تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كاغذى را كه روى آن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم نوشته شده است از روى زمين برد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816450366




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اقتصاد - مذاكره در ژنو ـ تحريم در سنا


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: اقتصاد - مذاكره در ژنو ـ تحريم در سنا


اقتصاد - مذاكره در ژنو ـ تحريم در سنا

گروه اقتصاد:كميته بانكداري سناي آمريكا لايحه‌اي را مبني بر اعمال تحريم‌هاي بيشتر عليه تهران به منظور توقف غني‌سازي از سوي ايران تصويب كرد. اين لايحه‌ كه مي‌كوشد كشورهاي مظنون به ارسال فناوري‌ها و كالاهاي حساس به ايران را در تخطي از مقررات كنوني اين كشورتنبيه كند، در يك كميته سناي آمريكا به تصويب رسيد. به گزارش شبكه خبري بي‌بي‌سي كميته امور بانكي سنا اين لايحه را كه همچنين دولت آمريكا را ترغيب مي‌كند بانك مركزي ايران را به عنوان يك موسسه حامي تروريسم مشخص كرده و آن را تحريم كند، گذرانده است. هرچند اين حركت راه را براي تصويب اين لايحه در صحن اين مجلس هموار مي‌كند، اما پيش از آنكه قانوني شود بايد با لايحه مشابهي در مجلس نمايندگان تطبيق شده و به امضاي رئيس‌جمهور برسد. مقام‌هاي وزارت خزانه‌داري آمريكا براي نخستين بار در ماه مارس گذشته با استناد به قطعنامه 1803 شوراي امنيت سازمان ملل متحد، در اقدامي عجيب، بانك مركزي ايران را تهديدي براي سيستم مالي جهاني دانستند. همان زمان شماري از سناتورهاي دموكرات با ارسال نامه‌اي به جورج بوش، رئيس‌جمهور آمريكا، از او خواستند بانك مركزي ايران را به فهرست تحريم‌هاي خود اضافه كند.. آمريكا بانك مركزي ايران را متهم كرده كه بين سال‌هاي 2001 تا 2006 ميلادي از طريق بانك صادرات حدود 50 ميليون دلار به گروه حزب‌الله لبنان منتقل كرده است. اين در حالي است كه بانك مركزي اين اتهامات را رد كرده است.

كريستوفر داد، نماينده كانتيكات در مجلس سنا و رئيس كميته امور بانكي اين مجلس، گفت كه لايحه اخير را مي‌توان با ساير تدابير تحريمي عليه ايران كه در سنا در جريان است تلفيق كرد. اما سناتور چاك هيگل از نبراسكا كه يكي از دو نفري بود كه به آن راي منفي داد، گفت كه اين لايحه «ايران را تحريم نمي‌كند. مستقيما متحدان، دوستان ما و سايران را تحريم مي‌كند.» قانون فعلي تحريم‌هاي ايران كه در دوره رياست‌جمهوري بيل كلينتون به تصويب كنگره رسيد، دولت آمريكا را به مجازات شركت‌ها و افرادي موظف كرده است كه بيشتر از 20 ميليون دلار در صنايع انرژي ايران سرمايه‌گذاري مي‌كنند. لايحه كميته بانكي سنا دولت‌هاي ايالتي و محلي آمريكا را ترغيب مي‌كند سرمايه خود را از شركت‌هايي كه 20 ميليون دلار يا بيشتر در بخش انرژي ايران سرمايه‌گذاري كرده يا براي اين ميزان سرمايه‌گذاري در اين بخش اعتبار صادر كرده‌اند، خارج كنند. همچنين بر اساس اين مصوبه، آمريكا كشورهايي را كه فناوري‌ها و كالاهاي حساس را به ايران منتقل مي‌كنند، تحت فشارهاي بيشتري قرار خواهد داد تا از اين كار ممانعت كنند. رويترز گزارش داد اين در حالي است كه به اذعان بسياري از كارشناسان غربي اعمال اين‌گونه تحريم‌ها عليه تهران نه‌‌تنها باعث نشده است ايران منزوي شود، بلكه باب ورود اين كشور به بازارهاي جديد از جمله بازارهاي آسيا را گشوده است. علاوه بر اين، تحريم‌هاي جديد عليه ايران همچنين سازمان بازنشستگي آمريكا و دولت‌هاي محلي و ايالتي در اين كشور را موظف مي‌كند كه از سرمايه‌گذاري در شركت‌هايي كه به ارزش 20 ميليون دلار يا بيشتر در زمينه انرژي در ايران به طور مستقيم يا غيرمستقيم سرمايه‌گذاري كرده‌اند، جلوگيري كنند. پيش از اين نيز كميته بانكداري سناي آمريكا اعلام كرده بود كه به خاطر خودداري تهران از توقف فعاليت‌هاي هسته‌ايش تحريم‌ها عليه تهران را شديدتر خواهد كرد. سناتورهاي دموكرات و جمهوري عضو اين كميته در تلاش براي متقاعد كردن ايران به توقف فعاليت‌هاي هسته‌ايش لايحه‌اي را كه تحريم‌هاي اقتصادي و تجاري عليه ايران را تشديد مي‌كند در نظر خواهند گرفت. به گزارش شبكه خبري پرس‌تي‌. وي رئيس دموكرات اين كميته گفت: اين لايحه تحريم‌هاي اقتصادي عليه ايران را محكم‌تر كرد و اجازه خروج سرمايه از شركت‌هايي را كه با حوزه نفتي ايران روابط تجاري دارند خواهند داد تا دولت ايران را تحت فشار قرار دهد.
وي افزود: اين لايحه علاوه بر آن به جلوگيري از انحراف غيرقانوني فناوري‌هاي آمريكا به ايران كمك خواهد كرد.
آمريكا و برخي متحدان اروپايي آن مدعي‌اند كه ايران تحت پوشش برنامه هسته‌اي صلح‌آميز خود در تلاش براي دستيابي به تسليحات هسته‌اي است و در همين راستا تاكنون سه قطعنامه تحريم عليه ايران را در شوراي امنيت سازمان ملل تصويب كرده‌اند. طي چند روز اخير نيز استوارت ليوي، معاون وزير خزانه‌داري در امور اطلاعات مالي و تروريسم با خودداري از تاييد احتمال تحريم بانك مركزي ايران امكان وقوع آن را رد نكرد. وي در ادعايي بي‌اساس بانك مركزي ايران را به فعاليت‌هاي فريبكارانه متهم كرد و گفت: «بانك مركزي ايران يكي از موسسات مالي ايراني است كه مكررا از بانك‌هاي ديگر خواسته نامش را از فهرست عمليات مالي جهاني حذف كنند. اين شگردي است براي انجام مبادلات غيرمجاز. بانك مركزي ايران منبع اصلي وجهي بوده كه از طريق بانك صادرات به گروه‌هاي تروريستي لبناني و فلسطيني ارسال شده است.» آمريكا بانك مركزي ايران را متهم كرده كه بين سال‌هاي ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ ميلادي از طريق بانك صادرات حدود ۵۰ ميليون دلار به گروه حزب‌الله لبنان منتقل كرده است.
دولت ايران با رد چنين اتهام‌هايي، تاكيد دارد كه تنها از گروه حزب‌الله حمايت معنوي مي‌كند. بانك مركزي ايران مانند بانك مركزي خيلي از كشورها مديريت ذخاير ارزي را برعهده دارد و پشتوانه اصلي نظام بانكي به حساب مي‌آيد.
سنا در حالي تصميم به افزايش تحريم‌هاي يك‌جانبه آمريكا عليه ايران دارد كه از هفته آينده دور جديد مذاكرات ايران و غرب در ژنو آغاز مي‌شود و حتي يك روزنامه آمريكايي از حضور نماينده ارشد آمريكا در اين مذاكرات خبر داده است و به گفته كارشناسان اعمال اينگونه تصميم‌ها مي‌تواند به شكست مذاكرات منجر شود.
 شنبه 29 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 227]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن