تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى‏داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817047477




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه اقتصادي


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: اخبار كوتاه اقتصادي
راه اندازي نيروگاه بوشهر تا سال آينده
پرويز فتاح وزير نيرو مطرح كرد بر اساس اعلام سازمان انرژي اتمي نيروگاه بوشهر تا سال آينده به بهره برداري مي رسد. پرويز فتاح در گفتگو با مهر در مورد زمان راه اندازي نيروگاه بوشهر گفت : بر اساس اعلام رئيس سازمان انرژي اتمي نيروگاه بوشهر تا يك سال آينده راه اندازي خواهد شد. وزير نيرو با بيان اينكه اگر اين نيروگاه به بهره برداري رسيده بود حداقل نصف كمبود برق ما در تابستان امسال حل مي شد گفت : اگر اين نيروگاه راه اندازي نشود در سال آينده نيز به اندازه هزار مگاوات برق در تامين برق مشكل خواهيم داشت . وي خاطرنشان كرد : بر همين اساس اگر هزار مگاوات برق اين نيروگاه وارد مدار شده بود امسال با مشكل كمبود برق و درنتيجه خاموشي ها مواجه نبوديم .
قيمت بليت هواپيما تغيير نمي كند
رئيس سازمان هواپيمايي كشور گفت : در حال حاضر برنامه اي براي تعديل قيمت بليت هواپيما نداريم . حسين خانلري گفت : سازمان هواپيمايي كشوري برنامه اي براي تعديل قيمت بليت هواپيما ندارد و مجري سياستهاي دولت در اين زمينه است . وي افزود : تعداد صندلي پروازهاي مجموع شركتهاي هواپيمايي كشور 20 هزار و 500 صندلي بود كه با افزايش ظرفيت به وجود آمده در سال جاري اين رقم به 23 هزار و 200 صندلي رسيده است .
برنامه خاموشي هاي تهران در هفته جاري
شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ برنامه خاموشي هاي احتمالي (از 29 تير تا 4 مرداد) را اعلام كرد . بر اساس اين برنامه كه به منظور كاهش مشكلات ناشي از خاموشي هاي احتمالي اعلام شده است از ساعت 24 تا 2 بامداد گروه هاي 8 و 9 و 10 از ساعت 2 تا4 گروه هاي 11 و 1 از ساعت 4 تا 6 گروه 2 از ساعت 6 تا 8 گروههاي 3 و 4 از ساعت 8 تا 10 گروه 5 از ساعت 10 تا 12 گروههاي 6 و 7 از ساعت 12 تا 14 گروههاي 8 و 9 از ساعت 14 تا 16 گروههاي 10 و 11 از ساعت 16 تا 18 گروههاي 1 و 2 از ساعت 18 تا 20 گروه 3 از ساعت 20 تا 22 گروههاي 4 و 5 از ساعت 22 تا 24 گروههاي 6 و 7 دچار خاموشي احتمالي خواهند شد . لازم به ذكر است كه در اين اطلاعيه از مشتركان درخواست شده پس از بروز خاموشي ها در حد امكان وسايل برقي خود را از مدار برق خارج كرده و پس از برقراري مجدد برق نسبت به برقرار كردن وسايل برقي اقدام كنند . يادآور مي شود كه شهر تهران به 11 گروه تقسيم شده است و تعداد نوبت خاموشي احتمالي در هر يك از مناطق تهران در جدول فوق با فرض بيشترين محدوديت و مصرف برق است و پيش بيني مي شود شهروندان تهراني در مناطق مختلف حداكثر يك نوبت خاموشي احتمالي در طول شبانه روز داشته باشند.
صادرات 547 ميليون دلاري ايران به آمريكا در 5 سال اخير
گمرك ايران اعلام كرد : در پنج سال اخير 547 ميليون و 372 هزار دلار انواع كالا از ايران به آمريكا صادر شده است كه وزن اين ميزان كالاي صادر شده 53 هزار و 496 تن بوده است . ارزش كالاهاي وارداتي ايران از آمريكا نيز در مدت ياد شده 515 ميليون و 234 هزار دلار و به وزن 111 هزار و 876 تن بود . تراز تجاري ايران در مبادلات تجاري با آمريكا در پنج سال اخير مثبت است به طوري كه در مدت ياد شده ارزش كالاهاي صادراتي ايران 32 ميليون و 138 هزار دلار بيش از آمريكا بوده است . اين گزارش بر اساس آمارهاي دفتر آمار و فن آوري اطلاعات و ارتباطات گمرك ايران و از سال هاي 1382 تا 1386 تهيه شده است .
5 5 ميليون واحد مسكوني نامناسب در كشور وجود دارد
قائم مقام وزير تعاون گفت : در حال حاضر 5 5 ميليون واحد مسكوني كشور در وضع نامناسب قرار دارد . علي علوي در جمع اتحاديه هاي مسكن مهر با اشاره به اينكه از اين تعداد 1 7 ميليون واحد مسكوني فرسوده اند افزود : مسكن مهر يكي از مواردي است كه در قبل و بعد از انقلاب براي خانه دار شدن افراد كم درآمد صورت نگرفته بود. وي در خصوص ميزان نياز سالانه كشور به خانه جديد اظهار داشت : هر سال 700 تا 800 هزار ازدواج در كشور صورت مي گيرد كه اين به معناي افزايش تقاضاي مسكن به طور سالانه به همين ميزان است . علوي با اشاره به حذف قيمت زمين در اين طرح افزود : حذف قيمت زمين در اين طرح تحولي در زمينه مسكن است زيرا با كم كردن اين فاكتور تامين مسكن اقشار كم درآمد فراهم شد.
وزارت نفت براي حل مشكل قير به تعهدات خود عمل نكرده است
مدير وزارت راه و ترابري با بيان اينكه براي آسفالت راه هاي روستايي كشور هنوز بامشكل قير مواجه هستيم گفت : در اين خصوص كار كارشناسي مناسبي صورت نگرفته است . « مجيد برازنده تهراني » ـ مدير كل دفتر هماهنگي امور راههاي روستايي و امور استانها وزارت راه و ترابري ـ در گفت و گو با برنا با اشاره به برنامه چهارم توسعه براي آسفالت و بهسازي راه هاي روستايي كشور گفت : هدف گذاري برنامه چهارم توسعه آسفالت راههاي روستايي بالاي 100 خانوار است كه با شرايط اعتباري موجود تحقق نخواهد يافت . برازنده با اشاره به مباحث طرح شده اخير رئيس جمهور مبني بر اينكه قير با قيمت ثابت به فروش برسد و شركت نفت موظف به پرداخت مابه التفاوت آن است افزود : در اين خصوص دستورالعمل مشخصي به بخش هاي مختلف استانها ابلاغ نشده و اين موضوع تنها اعلام شفاهي شده است . وي افزود : بسياري از پيمانكاران زماني كه براي خريد قير مراجعه مي كنند اين محصول به قيمت اصلي دريافت مي كنند و تنها جواب به اعتراض آنها ابلاغ نشدن دستورالعمل فوق از سوي وزارت نفت است . برازنده افزود : اينكه مي گويند مشكل قير در كشور حل شده است و وزارت نفت مابه التفاوت آن را پرداخت مي كند در بسياري از استان هاي كشور هنوز اجرا نشده و حتي آنها از اين موضوع خبري ندارند.
كشتارگاه هاي سنتي امسال جمع آوري مي شوند
مديركل دفتر حمايت ازصنايع تبديلي و تكميلي وزارت جهاد كشاورزي گفت : مهمترين اولويت در بخش كشتارگاه هاي دام در سالجاري تجميع كشتارگاه هاي سنتي و جايگزيني آن با كشتارگاه هاي صنعتي است . عليرضا پوربصير در خصوص وضعيت فعلي صنايع تبديلي و تكميلي گوشت قرمز و سفيد گفت : در حال حاضر بالغ بر 436 واحد كشتارگاه (انواع دام سبك و سنگين ) در كشور وجود دارد كه از اين تعداد 56 واحد به صورت صنعتي و يا نيمه صنعتي فعاليت دارند .
ايران خودرو 11 محصول جديد روانه بازار خواهدكرد
مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو گفت : ايران خودرو ظرف چهار سال آينده 11 محصول جديد توليد و روانه بازار خواهد كرد . نسل LCV اولين محصول C منوچهر منطقي افزود : ايران خودرو در سال آينده نسل جديد خودروهاي ارزان قيمت خانواده در كلاس پرخوران و كاميونت سبك ايران خودرو به مشتريان ايران خودرو معرفي مي كند . وي اضافه كرد : EF 7 جديد سورن مجهز به موتور با امكانات ويژه و پژو 405 جديد پايه گازسوز محصولات B محصول وانت جديد محصول جديد و به روز سمند خانواده در كلاس جديدي هستند كه در سال 89 توليد و وارد بازار خواهد شد .
هشدار صندوق بين المللي پول درباره تشديد تورم در جهان
صندوق بين المللي پول درباره تشديد ميزان تورم در جهان هشدار داد و مقابله با افزايش تورم در جهان را از مهمترين وظايف كشورها اعلام كرد. در گزارش بين المللي پول درباره پيش بيني هاي اقتصادي جهان تورم مهمترين تهديد اقتصادي در جهان عنوان شده است . بسياري از اقتصادهاي جهان با افزايش قيمت ها مواجه خواهند شد و رشد اقتصاد جهان كاهش پيدا خواهد كرد اما نه به آن اندازه اي كه بيشتر پيش بيني شده بود. اين گزارش در ادامه مي افزايد : مهمترين دلايل افزايش تورم در جهان افزايش قيمت سوخت و موادغذايي عنوان شده به طوريكه كشورهاي متوسط و فقير جهان با مشكل تغذيه جمعيت فقير خود روبرو خواهند بود.
خسارت 9 3 ميليارد درهمي در بازارهاي مالي امارات
حجم خسارت هاي وارده به بازارهاي مالي امارات متحده عربي در هفته گذشته از مرز 19 ميليارد و 300 ميليون درهم گذشت . در پي تداوم بحران در بازارهاي مالي امارات براي هشتمين هفته متوالي خسارت هاي وارده به بورس هاي دوبي و ابوظبي هر هفته رو به افزايش است و اين در حالي است كه حجم سرمايه گذاري خارجي ها نيز رو به كاهش مي باشد. طبق گزارش بورس دوبي شاخص كل سهام در بازارهاي مالي امارات در هفته گذشته بيش از 2 31 درصد كاهش يافت و حجم كل معاملات صورت گرفته شده در بورس هاي دوبي و ابوظبي از مرز 824 ميليارد و 592 ميليون درهم گذشت .
 جمعه 28 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 160]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن