تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819121655




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشاور امور انرژي وزارت خارجه آمريكا وارد باكو شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مشاور امور انرژي وزارت خارجه آمريكا وارد باكو شد
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): باكو - "استون من" مشاور امور انرژي وزارت خارجه آمريكا روز چهارشنبه براي ديدار دو روزه از جمهوري آذربايجان وارد باكو شد.


به گزارش ايرنا از منابع مختلف خبري باكو، "استون من" در اولين روز سفر خود بلافاصله با مقامات نهادهاي امور انرژي جمهوري آذربايجان ديدار و گفتگو كرد.
بر اساس اين گزارش، در ديدار "استون من" با "ناطق علي اف" وزير صنعت و انرژي جمهوري آذربايجان، مسايل تامين امنيت انرژي و چشم انداز مناسبات همكاري باكو و واشنگتن مورد بررسي قرار گرفت.
در اين ديدار همچنين در باره افزايش بي سابقه اخيرا قيمت نفت و گاز در بازارهاي جهاني تبادل نظر شد.
مشاور امور انرژي وزارت خارجه آمريكا در اين ديدار با اشاره به سفر اخير "بويدن گري" فرستاده ويژه امور انرژي رييس جمهوري آمريكا به باكو گفت كه واشنگتن براي تسريع مذاكرات در باره حمل و نقل ذخاير انرژي منطقه آسياي مركزي از طريق جمهوري آذربايجان به اروپا تلاش مي كند.
وي با تقديراز روند رو به گسترش مناسبات جمهوري آذربايجان و تركمنستان گفت كه آمريكا نيز اقدامات مشخص براي گسترش هر چه بيشتر روابط باكو و عشق آباد انجام داده است.
وي گفت: "آمريكا سعي دارد تا تركمنستان در طرح خط لوله نابوكو براي انتقال گاز طبيعي اين كشور بطور فعال مشاركت داشته باشد."
ناطق علي اف نيز با ابراز رضايت از مناسبات رو به گسترش جمهوري آذربايجان و تركمنستان گفت كه از 19 تا 21 شهريورماه نمايشگاه و كنفرانس نفت و گاز جمهوري آذربايجان و تركمنستان در باكو برگزار خواهد شد.
برخي كارشناسان اقتصادي عقيده دارند كه سفر اخير رييس جمهوري روسيه به جمهوري آذربايجان و توافقات مسكو و باكو در باره آغاز مذاكرات مربوط به خريد گاز طبيعي جمهوري آذربايجان توسط شركت گازپروم روسيه موجب نگراني آمريكا شده است.
سفر مدوديف به تركمنستان و قزاقستان و مذاكراتش با مقامات اين كشور در باره چشم انداز گسترش همكاري انرژي و نيز توافق اخير گازپروم روسيه با ايران به اين نگراني ها افزوده است.
كارشناسان اقتصادي سفر چند روز اخير بويدن گري فرستاده امورانرژي رييس جمهوري آمريكا و نيز مشاور امور انرژي وزارت خارجه اين كشور به باكو را در ارتباط با اين نگراني هاي دولت آمريكا مي دانند.
خاورم ** 2400 ** 245**1375
 چهارشنبه 26 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن