تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نصيحت را بپذيرد، از رسوايى به سلامت مى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816852565




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حقايق و آماري تكان‌دهنده از ارتش آمريكا


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: حقايق و آماري تكان‌دهنده از ارتش آمريكا
جام جم آنلاين: تحقيقات وزارت دفاع آمريكا ــ پنتاگون ــ‌ نشان مي‌دهد 34 درصد زنان و 6 درصد مردان عضو ارتش آمريكا در سال 2006 گفته بودند تحت آزار جنسي بالادست‌ها و همقطاران خود قرار گرفته‌اند.


به گزارش آسوشيتدپرس، اين ارقام بسيار كمتر از ارقام واقعي است زيرا بسياري از نظاميان از ترس بيكار شدن يا باور نكردن ادعاي خود، حاضر به شكايت و يا دادن گزارش نمي‌شوند.

براساس گزارش فوق 23 درصد زنان و 15 درصد مردان عضو ارتش در پاسخ به اين كه آيا آزارجنسي در ارتش نسبت به 4 سال پيش بيشتر شده در سال 2006 جواب مثبت دادند.

خانم آن رايت سرهنگ بازنشسته كه 29 سال در ارتش آمريكا خدمت كرده است، در اين باره مي‌گويد؛ارتش آمريكا فرهنگ تحمل هر شرايطي را تقويت مي‌كند، زيرا نظام قضايي و عدالت عده بسيار كمي از متجاوزان را مجازات مي‌كند.

وي معتقد است؛كلاس‌ها و دوره‌هاي آموزش مقابله با اين تهاجمات و آزارهاي جنسي دهه‌ها است كه تشكيل و برگزار مي‌شود، اما فايده چنداني نداشته است.

رايت كه در سال 2003 از مقام خود به عنوان يك ديپلمات آمريكايي در اعتراض به جنگ عراق كناره‌گيري كرده و در حال حاضر از فعالان صلح است، مي‌اقزايد؛ اين موضوع تازه‌اي نيست. احساس مي‌كنم آمار پنتاگون بسيار كمتر از ميزان واقعي است و لازم است مسئولين استخدام در ارتش درباره فرهنگ ارتش كه فرهنگ خشونت عليه زنان است به زنان توضيح بدهند.

دامنه تجاوزات جنسي در ارتش آمريكا به قدري گسترده و شديد است كه همه مراكز و پادگان‌هاي نيروي زميني، دريايي، هوايي و تفنگداران آمريكا در سراسر جهان خطوط تلفني ويژه براي دادن گزارش اين حوادث برقرار كرده و دوره‌هاي آموزشي ترتيب داده‌اند.

باربارا كينگ، رئيس دفتر واكنش و پيشگيري از تجاوزات جنسي در پايگاه نيروي هوايي شپارد نيز در اين باره گفت: ما قربانيان آزار جنسي را به منابع لازم پيوند مي‌دهيم تا بتوانند به زندگي عادي بازگردند.

اجراي اين برنامه‌ها از سال 2004 كه نگراني درباره قربانيان تجاوزات جنسي در ارتش آمريكا در عراق و كويت افزايش يافت، آغاز شد. رسوايي دانشگاه نيروي هوايي و شكايات كاركنان زن آن داير بر اين كه در نتيجه گزارش تجاوز به خود مجازات يا بيكار شده‌اند نيز در شروع اجراي اين برنامه تأثير داشت.

به گزارش وزارت دفاع آمريكا در مقايسه با 2947 مورد شكايت جنسي در سال 2006 و 2374 مورد در سال 2005، سال گذشته 2688 مورد تجاوز جنسي از طرف زنان و مردان در ارتش آمريكا گزارش داده شد. مقامات مي‌گويند تغيير در روش گزارش دادن، مقايسه ارقام سال‌هاي مختلف را دشوار مي‌سازد.

قربانيان از سال 2005 مي‌توانند مشكلات خود را محرمانه ارائه دهند. تجاوز به ثبت مي‌رسد، اما تحقيقي به عمل نمي‌آيد و به زنجيره فرماندهي اطلاع داده نمي‌شود. با اين حال قربانيان مي‌توانند از امكانات پزشكي و دارويي، مشاوره و خدمات ديگر برخوردار شوند.

بعضي از قربانيان از ترس از دست دادن شغل خود، اين كه كسي حرف‌شان را باور نكند يا رفتار ديگران با آنان عوض شود، موضوع را گزارش نمي‌دهند. اما بعضي از آنان پس از بهبود رواني تصميم مي‌گيرند موضوع را رسماً گزارش كنند.

دكتر كي ويتلي مدير دفتر واكنش و پيشگيري از تجاوزات جنسي وزارت دفاع آمريكا نيز گفت: اين كار مهم است چون به اين ترتيب مي‌توانند كمك‌هاي پزشكي لازم را دريافت كنند. ما واقعاً به اين اقدامات زودهنگام نياز داريم. كار ما مراقبت از سربازان است.

خانم دكتر ويتلي افزود: بخشي از برنامه ما شامل تشكيل كلاس‌هاي پيشگيري از آزار و تجاوز جنسي براي همه سربازان در دوره آموزشي پيش از اعزام آنان است. از پاييز امسال هم اجراي برنامه جديدي را درباره اين كه چگونه مردان مي‌توانند از تجاوز دست بردارند، شروع مي‌كنيم.

ويتلي گفت: يك خط تلفن 24 ساعته و يك هماهنگ‌كننده برنامه كه مستقيماً به فرماندهان گزارش مي‌دهد در هر پايگاه نظامي آمريكا در سراسر جهان در خدمت قربانيان است تا از آنها پشتيباني كرده و به آنان يارذي دهد.

به گفته ويتلي تمام دانشگاه‌هاي ارتش بعضي از دانشجويان كم سن و سال را كه پس از آزار جنسي به مصرف مشروبات الكلي رو مي‌آورند به علت مصرف الكل در سن غيرقانوني مجازات مي‌كردند كه در حال حاضر مجازات آنان را تا روشن شدن تكليف آزار جنسي‌شان به تعويق مي‌اندازند.

طبق آمار وزارت دفاع آمريكا سال گذشته 181 نظامي آمريكايي به دليل آزارجنسي همقطاران و زيردستان خود در دادگاه نظامي محاكمه شدند، 201 نفر از مجاري غيرقضايي مجازات شدند و 218 نفر ديگر مجازات اداري يا اخراج شدند. فرماندهان در 797 مورد به دليل بي‌اساس بودن اتهام يا كافي نبودن شواهد نتوانستند اقدامي به عمل آورند، در 132 مورد عامل تجاوز شناسايي نشد و 111 پرونده نيز به دادگاه‌هاي غيرنظامي يا نهادهاي خارجي تفويض شد. بيش از 570 پرونده ديگر نيز از پاييز گذشته در دست بررسي است.

اواخر ماه گذشته در پايگاه ويچيتال فالز در تگزاس، ساموئل لوفتون، سرهنگ نيروي هوايي به 9 سال زندان، پرداخت 14 هزار دلار جريمه و اخراج از ارتش محكوم شد. او كه 27 سال سابقه كار داشت به زور يك كارگر غيرنظامي ارتش را بوسيده و ناراحتش كرده بود و از كارت سفر دولتي خود استفاده شخصي كرده و مرتكب خطاهاي ديگري در پايگاه شپارد نيروي هوايي شده بود. لوفتون از اتهام تجاوز و حمله به دو زن ديگر تبرئه شد.

كينگ و كاركنان او، كه با زنان غيرنظامي فوق همكاري كردند، هنگام شهادت اين زنان در دادگاه حضور داشتند و هنگام قرائت حكم دادگاه به آنان تسلي دادند.

كينگ گفت: تحمل اين مصائب از نظر رواني بسيار دشوار است و دانستن اين كه كسي حرف آدم را باور مي‌كند باعث دلگرمي قربانيان مي‌شود. ما تلاش مي‌كنيم از نظر رواني و احساسي به قربانيان كمك كنيم.

ترجمه علي كسمايي
 سه شنبه 25 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن