تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816400730




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مبارزه با موادمخدر


واضح آرشیو وب فارسی:رسالت: مبارزه با موادمخدر
فضل الله فرخ

همگان مى‌دانيم كه مسئله مواد مخدر واعتياد يك بلايى خانمان سوزى است ونيز همگان مى‌دانيم كه موادمخدر يكى ازحربه‌هاى خطرناك دشمنان انقلاب اسلامى است كه نسل جوان ما را كه اميدهاى آينده كشور هستند مورد هجوم وحمله قرار داده وهر روز قربانى مى‌گيرد.

يكى از دلايل روشن آن اين است كه با حضور آمريكا در افغانستان كشت ترياك و صدور موادمخدر چند برابر شده و متاسفانه كشور ما با مرزهاى گسترده و وسيع خود با افغانستان در معرض ورود مواد افيونى مى‌باشد و نيروى انتظامى ما ناچار با تمام توان در مقابل اين تهاجم ايستاده است و شهداى گرانقدرى را نيز در اين راه تقديم نموده و با مشكلات فراوان تا حدودى توانسته براى جلوگيرى از مواد مخدر و اعتياد هزينه‌هاى بسيار سنگين را پرداخته وبپردازد و حتى شخصيت‌هاى ارزنده‌اى را در اين راه فدا نموده كه قابل تقدير است.

اما نكته‌اى كه بايد مورد توجه قرار گيرد مسئله پيشگيرى است و اينكه به قول معروف علاج واقعه را قبل از وقوع بايد كرد كه البته از طرق مختلف مى‌توان به مسئله پيشگيرى پرداخت.

-1 از طريق فعاليت‌هاى فرهنگى وهنرى و نشان دادن مضرات و عواقب وخيم و خانمانسوز اعتياد.

-2 برخورد جدى ومجازات سنگين با سوداگران مرگ تا موجب عبرت ديگران شود.

-3 برچيدن و جلوگيرى از وسايل كه مقدمه اعتياد مى‌باشد مانند دخانيات ‌امروزه مراكز بهداشت و پزشكى بر اين عقيده‌اند كه تلفات دخانيات به خاطر سرطان‌زا بودن از مواد مخدر بيشتر است و طبق آمارهاى صحيح و دقيق و رسمى همه ساله هزاران نفر قربانى دخانيات مى‌شوند و ميلياردها دلار و ريال صرف دخانيات مى‌شود و متاسفانه اخيرا مشاهده مى‌شود كه نسل جوان وجوانان كم سن وسال گرفتار كشيدن سيگارند وهمچنين عقيده پزشكان اين است كه ضرر قليان به مراتب بيش از مصرف سيگار مى‌باشد و چند سالى است كه تعدادى از قهوه‌خانه‌داران به‌عنوان قهوه‌خانه سنتى به رواج واشاعه آن پرداخته‌اند و پس از آنكه ضرر و زيان آن بر سلامت افراد از طرف مراكز بهداشتى اعلام شد نيروى انتظامى با يك اقدام شايسته از آن جلوگيرى نمود و بساط آن جمع شد و موجب خوشنودى شد ولى متاسفانه اخيرا با پيگيرى افرادى كه از اين راه سود مى‌برند و به دستور بعضى از مسئولين اين موضوع آزاد شد و اشاعه و رواج بيشترى پيدا كرد و حال آنكه از طرفى ضرر وزيان آن بر سلامت افراد روشن ومسلم است دوم اينكه خود اين موارد مقدمه‌اى براعتياد مى‌باشد و زمينه را براى اعتياد فراهم مى‌سازد.

-4 اينكه مشاهده شده كه بعضى از اين مراكز پاتوقى براى بعضى ناهنجارى‌ها ومفاسد ديگر شده است و احتمالا كسانى كه اين مجوز ناصواب را صادر نموده‌اند دليلشان اين بوده كه ممكن است از اين‌طريق عده‌اى مشغول كار و كسب شوند كه ارائه اين دليل بسيار تاسف بار است واگر بنا باشد به خاطر ايجاد كار وايجاد شغل به هر كار غيرمشروع و زيانبار مجوز داده شود پس خوب است به قاچاقچى‌ها و مشروب فروشان و... هم مجوز ادامه كار داده شود زيرا جمع زيادى به اين كارهاى خلاف مشغولند و از راه‌هاى ناصواب كسب درآمد مى‌كنند... اينكه گفته شد غيرمشروع به اين جهت است كه از نظر كليه فقها هر چيزى كه ضرر آن براى انسان‌ها مسلم وقطعى باشد مصرف آن حرام است و امروز ضرر دخانيات از نظر پزشكان مسلم گرديده و همه ساله آمار زيادى ازمرگ و مير براثر مصرف دخانيات داريم.

خوب است بدين موضوع توجه ويژه‌اى صورت گرفته و تجديدنظر شود.
 چهارشنبه 26 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: رسالت]
[مشاهده در: www.resalat-news.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 310]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن