تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توبه زيباست، ولى از جوان زيباتر .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819733919




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يادداشت عبور از مرزهاى گفتمانى


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: يادداشت عبور از مرزهاى گفتمانى
محمد حسن روزى طلب

۱- مخالفت گروه هاى خاص سياسى - اقتصادى با دكتر احمدى نژاد از روزهاى انتخابات نهم رياست جمهورى در خرداد و تير ۸۴ تاكنون بى وقفه ادامه دارد و از اين رو مشاهده انواع و اقسام جنگ روانى براى خدمتگزاران دولت نهم تقريباً عادى شده است.
اما چندصباحى مى شود كه اين مخالفت ها از حمله به روش هاى اجرايى فراتر رفته و مخالفان در پناه حملاتشان به دولت به بيان پس زمينه فكرى شان مى پردازند. چندى پيش قائم مقام يك حزب دوم خردادى در مطلبى كوشيد تا عقايد مهدوى (عج) رئيس جمهور را به چالش بكشاند. وى با رديف كردن سيلى از اتهامات مضحك كاسه و بشقاب و صندلى و سجاده، نشان داد كه از نگاه قائم مقام حزب اعتماد ملى، شأن مهدويت كجاست و موعودگرايى چه جايگاهى در ميان گروهى از اصلاح طلبان دارد.
۲- روز گذشته يك سايت اينترنتى وابسته به مديريت مركز پژوهش هاى مجلس در گزارشى جهت دار و به نقل از مؤسسه هريتيج مدعى شد ايران از نظر شاخص هاى آزادى اقتصادى در ميان ۲۴ كشور حوزه سند چشم انداز ۲۰ ساله نظام، در رتبه ۲۱ قرار دارد!
در وراى اين جوسازى و سياه نمايى آشكار، بايد گفت كه مؤسسه هريتيج يك بنياد تحقيقاتى وابسته به نومحافظه كاران امريكايى است. ديك چنى معروف يكى از سياستگذاران اين محفل امپرياليستى است. همچنين در گزارش هاى سالانه هريتيج كه با عنوان «ايندكس آزادى اقتصادى» منتشر مى شود، اقتصاد كشورهايى كه با امريكا درگير هستند، به عنوان اقتصادهاى غير آزاد معرفى مى شود.
گفتنى است اين بنياد در سايت اصلى خود در گزارش هاى متعدد، برخورد نظامى را تنها راه موجود مقابله با ايران مى داند!
انتشار عامدانه اين گزارش جهت دار مشخص مى كند كه متأسفانه يك محفل خاص سياسى - اقتصادى براى سياه نمايى و تخريب دولت از پايگاه منتسب به اصولگرايى هيچ حد و مرزى ندارد.
۳- در يكى ديگر از اين رويدادها روزنامه وابسته به شهردارى تهران كه اين روزها جامه انتخاباتى پوشيده در گفت وگويى با يكى از نزديكان رئيس مجمع تشخيص تيتر خود را اين گونه انتخاب نمود: «بانك ، ابزار عدالت اجتماعى نيست!» محمدحسين عادلى كه طرف مصاحبه اين روزنامه است، در دوران سازندگى رئيس بانك مركزى و در دوران اصلاحات سفير ايران در كانادا و معاون اقتصادى وزير خارجه بود و مشخص نيست با اين عقايد كه خلاف صريح شرع مقدس (العدل اساس الحكم) و قانون اساسى است، چگونه به اين مدارج عاليه ارتقا يافته است. اين اظهارات همچنين نشان داد كه يك جريان سياسى كه پيش از اين خود را ليبرال - دموكرات خوانده بود، چه خوب به مقدمات ايدئولوژيك اين عنوان اعتقاد دارد و در حالى كه تمام ايدئولوگ هاى انقلاب اسلامى از امام(ره) تا استاد شهيد مطهرى و آيت الله شهيد بهشتى و حضرت آيت الله خامنه اى، عدالت اجتماعى را هدف حكومت مى دانند، اين مدعيان وظيفه ابزارهاى مالى و اقتصادى دولت را خارج از شمول عدالت اجتماعى مى خواهند.
۴- چندى پيش رئيس بنياد باران نيز در اظهاراتى پس از حملات شديد به دست اندركاران دولت نهم با عصبانيت تمام وجود امت را در زمان غيبت معصوم منكر شد و گفت: «چه كسى گفته كه ما رسالت مسلمان كردن و تحميل خودمان به جهان را داريم!» اين در حالى است كه امام خمينى بارها انقلاب اسلامى ايران را از جنس انقلاب انبيا مى خواند و آن را نه تنها محدود به ايران و حتى مسلمانان كه از آن مستضعفان عالم مى دانست.
«مردم عزيز ايران كه حقاً چهره منور تاريخ بزرگ اسلام در زمان معاصرند، بايد سعى كنند كه سختى ها و فشارها را براى خدا پذيرا گردند تا مسئولان بالاى كشور به وظيفه اساسى شان كه نشر اسلام در جهان است، برسند.» صحيفه نور ، جلد ،۲۱ صفحه ۳۲۸
۵- با اين همه هجمه هاى نظرى كه در پرده انتقاد از دولت نهم به مرزهاى عقيدتى و ايدئولوژيك انجام مى شود، بر ساكنان حريم انقلاب است تا با دفاع از مرزهاى گفتمان انقلاب نشان دهند كه هنوز هم همگى در يك كشتى نشسته اند!
 سه شنبه 25 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 249]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن