تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى طاووس بهشتيان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821129295




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در فرخنده زاد روز مولود كعبه صورت گرفت؛ نورباران آسمان در ولادت آسماني ترين مرد خدا


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: در فرخنده زاد روز مولود كعبه صورت گرفت؛ نورباران آسمان در ولادت آسماني ترين مرد خدا
ميهن: كعبه آغوش گشود و كهكشاني از خير و نيكي، منظومه اي از روشني و زلاليت و دريايي نيلگون از پاكي و طهارت، زمين خاكي را به يمن قدوم خود تقدس بخشيد.

فاطمه بنت اسد، دامان مهر خود را گشود تا برترين عالميان را تقديم بشريت كند.
عرش آسمان معطر از عطر اين مولود مقدس و فرش زمين رنگين از شقايقها و نرگسهاي بهاري شد.
به تبسم شيرين مولود نيك سيرت، كعبه خنديد، فرشتگان احرام پوشيدند و به طواف در آمدند.
آري، مقام قرب الهي و خانه خالق جهانيان جايي است كه علي(ع) تنها مخلوقي است كه در آن تولد يافت.
اين فضيلتي بود كه خداوند به جهت بزرگداشت و بالا بردن مقام و اظهار كرامت او مخصوص علي(ع) گردانيد.
علي آمد تا ريگزار تفتيده جاهليت، ظلم و بي عدالتي را سراسر نور و روشنايي بخشد. او ستاره اي درخشان در پهنه تاريخ بشريت است كه تا دنيا دنياست، هدايتگر قلبهاي پذيراي وحدانيت، عدالت و انسانيت خواهد بود.
آمد تا بياموزد مودت، انسانيت و عشق و وفا را، او كه خود اسطوره مهرباني و عطوفت، پدر يتيمان و بي كسان و وجودش نوراني بخش حيات انسانها است.
علي زيباست، زيرا زيبايي و نيكويي با او درآميخته است. وجودش، درونش و روحش سراسر نيكي، زيبايي و خوبي است.
نمي توان علي را دوست داشت، اما نخواست علي وار زيست.
نمي توان علي را ياد كرد، اما چون علي نيكو خصال نبود كه اگر چنين باشد، دوستي علي معنا ندارد. نمي توان كسي را دوست داشت، اما از او، خصايلش و نيكيهايش دوري گزيد.

و چه خوش است رايحه بهشتي معتكفين كه ايام اعتكافشان، ايام البيض است كه خداوند هم ايام البيض ماه پرفيض رجب را باقدوم او و با ياد علي(ع) نوشت.
*مشهد؛ كانون توجه دوستداران اهل بيت(ع)
مشهد نيز همچون ساير بخشهاي ايران اسلامي، از سرور و شادماني سر بر آسمان ساييد.
جاي جاي اين شهر مذهبي به خصوص در مساجد و حسينيه ها آيينهاي جشن و شادماني برپا شد و مردم با پخش نقل و شيريني و شركت در مراسم مديحه سرايي و مولودي خواني ذاكرين اهل بيت(ع)، عشق و ارادت خود به موليالموحدين حضرت علي(ع) را ابراز داشتند.
در تالار اماكن متبركه حرم مطهر رضوي كه كانون جشنهاي ميلاد امام علي(ع) بود نيز به همين مناسبت آيينهاي مولودي خواني و مديحه سرايي با حضور آيةا... واعظ طبسي، توليت آستان قدس رضوي و نماينده ولي فقيه در استان خراسان رضوي،آيةا... مهدوي كني، حجةالاسلام والمسلمين محمدي گلپايگاني و جمع ديگري از فضلا،روحانيون و مردم ولايتمدار برگزار شد.
صحن جمهوري اسلامي حرم مطهر امام رضا(ع) نيز شاهد سخنراني وعاظ در باب مناقب و سجايا و امتيازات امام اول شيعيان بود، ضمن آن كه زيارت اميرالمؤمنين حضرت علي(ع) نيز در اين صحن قرائت شد.
همچنين به مناسبت 13 رجب، سالروز ولادت اميرالمؤمنين علي(ع) كه «روز پدر» نام گرفته است بازار خريد هديه براي پدران و همسران در مشهد گرم و پررونق بود.
مردم مشهد و بانوان اين شهر نيز به پاس قدرداني از زحمات
پدران و همسران خود با تقديم هدايايي، از زحمات آنها قدرداني كردند.
*قم غرق در نور و شادي
در سالروز ميلاد خجسته و مبارك مولي الموحدين حضرت علي (ع)، شهر مقدس قم غرق در نور و شادي بود.
به گزارش ايرنا، عاشقان و شيفتگان خاندان امامت و ولايت با برپايي آيينهاي جشن و سرور و پخش نقل و شيريني، اين عيد بزرگ را به يكديگر تبريك گفتند.
حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) نيز به طرز باشكوهي آذين بندي و چراغاني شده و آيين هاي جشن و سرور در اين مكان مقدس برگزار و سخنرانان گوشه هايي از زندگاني گهربار آن حضرت را بيان كردند.
توليت آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) نيز برنامه هاي مختلف جشن و سرور را با حضور خيل عظيم زايران و مجاوران ترتيب داده بود.
در دفاتر مراجع عظام تقليد و مقام معظم رهبري نيز آيينهايي به همين مناسبت با حضور شيفتگان خاندان عصمت و طهارت (ع) ترتيب يافت.
مسجد مقدس جمكران نيز در اين ايام با خيل عظيم زائران روبرو شد كه ضمن دعا و نيايش به درگاه الهي براي ظهور حضرت ولي عصر(عج)، آيينهاي جشن به مناسبت ميلاد خجسته مولود كعبه را برگزار كردند.
مسلمانان خارجي مقيم قم نيز با برگزاري آيينهاي جشن و سرور به شيوه سنتي، نسبت به خاندان عصمت و طهارت (ع) بويژه حضرت علي (ع) اداي احترام نمودند.
مردم ميهمان نواز قم نيز به همين مناسبت با برپايي ايستگاه هاي صلواتي، به پذيرايي از زايران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س ) پرداختند.
*نورباران تهران در شب ميلاد آسماني ترين مرد خدا
همزمان با سيزدهم رجب سالروز ميلاد مولود كعبه حضرت علي(ع)، شهرهاي استان تهران غرق در نور و شادي شد.
دوستداران اهل بيت عصمت و طهارت(ع) در نقاط مختلف استان تهران با برپايي جشنها و مراسم معنوي باشكوه، ولادت نخستين اختر تابناك آسمان ولايت و امامت را گرامي داشتند و مردم در مساجد، ادارات و تكايا با پخش شيريني، شربت و برپايي مراسم مختلف ميلاد مولود كعبه را جشن گرفتند.
در شهر تهران نيز جشن بزرگ ولايت در حرم مطهر حضرت عبدالعظيم(ع)، امامزاده صالح، مهديه تهران، حرم مطهر امام راحل و مساجد با حضور هزاران تن از اقشار مختلف مردم برپا و برنامه هاي مختلف فرهنگي، مسابقات و قرائت قرآن توسط قاريان ممتاز برگزار شد.
بسياري از زوجهاي جوان به همين مناسبت، زندگي مشترك خود را آغاز كردند.
همچنين جشن «هماي رحمت» به مناسبت سالروز ميلاد حضرت علي(ع) به همت فرهنگسراي خاتم وابسته به سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران برگزار شد.
در اين جشن، به هم نامان امير مؤمنان(ع) در اين مراسم
هدايايي اعطا شد.
*درخشش نام علي(ع) در تمام جهان
ايرانيان مقيم كشوهايي از جمله ژاپن، تركيه، عراق، افغانستان، پاكستان، هند، تركمنستان، تاجيكستان، آذربايجان، امارات، آمريكا، آلمان، انگلستان و...، فرا رسيدن سيزدهم رجب، سالروز ولادت باسعادت موليالموحدين حضرت علي ابن ابي طالب(ع) را گرامي داشتند.
در اين مراسم ضمن مدح مولاي متقيان، سخنرانان با اشاره به جايگاه ارزشمند امام علي(ع) و ديدگاه هاي آن حضرت در
زمينه هاي مختلف از جمله خداشناسي، انسان شناسي و جهان شناسي خاطرنشان كردند كه فضايل ارزشمند امام علي(ع) به گونه اي است كه دوست و دشمن بر آن اذعان دارند.
 چهارشنبه 26 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 195]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن