تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از به زبان آوردن سخنان زشت بر حذر باش. زیرا فرومایگان را گرد تو جمع می کند و گرانم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812877156




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عقب نشيني امريكا از پيش شرط خود براي گفتگو با ايران


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: عقب نشيني امريكا از پيش شرط خود براي گفتگو با ايران
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): تهران- امريكا علي رغم پيش شرط هاي قبلي خود مبني بر اينكه تا قبل از تعليق غني سازي از سوي ايران با تهران مذاكره نخواهد كرد، براي گفتگو و حضور در مذاكرات جليلي و سولانا ابراز تمايل كرد.


تهران - خبرگزاري فرانسه امروز چهارشنبه به نقل از وزارت امور خارجه آمريكا اعلام كرد: "يك ديپلمات ارشد آمريكائي يكشنبه هفته آتي در گفت و گوهاي سولانا مسئول ديپلماسي اتحاديه اروپا و جليلي مذاكره كننده ارشد هسته اي ايران در ژنو ، پيرامون موضوع هسته اي، شركت خواهد كرد.
بر اساس اين گزارش "ويليام جي . برنز" معاون وزير امور خارجه آمريكا و مرد شماره 3 اين وزارتخانه در ژنو نمايندگي امريكا را به عهده خواهد داشت.
يك مسئول آمريكائي كه از ذكر نامش خودداري شده در عين حال مدعي شد كه برنز براي دريافت پاسخ ايران به آخرين پيشنهادهاي گروه "1 +5 " عازم ژنو مي شود.
از سوي ديگر روزنامه امريكايي "واشنگتن پست " نيز بدون برجسته كردن اين خبر نوشت: برنز در ژنو با مقامات ايراني به صورت دوجانبه گفت و گو نخواهد كرد.
به نوشته واشنگتن پست ،حضور نماينده امريكا در مذاكرات جليلي با سولانا به دستور "جورج بوش " رئيس جمهور آمريكا صورت مي گيرد.
به نوسته واشنگتن پست اين اقدام در راستاي تلاشهاي "1 +5 " به منظور يافتن راهي براي دست يابي به توافق با تهران صورت مي پذيرد.
امريكا هميشه تاكيد مي كرد تازماني كه ايران غني سازي اورانيوم را متوقف نكند، با تهران وارد مذاكره نخواهد شد.
گروه "1 +5 " درنيمه ماه ژوئن توسط سولانا "بسته پيشنهادي " اين گروه را به ايران ارائه كرد. محور اين پيشنهادها تغيير چارچوب مذاكرات هسته اي از شكل (فني ) انرژي هسته اي به سياست ، اقتصاد و مشاركت در بخش انرژي پايه ريزي شده است و در مقابل اين پيشنهادها، خواستار تضمين هائي از جانب ايراني براي توقف غني سازي اورانيوم بود.
سولانا هفته گذشته پاسخ ايران به اين بسته پيشنهادي را "دشوار و پيچيده " ارزيابي كرد ه و گفت كه بايد آن را با دقت تحليل كند.
طبق اعلام فرانسه ، ايران در پاسخ خود هيچ تاكيدي بر تعليق فعاليتهاي محسوس خود كه مورد خواست "1 +5 " بوده ، نكرده است .
"محمود احمدي نژاد" رئيس جمهور ايران روز دوشنبه اعلام كردكه جليلي و سولانا در ژنو درمورد يك جدول زماني براي تعيين چهارچوب مذاكرات آينده گفت و گو خواهند كرد.
احمدي نژاد، يادآور شد كه اين امكان وجود دارد در آينده نزديك مذاكرات در زمينه هاي متفاوت با آمريكا انجام شود.
مترجمام** 1591** 1396
 چهارشنبه 26 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن