تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815332840




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مجمع عمومي سالانه كانون كارگزاران بورس اوراق بهادار


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مجمع عمومي سالانه كانون كارگزاران بورس اوراق بهادار
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): دبيركل و رييس هيات عامل كانون كارگزاران بورس اوراق بهادار گفت: مجمع عمومي سالانه كانون كارگزاران بورس ارواق بهادار با حضور اعضاء مديرعامل سازمان خصوصي‌ سازي و مدير نظارت بر نهادهاي مالي و مديرعامل شركت بورس برگزار شد.


"علي اصغركبوته" با ارايه گزارش عملكرد شش ماهه هيات عامل اظهار داشت: كانون در 14 مهر ماه سال گذشته به ثبت رسيد. شوراي كانون در طول 6 ماهه مورد نظر، نزديك به 60 جلسه برگزار كرده و اين جلسات غير از جلسات كارشناسي است كه در سازمان بورس يا محل كانون برگزار شده است.
وي افزود: در بخش ساختار شامل هيات رييسه شورا و سخنگوي شورا تدوين ساختار سازماني كانون، راه‌اندازي سيستم‌هاي بانك اطلاعاتي اعضاء و راه‌اندازي سيستم‌ اتوماسيون دبيرخانه، تدوين و تصويب بودجه سال 86 و ايجاد دفتر مشاوره حقوقي و ثبتي، دفتر مشاوره بيمه‌اي، دفتر مشاوره مالياتي براي مشورت اعضاء از اهم اقدام هاي كانون در بخش ساختاري محسوب مي‌شود.
كبوته گفت: در بخش آيين‌نامه، تدوين و تصويب آيين‌نامه‌هاي معاملات، استخدامي، عضويت، هيات حل اختلاف و سازمان و آيين‌نامه نحوه تامين درآمدهاي كانون به تصويب رسيده است.
دبيركل كانون همچنين در رابطه با انتخاب اعضاي شوراي كانون گفت: براساس ماده 37 اساسنامه كانون كارگزاران پس از پايان اولين سال‌ مالي سه نفر از اعضاي شورا بايد استعفا داده تا سه نفر ديگر به جاي آنها نامزد و جايگزين آنها شوند. بنابراين انتخابات اين مجمع ناشي از الزام به اجراي تكليف اساسنامه‌اي يا قانوني است.
روز گذشته پس از برگزاري انتخابات و راي سه كارگزاري مفيد، سهم انديش و بانك سپه به ترتيب جايگزين شركتهاي كارگزاري پارس نمودگر، خبرگان سهام و مشاوران سهام شدند.
"غلامرضا حيدري كردزنگنه" مديرعامل سازمان خصوصي‌سازي نيز با شركت در اين مجمع ضمن تشكر از همكاري كارگزاران در پيشبرد اهداف خصوصي‌سازي و توسعه بازار سرمايه گفت: حاصل فعاليت كارگزاران ترغيب بيشتر سرمايه‌گذاران براي ورود به بورس است كه از اين طريق بازار سرمايه ايران جايگاه خود را در منطقه و جهان پيدا خواهد كرد، هرچند اين فاصله، همچنان زياد به نظر مي‌رسد. سهم بورس تهران از توليد ناخالص ملي با وجود آنكه با رشد دو برابري ارزش مواجه شده تنها 20 درصد است. اين در حالي است كه در برخي از كشورها سهم بورس به 14 برابر توليد ناخالص داخلي رسيده است.
وي ادامه داد: طي سال جاري و سال‌هاي آتي حجم بيشتري از سهام وارد بورس خواهد شد و به همين دليل نيز بازار سرمايه در حال تجهيز خود به نهادهاي مكمل است. قانون مصوب سياست‌هاي اصل 44 قانون اساسي ظرف يكي، دو هفته آينده ابلاغ خواهد شد و با افزايش حجم واگذاري‌ها استفاده‌ از خدمات بانكهاي سرمايه‌گذاري و شركت تأمين سرمايه ضرورت بيشتري خواهد يافت. با ابلاغ قانون مشكلاتي كه شركتهاي دولتي براي عرضه سهام روبرو بودند، به طور قطع اصلاح خواهد شد.
كردزنگنه يكي از مشكلات را عدم امكان ورود شركت‌هاي تعاوني به بورس برشمرد و گفت: با ابلاغ اين قانون شركت كارگزاري سهام عدالت منحل و شركتهاي سرمايه‌گذاري استاني سهام عدالت 40 تا 50 هزار ميليارد تومان سهام را وارد بورس خواهند كرد.
وي در رابطه با چالش شركتهاي شبه دولتي نيز اظهار داشت: اساسنامه شركتهاي شبه-‌دولتي چون شركتهاي تامين اجتماعي و صندوق بازنشستگي اصلاح شده و براساس آن حضور دولت در مديريت آنها به طور كلي منع خواهد شد.
مديرعامل سازمان خصوصي‌سازي پرداخت تسهيلات 10 ميليارد توماني را پشتوانه مالي براي تامين منابع بخش خصوصي دانست كه در آينده نزديك محقق خواهد شد.
وي در تاكيد همه جانبه بر اولويت بورس در واگذاري‌ها گفت: ما الزام داريم تا واگذاري‌ها حتماً از طريق بورس باشد و تاكيد رييس جمهور نيز بر اين نكته است، اما ورود به بورس با مشكلات بسياري روبرو است.
كردزنگنه خطاب به مديران بورس اظهار داشت: ظرف دو سال گذشته براي خصوصي‌سازي بانكها و شركت مخابرات تلاش زيادي شده و بسياري از مشكلات همچنان بر قوت خود باقي است، درخواست ما از مسئولان بورس اين است كه در فضاي اصل 44، مقررات را تعديل كرده و ساختار جديدي را تعريف كنند تا ما نيز مجبور نشويم به دليل طولاني شدن اين روند به سمت واگذاري از طريق مزايده برويم.
كردزنگنه افزود: مخابرات دو سال است به دلايل مختلف چون اساسنامه ودايع و برخي مسائل سياسي پشت در بورس منتظر است. آخرين مرحله ورود شركت تهيه صورتهاي مالي سال 86 بود كه انجام شده و بزودي وارد بورس خواهد شد.
وي در پايان گفت: با تسريع همكاري، سازمان خصوصي‌سازي خواهد توانست حتي مزايده ‌هاي خود را از طريق بازار فرابورس برگزار كند.
كردزنگنه همچنين از اعلام آمادگي سازمان خصوصي‌سازي با كارگزاران با رشد بازار سرمايه و رونق واگذاري سهام خبر داد.
مدير نظارت بر نهادهاي مالي سازمان بورس و اوراق بهادار نيز كه در مجمع سالانه كانون كارگزاران حضور داشت، در سخناني گفت: يكي از مواردي كه كانون مي‌تواند به آن بپردازد تنوع فعاليت‌هاست.
قاسم محسني دمنه گفت: يكي از استراتژي‌هاي سازمان اين است كه كارگزاري‌ها، فعاليت‌ ها و خدمات متنوع ‌تري ارايه كنند تا از اين طريق هم درآمدها با افزايش روبرو بوده و هم در نوسان معاملات از ثبات بيشتري برخوردار باشد. فعاليت كارگزاران نبايد تنها محدود به معامله سهام باشد.
وي افزود: بزودي مصوبات مربوط به فعاليت بازارگردان‌ها ابلاغ خواهد شد كه با بازارسازي‌هاي گذشته متفاوت است. انتظارها اين است كه كارگزاران بورس در اجراي بازارگرداني كمك كرده تا از اين طريق بازار را نيز منتفع كنند. با رونق بازارگرداني امكان تعديل حجم مبنا و باز كردن دامنه نوسان فراهم خواهد شد.
محسني خاطرنشان كرد: بازارگرداني براي سهام شركت‌هاي متوسط انجام خواهد شد كه در صورت بروز نوسان بازار را تحت تأثير زياد قرار ندهد.
مدير نظارت بر نهادهاي مالي بورس در ادامه از صدور دهمين مجوز صندوق سرمايه‌گذاري خبر داد و گفت: انتظار داريم تا كارگزاران صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري در اندازه‌هاي كوچك را راه‌اندازي كنند.
به گزارش روز سه شنبه سنا، محسني افزود: معاملات آتي براي نخستين بار در بورس كالا و بر روي طلا انجام شد. ما تلاش داريم تا معامله آتي با موفقيت همراه باشد. به دليل اهميت انجام اين نوع از داد و ستد سازمان بورس مجوز فعاليت در بازار خارج بورس را براي كارگزاري ‌هايي صادر خواهد كرد كه ابتدا معاملات آتي را آغاز كرده باشند.
وي در بيان معيارهاي سازمان براي رتبه‌بندي كارگزاران گفت: مرزهاي غيرتعرفه‌اي بين كارگزاران بايد برداشته شده و رتبه‌بندي‌ها بايد در جهت سياست‌هاي سازمان شكل بگيرد. ساختمان، سخت‌ افزار و فضاي پذيرش مناسب، نيروي انساني كافي و تعداد شعبات و تالار اختصاصي از جمله معيارهاي سازمان در رتبه‌بندي شركتهاي است. عدم تخطي كارگزار در طول فعاليت، حجم معاملات فرد كه نشان‌دهنده مشتري‌محوري و فعاليت كارگزار در خارج از كشور از جمله معيارهاي سازمان براي رتبه‌بندي محسوب مي‌شود.
اقتصام ** 9141 ** 1558
 سه شنبه 25 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن