تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دنيا سراى بلا و گرفتارى و محل گذران زندگى و زحمت است خوشبختان از آن دل كنده‏اند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815331466




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بورس و بازار - مقرراتتان را تعديل نكنيد سهام دولت را مزايده مي‌كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: بورس و بازار - مقرراتتان را تعديل نكنيد سهام دولت را مزايده مي‌كنيم
بورس و بازار - مقرراتتان را تعديل نكنيد سهام دولت را مزايده مي‌كنيم

از مسوولان بورس مي‌خواهيم كه در فضاي اصل 44، مقررات را تعديل كرده و ساختار جديدي را تعريف كنند تا ما نيز مجبور نشويم به دليل طولاني شدن پروسه به سمت واگذاري‌ها از طريق مزايده برويم. اين جمله‌اي است كه غلامرضا حيدري‌كرد زنگنه مديرعامل سازمان خصوصي‌سازي در اولين مجمع عادي سالانه كانون كارگزاران بيان كرد تا به مسوولان بازار سهام هشدار داده باشد.

وي با تاكيد همه‌جانبه بر اولويت بورس در واگذاري‌ها گفت: ما الزام داريم تا واگذاري‌هايمان از طريق بورس باشد و تاكيد رئيس‌‌جمهور نيز بر همين نكته است. وي خطاب به مديران بورس گفت: ظرف دو سال گذشته براي خصوصي‌سازي بانك‌ها و شركت مخابرات تلاش زيادي شده و بسياري از مشكلات همچنان بر قوت خود باقي است.
وي تصريح كرد: خواهش ما از مسوولان بورس اين است كه در فضاي اصل 44 مقررات را تعديل كرده و ساختار جديدي را تعريف كنند تا ما نيز مجبور نشويم به دليل طولاني شدن پروسه به سمت واگذاري‌ها از طريق مزايده برويم. كرد‌زنگنه افزود: مخابرات دو سال است كه به دلايل مختلفي چون اساسنامه ودايع و برخي مسائل سياسي، پشت در بورس منتظر است. وي ادامه داد: آخرين مرحله ورود شركت تهيه صورت‌هاي مالي سال 86 بود كه انجام شده و به‌زودي وارد بورس خواهد شد. وي تصريح كرد: با تسريع همكاري، سازمان خصوصي‌سازي خواهد توانست حتي مزايده‌هاي خود را از طريق بازار فرابورس برگزار كند. وي با اشاره به سهم 20 درصدي بورس تهران در توليد ناخالص ملي به رغم رشد دو برابري ارزش بازار سرمايه ادامه داد: اين درحالي است كه در برخي از كشورها سهم بورس به 14 برابر توليد ناخالص داخلي رسيده است.
وي به تجهيز بورس تهران به نهادهاي مكمل در پي ورود حجم بيشتري از سهام طي سال‌جاري و سال‌هاي آتي در بازار سرمايه اشاره كرد. كرد‌زنگنه به ابلاغ قانون مصوب سياست‌هاي اصل 44 قانون اساسي ظرف يكي دو هفته آينده اشاره كرد و گفت: با افزايش حجم واگذاري‌ها، استفاده از خدمات بانك‌هاي سرمايه‌گذاري و شركت‌هاي تامين سرمايه ضرورت بيشتري خواهد يافت. وي تصريح كرد: با ابلاغ قانون، مشكلاتي كه شركت‌هاي دولتي براي عرضه سهام با آن روبه‌رو بودند قطعا اصلاح خواهد شد.
وي با اشاره به عدم امكان ورود شركت‌هاي تعاوني به بورس، يادآور شد: با ابلاغ اين قانون، شركت كارگزاري سهام عدالت منحل و شركت‌هاي سرمايه‌گذاري استاني سهام عدالت، 40 تا 50 هزار ميليارد تومان سهام، وارد بورس خواهند كرد. مدير عامل سازمان خصوصي‌سازي، پرداخت تسهيلات 10 ميليارد توماني را پشتوانه مالي براي تامين سرمايه بخش خصوصي دانست كه در آينده نزديك محقق خواهد شد. كرد‌زنگنه همچنين از اعلام آمادگي سازمان خصوصي‌‌سازي با كارگزاران در واگذاري سهام براي رونق و رشد بازار سرمايه خبر داد.
 سه شنبه 25 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن