تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترين [مرتبه] ايمان آن است كه بدانى هركجا باشى خدا با تو است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819648477




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس سازمان بورس و اوراق بهادار: تشكيل كانون كارگزاران بازار سرمايه را به تعادل مي رساند


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: رييس سازمان بورس و اوراق بهادار: تشكيل كانون كارگزاران بازار سرمايه را به تعادل مي رساند
تهران – خبرگزاري ايسكانيوز: رييس سازمان بورس و اوراق بهادار از بازار سرمايه به عنوان محلي براي تضاد منافع ياد كرد و ابراز داشت: از كانون ها مي توان براي رسيدن به تعادل در بازار سرمايه بهره برد.
علي رحماني رييس سازمان بورس و اوراق بهادار روز پنجشنبه در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، كانون كارگزاران را يك تشكل منسجم حرفه اي در رابطه با كارگزاران خواند و اظهار داشت: كانون كارگزاران به عنوان نهاد مدني بازار سرمايه به شمار مي رود.
وي افزود: با توجه به گرايشات جديدي كه در كشور وجود دارد و كشور را به سوي خصوصي سازي سوق مي دهد، وجود اين كانون ها- بسته به عملكردشان مي تواند تاثير گذار باشد.
وي درخصوص حمايت سازمان بورس از كانون ابراز داشت: از آنجايي كه كشور به سمت خصوصي سازي مي رود هر چه وابستگي اين نهادها به سازمان كمتر شود در واقع دست دولت از اداره اين كانون كوتاه مي شود.
رحماني در اين رابطه افزود: در آمريكا موسسه اي است كه حتي براي كارگزاران مقررات وضع مي كند و اين موضوع بايد در كانون اتفاق بيافتد و راهكارهايي انديشيده شود چون يك قسمت، مربوط به بحث نظارتي است قسمت ديگر مربوط به خود كارگزاران است.
وي ادامه داد: پيش بيني شده كانون به اختلافات رسيدگي كند در ضمن مي توانند زمينه اي ديگر مانند نرم افزارهاي back office يك آفيس كارگزاران، نرم افزار صندوق كارگزاران و اطلاع رساني آن ها كه مربوط به صنفشان مي شود را پيگيري، از مقياس اقتصادي استفاده و كارهاي بزرگ انجام دهند.
رحماني در رابطه با ساير فعاليت هاي كاري عنوان كرد: تحقيق و توسعه از ديگر برنامه هاي كانون است كه به ميزان استقلال مالي آن بر مي گردد.
وي به عدم حضور كانون در بسياري از موارد اشاره داشت و گفت: هنوز شناخت متقابلي از كانون براي سازمان بورس حاصل نشده است و بايد شناخت به سمتي پيش رود كه سازمان بورس كانون را به رسميت بشناسد و آن ها نيز بتوانند در عرصه بورس حضور فعال داشته باشند.
رييس سازمان بورس ادامه داد: به لحاظ بحث هاي صنفي علاوه بر آن بحث بازار سرمايه پيش مي آيد كه گروهي براي وضع مقررات در بورس شكل گيرد تا كمك كنند مقررات بهينه شود و به عنوان يك گروه نظراتشان منتقل شود.
وي از بازار سرمايه به عنوان محلي براي تضاد منافع ياد كرد و گفت: از كانون ها مي توان براي رسيدن به تعادل در بازار سرمايه بهره برد.
رحماني ارتباط سهامداران با كانون را اين گونه ارزيابي كرد: اگر كانون ها مكانيسم هاي موثري براي رسيدن به اختلافات مالي داشته باشند مي توانند به سهامداران براي حل مشكلات آن ها كمك كنند و با رسيدگي و آسيب شناسي شكايات سهامداران به آن ها ياري دهند.
وي در پايان مهمترين انتظارات سازمان بورس از كانون را خود انتظامي، تشكيل كارگروه IT بخصوص در مورد خدمات بك آفيس، آموزش هاي حرفه اي به كارگزاران ، انتقال موضوعات مهم مطرح در كانون به بورس و انجام فعاليت هاي تبليغاتي و بازاريابي عنوان كرد./02/125
 پنجشنبه 27 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن