تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819796569




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

الو حيات


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: الو حيات
7175- براى بنده سوالى پيش آمده كه بازنشستگى اجبارى آقاى دكتر نژاد حسينيان، رابطه‌اى با افشاگرى وى در مورد گاز صادراتى در قرارداد خط لوله صلح دارد كه ايشان ادعا كرده است دولت با انجام اين قرارداد و با فروش گاز ارزان، چندصد ميليارد دلار به كشور ضرر وارد كرده است؟

7176- آقاى بان‌كى‌مون (دبير سازمان ملل متحد) كه مى‌گويد دادگاه لاهه مى‌خواهد عمر البشير (رئيس جمهور سودان) را به جرم كشتار 200 هزار نفر در منطقه دارفور، دستگير كند، لطفا به اين پرسش جواب بدهد كه چرا حاكمان رژيم صهيونيستى را دستگير نمى‌كند كه قريب پنجاه سال است سرزمين فلسطين را اشتغال و اهالى آنجا را كشتار كرده و مى‌كند و تاكنون بيش از چندميليون نفر را به قتل رسانده‌اند و صدهاهزار ميليارد دلار خسارت وارد كرده‌اند؟

7177- چرا انتقادها را فقط چاپ مى‌كنيد ولى از خدمات مثبت دولت حرفى نمى‌زنيد؟ چارچوب خاصى در اين زمينه تعيين كرده‌ايد يا مسئله چيز ديگرى است؟

حيات‌نو: 1- خيلى از اين تذكر شما بايد تشكر ‌كنيم كه به ما فرصتى داده‌ درباره كار خودمان توضيح بدهيم. 2- ما فقط انتقادها را چاپ نمى‌كنيم بلكه پيام‌هاى رسيده را منعكس مى‌كنيم پيام‌هاى مردم خواه‌ناخواه جنبه انتقادى دارد. فلسفه اصلى اين ستون هم انتقال انتقادها و پيشنهادهاست. 3- خدمات مثبت دولت را ما و همه رسانه در صفحات خيلى بيشتر و به صورت خبر و گزارش چاپ مى‌كنيم حجم اينگونه مطالب كه به نفع دولت است چندين صدبرابر حجم انتقادهايى است كه انجام مى‌گيرد. البته خدمت‌رسانى دولت و بقيه خادمان مردم، وظيفه آنهاست و نياز به تشكر ندارد ولى كم‌كارى سهوى يا عمدى حتما نياز به انتقاد دارد.

7178- براساس گزارش كارشناسان همه ساله مبالغى خارج از شمول قانون محاسبات در اختيار روساى قواى سه‌گانه و حتى وزرا قرار مى‌گيرد كه قابل توجه است ولى همه مردم علت عدم شمول قانون محاسبات را در اين موارد نمى‌دانند، مثلا مى‌گويند اين مبلغ براى روساى جمهور و قوه قضائيه بين 50 تا 100 ميليارد تومان است ولى رئيس قوه مقننه فقط 4-3 ميليارد تومان دراختيار دارد. كسى نمى‌داند اين مبالغ چگونه مصرف مى‌شوند. آقاى خاتمى آنطور كه گفته‌اند از همان اول اين مبلغ زير پوشش قانون محاسبات برد و در اختيار برنامه و بودجه قرار داد. دولت فعلى سازمان برنامه و بودجه را منحل كرده است ولى مى‌تواند حداقل سالى يك بار با رقم و عدد اعلام كند كه اين پول در كجاها به مصرف رسيده است اين كار براى جلب اعتماد مردم به نظام بسيار موثر و مفيد است.

7179- براى قراردادهاى نفتى بعد از تحريم، بعضى از شركت‌هاى مالزيايى مورد توجه قرار گرفته‌اند كه شركت‌هاى ايرانى خودمان از لحاظ علمى و تخصصى از آنها كارآمدتر و سطح بالاترند و وزارت نفت بايد اينها را در اولويت قرار بدهد مگر آنكه مزيت‌هاى ديگرى مثل داشتن سرمايه‌گذارى بيش‌تر يا مسائل بين‌المللى مدنظر باشد.

7180- بعضى از وابستگان به احزاب اصلاح‌طلب در گمانه‌زنى‌هاى انتخاباتى خود و اظهارنظرشان درباره كانديداهاى احتمالي، حرف‌هايى مى‌زنند كه معلوم مى‌شود تحزب و تشكيلات و مردم‌سالارى را قبول ندارند. آن فردى كه ادعاى ريش سفيدى براى تشكيلات متبوع خود مى‌كند علاوه بر اينكه خلاف واقع مى‌گويد، حرفش هم اصولا بى منطق و مردود است. ريش سفيد يعنى چه؟ اولا: اكثر احزاب افراد ريش سفيد دارند و معنى ندارد كه ريش سفيد ديگرى داشته باشند. هر حزبى در درون خودش افراد جاافتاده و باسابقه كه از افراد حزب روحانيون باسابقه‌تر و ريش سفيدتر باشند دارد پس بهتر است اينگونه حرف‌ها تكرار نشود كه در مقابل كسى ديگر هم در فلان حزب جواب بدهد و چندتا اهانت هم به افراد محترم بكند. خود افراد و احزاب و سخنگويان بايد حرمت خودشان را حفظ كنند كه از قديم گفته‌اند حرمت امامزاده به عهده متولى است. موفق و مويد باشيد. خداحافظ.

7181- گاهى از سوى وزارت آموزش و پرورش بيانيه‌هايى صادر مى‌شود كه در مورد شهريه‌هاى مدارس خصوصى غيردولتى مقرراتى را اعلام مى‌كند چند مطلب در اين زمينه دارم: 1- اين بيانيه‌ها و دستورالعمل‌ها پشتوانه‌اى هم دارد يا اينكه وزارت براى خودش مى‌گويد آن مدارس هم براى خودشان عمل مى‌كنند؟ 2- مبناى قيمت‌گذارى‌ها چيست؟ نرخ‌ها در كجا تعيين مى‌‌شوند و بر چه اساس؟ آيا ضابطه‌اى وجود دارد يا دلبخواهى است؟ 3- كلمه غيرانتفاعى يعنى چه؟ مدارس خصوصى مگر نفعى نمى‌برند كه اين كلمه را روى آنها گذاشته‌اند. 4- چرا به جاى خيلى اقدامات ديگر در سطح كشور، مدرسه دولتى ساخته نمى‌‌شود تا مردم مجبور به مدارس غيردولتى نشوند؟ 5- چرا دولت به وضعيت معلمين رسيدگى نمى‌كنند تا كيفيت تدريس در مدارس بهبود پيدا كند و معلمين به مشاغل دوم و سوم روى نياورند و همه همت و حواسشان را متمركز در تدريس كنند؟

7182- اگر توافقى ميان تعدادى از كشورها صورت گيرد كه مبناى آن (مثلا) بحث تروريسم باشد خيلى مى‌تواند تاثيرگذار باشد به طور نمونه مى‌توان پيشنهاد كرد كه كشورهاى متفق (اسلامى و غيراسلامي) قرار بگذارند كه هر كشورى كه حزب‌الله لبنان را تروريست بنامد مشمول تحريم يا تنبيه خاص قرار گيرد و متقابلا اگر كشوري، منافقين يا هر گروه مشابه را از تروريست بودن تبئه نمايد باز هم مشمول تنبيه و تحريم قرار داشته باشد تا زمانى كه ما همچنين رويه‌هاى در پيش نگيريم نمى‌توانيم با حيله‌هاى غرب مقابله كنيم.
 جمعه 28 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن