تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812885746




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عقب‌نشينى آمريكا از پيش شرط خود براى گفتگو با ايران


واضح آرشیو وب فارسی:رسالت: عقب‌نشينى آمريكا از پيش شرط خود براى گفتگو با ايران
آمريكا على رغم پيش شرط هاى قبلى خود مبنى بر اينكه تا قبل از تعليق غنى سازى از سوى ايران با تهران مذاكره نخواهد كرد، براى گفتگو و حضور در مذاكرات جليلى و سولانا ابراز تمايل كرد.

خبرگزارى فرانسه ديروز به نقل از وزارت امور خارجه آمريكا اعلام كرد: “يك ديپلمات ارشد آمريكايى يكشنبه هفته آتى در گفتگوهاى سولانا مسئول ديپلماسى اتحاديه اروپا و جليلى مذاكره كننده ارشد هسته اى ايران در ژنو ، پيرامون موضوع هسته اي، شركت خواهد كرد.

بر اساس اين گزارش “ويليام جى . برنز” معاون وزير امور خارجه آمريكا و مرد شماره 3 اين وزارتخانه در ژنو نمايندگيآمريكا را به عهده خواهد داشت. يك مسئول آمريكايى كه از ذكر نامش خوددارى شده در عين حال مدعى شد كه برنز براى دريافت پاسخ ايران به آخرين پيشنهادهاى گروه “1 +5 “ عازم ژنو مى شود. از سوى ديگر روزنامه آمريكايى “واشنگتن پست “ نيز بدون برجسته كردن اين خبر نوشت: برنز در ژنو با مقامات ايرانى به صورت دوجانبه گفتگو نخواهد كرد. به نوشته واشنگتن پست ،حضور نماينده آمريكا در مذاكرات جليلى با سولانا به دستور “جرج بوش “ رئيس جمهور آمريكا صورت مى گيرد.

همچنين نيويورك‌تايمز در گزارشى با اشاره به اقدام بوش در صدور مجوز شركت مرد سوم وزارت امور خارجه آمريكا در مذاكرات ايران در ژنو، اين امر را نشانه انصراف آمريكا از پيش‌شرط مذاكرات يعنى “تعليق غنى‌سازى اورانيوم” توصيف كرد.

نيويورك تايمز به نقل از مقامات دولت بوش گزارش داد كه بوش مجوز مهمترين تماس ديپلماتيك آمريكا و ايران از زمان انقلاب اسلامى تاكنون را صادر كرد و “ويليام برنز” مرد شماره 3 وزارت امور خارجه را به مذاكرات “سعيد جليلي” مذاكره كننده ارشد هسته‌اى ايران و “خاوير سولانا” مسئول سياست خارجى اتحاديه اروپا اعزام خواهد كرد كه اوايل هفته آينده در ژنو برگزار مى‌شود.

نيويورك تايمز نوشت: «به نظر مى‌رسد اين تصميم دولت بوش نشانه انعطاف دولت بوش درباره اين شرط بود كه درباره برنامه هسته‌اى ايران مذاكره نخواهد كرد مگر اينكه در ابتدا ايران غنى‌سازى اورانيوم را به حالت تعليق درآورد.»
 چهارشنبه 26 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: رسالت]
[مشاهده در: www.resalat-news.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن