تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد هر كس قرآن را بياموزد و به ديگران آموزش دهد و به آنچه در قرآن است عمل كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820999719




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تشكيل گروه هاي ضد طالبان در پاكستان و افغانستان


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: تشكيل گروه هاي ضد طالبان در پاكستان و افغانستان
خبرگزاري آريا- تشكيل گروه هاي ضد طالبان در پاكستان و افغانستان آغاز شده است.

به گزارش سرويس بين الملل آريا به نقل از راديو پشتو از هنگو ايالت سرحد پاكستان، يك لشكر 200 نفره ضد طالبان درمنطقه نريابدرنزديكي هنگو موجوديت خود را بعد از آن اعلام كرد كه طالبان سه روز پيش، تعدادي از نيروهاي دولتي را كه درجنگ دوآبه دستگير شده بودند، آنان را درمنطقه نرياب به طرز فجيعي از پا درآوردند كه اين جنايت طالبان تاثيرخيلي بدي بر مردم نرياب داشت؛ بنابراين مردم اين منطقه مجبورا" با تشكيل يك لشكر مسلح 200 نفره اعلام كردند كه هيچ خانه اي نبايد به طالبان پناه دهد و اگر طالبان به منطقه آنان وارد شدند، كشته خواهند شد و تعداد طالباني كه درآنجا مستقربودند از آنجا فرار كردند و گفته مي شود درديگر مناطق ايالت سرحد از قبيل چارسده، مردان - صوابي و دراطراف پيشاور مخفيانه گروه هاي ضد طالبان تشكيل شده اند و ملك الطاف حسين رهبر حزب متحده قوم مومنت /M.Q.M/ نيز با تقدير از تشكيل گروه هاي ضد طالبان درايالت سرحد اعلام كرد كه در كراچي نيز كميته هاي دفاعي ضد طالبان تشكيل خواهند شد. قبل ازاين هم در مناطق قبايلي وزيرستان جنوبي و شمالي، گروه ضد بيت ا..محسود رهبرطالبان پاكستان توسط ملانذير و حافظ گل بهادرخان تشكيل شده است؛ در منطقه قبايلي كورم ايجنسي بعد از شيعيان، حالا اهل سنت نيز مخالفت خود را با حضور و فعاليت هاي طالبان دراين منطقه اعلام مي كنند. مدتي است طالبان به آدم ربايي و دزدي از اهل سنت نيز پرداخته اند؛ هرازگاهي از مردم اهل سنت كورم ايجنسي پايين، افراد را ميربايند و تاكنون چندين تن ازآنان را به قتل نيز رسانده اند.

درمناطق شرقي افغانستان دراستان ننگرهار نيز گروه هاي ضد طالبان تشكيل شده اند كه آنان براين نظرند كه اگر از يك سو، توسط امريكا قتل عام مي شوند؛ ازسوي ديگر، توسط طالبان نيز رنج هاي زياد مي بينند و طالبان اند كه از مردم به عنوان سپر استفاده مي كنند و اگر كسي با آنان مخالفت كند، به طرز فجيعي كشته مي شوند و حقيقت امراين است كه پديده طالبان ازآغاز تا امروز، هيچ وقت ريشه مردمي نداشته اند .

درسال 1994 ميلادي توسط سازمان هاي استخباراتي پاكستان I.S.I ، آمريكا CIA ، انتيلي جينس سرويس انگليس، ‌استخبارات عربستان سعودي اين گروه به نام طالبان تشكيل شد. طالبان كلمه مبارك است و به كساني گفته مي شود كه به كسب علم ديني مي پردازند؛ از احساسات طالبان سوء‌استفاده شده است.

خيل عظيم از طلاب مدرس ديني در پاكستان را وارد پديده طالبان كردند به اين بهانه كه درافغانستان امنيت برقرار كنند و گروه هاي جهادي كه با هم درگير بودند را خلع سلاح كنند؛ ولي ديديم كه چگونه افغانستان را به مركز تروريسم تبديل كردند و به آمريكا بهانه تجاوز به افغانستان را دادند. امروز نيز مي بينيم كه اگرچه دولت آنان در كابل بعد از 11 سپتامبر 2001 توسط آمريكايي ها و ديگرمتحدين سقوط كرد و خود دولت پاكستان نيز ظاهرا" دركنار آمريكا قرارگرفت؛ ولي طالبان را نيز در آغوش گرفتند و به سازماندهي آنان پرداختند و دولت پاكستان اگر از يك سو، در 7 سال گذشته به بهانه جنگ با طالبان ميلياردها دلار دريافت كرده است؛ ازسوي ديگر، طالبان را بال و پر دادند؛ با يك استراتژي جديد آنان را به جنگ نيروهاي افغاني و خارجي به افغانستان فرستادند و امروز نيز مي فرستند و دولت افغانستان ديگر هرنوع مذاكره با دولت پاكستان را پايان داد.

حامد كرزي صراحتا" اعلام كرد كه I.S.I پشت طالبان قرار دارد. نيروهاي آمريكايي و ناتو مستقر درافغانستان نيز( با توجه به افزايش حملات طالبان) كه ازآن سوي مرز پاكستان وارد افغانستان مي شوند، پاكستان را به طور جدي تهديد به حمله كرده اند.

آنان اين حق را به خود مي دهند كه دشمنان خود را در هرجا كه باشند، تحت تعقيب و مورد حمله قراردهند و حالا مردم پاكستان به ويژه درايالت سرحد و مناطق قبايلي اين كشور، شديدا" از حملات و مداخله آمريكايي ها نگرانند. افضل خان از رهبران پشتون هاي پاكستان و وزير پيشين دولت مركزي درگفت و گوي تلفني با راديو پشتو دراين زمينه گفت: جنگ و بحراني كه در پاكستان به راه انداخته شده است، توسط I.S.I و CIA است.

وي افزود: درحقيقت اين سازمان ها نمي خواهند امنيت تامين شود؛ چون برنامه هاي ديگر درسر دارند كه مي خواهند مردم پاكستان اين قدر به خاطر ناامني اذيت شوند؛ تا از نيروهاي خارجي تقاضاي كمك كنند؛ بنابراين يك بهانه است براي حضور نيروهاي خارجي و سپس تجزيه پاكستان و منطقه .

بسم ا..خان كاكر دبيركل حزب مردم درايالت بلوچستان پاكستان دراين زمينه به راديو پشتو گفت: بازي بزرگي توسط آمريكا در منطقه آغاز شده است كه سازمان I.S.I پاكستان نيز دراين زمينه با او همكاري مي كند .اين جنگ ها و بحران ها به طور مصنوعي به راه انداخته شده اند؛ چون غرب برنامه سلطه و در نهايت تجزيه منطقه را در سر دارد. با توجه به اظهارات اين دو شخصيت سياسي پاكستان، مردم پاكستان نيز حالا درك كرده اند كه طالبان و القاعده درحقيقت ابزار استعمارند؛ فقط مي خواهند با ايجاد رعب و وحشت در بين مردم ، زمينه مداخله را براي آمريكا هموار كنند به خصوص كه اگر مردم مخالفت كنند خيلي سريع مورد جنايت طالبان قرار مي گيرند. بنابراين حالا مردم به اين فكر افتاده اند كه بايد جلوي طالبان بايستند
 سه شنبه 25 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 278]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن