است و از هادى شكست خورده ولى خوب است و حريفى از آذربايجان.
پيش بينى شما از المپيك چيست
پيش بينى در رشته تكواندو سخت تر از همه است. مسابقه ها تك حذفى است و سرگروه نداريم و شايد دچار فينال زودرس شويم. در تكواندو ۵۰ درصد مسائل فنى و ۵۰ درصد شانس است.
از سارا خوش جمال فكرى چه توقعى داريد
توقع مدال از او و برنامه ريزى براى كسب مدال. هر چند به او گفتم كه شرايط براى پسرها سخت تر است چون همه از آنها توقع مدال دارند.
اگر در پكن هم ۳ مدال گرفتيم چه مى كنيد
شكر خدا.
كارتان سخت تر مى شود
اميدواريم اين اتفاق بيفتد. خوب است كه آدم مسؤول باشد و وظيفه اش را خوب انجام دهد ان شا ا... دل مردم را شاد كنيم.
 شنبه 29 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 227]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن