تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز دل به باطل بودن حق و به حق بودن باطل يقين نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816440205




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نصيحت رسانه هاي جهان به بوش: يك اشتباه كوچك عليه ايران به يك جنگ بزرگ منتهي خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: نصيحت رسانه هاي جهان به بوش: يك اشتباه كوچك عليه ايران به يك جنگ بزرگ منتهي خواهد شد
در حالي كه كمتر از چهارماه به دوران حاكميت جنگ طلب ترين رئيس جمهور آمريكا باقي نمانده رسانه هاي پرتيراژ جهان ضمن آغاز شمارش معكوس براي پايان يافتن حاكميت جرج بوش در آمريكا نسبت به فاجعه آفرين شدن هرگونه حمله نظامي حتي كوچك و محدود به منافع ايران را هشدار دادند.
روزنامه «كريستين ساينس مانيتور» از جمله روزنامه هايي است كه به شدت سردمداران آمريكايي و رژيم صهيونيستي را از ورود به چنين مهلكه اي برحذر مي دارد و مي نويسد: صرف نظر از چالش هاي لجستيكي حمله به تاسيسات هسته اي ايران و پيامدهاي منطقه اي جنگ بي شك اين حمله نه تنها هيچكدام از تاسيسات ايران را نابود نخواهد كرد بلكه حتي دانش ايران را از روند غني سازي هم متوقف نخواهد كرد.
نويسنده اين مقاله در ادامه تصريح مي كند به هر حال ايران هيچ چيزي را از دست نخواهد داد و حتي در موفق ترين تهاجم احتمالي هوايي اين توان را خواهد داشت كه بخشي از ظرفيت هسته اي خود را حفظ كند.
خوش خيالي بزرگترين ضعف تل آويو و واشنگتن
نويسنده مقاله بزرگترين ضعف مشترك تل آويوو واشنگتن را خوش خيالي آن ها دانسته و هشدار داده است در صورت انتخاب گزينه نظامي، ايران هم با استناد به ماده 10 معاهده عدم تكثير سلاح هاي هسته اي و خروج از اين معاهده ضمن اينكه همكاري خود با آژانس را قطع و بازرسان سازمان ملل را اخراج خواهد كرد.
اين روزنامه آمريكايي در ادامه تاكيد كرده است: در چنين شرايطي آمريكا بايد متوجه باشد كه البرادعي اخيراً با پيش بيني احتمال وقوع چنين حوادثي اخيراً اعلام كرده است كه اگر ايران از پيمان عدم تكثير سلاح هاي هسته اي خارج شود در ظرف يكسال مي تواند سلاح هسته اي بسازد.
آنتي وار: آمريكا غيرمنصف
و مزور است
يك پايگاه اينترنتي معروف آمريكا هم با استفاده از تعبير غيرمنصفانه و مزورانه براي شكل برخورد آمريكا با ايران به انتقاد شديد از موضع خصمانه واشنگتن در قبال تهران مي نويسد: به رغم همه شاخ و شانه كشيدن ها و تحريم هاي شديد اقتصادي عليه ايران تجارت آمريكا با ايران در طول حكومت جرج بوش ده برابر شد، و از 9 ميليون دلار در سال 2001 به 146 ميليون دلار در سال گذشته رسيده است و از اين 546 ميليون دلار تجارت جمعي در طول اين مدت 169 ميليون دلار يعني يك دوم آن براي سيگار بوده است.
پايگاه اينترنتي آنتي وار در ادامه تاكيد مي كند: خيلي بدبينانه است كه فكر كنيم دولت بوش قصد دارد از طريق گسترش سرطان ريه در مردم ايران در برنامه هسته اي اين كشور و دولت آن اختلال ايجاد كند.
اين پايگاه اينترنتي ضمن به مسخره گرفتن سياست هاي آمريكا تصريح مي كند آمريكا اگر قصد خيري دارد پس بايد از موضع خصمانه و شرورانه خود در قبال ايران بيرون آيد و صادقانه وارد مذاكره با ايران شود.
يك اشتباه كوچك عليه ايران برابر است با يك جنگ بزرگ
«راب واتسون» از خبرنگاران معروفي است كه براي بي بي سي كار مي كند مي گويد با شناختي كه از ايران دارم يك اشتباه كوچك درباره اين كشور مي تواند به يك جنگ بزرگ منتهي شود.
واتسون خطاب به سردمداران جنگ طلب آمريكايي مي گويد: اگر فكر مي كنيد كه بمباران مي تواند ايران را از تصميم خود منصرف كند، من حاضر هستم در اين باره بحث كنم و اگر كشورهايي بخواهند به ايران حمله كنند بايد مداركي ارائه كنند كه نشان دهد سانتريفيوژها در كجا قرار دارند و همچنين تضميني وجود داشته باشد كه با اين حملات برنامه هسته اي ايران 3 تا 4 يا 5 سال به تعويق مي افتد. چرا كه اگر اين حمله به نابودي برنامه هسته اي ايران منجر نشود اين كشور تلاش خود را براي دستيابي به سلاح اتمي چند برابر خواهد كرد.
راب واتسون يادآور شد: به نظر من بسيار مهم است كه بپذيريم در بهترين حالت چنين چيزي يك بازي خطرناك ديپلماسي است. چون راه ارتباطاتي قوي بين دو طرف وجود ندارد و مكانيسم خاصي براي فرونشاندن تنش هاي بين دو طرف موجود نيست، بنابر اين يك اشتباه كوچك مي تواند به يك جنگ بزرگ منتهي شود.
پنتاگون: در حمله به ايران انتظار كمك نداشته باشيد
در اين ميان يديعوت آحارنوت كه از روزنامه هاي پرتيراژ وابسته به رژيم صهيونيستي است پرده از خبري برداشت كه در آن پنتاگون مدعي شده است كه بوش به ارتش اسرائيل دستور آماده باش جهت حمله به ايران را صادر كرده است اما بخش جالب آن اين است كه پنتاگون تاكيد كرده است اسرائيل در اين مورد نبايد انتظار كمك از نيروهاي آمريكايي داشته باشد.
اين در حالي است كه ساندي تايمز در خبر ديگري به نقل از مقامات ارشد پنتاگون اعلام كرده است كه قطعا براي دولت فعلي اين امكان كه به ايران حمله كند نخواهد بود.
نكته جالب در اين مورد اين است كه بسياري از مقامات پنتاگون به دليل نگراني در مورد روابط ايران با ديگر كشورها، در مقابل حمله به ايران مقاومت مي كنند، به دليل اين كه گمان مي كنند اين كار باعث بروز خطرهاي جدي براي سربازان آمريكا در عراق و افغانستان خواهد شد.
در ادامه گزارش ساندي تايمز با اشاره به احتمال پيروزي دموكرات ها در انتخابات آينده آمريكا، و با توجه به تمايل نامزد اين حزب به مذاكره با ايران به جاي استفاده از گزينه نظامي، پيچيدگي و مشكلات بسياري را در محاسبات مقامات آمريكا و اسرائيل به وجود آورده است، كه اين مسئله باعث افزايش فشارها به اسرائيل براي حمله به ايران تا پيش از انتخابات در ماه نوامبر شده است و اين در حالي است كه بيشتر از چهار ماه از دوران حاكميت بوش باقي نمانده است.
در اين ميان نكته اي كه همگان در مورد آن اتفاق نظر دارند اين است كه آغاز حمله از سوي اسرائيل باعث ايجاد يك روند فاجعه بار در منطقه خواهد شد كه اين روند بر روي قيمت جهاني نفت آثار منفي خواهد گذاشت و موجب شكست پيشرفت هاي نظامي آمريكا در عراق خواهد شد!
الاهرام: اسرائيل توانايي شليك حتي يك موشك را ندارد
الاهرام چاپ مصر از روزنامه هاي عربي است كه عواقب وخيم حمله به ايران را در وهله اول به بوش گوشزد مي كند تا مبادا فريب جنجال آفريني هاي رژيم صهيونيستي را بخورد.
اين روزنامه تصريح مي كند: بايد بدانيم كه اسرائيل قادر نيست حتي يك موشك به تهران پرتاب كند و اصولاً واشنگتن نيز پذيراي اين امر نيست، زيرا در چنين صورتي، آمريكا هرگونه تأييد و همراهي عربي و منطقه اي در اين جنگ را از دست خواهد داد.
ايران منافع آمريكا را در منطقه به خطر مي اندازد
«خوالي مين» يكي از مقامات چيني است كه پيش از اين سفير اين كشور در تهران بود در ميزگردي كه درباره مسئله هسته اي ايران در چين برگزار شده بود و از تلويزيون سراسري اين كشور نيز پخش شد گفت: شعله اي كه از حمله نظامي به ايران بلند خواهد شد خيلي از كشورهاي منطقه را هم در برابر خواهد گرفت و بدون شك ايران براي دفاع از منافع خود با استفاده از نيروهاي عراقي و حماس و حزب الله لبنان منافع آمريكا و اسرائيل را در منطقه به خطر خواهد انداخت.
رئيس دموكرات كميته امور خارجي مجلس نمايندگان آمريكا هم كه از طرفداران پروپا قرص تعليق كامل غني سازي در ايران پيش از هر مذاكره اي است با ابراز نگراني شديد خود از احتمال حمله نظامي به ايران گفت: من شخصاً طرفدار سياست واشنگتن در مورد تعليق كامل غني سازي به عنوان پيش شرط آغاز مذاكرات هستم اما به اين نتيجه رسيده ام كه اين سياست امروز مؤثر نيست. هاوارد برمن تأكيد كرد: كوتاه سخن اينكه بايد كوشش هاي خود را معطوف به تلاش هايي كنيم كه دور باطل و در حال گسترش تهديد و ضد تهديد و ترس و وحشت متقابل ناشي از آن را كاملاً متوقف كند.
 سه شنبه 25 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن