تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816160486




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نويسنده: علي الطعيمات جنگ اسرائيل عليه نهادهاي جامعه مدني


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نويسنده: علي الطعيمات جنگ "اسرائيل" عليه نهادهاي جامعه مدني
خبرگزاري فارس: اين يكي از اهداف راهبردي اسراييل است كه در پرتو هماهنگي امنيتي ميان تشكيلات خودگردان فلسطين و رژيم صهيونيستي هدف عمده رژيم صهيونيستي كه همان تخريب زير ساخت هاي مقاومت در كرانه باختري است، تحقق مي يابد.
هدف اسرائيل از به راه انداختن جنگ عليه انجمن هاي خيريه و موسسه هاي مردمي در كرانه باختري؛ به ويژه موسسه هاي وابسته به جنبش مقاومت اسلامي "حماس" كه پس از طرح آرام سازي روند فزاينده اي به خود گرفته است، تحريك مردم فلسطين جهت عقيم ساختن اين طرح و مقصر جلوه دادن طرف فلسطيني در مقابل افكار عمومي فلسطين و سپس در مقابل افكار عمومي كشورهاي عربي و تيره سازي روابط ميان آنها و با يك تير دو نشان يا شايد هم سه نشان زدن است. اين يكي از اهداف راهبردي اسراييل است كه در پرتو هماهنگي امنيتي ميان تشكيلات خودگردان فلسطين و رژيم صهيونيستي هدف عمده رژيم صهيونيستي كه همان تخريب زير ساخت هاي مقاومت در كرانه باختري است، تحقق مي يابد.
نكته قابل تامل اين كه جنگ جديد اسراييل عليه موسسه هاي خيريه در شهر نابلس كليد خورده است؛ شهري كه زمزمه هاي كنترل آن از سوي نيروهاي امنيتي تشكيلات خودگردان به گوش مي رسد.

آنچه در نابلس رخ مي دهد و شايد هم به هنگام نگارش در ديگر شهرهاي كرانه باختري نظير جنين صورت مي گيرد مقدمه آغاز طرح هاي امنيتي است كه همزمان با اوج گيري ساخت و ساز شهرك هاي يهودي نشين در اراضي فلسطينيان؛ به ويژه شهر قدس اشغالي صورت مي گيرد؛ شهري كه جهانيان را براي نجات خود به ياري طلبيده است، اما كسي نيست كه اين شهر را از لوث صهيونيست هاي غاصب برهاند و اين امر به خاطر ترس از قدرت "اسراييل" نمي باشد، بلكه به خاطر كاهلي و سهل انگاري و بي اعتنايي برخي سران كشورهاي عربي و تشكيلات خودگردان فلسطين و سازمان آزادي بخش فلسطين "ساف" است. اين جنايات ( شهرك سازي و حملات ويرانگرانه اسراييل در نابلس) همزمان با ادامه مذكرات پوچ و بيهوده مقامات تشكيلات خودگردان با سران تل آويو صورت مي گيرد؛ مذاكراتي كه در جهت تامين منافع رژيم صهيونيستي انجام مي پذيرد و تاكنون هيچ دستاوردي براي ملت فلسطين نداشته است. اين مذاكرات همچنين در راستاي تحقق طرح هاي دشمن صهيونيستي صورت مي گيرد؛ دشمني كه با وقت كشي به طرح هاي شهرك سازي و در راس آنها ساخت ديوار نژاد پرستانه حائل ادامه مي دهد، ديواري كه رژيم صهيونيستي براي ساخت آن بخش اعظم زمين هاي كرانه باختري را مصادره كرده است، آري آنچه در نابلس رخ مي دهد يك تجاوز تمام عيار قلمداد مي شود، زيرا دشمن صهيونيستي در جريان اين تجاوزات به شهرداري نابلس حمله و ساختمان آن را ويران و دروازه هايش را بمب و مواد منفجره تخريب كرده و تمامي دستگاه ها و اسباب و اثاثيه آنها را به سرقت برده است. افزون بر آن اشغالگران صهيونيست به تشكيلات خودگردان نيز تعدي كرده اند؛ تشكيلاتي كه مايه اصلي همه اين تجاوزات به شمار مي رود و هر بار كه صهيونيست ها دست به يورش مي زنند و هر فلسطيني را بازداشت مي كنند هيبت و شوكت اين تشكيلات بيشتر شكسته مي شود. آنچه در نابلس رخ مي دهد يك نوع تعدي و بي حرمتي به دمكراسي است؛ دمكراسي كه رژيم صهيونيستي هماره دم از آن مي زد،اما زماني كه نتايج انتخابات پارلماني فلسطين اعلام گرديد بلافاصله اين رژيم صهيونيستي منافعش را در خطر ديد، لذا عليه اين نتايج شوريد و نمايندگاني را كه ملت فلسطين از طريق رقابتي دمكراتيك برگزيده بودند، بازداشت كرد و نام آنان را در ليست تروريست ها قرار داد؛ ليستي كه شامل تمامي مخالفان اشغال فلسطين و عراق مي باشد.

انجمن هاي خيريه و نهادهاي عام المنفعه و نهادهاي اجتماعي كه در آماج حملات وحشيانه و غير انساني رژيم صهيونيستي قرار گرفته اند، گام نخست اجراي طرح رژِيم صهيونيستي در راستاي سركوب نهادهاي مدني فلسطيني مي باشد؛ نهادهايي كه در زمينه هاي اجتماعي، بهداشتي، آموزشي، اجراي پروژه هاي سرمايه گذاري درآمد زا به ملت محاصره شده فلسطين خدمات ارائه مي كنند و از بار رنج و مشكلات آنان و از حدت و شدت فقر مي كاهند؛ فقري كه به بدنه جامعه فلسطين رخنه كرده است. اين موسسه ها و نهادها يكي از جلوه هاي پايداري ملت شكست ناپذير فلسطين به شمار مي رود؛ ملتي كه هرگز از حقوق تاريخي خود چشم پوشي نخواهد كرد و در مقابل فشارها سر تسليم فرود نخواهد آورد.

نكته قابل تامل اين كه نظاميان صهيونيست بيشتر در شهرهايي دست به تحركات وحشيانه مي زنند كه تشكيلات خودگردان فلسطين در آنها طرح هاي امنيتي اجرا مي كند و دست به خلع سلاح مقاومت و سركوب مقاومت و بازداشت مبارزان در پشت ميله هاي زندان هاي صهيونيستي مي زند.

نكته جالب توجه ديگر عدم حضور نيروهاي امنيتي است كه مي بايست از سازمان ها و نهادهاي جامعه مدني فلسطين حمايت كنند و همچنين سكوت تشكيلات خودگردان؛ به ويژه لاف زنان و مدعيان و منتقدان دروغين در قبال جنايات اسرائيل است كه با انتقاداتشان شكاف موجود در جامعه فلسطين را عميق تر كرده اند؛ شكافي كه بايد از رهگذر گفت و گوي ملي پر شود.

شرايط كنوني كه رژيم صهيونيستي در آن عصيانگري مي كند و دستگاه هاي حاكمه آن در جهت خدمت به پروژه صهيونيسم در منطقه حركت مي كند؛ پروژه اي كه مورد حمايت آمريكا است و در حال حاضر در اشغال عراق تجلي پيدا مي كند، شايد امكان دارد چند صباحي داوم بياورد، اما سرانجام در پرتو خيزش و قيام واقعي امت اسلام از بين خواهد رفت.

گفتني است كه اشغال عراق توسط آمريكا امت اسلام را شوكه كرد، آمريكا با دستاويز قرار دادن وجود سلاح هاي كشتار جمعي در اين كشور كه بزرگ ترين دروغ تاريخي به شمار مي رود به آن تاخت.

ضعف و سستي بيشتر سران كشورهاي عربي و بي توجهي آنان به جنايات و ظلم و ستمي كه عليه امت اسلام روا داشته مي شود ريشه در سرخوردگي و نااميدي آنان دارد و اين ضعف و سستي از بين خواهد رفت و يكه تازي و قلدمابي رژيم صهيونيستي عليه فلسطينيان و كشورهاي عربي و اوج گيري اهداف توسعه طلبانه "اسراييل" همچون بمبي منفجر خواهد شد و رژيم اشغالگر قدس و همپيمانانش را غافلگير خواهد كرد و تمامي طرح ها و روياهاي آنها را نقش بر آب خواهد كرد؛ طرح ها و توطئه هايي كه در حال حاضر به بركت مقاومت سلحشورانه فلسطين و عراق نقش بر آب مي شود.

علت گردنكشي و تشديد توسعه طلبي رژيم صهيونيستي به ضعف كشورهاي عربي بر مي گردد و به اين خاطر است كه اين رژيم تمامي خطوط قرمز را زير پا گذاشته و به محاصره ملت فلسطين تداوم بخشده است، ولي اين ضعيف و سستي چندان طول نخواهد كشيد و رژيم صهيونيستي نمي داند كه دست اندازيش به رزق و روزي مردم فلسطين (محاصره نوار غزه) و بستن مدارس و انجمن هاي خيريه آنان قيام عظيم محاصره شوندگان عليه اسراييل را به دنبال دارد.
.....................................................................................
منبع: مركز اطلاع‌رساني فلسطين
 سه شنبه 25 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 142]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن