تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بازگشت كننده به خدا، آمرزش خواه و توبه كننده است و منافق نيرنگباز، زيانبار و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817516661




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيوزي حزب‌الله در نبرد اطلاعاتي پنج اسير لبناني وارد لبنان شدند


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: پيوزي حزب‌الله در نبرد اطلاعاتي پنج اسير لبناني وارد لبنان شدند
مبارزان حزب الله در زمان عمليات به اسارت گرفتن نظاميان اسرائيلي خودروهاي آنها را هم به آتش كشيده بودند تا سرنوشت آنها مشخص نشود. به همين علت اسرائيل با وجود آزمايش‌هاي متعدد DNA در منطقه محل عمليات نتوانسته بود به كشته شدن اين دو نظامي پي ببرد.
آفتاب- سيد شفيع مصطفوي: عمليات مبادله 5 اسير لبناني با اجساد دو نظامي رژيم صهيونيستي امروز چهارشنبه در منطقه مرزي ناقوره در جنوب لبنان انجام شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل آفتاب، مبادله اسيران كه قرار بود از ساعت 9 صبح آغاز شود، از حدود ساعت دوازده ظهر به وقت بيروت آغاز شد.

عمليات رضوان
در اين عمليات كه از سوي حزب‌الله به پاس قدرداني از عماد مغنيه (حاج رضوان)، فرمانده بزرگ مقاومت اسلامي‌لبنان، عمليات رضوان نام گرفته است، ابتدا طرفين، اسرا و نظاميان را تحويل نماينده صليب سرخ دادند و سپس نماينده صليب سرخ مرحله نهايي مبادله را انجام داد.

در مرحله اول اين مبادله، پنج اسير لبناني و دو نظامي‌صهيونيست براي مبادله به دو سوي منطقه مرزي ناقوره حد فاصل لبنان و فلسطين اشغالي منتقل شدند. در اين مرحله اسرائيل نخستين بار اجازه داد، تصاويري از انتقال اين 5 اسير لبناني از زندان "‌هاداريم " پخش شود.

در اين مرحله، سازمان صليب سرخ آغاز عمليات مبادله اسيران ميان حزب‌الله و رژيم صهيونيستي را اعلام كرد.

دو نظامي اسرائيلي مرده‌اند
بر اساس اين گزارش، در حالي‌كه سرنوشت دو نظامي‌ صهيونيست كه در ژوئيه 2006 در يك درگيري مرزي به اسارت رزمندگان حزب‌الله درآمده بودند، و حزب‌الله تاكنون درباره زنده يا مرده بودن آنها اطلاعاتي منتشر نكرده بود، تا امروز مشخص نبود، با آغاز عمليات مبادله اسيران ميان حزب‌الله و رژيم صهيونيستي، مُرده بودن دو نظامي‌اسير اين رژيم اعلام شد. با اين حال، در آنسوي مرز پنج اسير لبناني تحويل صليب سرخ شدند تا مبادله صورت گيرد.

نماينده صليب سرخ در منطقه مرزي ناقوره در جنوب لبنان ابتدا اعلام كرد دو نظامي‌اسرائيلي از سوي حزب‌الله به سرخ تحويل شده‌اند بدون آنكه وضعيت اين دو سرباز يعني زنده يا مرده بودن آن دو مشخص شود.

اما دقايقي بعد، «وفيق صفا»، مسئول حزب‌الله دركميته هماهنگي مذاكرات مربوط به مبادله اسرا و زندانيان مُرده بودن دو نظامي‌صهيونيست را اعلام كرد.

وي گفت: «ميانجيگر آلماني اجساد دو نظامي ‌رژيم صهيونيستي به نام‌هاي «ايهود گلد واسر» و «الداد رقب» را در جريان تبادل اسرا با اين رژيم تحويل گرفته‌است».

اجساد اين دو نظامي‌اسرائيلي در دو تابوت سياه در گذرگاه مرزي ناقوره ميان اسرائيل و لبنان به مقامات اسرائيلي تحويل داده شد.

پس از آن مقامات صليب سرخ جهاني بازرسي اجساد دو سرباز رژيم صهيونيستي را براي تعيين هويت آنها آغاز كردند.

هر چند منابع صهيونيستي به نقل از ارتش اين رژيم ابتدا اعلام كردند كار مشخص كردن هويت دو نظامي‌اسرائيلي كه حزب‌الله لبنان اجساد آنها را به صليب سرخ تحويل داده‌است، به زمان زيادي نياز دارد؛ اما تنها ساعتي بعد هويت اين دو نظامي صهيونيست، با آزمايشهاي DNA به تأييد رسيد و با تأييد هويت اين دو نظامي، دومين مرحله تبادل اسيران بين حزب الله و اسرائيل آغاز شد.

اسرائيل در اين مرحله بيست و سه كاميون حامل بقاياي اجساد حدود دويست مبارز عرب را كه در فلسطين اشغالي در سالهاي گذشته كشته شده بودند به صليب سرخ تحويل داد. كاميون حامل تابوت هاي حدود دويست نفر از مبارزان فلسطيني و لبناني در جريان تبادل اسرا ميان اسرائيل و حزب الله با عبور از مرز اسرائيل وارد لبنان شد.

حزب‌الله در نبرد اطلاعاتي هم پيروز شد
مبارزان حزب الله در زمان عمليات به

” كاروان حامل پيكرهاي شهيدان از جاده ساحلي ناقوره به سمت بيروت حركت مي‌كند و در مسير راه به ويژه در شهرهاي صور و صيدا مورد استقبال گسترده مردمي ‌از جمله آوارگان فلسطيني قرار مي‌گيرد.... “

اسارت گرفتن نظاميان اسرائيلي خودروهاي آنها را هم به آتش كشيده بودند تا سرنوشت آنها مشخص نشود. به همين علت اسرائيل با وجود آزمايش‌هاي متعدد DNA در منطقه محل عمليات نتوانسته بود به كشته شدن اين دو نظامي پي ببرد.

پنهان ماندن كشته شدن دو نظامي اسرائيلي در عمليات حزب الله، مهارت اين حزب را در مذاكره غيرمستقيم با اسرائيل نشان مي‌دهد، چرا كه توانست اين موضوع را تا آخرين لحظه پنهان نگاه دارد.

اسرائيل از به اسارت گرفته شدن دو نظامي خود به عنوان بهانه‌اي براي حمله به لبنان استفاده كرد.

اسرائيل در زمان جنگ لبنان اعلام كرده بود كه پيش از تحويل گرفتن اين دو نظامي ، جنگ را متوقف نخواهد كرد اما حزب الله در مقابل اصرار داشت كه اين دو نظامي را فقط در تبادل اسيران با اسرائيل تحويل خواهد داد حزب الله سرانجام توانست اسرائيل را به پذيرفتن تبادل اسيران وادار كند.

تبادل اسرا در سه مرحله
پيشتر، حزب‌الله اعلام كرده بود، مبادله اسيران ميان حزب‌الله و رژيم صهيونيستي روز چهارشنبه در سه مرحله صورت خواهد گرفت.

منابع نزديك به حزب‌الله اعلام كرده بودند پنج اسير لبناني از جمله سمير قنطار در منطقه ناقوره در مرز لبنان با فلسطين اشغالي از سوي جمعي از مسئولان حزب‌الله و خانواده‌هاي آنان مورد استقبال قرار مي‌گيرند و در اين مرحله رسانه‌هاي ارتباط جمعي حضور نخواهند داشت.

در اين مرحله همچنين پيكرهاي حدود 200 تن از شهيدان حزب‌الله، ديگر گروه‌هاي مقاومت لبناني و فلسطيني و شهيداني از برخي كشورهاي عربي كه در 30 سال گذشته در مبارزه با رژيم صهيونيستي به شهادت رسيده اند به لبنان باز مي‌گردند و در مقابل حزب‌الله دو نظامي‌اسير رژيم صهيونيستي و باقيمانده اجساد نظاميان صهيونيست كشته شده در جنگ 33 روزه را تحويل مي‌دهد.

در مرحله دوم پنج آزاده لبناني با بالگرد به فرودگاه بين المللي بيروت انتقال مي‌يابند كه در آنجا از سوي روساي سه گانه لبنان يعني رئيس جمهور، رئيس مجلس و نخست وزير وهمچنين شخصيتهاي سياسي و مذهبي مورد استقبال قرار مي‌گيرند.

پنج اسير لبناني پس از ورود به لبنان لباس نظامي خواهند پوشيد و با لباس نظامي در مراسم استقبال شركت مي كنند كه مي تواند حامل پيامهاي بسياري باشد.

دراين مرحله كاروان حامل پيكرهاي شهيدان از جاده ساحلي

” مادر سمير قنطار گفت تنها زماني كه پسرش را ببيند باورش خواهد شد سمير آزاد شده است. وي افزود: «اصلا نمي‌دانم واكنشم در آن لحظه چه خواهد بود شايد زبانم بند بيايد».... “

ناقوره به سمت بيروت حركت مي‌كند و در مسير راه به ويژه در شهرهاي صور و صيدا مورد استقبال گسترده مردمي ‌از جمله آوارگان فلسطيني قرار مي‌گيرد.

مرحله سوم جشن بزرگ آزادي است كه در حومه جنوبي بيروت با حضور گسترده مردم برگزار مي‌شود و آزادگان لبناني به اين مكان منتقل مي‌شوند و قرار است سمير قنطار در آنجا سخنراني كند.

پايان بخش اين مراسم سخنراني سيد حسن نصرالله، دبيركل حزب‌الله، خواهد بود كه برخي اسرار مربوط به مذاكرات مبادله اسيران و ابعاد اين پيروزي تاريخي مقاومت را فاش خواهد كرد.

سمير قنطار، الگوي مقاومت
اسراي لبناني شامل «سمير قنطار» و 4 عضو حزب‌الله هستند.

سمير قنطار با سابقه‌ترين اسير لبناني دربند رژيم صهيونيستي است كه از 30 سال پيش تا كنون در زندانهاي رژيم صهيونيستي به سر مي‌برد. سمير قنطار كه از سوي رژيم صهيونيستي به عنوان نماد تروريسم معرفي مي‌شود و از سوي اين رژيم به پانصد و چهل سال زندان محكوم شده بود، در لبنان به عنوان يك اسير جنگي، مظهر مقاومت در برابر رژيم صهيو نيستي نام گرفته است.

سهام، مادر قنطار بارها و بارها به آزادي فرزندش دل بسته است و هيچ اميدي به تبادل اسرا ندارد.

وي گفت تنها زماني كه پسرش را ببيند باورش خواهد شد سمير آزاد شده است. وي افزود: «اصلا نمي‌دانم واكنشم در آن لحظه چه خواهد بود شايد زبانم بند بيايد».

سي سال پيش هدف سمير قنطار به اسارت گرفتن سربازان اسراييلي بود. وي هنگامي‌كه بازداشت شد، تنها شانزده سال داشت.

روزي غم انگيز براي اسراييل
رئيس رژيم صهيونيستي روز آزادي سمير قنطار قديمي‌ترين زنداني دربند اين رژيم را روزي حزن‌انگيز براي رژيم صهيونيستي دانست.

شيمون پرز كه مي‌بايست موافقت با مبادله قنطار را امضاء مي‌كرد، گفت: «هنگام امضاء دستانم مي‌لرزد».

رژيم صهيونيستي از رسانه‌هاي ارتباط جمعي اين رژيم خواسته‌است، خبر بازگشت دو اسير اسرائيلي يا اجساد آنان را بصورت مستقيم پخش نكنند زيرا جايي براي خوشحالي و جشن اسرائيل وجود ندارد.

شبكه فرانس 24 نيز از اسزائيل گزارش داد، امروز روزي غم انگيز براي اسراييل است.

مارك دو

” رژيم صهيونيستي از رسانه‌هاي ارتباط جمعي اين رژيم خواسته‌است، خبر بازگشت دو اسير اسرائيلي يا اجساد آنان را بصورت مستقيم پخش نكنند زيرا جايي براي خوشحالي و جشن اسرائيل وجود ندارد.... “

شالورون خبرنگار اين شبكه گفت درحالي كه در بيروت همه خود را آماده جشن و شادي بي سابقه‌اي مي‌كنند اسراييل بسيار غمگين و افسرده است. اين روز همچنين از ديد بسياري از اسراييلي‌ها تحقيرآميز است. وي افزود: «به احتمال زياد سربازان اسراييلي كشته شده‌اند و اسراييل با غم اسراي لبناني را تحويل خواهد داد».

اين در حالي است كه مردم لبنان خود را براي برگزاري جشن ملي پيروزي جديد حزب‌الله بر رژيم صهيونيستي آماده كرده‌اند. حزب‌الله لبنان قرار است در مراسمي ‌با عنوان استقبال از قهرمانان جشن بزرگ پيروزي برگزار كند.

جشن و شادي در سراسر لبنان
لبنان در سطوح مختلف مردمي ‌و رسمي‌، خود را براي جشن باشكوه و تاريخي آزادسازي اسيران و بيش از دويست پيكر شهداي مقاومت آماده مي‌كند و اوج اين مراسم در حومه جنوبي بيروت با سخنراني سيد حسن نصرالله، دبيركل حزب‌الله، خواهد بود.

جنبش حزب‌الله لبنان مقدمات نهايي برگزاري مراسم جشن پيروزي بزرگ خود را بر رژيم صهيونيستي در روز چهارشنبه همزمان با تبادل اسرا فراهم كرده است.

امروز چهارشنبه به مناسبت روز آزادي اسيران و تحويل پيكرهاي شهيدان مقاومت، روز بزرگ آزادي در لبنان نام گرفته و حزب‌الله لبنان مراسمي ‌با عنوان "استقبال از قهرمانان " براي خوش‌آمدگويي به مبارزانش بر پا مي‌كند.

به مناسبت جشن بزرگ آزادي، دولت لبنان امروز را تعطيل رسمي ‌اعلام كرد و مقامات بلندپايه شامل رئيس جمهور، رئيس مجلس و نخست وزير و ديگر مسئولان و شخصيت‌هاي سياسي و مذهبي لبنان اعلام كردند در مراسم استقبال از آزادگان شركت خواهند كرد.

هيات وزيران لبنان ديشب اعلام كرد به مناسبت بازگشت اسيران به ميهن امروز همه نهادهاي دولتي و بخش خصوصي تعطيل است.

ميشل سليمان، پيشاپيش استقبال‌ كنندگان
مراسم رسمي ‌استقبال ديگري در فرودگاه بين المللي لبنان با حضور مقامات ارشد اين كشور از جمله ميشل سليمان، رئيس جمهور، نبيه بري، رئيس پارلمان و فواد سنيوره، نخست وزير اين كشور برگزار مي‌شود.

رئيس جمهور لبنان گفت: «پيشاپيش همه از اسيران لبناني كه در مبادله اسرا ميان حزب‌الله لبنان و رژيم صهيونيستي از زندانهاي اين رژيم آزاد شده اند، استقبال مي‌كنم».

ميشل سليمان افزود: «آزادي اسيران

” رئيس جمهور لبنان: «پيشاپيش همه از اسيران لبناني كه در مبادله اسرا ميان حزب‌الله لبنان و رژيم صهيونيستي از زندانهاي اين رژيم آزاد شده اند، استقبال مي‌كنم». ... “

لبناني از زندانهاي اسرائيلي در بيانيه وزارتي هيئت دولت لبنان بازتاب خواهد داشت».

سليمان همچنين درباره اوضاع داخلي لبنان گفت: «صفحه جديدي گشوده شده است و ما به بحث و بررسي درباره موضوعاتي كه بايد از طريق گفت و گو پيگيري شود، بسيار نزديك هستيم».

نبيه بري، رييس مجلس لبنان نيز، مشاركت مردمي گسترده را در اين مراسم خواستار شد.

نبيه بري به مناسبت آزادسازي اسيران لبناني، در سخناني از همه لبناني‌ها عموما و از اعضاي جنبش امل و هوادران خود خواست در جشنهاي آزادي اسيران لبناني و تشييع پيكرهاي شهداي لبناني و عرب شركت كنند.

وي گفت: «درستي وعده مقاومت براي آزادي اسيران لبناني از زندانهاي رژيم صهيونيستي ثابت كرد كه نظريه بازدارندگي اسرائيل شكست خورده است».

رئيس مجلس لبنان روز بازگشت اسيران را روز آزادي خواند كه حاكميت لبنان به نمايش گذاشته شده است.

در يكي از پارچه نوشت‌هاي نصب شده در لبنان به استناد تعهد سيد حسن نصر الله، دبير كل حزب‌الله لبنان نوشته شده است: «ما مردمي‌هستيم كه زندانيانمان را در زندان رها نمي‌كنيم.»

واكنش‌هاي منطقه‌اي
شيخ نبيل قاووق، مسئول حزب‌الله در جنوب لبنان، اعلام كرد: «مجبور شدن رژيم صهيونيست به مبادله اسرا، پذيرش رسمي‌شكست تحقير آميز رژيم صهيونيستي است».

در اين حال ايهود باراك، وزير جنگ رژيم صهيونيستي، گفت: «قطعنامه 1701 شوراي امنيت سازمان ملل متحد كه به جنگ تابستان 2006 حزب‌الله لبنان و اسراييل پايان داد در واقع يك شكست بود».

شبكه خبري CNN در گزارشي درباره مبادله زندانيان و اجساد ميان جنبش حزب‌الله لبنان و رژيم صهيونيستي گفت بسياري در اسرائيل اين كار را معامله با شيطان مي‌دانند!

يكي از رهبران جنبش مقاومت اسلامي‌فلسطين، حماس، نيز گفت: «مبادله اسيران بين رژيم صهيونيستي و حزب‌الله لبنان بيانگر شكست معادله اشغالگراني است كه با آزادي اسيران مخالف بودند».

سامي‌ابو زهري افزود: «مبادله اسيران ميان حزب‌الله و رژيم صهيونيستي به مثابه پيروزي براي مقاومت و حزب‌الله و نيز بيانگر شكست معادله اشغالگران اسرائيلي است».

ابو زهري افزود: «اقدام تل آويو در آزادي سمير قنطار، قديمي‌ترين اسير لبناني در زندانهاي اسرائيل،‌ شكست خوردن اين معادله را ثابت كرده است».

وي ادامه داد: «زمينه براي آنكه فلسطينيان در گفت وگو با اشغالگران،‌ خواسته‌هاي خود را درباره اسيران فلسطيني بر طرف اسرائيلي تحميل كنند فراهم است».
 چهارشنبه 26 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن