تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه‏دار هنگام افطار مستجاب مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815550540




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشروح سخنان دبير كل حزب الله لبنان (3 )پ


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: مشروح سخنان دبير كل حزب الله لبنان (3 )پ
تهران / واحد مركزي خبر/ سياسي 27 /04 /87
00:00:02.24
دبيركل حزب الله لبنان در ادامه سخنراني خود خطاب به ملتها و كشورهاي عربي و اسلامي افزود: بعضي از اين كشورها از جمله ثروتمندترين كشورهاي جهان هستند و عده اي از آنها روابط بسيار قوي با آمريكا دارند همه ما بايد در نظر داشته باشيم كه يازده هزار اسير فلسطيني ، دهها اسير اردني ، سوري و عرب در زندانهاي اسرائيل هستند جهان عرب و اسلام نبايد دست روي دست بگذارد و بگويد كه اين موضوع مربوط به فلسطيني هاست و بايد آن را به تشكيلات خودگردان فلسطين يا ديگر گروههاي مقاومت در فلسطين واگذار كنيم. اين سخن و رويكرد از نظر ملي ،حقوقي ، انساني ، ديني و اخلافي درست نيست.
همه جهان اسلام بايد به رنج يازده هزار اسير فلسطيني و خانواده هاي آنان توجه داشته باشد. اين خانواده ها از نظر روحي و مادي با دشواريهايي روبرو هستند اما جهان عرب ساكت است و هيچ كاري انجام نمي دهد.
سيد حسن نصرالله ادامه داد من به گزينه مقاومت ايمان دارم اما كساني كه به گزينه ديپلماسي معتقد هستند مي گويم كه دولتهاي ما وارد عمل شوند و در زمينه آزادي اين اسيران تلاش كنند. تاكنون هيچ تلاش واقعي در اين عرصه انجام نشده است. دولتهاي عرب فقط در بعضي نشستها و اجلاسها وجود يازده هزار زنداني فلسطيني را محكوم مي كنند بايد چارچوب جدي در عرصه رسمي براي كمك به ملت فلسطين تشكيل شود موضوع اسيران فلسطيني و عرب بايد به موضوعي تبديل شود كه همواره مطرح است و در عرصه رسانه ها ، سياست و ديپلماسي به آن پرداخته شود. و بعضي از ما در عرصه جنگ و مقاومت اين موضوع را پيگيري كنيم.
سيد حسن نصرالله در بخش ديگري از سخنراني خود درباره اوضاع داخلي لبنان گفت: امروز موفقيتها كامل شد پس از پايان جنگ ژوئيه سال دو هزار و شش ما دو هدف داشتيم هدف اول ما تلاش براي آزادي اسيران با مذاكرات پيچيده و دشوار بود. اين موفقيت امروز با كمك خدا عملي شد.
هدف دوم ما درخواست براي تشكيل دولت وحدت ملي بود كه اين هدف هم امروز محقق شد. پس از پايان جنگ در جشن پيروزي خواستار تشكيل دولت وحدت ملي شديم و هدف ما از طرح اين درخواست فريبكاري ، انحصارطلبي و تسلط (بر قدرت) نبود ما بايد دست در دست براي آبادي ، دفاع و بازسازي لبنان تلاش كنيم. امروز دولت وحدت ملي لبنان ، فرصت بزرگ و تاريخي دارد دولت وحدت ملي تشكيل جلسه داد و اعضاي دولت عكس يادگاري گرفتند.
اينكه نخستين جلسه دولت وحدت ملي تشكيل شود و نخستين ماموريت آن استقبال از اسيران آزاد شده باشد از روي شانس نيست بلكه بر اساس مشيت و خواست الهي بوده است.
من در اينجا از ميشل سليمان رئيس جمهور تشكر مي كنم كه شخصا از اسيران استقبال كرد امروز همه نگاه و توجه لبناني ها با ورود اسيران ، به فرودگاه بيروت بود. من از همه سخنان وي در مراسم استقبال از اسيران در فرودگاه حمايت مي كنم.
دبيركل حزب الله با تشكر از شخصيتها و گروههاي مختلفي كه در مراسم استقبال از اسيران لبناني شركت كرده بودند اضافه كرد لبنان بار ديگر ثابت كرد كه كشوري است كه لياقت آن را دارد كه انسان خون خود و فرزندانش را براي عزت و كرامت آن قرباني كند.
ما بار ديگر به كنار گذاشتن اختلافات و كينه ها دعوت مي كنيم تا بتوانيم از فرصت جديد براي حل همه مشكلات اساسي كه ملت لبنان از آن رنج مي برند استفاده كنيم همه اكنون در دولت وحدت ملي شركت دارند و بايد با روحيه همكاري به صورت جدي و موثر در حل مشكلات مشاركت كنند.
من بار ديگر اعلام مي كنم كه همه دغدغه ما آزادي بقيه سرزمين مان است و ما در حزب الله براي هر بحثي درباره راهبرد آزادسازي مزارع شبعا و كفرشوبا آمادگي كرديم.
همه دغدغه ما دفاع ازكشورمان ، سرزمين و حاكميت ، امنيت و كرامت كشورمان است. ما در حزب الله براي هر بحثي درباره راهبرد دفاع ملي آمادگي داريم ما بر انجام شدن چنين بحثي اصرار داريم عده اي تصور مي كنند كه ما از اين بحث فرار مي كنيم در حالي كه ما بر آن اصرار داريم. زيرا لبنان از تهديد و خطر خارج نشده است ما براي انجام شدن چنين گفتگو و بحثي جدي هستيم و نگاه مثبتي به آن داريم هدف ما دفاع از وطنمان است.
ما اصرار داريم كه همه در دفاع از لبنان مشاركت داشته باشند و دولت در درجه اول مسئوليت دفاع و حمايت از اين كشور را برعهده گيرد.
عده اي از جنگ و مقاومت فرار مي كنند در حالي كه خداوند در قرآن مي گويد كه «كتب عليكم القتال و هو كره لكم». طبيعت انسان ، كار سياسي ، اقتصادي ، فرهنگي و تجاري را دوست دارد اما جنگ ، اسارت ، مجروح شدن ، قرباني دادن و گرسنگي هم واقعيت دارند. ما اجساد صدها جواني را كه خود را براي دفاع از اين كشور قرباني كرده بودند بازگردانديم.
سيد حسن نصرالله اظهار داشت من امروز در مراسم آزادي اسيران مي گويم كه ما از همه خواهيم خواست كه در دفاع و حمايت از اين كشور مشاركت داشته باشند هر كسي كه از اين وظيفه فرار كند خائن است ما بايد به مسئوليت ملي خود عمل كنيم من در عين حال در چارچوب دولت وحدت ملي تاكيد كنم كه ما براي همكاري در حل همه مسايلي كه به نفع لبنان است آمادگي داريم. همه مسايلي كه وحدت ملي را تقويت مي كند و باعث خروج لبنان از بحرانها شود. در چند روز آينده ، سرنوشت بعضي از مفقودان با تعيين هويت اجساد شهدا، مشخص خواهد شد ما پس از آن مي توانيم درباره سرنوشت مفقودان نزد دشمن صهيونيستي سخن بگوييم ما همچنين مي توانيم به پرونده ديپلماتهاي ايراني بر اساس گزارشي كه ميانجي بين المللي به ما تحويل داد رسيدگي كنيم اين مسايل را به روزهاي آينده موكول مي كنيم اما ما در اين روز نبايد امام مقاومت و آزادي امام سيد موسي صدر را فراموش كنيم كه اميدواريم خدا او و دو همراهش را به سلامت بازگرداند.
اگر سمير القنطار قديمي ترين اسير لبناني و عرب بود از ربوده شدن و زنداني شدن امام موسي صدر هم سي سال گذشته است من بار ديگر تاكيد مي كنم كه ما نمي خواهيم با هيچ كسي درگير شويم و با هيچ كسي دشمني نداريم ما مي خواهيم پرونده هاي دردناك و ناراحت كننده را ببنديم و اين موضوع به نفع كشورها و ملتهاي عربي است. زمان آن رسيده است كه پرونده امام موسي صدر هم در هر صورتي به پايان برسد من چند سال پيش گفتم كه اگر امام موسي صدر زنده است او را به ما بازگردانيد و ما از شما متشكر خواهيم بود و اگر شهيد شده است به ما اطلاع دهيد و جسد پاك وي را به ما بازگردانيد.
نبايد ابهام در پرونده امام موسي صدر ادامه پيدا كند و ناديده گرفته شود با وجودي كه حساسيتهاي موجود در روابط رسمي بين كشورهاي عربي را درك مي كنم اين موضوع بايد در هر صورت حل شود ما نبايد موسس و امام مقاومت در لبنان را فراموش كنيم من بار ديگر خواهان همكاري جدي عربي و اسلامي براي پايان دادن به اين موضوع و بازگشت امام و دو همراهش به لبنان هستم.
وي در پايان سخنراني خود گفت: اي برادران ، اي اسيران آزاد شده ، اي خانواده هاي شهدا من اين پيروزي را به شما تبريك مي گويم اين پيروزي مال شماست كه با صبر و ايستادگي شما به دست آمده است. ما با حضور و كمك شما پيروز مي شويم و شكست را به دشمنانمان تحميل مي كنيم ما راه افتخار و عزت كشورمان و امتمان را ادامه مي دهيم. ما براي آزادي همه اسيران دعا مي كنيم.
سيد حسن نصرالله همچنين خواستار برخورد مناسب و تقدير از اسيران آزاد شده لبناني به ويژه سمير القنطار شد.
00:18:44.20
 پنجشنبه 27 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن