تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آدم دين‏دار چون مى‏انديشد، آرامش بر جان او حاكم است. چون خضوع مى‏كند متواضع است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815298804




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شريعتمداري: روابط تهران و دمشق در صورت صلح سوريه و اسرائيل دستخوش تغييرات اساسي خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: شريعتمداري: روابط تهران و دمشق در صورت صلح سوريه و اسرائيل دستخوش تغييرات اساسي خواهد شد
مدير مسئول روزنامه كيهان در گفت وگو با يك روزنامه عرب زبان با اشاره به مذاكرات صلح سوريه و رژيم صهيونيستي تاكيد كرد: امضاي توافق صلح ميان دمشق و اين رژيم گرچه بعيد است اما به معناي به رسميت شناختن اسرائيل بوده و بالطبع بر روابط ايران و سوريه تغييرات اساسي خواهد گذاشت.
به گزارش منابع خبري، «حسين شريعتمداري» در گفت وگو با روزنامه الشرق الاوسط درباره مذاكرات غيرمستقيم سوريه با رژيم صهيونيستي براي حل و فصل موضوع بلندي هاي جولان و دستيابي به توافقات سازش بين دو طرف گفت: ما بارها اعلام كرديم كه كشوري به نام اسرائيل در منطقه وجود ندارد و اسرائيل را هرگز به رسميت نمي شناسيم و طبيعي است كه ابدا مذاكرات بين يك كشور اسلامي مثل سوريه يا تركيه با يك كشور نامشروع و بدون موجوديت (بي هويت) را قبول نداريم.
وي در ادامه هرگونه مقايسه اي بين مذاكرات غيرمستقيم سوريه و رژيم صهيونيستي با ميانجيگري تركيه با مذاكرات جنبش حماس با اين رژيم به واسطه مصر با هدف دستيابي به توافقات آتش بس و همچنين مذاكرات حزب الله با اسرائيل را از طريق ميانجي آلماني به منظور تبادل اسرا رد كرد و توضيح داد: بين مذاكرات سوريه و مذاكرات حزب الله و حماس با اسرائيل تفاوت زيادي وجود دارد. حزب الله مثل ايران، اسرائيل را در منطقه به رسميت نمي شناسد و موضوع تبادل اسرا با مذاكرات درباره روند صلح كاملا با يكديگر تفاوت دارد و توافق آتش بس هم به معني به رسميت شناختن اسرائيل نيست.
شريعتمداري در ادامه تاكيد كرد: اگر سوريه توافقنامه صلح با اسرائيل را به امضا برساند اين به معناي به رسميت شناختن اسرائيل است و اين مسئله منجر به تغييرات اساسي در روابط ايران و سوريه مي شود.
مديرمسئول روزنامه كيهان تصريح كرد: اين نظر شخصي من است و معتقدم كه نظر ملت ايران هم همين باشد، زيرا ايراني ها دائما اقدامات جنايتكارانه اسرائيل را ضد حزب الله و حماس محكوم مي كنند. امضاي توافقنامه صلح كاملا ضدنظر ايران و دولت و ملت آن است.
وي در پاسخ به پرسشي درباره درخواست نيكلا ساركوزي رئيس جمهوري فرانسه از بشار اسد رئيس جمهوري سوريه براي ميانجيگري در مسئله هسته اي ايران گفت: اين گزارش را نديدم، اما بالطبع در ديدار خاوير سولانا مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا با سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران، ما با غرب به صورت مستقيم مذاكراتي انجام مي دهيم و هر آنچه را مي خواهيم به صورت مستقيم به آنها اعلام مي كنيم.
وي در ادامه تصريح كرد: ما مواضعمان را خودمان اعلام مي كنيم و نيازي به سخنگو نداريم، اما اگر بشار اسد مي خواهد از مواضع شناخته شده ايران دفاع كند، طبيعي است كه از وي تشكر مي كنيم.
شريعتمداري گفت: نمي دانم منظورتان از ميانجيگري بشار اسد چيست؟ آيا مي خواهيد كه سوريه در ديدار جليلي و سولانا حاضر شود؟ اما به نظر من ساركوزي از اسد خواسته است تا درخواست توقف غني سازي را به ايران برساند. اما ما موضعمان در اين زمينه روشن است و هرگز غني سازي را متوقف نخواهيم كرد و بعيد است آقاي بشار اسد حامل چنين پيامي براي ايران باشد.
 سه شنبه 25 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن