تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شتاب کردن در کاری پیش از بدست آوردن توانایی و سستی کردن بعد از به دست آوردن فرصت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815385781




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتقاد شديد از عملكرد همشهري توسط اعضاء شوراي شهر:مقبوليت همشهري كم و به يك بنگاه تجاري تبديل شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: انتقاد شديد از عملكرد همشهري توسط اعضاء شوراي شهر:مقبوليت همشهري كم و به يك بنگاه تجاري تبديل شده است
قاليباف بايد توضيح دهد كه اين نگاه حاكم در روزنامه همشهري، بر چه اساسي است. برداشت من اين است كه شهردار تهران اصلا از اين موضوع خبر ندارد؛ اما به هرحال مسؤوليت بزرگي بر دوش ايشان است.
تب انتقاد اعضاء شوراي شهر تهران از روزنامه همشهري كه نخستين بار در ماههاي آخر شوراي شهر دوم بالا گرفت، بار ديگر در جلسه روز سه شنبه شوراي شهر تهران نمود يافت.

به گزارش رجانيوز، 25 آبان 85، يك ماه قبل از انتخابات شوراي شهر نسرين سلطانخواه، امير واعظي آشتياني و حسن بيادي انتقادات مفصلي از خط مشي روزنامه همشهري بيان كردند و حتي خاطرنشان كردند كه بيادي را به شوراي شهر احضار مي كنند تا در اين زمينه پاسخگو باشد.

تبديل شدن به تريبون تبليغاتي يك جناح خاص محور اصلي اين انتقادات بود. به طوري كه واعظي آشتياني در اين زمينه تأكيد كرده بود: «نياز به اصلاح عملكرد روزنامه همشهري در آستانه انتخابات آينده شوراها به شدت احساس مي‌شود. حتي شخص قاليباف هم بر سياسي نشدن شوراها و روزنامه همشهري تاكيد دارد اما سؤال اين است كه چه كسي بايد جلوي اين روند را بگيرد؟»

اما حسن بيادي كه آن روزها روابطش با برخي منسوبان به دولت به دليل اختلاف در ليست بندي شوراها در تهران مخدوش شده بود، انتقاد به همشهري را وارد ندانست و حتي ادعا كرد عملكرد همشهري در دوران احمدي‌نژاد هم رضايت‌بخش نبوده است.

با اين حال، بيادي كمتر از يك سال بعد بدون اشاره به مخالفت سال گذشته خود با انتقاد از همشهري در همراهي با مهدي چمران كه از نسبت دادن يك دروغ به وي در روزنامه همشهري برآشفته بود، از وي خواست موضوع را از طريق مراجع قضايي پيگيري كند و گفت: «من حاضرم با ارائه مداركي درخصوص مشكلات اين روزنامه و همچنين اخراج نيروهاي متعهد و مستنداتي پيرامون چگونگي انعكاس اخبار نسبت به عدم اخبار شورا توضيحاتي را ارائه دهم.»

اما گويا كمتر از 2 ماه پس از آنكه حسين انتظامي از مديرعاملي مؤسسه همشهري كنار گذاشته شد و يكي از وفادارترين نيروهاي قاليباف به عنوان مديرعامل جديد مؤسسه منصوب شد، انتقادات اعضاء شوراي شهر تهران از روزنامه تحت انتشار اين مؤسسه وارد فاز جديدي شده است، به طوري كه وقتي در جلسه علني روز سه شنبه شوراي شهر تهران، حمزه شكيب لب به انتقاد از همشهري و درج اخبار كذب در آن گشود، چمران و بيادي رئيس و نايب رئيس شوراي شهر تهران هم با وي همراهي كردند.

شكيب كه به عنوان چهره اي علمي و دانشگاهي در شوراي شهر تهران شناخته مي شود كه اغلب مواضعش را بر مبناي نظرات كارشناسي و غيرسياسي بيان مي كند، هنگام بيان انتقاد از همشهري برافروخته شده بود و با اشاره به اينكه چند ماه قبل در اين خصوص به شهردار تهران تذكر داده شده است، ابراز تأسف كرد كه نه تنها اين تذكر مؤثر واقع نشده بلكه اوضاع در روزنامه همشهري بدتر هم شده است.

اين عضو شوراي شهر تهران اما از آن جهت بيشتر ناراحت به نظر مي رسيد كه خبرنگار همشهري در پاسخ به عتاب او درخصوص علت درج اخبار كذب، اقتضاي فعاليت حرفه اي و ژورناليستي را به عنوان دليل ذكر كرده بود.

شكيب، با اشاره به توضيحاتي كه در مورد گفت‌وگويش با خبرنگار روزنامه، به مدير مسوول روزنامه‌ي همشهري داده و در اين توضيحات تأكيد كرده كه مصاحبه‌اش به شكلي متفاوت و غيرواقع منتشر شده است، گفت: وقتي با خبرنگار اين خبر صحبت كردم، گفت كه اعتراض شما به هيچ وجه به من منتقل نشده است. در عين حال، اين خبرنگار عملكرد خود را نوعي رفتار ژورناليستي و حرفه‌اي عنوان كرد.

وي با تاكيد بر اين كه بايد كار اساسي توسط شورا براي اصلاح عملكرد همشهري انجام شود، گفت: قاليباف بايد توضيح دهد كه اين نگاه حاكم در روزنامه همشهري، بر چه اساسي است. برداشت من اين است كه شهردار تهران اصلا از اين موضوع خبر ندارد؛ اما به هرحال مسؤوليت بزرگي بر دوش ايشان است و شهرداري به تنهايي نمي‌تواند همه‌ كارها را انجام دهد.

رييس كميسيون توسعه و عمران شوراي شهر تهران كه در هنگام اداي اين جملات، ناراحت به نظر مي‌رسيد، در ابراز عقيده ديگري گفت: دلمان را به تيراژ بالاي روزنامه «همشهري» خوش نكنيم؛ چرا كه بسياري از مردم اين روزنامه را به خاطر آگهي‌هاي آن خريداري مي‌كنند.

مهدي چمران، رييس شوراي شهر تهران نيز در ادامه صحبتهاي شكيب گفت: من هم تعجب مي‌كنم؛ چرا كه اصل موضوع به نامه‌اي كه من نوشته بودم، برمي‌گردد.

در ادامه صحبتهاي چمران، حسن بيادي، نايب‌رييس شوراي شهر تهران در تذكري تاكيد كرد: در حال حاضر، چندين نشريه در زير مجموعه روزنامه همشهري شكل گرفته و اين در حاليست كه شوراي شهر تهران، در مورد برچيده شدن شركت‌هاي غيرقانوني شهرداري تهران تا كنون چندين بار تاكيد كرده است.

وي ابراز عقيده كرد كه مقبوليت روزنامه‌ همشهري، با عملكردهاي اخيرش كم شده و حتي مي‌توان با يك نظرسنجي نسبت به كاهش تعداد خوانندگان اين روزنامه اطمينان پيدا كرد.

بيادي گفت: موسسه همشهري در حال حاضر، تبديل به مركز تجاري شده و مرتب در حال توسعه است و هر روز ويژه‌ نامه‌اي به نام‌هاي مختلف دارد و متأسفانه نظارت بر روي اين زير مجموعه‌ها غير قابل كنترل است.

وي به جلسه‌ هفته‌ گذشته‌ شوراي شهر تهران كه با حضور شهردار برگزار شد، اشاره كرد و گفت: متاسفانه خبرنگار اين رسانه تنها به انعكاس نظرات شهردار تهران پرداخت؛ اما نظر اعضاي شوراي شهر را منتقل نكرد.

نايب‌رييس شوراي شهر تهران افزود: دادسراي استان تهران از شوراي شهر در مورد عملكرد اين روزنامه توضيح خواسته است و مدعي‌العموم در اين زمينه شكايتي داشته، اما ما نمي‌خواهيم عليه خودمان اقدام كنيم.

بيادي خاطرنشان كرد: روزنامه‌ي همشهري بايد هويت خود را حفظ كند.
 سه شنبه 25 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 198]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن