تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس با يقين بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند، كوه‏ها به همراه او تسبيح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817343956




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طرح مسكن مهر در استان فارس / بارقه اميدي براي خانه‌دار شدن


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: طرح مسكن مهر در استان فارس / بارقه اميدي براي خانه‌دار شدن
داخلي. اجتماعي. مسكن.

براساس‌آنچه مشهود است و تاييد برخي كارشناسان،در برخي برهه‌ها بهاي زمين ومسكن در شيراز فرايندي لحظه‌اي طي مي‌كند يعني امكان دارد نرخ كنوني زمين و مسكن ارزان تر از چند لحظه بعد باشد.

به گزارش خبرنگاران ايرنا، اجراي طرح مسكن مهر و تشكيل تعاوني‌هاي مسكن كه در اين قالب كار واگذاري مسكن را به متقاضيان انجام مي‌دهند تا حدودي توانسته‌است بر اين شرايط شكننده‌وفرايندهاي تعيين قيمت لحظه‌اي اثر بگذارد.

مهندس محمدرضا ديهيمي رييس سازمان مسكن و شهرسازي فارس اظهارداشت: به دنبال اجراي طرح مسكن مهر،عمليات اجرايي شهرك مهرامام رضادر شيراز آغاز شده و ‪ ۱۵‬درصد كار آماده‌سازي انجام شده است.

وي اظهار داشت: پس از اينكه پروژه مذكور به‪ ۳۰‬درصد پيشرفت فيزيكي رسيد تعاوني‌هامي‌توانند نسبت به شروع عمليات اجرايي در زمين اختصاص يافته و جانمايي شده‌اقدام نمايند وتعاوني‌ها بايد از هم اكنون‌طرح مجتمع‌هاي مسكوني خود را تهيه كنند تا در شروع عمليات اجرايي تسريع شود.

ديهيمي بيان كرد:ظرفيت شهرك صدرا درواگذاري زمين‌هاي ‪ ۹۹‬ساله يكصد هزار واحد است و طراحي اراضي در اين منطقه شروع شده و مشاور طرح در حال پيگيري است.

وي گفت:اداره كل تعاون فارس ‪ ۲۱۱‬هزار نفر را به سازمان مسكن و شهرسازي اين استان معرفي كرده كه از اين تعداد ‪ ۱۶۷‬هزار نفر واجد شرايط واگذاري بوده‌اند كه تفاهم نامه براي ساخت با تعاوني‌ها منعقد شده است.

ديهيمي افزود: متقاضياني كه از هم‌اكنون متقاضي ثبت نام در طرح مسكن مهر مي باشند و واجد شرايط هستند از اين پس بايد به اداره كل تعاون مراجعه و ثبت نام كنند.

مديركل تعاون استان فارس گفت: سه هزار و ‪ ۶۰۰‬واحد مسكوني مهر در فارس موفق به اخذ پروانه ساختماني شده اند.

محمدحسين گلريز خاتمي افزود: در استان فارس ‪ ۳۲‬شهر وشهرستان مشمول طرح مسكن مهر شدند و به جز سه‌شهرستان مرودشت،كازرون واستهبان درمابقي شهرستانهاي فارس تمام تعاوني‌ها توانسته‌اند زمين را تحويل بگيرند و كار ساخت را شروع نمايند.

وي گفت: ‪ ۲۵۴‬هزار نفر سال گذشته براي مسكن مهر در فارس ثبت نام كردند كه ‪ ۱۳۱‬هزار و ‪ ۷۱۸‬نفر تحت بررسي قرار گرفتند و توانستيم ‪ ۹۹‬هزار و ‪۱۴۵‬ نفر را در قالب ‪ ۳۴۴‬تعاوني ساماندهي نماييم.

گلريزخاتمي افزود: تا آخر خردادماه جاري تكليف ‪ ۱۵۰‬هزار نفر باقيمانده روشن مي‌شودو درصدد هستيم براي آنها تعاوني‌هاي مربوطه را تشكيل دهيم كه تعداد تعاوني‌هاي جديد محدود و ‪ ۱۵۰‬تعاوني خواهد بود كه هر تعاوني ‪۵۰۰‬ نفر عضو خواهد داشت.

وي گفت:براي هر نفر يك كد مشخص شده كه اين كدتوسط تعاوني‌ها به شكل نامه و يا تلفني به افراد اعلام مي‌شود تا براي تكميل پرونده مراجعه نمايند.

مديركل تعاون فارس گفت:دردوره جديد ثبت نام جهت تكريم ارباب رجوع تلاش كرديم كه متقاضيان پول پيش پرداخت نكنند و افرادي نيز كه در مرحله اول ثبت نام نموده و مبلغ يكصد هزارتومان واريز كرده و در تحقيقات مشخص شده كه قبلا صاحب مسكن بوده‌اند ‪ ۹۰‬هزار تومان آن پول به آنها برگشت داده خواهد شد.

اجراي طرح مسكن مهر و سياست‌هاي انقباضي توانسته است در شرايط كنوني تا حدودي بهاي زمين و مسكن را در شيراز تعديل كند.

رييس سازمان مسكن و شهرسازي فارس در اين‌باره گفت: قيمت مسكن و زمين با كاهش ‪ ۱۵‬تا ‪ ۳۰‬درصدي در شيراز مواجه شده است.

ديهيمي افزود: يكي از دلايل ركود در خريد و فروش مسكن،عدم پرداخت‌وام‌هاي مسكن از طريق بانك‌ها به متقاضيان است، برخلاف چند سال اخير كه اين وام‌ها به سهولت در اختيار متقاضيان قرار مي‌گرفت اخيرا در اين زمينه تغييراتي رخ داده است.

وي اظهار داشت: بانك مركزي براي سال ‪ ۸۷‬سياست انقباضي را در نظر گرفته كه پر واضح است كه ركود در معاملات زمين و مسكن را در پيش رو داشته باشيم.

رييس سازمان مسكن و شهرسازي استان فارس ادامه داد:ازسوي ديگر سال گذشته رشد قابل توجهي در قيمت زمين و مسكن در كشور اتفاق افتاد و اين طبيعي است كه‌هميشه بعد از افزايش ناگهاني و قابل توجه درقيمت زمين و مسكن مدتي ركود و بي‌ثباتي به بازار تحميل شود.

وي اضافه كرد: هم اكنون دستورالعمل پرداخت وام‌هاي مسكن مانند گذشته به بانك‌ها ابلاغ شده اما بانك‌ها هنوز در مرحله پرداخت قرار نگرفته اند.

ديهيمي گفت: سازمان مسكن و شهرسازي در زمينه ركود زمين و مسكن در حال بررسي وتحقيق كارشناسي‌است كه تا پايان تيرماه نتيجه اين گزارش مشخص خواهد شد.

وي‌افزود:مصالح ساختماني متاثر از قيمت مواد اوليه و بازار در حال نوسان است و با افزايش قابل توجهي نسبت به پايان سال ‪ ۸۶‬در حال عرضه است.

مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي فارس هم در اين زمينه گفت: افزايش قيمت مسكن موجب كاهش قدرت خريد مردم شده و بهمين دليل مردم توان خريد مسكن را ندارند و بخش مسكن با ركود و بي‌ثباتي مواجه شده است.

مهندس خداخواست شهبازي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بيشترين معضل خريد مسكن در قشر متوسط و كم درآمد جامعه احساس مي‌شود كه در اين قشر عمدتا نياز به تهيه مسكن بيش از ديگر اقشار جامعه است.

وي ادامه داد: از سوي ديگر اميدوار شدن مردم به اجراي طرح مسكن مهر در سطح وسيع در تقاضاي مسكن اثر گذار است.

وي اضافه كرد: هم اكنون در فارس براي ‪ ۱۰۰‬خانوار فاقد مسكن زمين تهيه شده كه تحت پوشش تعاونيهاي تازه سازمان يافته در حال واگذاري و اجراست.

وي گفت: همچنين عدم پرداخت وام از سوي بانكها بازار مسكن را با ركود قابل توجهي مواجه كرده است.

شهبازي افزود: بورس بازي زمين و مسكن و گرايش سرمايه‌ها به اين سمت موجب بروز مشكلات اقتصادي و اشباع سرمايه در اين بخش شده است.

مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي فارس اظهار داشت : بخش مسكن روستايي نيز متاثر از اين آشفته بازار ، با افزايش قيمت زمين مواجه شده و كاهش تقاضا و ايجاد ركود را تجربه مي‌كند.

وي بيان كرد: از سوي ديگر عدم پرداخت وام از سوي بانكها بر مشكلات بخش مسكن و ايجاد ركود در آن افزوده شده و مردم را با مشكلات زيادي روبرو كرده است.

مدير كل بنياد مسكن انقلاب اسلامي فارس گفت: تا پايان سال گذشته بخش مسكن روستايي با رونق و توازن خوبي در حال پيگيري بود اما با پرداخت نشدن وامها روستاييان به مشكل برخورد كردند.

وي بيان كرد: بطور مثال افرادي كه به بانكها معرفي شده بودند و بخشي از وام خود را دريافت كرده و مشغول به ساخت و ساز بودند ، با دريافت نكردن بخشهاي ديگر وام در حالت بلاتكليفي مانده اند.

شهبازي افزود: افزايش قيمت مصالح ساختماني و بي‌ثباتي اين بخش نمي‌تواند در قيمت تمام شده مسكن تاثير چنداني بگذارد ، بلكه ناپايداري بازار موجب افزايش قيمت مسكن و ركود خريد و فروش در مقطع كنوني شده است.

به رغم سخنان مدير كل بنياد مسكن در مورد مصالح ساختماني بايدگفت بخشي از نوسانات قيمت زمين و مسكن در شيراز وابسته‌به بازار مصالح ساختماني است كه مرتبط با وضعيت عرضه و تقاضاي اين مصالح و بازار كشوري و حتي جهاني آن است.

رييس اتحاديه صنف فروشندگان مصالح ساختماني شيراز در خصوص روند كاهش و يا افزايش قيمت برخي از مصالح ساختماني‌از جمله سيمان و گچ در سه ماه نخست امسال‌گفت:ازهنگامي كه از سوي دولت اعلام شدسيمان طي سه‌مرحله از سبد حمايتي دولت خارج مي‌شود،درمرحله نخست اين حركت،ازنيمه‌اول تيرماه قيمت كارخانه‌اي سيمان به ازاي هر تن ‪ ۴۰‬درصد افزايش قيمت داشته است.

پرويز حسين پور افزود:درادامه اين افزايش قيمت، نرخ سيمان فله‌اي از ‪۳۲۸‬ هزار ريال به‪ ۵۰۰‬هزار ريال و قيمت سيمان كيسه‌اي از ‪ ۳۹۳‬هزارريال به ‪۵۶۵‬ هزار ريال افزايش يافت.

وي گفت: اين افزايش قيمت سيمان پس از چندين سال و از نيمه دوم فروردين ماه امسال رخ داد ولي قيمت اين مصالح ساختماني در استان فارس در مقايسه باسايراستان‌هااز جمله تهران و شمال كشور چندان افزايش نداشته است بگونه‌اي كه قيمت هركيسه سيمان با نرخ آزاد در استان فارس و به ويژه شيراز بين ‪۶۲‬ تا‪ ۶۵‬هزار ريال بود ولي در استان‌هاي ياد شده سيمان كيسه‌اي ‪ ۱۰۰‬هزار ريال معامله شد.

حسين پور اضافه كرد: در مراحل بعد خارج كردن سيمان از سبد حمايتي دولت اين مصالح ساختماني بطور كل زير نظر انجمن صنفي كارخانه‌هاي توليدكننده سيمان و سازمان بازرگاني قرارمي گيرد و اين بدين معناست كه تمام اختيارات اعم از نحوه فروش واعمال نظارت در اين زمينه،توسط اين‌انجمن صورت مي‌گيرد.

وي گفت: چنانچه سيمان بطور كلي از سبد حمايتي دولت خارج شود اين امر موجب مي‌شود كه كلا قيمت بازار آزاد اين مصالح ساختماني نيز از بين برود.

رييس اتحاديه صنف فروشندگان مصالح ساختماني شيراز بيان داشت: از سوي ديگر با افزايش ‪ ۴۰‬درصدي قيمت سيمان در كارخانه، سيمان به ميزان زيادي در بازار عرضه شد و اين خود موجب شد كه قيمت آن سير نزولي را طي كند به نحوي كه سيماني كه كيسه‌اي ‪ ۶۵‬هزار ريال عرضه مي‌شد هم اينك با نرخ ‪۵۵‬ هزار ريال در بازار آزاد معامله مي‌شود و اين به دليل عرضه سيمان بيش از تقاضا در بازار است.

حسين‌پورادامه داد: هم اكنون سيمان به‌اندازه‌كافي‌درانبارهاي نمايندگي‌هاي فروش كارخانجات سيمان در استان فارس دپو شده است.

او در خصوص قيمت گچ در بازار مصالح ساختماني طي سه ماه نخست امسال گفت: طي مدت ياد شده قيمت اين مصالح ساختماني حدود ‪ ۱۵‬درصد در استان‌فارس افزايش داشته است.

مسوول صنف مصالح ساختماني شيراز، در خصوص تاثير پذيري قيمت مسكن از نوسان قيمت مصالح ساختماني طي سه ماه نخست سالجاري بيان داشت: طي اين مدت قيمت ملك و ساختمان بين ‪ ۲۰‬تا ‪ ۲۵‬درصد كاهش داشته است و نيز به نظرمي رسد كه طي شش ماه آينده نيز نه تنها قيمت املاك افزايش نيابد بلكه با كاهش قيمت و يا وضعيت راكد مواجه باشيم.

رييس اتحاديه املاك شيراز هم در زمينه وضعيت خريد و فروش زمين و املاك در سه ماه نخست امسال در شيراز بيان داشت: از زمان اعلام دولت مبني بر اجراي ساماندهي معاملات املاك از اول آذرماه پارسال و اينكه همه معاملات املاك بايد در سامانه اداره ثبت اسناد به ثبت قانوني رسند و نيز پس از اعلام اينكه املاكي كه بيش از دو بار مورد معامله قرار گيرند، مشمول ماليات بين ‪ ۳۰‬تا ‪ ۴۰‬درصد مي‌شوند و نيز اجراي طرح مسكن مهر براي واگذاري به متقاضيان‌بدون مسكن از جمله مولفه‌هايي است كه در كاهش قيمت زمين و مسكن موثر واقع شده است.

قاسم تابنده ماه افزود: همچنين از هنگامي كه از سوي دادستان شيراز و منابع طبيعي استان فارس اعلام شد كه در خصوص بازپس‌گيري زمين‌هايي كه بدون مجوز و بصورت باغشهر به افراد واگذار شده‌است، اقدام قانوني صورت خواهد گرفت و ديگر موارد ياد شده، موجب ايجاد ركود عجيب در قيمت مسكن و زمين در شيراز شد به نحوي كه طي سه ماه نخست امسال قيمت املاك در خارج از شهر به ميزان ‪ ۶۰‬درصد و در سطح شهر شيراز حدود ‪ ۱۵‬درصد كاهش يافت.

رييس اتحاديه املاك شيراز گفت: اين در حالي است كه افزايش واقعي قيمت املاك در شيراز از اواخر پارسال ‪ ۴۰‬درصد افزايش داشت ولي اين ميزان بصورت كاذب از سوي مالكين و افراد ذينفع به ميزان ‪ ۶۰‬درصد اعلام شد.

وي اضافه كرد: بنا به دلايل ذكر شده، هم اينك وضعيت بازار معامله زمين و مسكن در شيراز به ‪ ۱۰‬درصد رسيده و شمار مراجعه‌كنندگان براي خريد و يا فروش بسيار اندك است و در اين فصل به دليل اتمام سرآمدن تاريخ‌هاي اجاره مستاجران، بيشتر معاملات بصورت رهن و اجاره مسكن صورت مي‌گيرد و اين در حالي است كه متاسفانه قيمت‌هاي رهن و اجاره واحدهاي مسكوني تقليل نيافته است چون اين اعلام قيمت‌ها در اين زمينه اكثرا از سوي موجرين و مالكين صورت مي‌گيرد.

تابنده ماه افزود: هم اكنون‌به دليل راكد بودن بازارزمين ومسكن، مالكان بيشتر تمايل به فروش ملك خود دارند.

او پيشنهاد داد، براي جلوگيري از متضرر شدن خريداران زمين و مسكن ونيز مستاجرين، دولت بايد هر چه زودتر سازماني متشكل از نمايندگان مسكن و شهر سازي، قوه قضاييه، منابع طبيعي، شهرداريهاو اتحاديه‌هاي املاك را با بهره گرفتن از كادر مجرب متشكل از ‪ ۳۰‬نفر از مهندسين ساختمان، ايجاد كند تا امر خريد، فروش، رهن و اجاره از طريق اين سازمان انجام و نيز تعيين قيمت املاك در بخش زمين و مسكن از سوي آنان نرخ‌گذاري شود.

تابنده ماه ادامه داد: در صورت ايجاد چنين سازماني، بازار معاملات املاك رونق مي‌گيرد، نرخ‌ها متعادل مي‌شود و قيمت رهن و اجاره مسكن نيز در حد معقول خواهد بود.

وي بيان داشت: به نظر مي‌رسد، ركود بازار مسكن و زمين كه هم اينك شاهد آن هستيم، حداقل تا پايان امسال ادامه يابد.ك/‪۴‬
 سه شنبه 25 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 240]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن