تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند نماز بنده‏اى را كه دلش همراه بدنش نيست نمى‏پذيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815400952




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در درگيري ميان نيروهاي دولتي و شورشيان نيجريه پنج نفر كشته شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: در درگيري ميان نيروهاي دولتي و شورشيان نيجريه پنج نفر كشته شدند
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): يك سخنگوي ارتش نيجريه روز چهارشنبه اعلام كرد كه در درگيري ميان نيروهاي امنيتي و افرادي مسلح كه از يك قايق در منطقه نفت خيز دلتاي نيجر به طرف نيروهاي امنيتي شليك كردند پنج نفر كشته و تعدادي زخمي شدند


سرهنگ دوم سقير موسي سخنگوي نيروهاي ارتشي و امنيتي نيجريه در ايالت جنوبي " ريورز " گفت : اين درگيري هنگامي رخ داد كه حدود 30 فرد مسلح از يك قايق تندرو به طرف يك كشتي جنگي حامل نيروهاي نظامي و امنيتي كه سرگرم گشت زني در آب هاي اطراف اين منطقه بود ، شليك كردند .
به گزارش رويترز از لاگوس ، سرهنگ دوم سقير افزود : كشتي جنگي حامل نيروهاي امنيتي و نظامي مسوول حفاظت از منابع و تاسيسات نفتي منطقه دلتاي نيجر در ايالت ريورز است .
براساس اين گزارش ، ، هنوز هيچ گروهي مسووليت حمله به كشتي حامل نيروهاي امنيتي نيجريه در منطقه دلتاي نيجر را به عهده نگرفته است .
بنابراين گزارش ، آدم ربايي ، بمب گذاري و خرابكاري در نيجريه كه تا سال 2006 ميلادي پنجمين كشور توليد كننده نفت خام در جهان محسوب مي شد ، باعث شده كه توليد اين كشور در شرايطي كه قيمت هاي جهاني نفت خام به اوج خود رسيده است ، كاهش يابد و به مقام هشتمين توليد كننده نفت خام نزول كند .
شورشيان نيجريه كه در قالب گروههاي گوناگون عمل مي كنند ، از آغاز درگيري با نيروهاي دولتي اين كشور ، حمله به مناطق نفت خيز و تاسيسات نفتي نيجريه را يكي از اهداف اصلي خود قرار داده اند تا دولت اين كشور را تضعيف كنند .
سخنگوي نظامي نيجريه جزئيات بيشتري درباره هويت كشته شدگان و اينكه آنان به كداميك از دو طرف تعلق داشته ، ذكر نكرده است .
1389 .
 پنجشنبه 27 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن