تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816470737




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس: خط قرمزمساله هسته‌يي تعليق است دربرخورد با منافقين بايد فعال‌تر عمل شود تفكيك كميسيون امنيت ملي كميسيون‌هاي ديگر را متزلزل مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: عضو كميسيون امنيت ملي مجلس: خط قرمزمساله هسته‌يي تعليق است دربرخورد با منافقين بايد فعال‌تر عمل شود تفكيك كميسيون امنيت ملي كميسيون‌هاي ديگر را متزلزل مي‌كند


خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: مجلس

نماينده مردم نيشابور در مجلس شوراي اسلامي گفت: مبناي مذاكره جليلي و سولانا مشتركات بسته‌هاي پيشنهادي است.

آمريكايي ها بي ميل نبودند كه ما مذاكره را نپذيريم

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه خراسان، حجت الاسلام سبحاني نيا در نشست خبري كه در محل دفتر مجمع نمايندگان خراسان رضوي در مشهد برگزار شد، در پاسخ به سوالي در خصوص مذاكرات 29 تيرماه جليلي و سولانا گفت: چالش عمده ما با دنياي غرب و گروه 1+ 5 مساله هسته‌بي است كه البته موضوع عقده هاي تحقير 30 ساله آمريكا از سوي جمهوري اسلامي نيز در پشت صحنه اين ماجرا به چشم مي خورد.

اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس خاطرنشان كرد: آمريكايي ها بي ميل نبودند كه ما مذاكره را نپذيريم، تا با استفاده از تبليغات رسانه‌اي به دنيا بگويند كه ايران اهل مذاكره و گفت‌وگوي ديپلماتيك نيست، اما خوشبختانه در بسته‌هاي پيشنهادي دوطرف، نكات مشتركي پيدا شد.

خط قرمز ما مساله تعليق است

وي با بيان اين‌كه مواضع ما بسيار شفاف و روشن است، تصريح كرد: خط قرمز ما مساله تعليق است، اما مذاكره را به عنوان يك ابزار ديپلماسي قبول داريم كه مذاكره با سولانا نيز از همين نوع ديپلماسي است.

امروزظرفيت توان دفاعي كشور در مقايسه با دوران دفاع مقدس غير قابل قياس است

اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، همچنين در پاسخ به سوالي در خصوص توان دفاعي كشور، خاطرنشان كرد: در اين زمينه بر اساس شعار اسلامي "واعدولهم ما استطعتم من قوه" حركت كرده‌ايم كه مانور اخيري كه توسط نيروي هوايي سپاه پاسداران تحت عنوان "رزمايش پيامبر اعظم(ص) 3 " برگزار شد، نشان دهنده توان نظامي كشور بود و بازتاب اين رزمايش در رسانه‌هاي جهان نشان داد كه جمهوري اسلامي ايران مي تواند.

از تنشي كه منجر به مداخله نظامي شود استقبال نمي كنيم

وي افزود: از تنشي كه منجر به مداخله نظامي شود استقبال نمي كنيم، ولي امروز ظرفيت دفاعي كشور با زمان دفاع مقدس غير قابل قياس است، هر چند كه آمريكايي ها نيز به صورت رسمي اعلام كردند كه با ايران وارد درگيري نظامي نخواهند شد.

در برخورد با منافقين بايد فعال‌تر عمل شود

اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، در خصوص خروج نام منافقين از ليست گروه هاي تروريستي توسط انگليس و موضع ايران در اين خصوص نيز خاطر نشان كرد: در اين باره در مجلس از وزير امور خارجه سوالي مطرح شد، اما معتقديم كه در برخورد با منافقين بايد فعال تر عمل شود يعني با كشورهاي مرتبط با آنها كه با ما نيز رابطه خوبي دارند در اين خصوص رايزني شود و در كنار مسائل اقتصادي و تجاري، از ظرفيت هاي سياسي نيز استفاده شود، البته نبايد به جايي برسد كه منافقين را از ليست گروه هاي تروريستي خارج و حزب الله لبنان را جايگزين آن ها كنند.

سبحاني نيا ادامه داد: در برخوردهاي آينده، يكي از اولويت هاي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي نيز همين مسائلي خواهد بود كه درسياست خارجي كشورمان نيز تاثيرگذار است.

براي اخراج منافقين از عراق تلاش مي كنيم

وي خاطر نشان كرد: يكي از مقامات عراقي نيز اعلام كرد كه به دنبال اخراج منافقين از اين كشور هستند و در اين رابطه با نفوذي كه ايران دارد، روي اخراج آنها از عراق تلاش مي كنيم، اما آن طرف صحنه نيز آمريكا و انگليس از منافقين حمايت مي كنند.

در مجلس هشتم كميسيون امنيت ملي سه برابر ظرفيت خود متقاضي داشت

اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، در پاسخ به خبرنگار ايسنا - منطقه خراسان، در خصوص تشكيل اين كميسيون در مجلس هشتم و نيز موضوع تفكيك آن گفت: در شكل گيري مجلس، با مشكل مواجه بوديم و كميسيون امنيت ملي به دليل جاذبه‌اي كه دارد، تقريبا سه برابر ظرفيت خود متقاضي داشت چرا كه اين كميسيون از سه كميسيون سياست خارجي، امنيت داخلي و امور دفاعي تشكيل شده است و تا مجلس چهارم نيز بدين ترتيب اداره مي شد كه بعدها به يك كميسيون تبديل شد، به همين دليل با چهار وزارت خانه مهم مانند وزارت كشور،‌ اطلاعات، امور خارجه و دفاع در ارتباط است كه در حوزه كاري اين كميسيون قرار دارند.

وي افزود: در اول كار مجلس، طرح تفكيك كميسيون مطرح شد، اما راي نياورد بنابراين با اصلاحات كلي آئين نامه‌اي، اين طرح نيز دوباره در اصلاحات آئين نامه گنجانده شد كه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي به دو كميسيون امنيت ملي، امور داخلي و سياست خارجي و امور بين الملل تفكيك شود كه البته بايد به صحن علني بيايد و راي گيري شود.

امكان تصويب طرح تفكيك كميسيون امنيت ملي، بعيد به نظرمي رسد

سبحاني نيا همچنين تصريح كرد: اگر چنين كاري قبل از شكل گيري كميسيون ها انجام مي شد، اميد بيشتري بود، اما الان كه كميسيون ها شكل گرفته‌اند، مشكل است و كميسيون هاي ديگر را نيز متزلزل مي كند، لذا از اين جهت جاي ترديد است و امكان اين‌كه اين طرح در مجلس تصويب شود، بعيد به نظر مي رسد.

ديپلماسي پارلماني مي‌تواند به كمك دستگاه سياست خارجي بيايد

وي درادامه با بيان اين‌كه يكي از اين اولويت ها اين بود كه از ظرفيت مجلس براي تامين منافع ملي در عرصه بين‌المللي به نحو بايسته و شايسته استفاده شود، گفت: مجلس ظرفيت بالايي دارد و ديپلماسي پارلماني، ديپلماسي قوي و كارآمدي است كه اگر به خوبي به كار گرفته شود، مي تواند در شرايطي كه دستگاه سياست خارجي دچار مشكل مي شود، به كمك آن بيايد و به طور فعال وارد عمل شود كه يكي از اين اولويت ها امروز، مساله هسته‌يي است كه لازم است روي آن كار شود.

نماينده مردم نيشابور در مجلس شوراي اسلامي در ادامه افزود: در كميسيون چند محور مدنظر قرار گرفت، اما در بعد داخلي، از آنجايي كه نيروهاي نظامي و انتظامي به عنوان مظهر اقتدار نظام محسوب مي شوند، بايد هميشه تقويت شوند. بنابراين نيروي انتظامي كه قوي و كارآمد باشد و عملكردش با اخلاق اسلامي قرين باشد، مي تواند جلوه اقتدار نظام را به نحو شايسته اي به نمايش بگذارد.

سبحاني نيا ادامه داد: از اين جهت نگاه ما به نيروي انتظامي چه در موضوع امنيت مرزها و چه در مسايل داخلي مانند طرح ارتقاء امنيت اجتماعي كه امروز با قدرت در حال اجراست، حمايت از اين گونه طرح و برنامه هاست كه مي تواند سالم سازي محيط را در پي داشته باشد.

برخورد نيروي انتظامي بايد اسلامي و منطقي باشد

اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، تصريح كرد: معتقديم كه تقويت نيروي انتظامي نه تنها نمي تواند مظهر رعب و وحشت باشد، بلكه بالعكس مي‌تواند مظهر اقتدار نظام باشد، اما نيروي انتظامي‌اي كه قوي و منضبط باشد و در چارچوب قوانين و با رعايت اصول اسلامي كار كند و اگر بناست برخوردي صورت گيرد، بايد به صورت اسلامي و منطقي باشد و حمايت ما از نيروي انتظامي با اين نگاه مي باشد.

وي در ادامه درخصوص افتتاح دفتر حفاظت منافع آمريكا در ايران گفت: هنوز درخواستي به صورت رسمي مطرح نشده است، اما همان طور كه وزير امور خارجه نيز گفت اگر اين درخواست به صورت رسمي مطرح شود، قابل بررسي خواهد بود.

وي در خصوص خبر دستگيري مسعود رجوي در هفته گذشته نيز تصريح كرد: اين خبر صحت نداشت و هيچ مقام رسمي در داخل كشور آن را تاييد نكرد.

انتهاي پيام
 جمعه 28 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 256]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن