تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815576024




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس جمهور در گفت‌وگو با رسانه ملي -2 احمدي‌نژاد:پزشكان ايراني تا پنج سال آينده پذيراي بيماران اروپايي خواهند بود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس جمهور در گفت‌وگو با رسانه ملي -2 احمدي‌نژاد:پزشكان ايراني تا پنج سال آينده پذيراي بيماران اروپايي خواهند بود
خبرگزاري فارس: رئيس جمهور با اشاره به ارتقاي سطح علمي كشور گفت: پزشكان ايراني تا پنج سال آينده پذيراي بيماران اروپايي براي درمان خواهند بود.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس رئيس جمهور محمود احمدي‌نژاد در ادامه گفت‌وگوي زنده تلويزيوني درخصوص رفتار نامناسب برخي كشورها با مسافران ايراني تصريح كرد: قريب به اتفاق كشورهاي دنيا به مردم ايران احترام مي‌گذارند ولي در صورت مشاهده رفتارهاي نامناسب توسط برخي كشورها دولت ايران نيز رفتار متقابل با اتباع آنها را در پيش خواهد گرفت.
وي تاكيد كرد: جهت‌گيري دولت ايران رفت‌وآمد با سهل‌ترين شرايط است ولي برخي از دولت‌ها از ورود ايرانيان به داخل كشورشان هراس دارند چرا كه ايرانيان همواره حامل فرهنگ و ادب بوده‌اند.
به گفته رئيس‌جمهور، كشور ايران در سال‌هاي گذشته پيشرفت بسياري خوبي در خصوص جذب گردشگر داشته و ميزان خروجي از كشور نيز افزايش يافته است.
رئيس جمهور در بخشي از سخنان خود با اشاره به مسافرت به 40 كشور دنيا خاطرنشان كرد: در همه اين كشورها تعداد ايرانيان بسيار زياد است و استقبال خوبي توسط آنها از دولت صورت مي‌گيرد.
احمدي‌نژاد در خصوص انگشت‌نگاري از اتباع ايراني توسط برخي از كشورها گفت: تقريبا تمام كشورهاي دنيا اعم از ايران براي اجراي اين طرح برنامه‌ريزي كرده‌اند ولي ايران در اين خصوص سخت‌گيري نمي‌كند.
رئيس جمهور تاكيد كرد: برخورد اكثر كشورهاي دنيا با اتباع ايراني خوب و مناسب است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگ و علوم اين حوزه را به چند دسته تقسيم كرد و گفت: بحث ورزش يكي از بخش‌هاي فرهنگي است كه در 2 سال و نيم گذشته شاهد پيشرفت‌هاي بسيار خوبي در اين حوزه بوده‌ايم.
رئيس جمهور افزود: در اين مدت ورزشكاران كشورمان به اندازه 10 سال گذشته مدال رنگي كسب كردند و همچنين در اين مدت با امكانات موجود بسياري از اهداف برنامه 20 ساله در بخش ورزش محقق شد.
رئيس جمهور با اشاره به رشد تصاعدي توليد و تنوع كتاب در كشور خاطرنشان كرد: در نمايشگاه كتاب علي‌رغم افزايش قيمت كتاب‌ها تعداد بازديد كنندگان و ميزان خريد آنها افزايش يافت.
به گفته وي در بخش فيلمسازي كشور همواره شاهد مشكلاتي بوده كه ريشه آن فرهنگي نيست ولي در مجموع توليد در اين بخش نيز با افزايش همراه بوده است.
احمدي‌نژاد فضاي عمومي فرهنگي كشور را بسيار خوب و سالم توصيف و تصريح كرد: جوانان و زنان و مردان كشور در شرايط كنوني واقعا سالم‌ترين جوانان در دنيا هستند.
وي با بيان اينكه دولت سرمايه‌گذاري خاصي در يك سري از فعاليت‌هاي فرهنگي - معنوي نكرده است، گفت: در ارتباط با تمدن و فرهنگ طي سالهاي گذشته فعاليت‌هاي بي‌نظيري انجام شده و در اين مدت براي اولين بار فرهنگ و تمدن ايران اسلامي به كتاب‌هاي درسي راه يافت.
وي افزود: دولت در بخش فرهنگ برون‌مرزي نيز فعاليت بسيار خوبي داشته و نمايشگاهها و خانه ايرانيان در اكثر كشورهاي دنيا با مشخصه‌هاي خاص محبت، خانواده و احترام به بزرگتر در حال تشكيل است.
وي بخش ديگري از مشخصه‌هاي اين فرهنگ را تبيين مراسم محرم، اعتكاف، عزاداري سيدالشهدا و عيد نوروز عنوان كرد و گفت: در سه سال گذشته تعداد كشورهايي كه عيد نوروز را جشن مي‌گيرند سه برابر شده است.
رئيس جمهور با اشاره به افزايش فعاليت‌هاي علمي در كشور حجم اين فعاليت‌ها را در طول تاريخ ايران بي‌سابقه توصيف كرد و گفت: موسساتي كه بعضا اقدام به گزارشات منفي در خصوص وضعيت علمي ايران مي‌كنند از اعتبار لازم برخوردار نيستند.
وي تصريح كرد: واقعيت اين است كه دانشگاه علوم پزشكي ما در رده‌هاي بالاي جهان قرار دارد سال گذشته بيش از 20 هزار نفر غيرايراني براي درمان به ايران مسافرت كردند كه براساس پيش‌بيني‌هاي انجام شده اين رقم در سالجاري به 60 هزار نفر افزايش پيدا خواهد كرد.
به گفته رئيس جمهور با پيشرفت سطح دانش و تكنولوژي در بخش پزشكي كشور و قيمت مناسبي كه اين بخش دارد تا پنج سال آينده شاهد مراجعه بيماران از اروپا به داخل كشور خواهيم بود.
وي با بيان اينكه تمام دانشگاه‌هاي دنيا فارغ‌التحصيلان ايراني را پذيرش مي‌كنند و حتي براي جذب آنان نامه‌نگاري نيز انجام مي‌دهند تصريح كرد: اگر دانشگاه‌هاي ما در رده پاييني قرار دارند پس از چگونه مي‌توان اين نامه‌نگاري‌ها را توجيه كرد.
وي بار ديگر تاييد كرد موسساتي كه در گزارشات خود رده علمي ايران را پايين توصيف مي‌كنند معتبر نيستند.
رئيس جمهور با بيان اينكه در اكثر كشورهاي دنيا فعاليت‌هاي پژوهشي عمدتا در بخش خصوصي انجام مي‌شود به اجرا اين كار توسط بخش خصوصي در كشور اشاره كرد و گفت: اين گام اول علمي در بسياري از زمينه‌ها در حال انجام است و در كنار آن بخش دولتي نيز قراردادهاي بسيار مناسبي به منظور انجام امور پژوهشي منعقد كرده است.
به گفته احمدي‌نژاد يك تا 4 درصد از بخش اقتصادي بودجه دولت و يك درصد از بخش عمومي بودجه دولت به پژوهش اختصاص يافته ضمن اينكه يك هزار و 200 ميليارد تومان نيز بطور مستقيم براي امور پژوهشي پيش‌بيني شده است.
وي تصريح كرد: ظرفيت پژوهشي كشور رشد طبيعي خود را در پيش گرفته و هم‌اكنون كشور در بسياري از رشته‌ها در رتبه اول در منطقه قرار دارد و بسيار زودتر از موعد به اهداف چشم‌انداز دست پيدا خواهد كرد.
انتهاي پيام/
 دوشنبه 24 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن