تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى‏آيد و آرز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816512283




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزيرامور خارجه تركيه : استفاده صلح آميز از انرژي هسته‌اي حق همه كشورهاست


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: وزيرامور خارجه تركيه : استفاده صلح آميز از انرژي هسته‌اي حق همه كشورهاست
سياسي. سياسي. سياسي. سياسي
آنكارا - علي باباجان وزير امور خارجه و رييس هيات مذاكره‌كننده تركيه با اتحاديه اروپا در آستانه سفر منوچهر متكي همتاي ايراني خود به تركيه، در باره برنامه هسته‌اي صلح آميز ايران گفت: استفاده صلح آميز از انرژي هسته‌اي حق مسلم كشورهاست.

به گزارش ايرنا، باباجان امروز چهارشنبه در يك برنامه زنده تلويزيوني كه از طريق شبكه خبري ان.تي.وي. پخش مي‌شد، درباره نگاه تركيه به برنامه هسته‌اي صلح آميز جمهوري اسلامي ايران و نقشي كه آنكارا مي‌تواند در اين زمينه ايفا كند، به سوالات مراد آك گون روزنامه نگار و مجري اين برنامه پاسخ داد.

باباجان با اشاره به اين كه مهم‌ترين مساله و كاستي در موضوع برنامه هسته‌اي ايران نبود اعتماد متقابل بين طرف‌هاي اين پرونده است، تصريح كرد شك و شبهه‌هاي ايران نسبت به مخاطبين خود و نداشتن اعتماد به طرف‌هاي ديگر، ناشي از نبود اعتماد متقابل است.

وي تاكيد كرد تركيه بر اين عقيده استوار است كه هر كشور مستقلي حق استفاده صلح آميز از انرژي هسته‌اي را دارد، ولي در عين حال آنكارا بشدت با وجود سلاح‌هاي هسته‌اي در منطقه مخالف است و خود نيز نمي‌خواهد در اين منطقه صاحب سلاح‌هاي هسته‌اي شود و لذا اين موازنه در موضوع استفاده از انرژي هسته‌اي بايد به خوبي و با شفافيت رعايت شود.

وزير خارجه تركيه با اشاره به اين كه روابط سازنده و گفت وگوهاي بسيار خوبي ميان آنكارا و تهران برقرار است، خاطر نشان كرد كه در يك ماه اخير سه بار با منوچهر متكي گفت وگو كرده و با دكتر محمود احمدي نژاد رييس جمهوري ايران نيز يك بار ديدار كرده است.

وي گفت: روز جمعه هفته جاري، آقاي متكي به آنكارا مي‌آيد و در اين جا نيز در مورد مسائل و موضوعات مختلف با يكديگر گفت وگو خواهيم كرد.

باباجان افزود: به تازگي شش كشورغربي پيشنهادي را به ايران داده‌اند و به نوعي تلاشي براي مذاكره وجود دارد. خاوير سولانا به همراه نمايندگان پنج كشور به ايران رفته و اين پيشنهاد را به دولت تهران تقديم كرده بود.

اطلاعاتي نيز به ما رسيده است كه به زودي سولانا و جليلي مذاكره‌كننده اصلي ايران در برنامه هسته اي، دوباره ديدار خواهند كرد.

وزير امور خارجه تركيه به بسيار مهم بودن اين مذاكرات تاكيد كرد و گفت : به نظر تركيه حل بسياري از مسائل خاورميانه و در اين ميان موضوع برنامه هسته‌اي ايران بايد از طريق گفت وگو پيش برود.

او خاطر نشان كرد كه در سفر اخير خود به واشنگتن نيز در خصوص برنامه هسته‌اي ايران تصريح كرده كه راه حل اصلي در برنامه هسته‌اي ايران، گفت وگو، گفت و گو و گفت وگو است و اگر مسائلي وجود دارد بايد از طريق گفت و گو حل شود و اگر بي‌اعتمادي نيز وجود دارد با گام‌هاي كوچك و متقابل اعتمادسازي شود.

مجري برنامه با اشاره به اظهارات جرج بوش عليه ايران و اين كه هدلي مشاورعالي امنيت ملي جرج بوش قرار است روز پنجشنبه به آنكارا بيايد، از بابا جان پرسيد پيام شما به هدلي چه خواهد بود و در اين گفت وگو كه محور اصلي آن سياست خارجي آنكارا در قبال برنامه هسته‌اي ايران است، بر چه موضوعاتي تاكيد خواهيد كرد؟
بابا جان پاسخ داد: ديدگاه‌هاي تركيه در اين زمينه را در سفر اخير خود به واشنگتن در كاخ سفيد با ديك چني معاون رييس جمهوري آمريكا بيان كردم و فردا نيز در ديدار با هدلي اين نقطه نظرات تركيه را تكرار خواهم كرد.

وي افزود:اصولا تركيه در سياست خارجي خود دستور كار پنهاني نداشته و ندارد و اين يك اصل براي سياست خارجي آنكاراست و اين كه تركيه در منطقه اي مانند خاورميانه به عنوان كشوري قابل اعتماد شناخته مي‌شود نيز از همين سياست سرچشمه مي‌گيرد.
 چهارشنبه 26 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن