تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اداى امانت و راستگويى روزى را زياد مى‏كند و خيانت و دروغگويى باعث فقر و نفاق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803133026




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تازه ها


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: تازه ها
ساندي اكسپرس : حزب الله به انگليس حمله مي كند!
كارشناسان اطلاعاتي انگليس ادعا كردند در صورت اقدام نظامي غرب عليه تاسيسات هسته اي ايران جنبش حزب الله لبنان مواضعي در انگليس را هدف حملات خود قرار خواهد داد. روزنامه ساندي اكسپرس به نقل از تحليل گران اطلاعاتي انگليس ادعا كرد : « اگر غرب به تاسيسات اتمي ايران حمله كند حزب الله آماده تلافي اين اقدام از طريق حمله به مواضعي در انگليس خواهد بود. » به ادعاي اين گزارش اهدافي كه در انگليس احتمالا هدف حزب الله قرار خواهد گرفت شامل نيروگاه هاي برق هسته اي پايگاه هاي نظامي ساختمان هاي دولتي سياستمداران برجسته و اعضاي جامعه يهوديان است . ريچارد كمپ مشاور امور تروريسم در دوره نخست وزيري بلر هم مدعي شد : « دشواري حمله مستقيم به اهداف نظامي در اسرائيل و كشورهاي غربي به اين معناست كه ايران احتمالا از شبكه ترور خود و به ويژه حزب الله براي اقدامات تلافي جويانه بهره خواهد گرفت . » وي افزود : « به نظر من تنها روش واقعي ايران براي تلافي حملات غرب استفاده از حزب الله است . » كمپ خاطرنشان كرد : « حزب الله بدون ترديد از توان حمله عليه اهدافي خارج از منطقه خاورميانه برخوردار است . آنها در انگليس عضو دارند و اگر ما به هر نحوي از حمله به تاسيسات اتمي ايران حمايت كنيم انگليس را هدف قرار خواهند داد. » برپايه اين گزارش كارشناسان اطلاعاتي انگليس مدعي هستند : « حزب الله پيش از اين اقدام به تشكيل « سلول هاي خفته » در انگليس براي تلافي حمله به ايران كرده است . » دولت انگليس اخيرا جنبش مردمي حزب الله را در فهرست سازمان هاي تروريستي قرار داد.
الدستور : اقتصاد آمريكا تاب تحمل جنگ پرهزينه ديگري را ندارد
نشريه عربي زبان « الدستور » چاپ اردن در مقاله اي تحت عنوان « تهديدهاي آمريكايي ـ صهيونيستي عليه ايران تا به كجا » در شماره اخير خود با يادآوري مقاومت و پايداري ملت ايران از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي در مقابل زياده خواهي هاي آمريكا نوشت : حمله نظامي دولت بوش عليه ايران منطقه را به آتش فشاني تبديل خواهد كرد كه گدازه هاي آن تجاوزگر و منافع اش را بيش از ديگران خواهد سوزاند. نويسنده خطاب به رهبران آمريكا مي نويسد : ابتدا در افغانستان و سپس در عراق خود و مردم آمريكا را گرفتار كرديد. اكنون مردم و اقتصاد آمريكا ديگر تاب تحمل جنگ ديگري را ندارند چرا كه اگر جنگي در منطقه خاور ميانه روي دهد قيمت هر بشكه نفت به حدي بالا خواهد رفت كه نه فقط اقتصاد آمريكا بلكه جهان تاب تحمل آن را نخواهد داشت .
نويسنده مقاله در ادامه به طرح چند پرسش از دولت آمريكا مي پردازد و سئوال مي كند : 1 ـ آيا دولت رئيس جمهور بوش و شريك صهيونيستي او « اولمرت » حق دارند عليه ايران جنگي راه بياندازند كه نه فقط منطقه كه جهان را با بحران شديد اقتصادي و امنيتي مواجه كند 2 ـ آيا دولت بوش مي تواند مسئوليت حمام خوني كه در كل منطقه به راه خواهد افتاد را بپذيرد 3 ـ اگر فقط به بهانه حفظ امنيت موجوديت رژيم صهيونيستي اين جنگ راه اندازي مي شود مگر خود رژيم صهيونيستي صاحب سلاح هسته اي نيست و اين امر امنيت منطقه و جهان را تهديد نمي كند !
دفاع دالايي لاما از اسلام
دالايي لاما رهبر بودائيان تبت كه در آستانه بازنشستگي قرار دارد طي سخناني از دين اسلام دفاع كرد و گفت در نظر گرفتن اسلام به عنوان يك دين خشن كاملا نادرست و غير منصفانه است . به گزارش آسوشيتدپرس از پنسيلوانيا رهبر معنوي تبت در جمع بيش از پنج هزار نفر از دانشجويان دانشگاه پنسيلوانيا در شمال شرقي آمريكا در پاسخ به سئوال يكي از دانشجويان درباره افزايش افراط گرايي اسلامي گفت : از زمان حملات يازدهم سپتامبر برضرورت ياري گرفتن از مسلمانان در مبارزه با تروريسم تاكيد كرده است . دالايي لاما كه ماه گذشته هفتاد و سومين سالگي را پشت سر گذاشته است گفت از اين كه وي را به عنوان يكي از مشاوران اصلي دولت در تبعيد تبت در نظر مي گيرند ابراز خرسندي مي كند.
اسد : حمله به ايران عواقب سنگيني براي آمريكا و اسرائيل دارد
رئيس جمهور سوريه درباره عواقب و پيامدهاي هر گونه حمله به ايران هشدار داد و گفت هر گونه حمله به ايران عواقب سنگيني براي آمريكا و اسرائيل و جهان به همراه دارد. بشار اسد ديروز در گفتگو با « راديو فرانس انتر » گفت حمله نظامي به ايران براي متوقف كردن برنامه هسته اي اين كشور عواقب سنگيني براي آمريكا اسرائيل و جهان به همراه خواهد داشت . وي با تاكيد بر اينكه حمله نظامي به ايران براي آمريكا و جهان گران تمام مي شود افزود : اگر چنين حمله اي صورت گيرد بر اسرائيل نيز تاثير خواهد داشت . وي گفت اسرائيل بهاي اين جنگ را به طور مستقيم خواهد پرداخت و ايران نيز همين را گفته است . رئيس جمهوري سوريه بارها بر صلح آميز بودن برنامه هاي هسته اي ايران تاكيد و اعلام داشته كه ايران در پي دستيابي به سلاح اتمي نيست . اين در حالي است كه « نيكلا ساركوزي » رئيس جمهور فرانسه در اين ديدار با اسد از وي خواست كه از روابط خوب خود با ايران استفاده كند تا بن بست موجود ميان غرب و تهران حل و فصل شود. ساركوزي گفت : « ما از سوريه مي خواهيم كه ايران را به اثبات عدم انحراف در برنامه هسته اي خود ترغيب كند » .
هند سركارمان گذاشته است !
تحريم هاي غيرقانوني غرب عليه ايران علاوه بر برخي تاثيرات اقتصادي سبب شده است كه برخي از كشورهاي طرف قرارداد با ايران در پروژه ها با اجراي روش اتلاف وقت ايران را سرگرم سياست هاي دوگانه خود كنند. به گزارش سايت « فردا » هند از كشورهايي است كه پروژه خط لوله صلح را به بازي گرفته و در خصوص آن سياست يك بام و دو هوا در پيش گرفته است . بنابراين گزارش به نظر مي رسد دولتمردان هندي بيش از آنكه به رابطه خود با ايران فكر كنند در پي راضي نگه داشتن غرب هستند اما گاهي صحبت از نهايي شدن پروژه خط لوله صلح به زبان مي آورند كه حداقل از بار فشارهاي تبليغاتي ايران از بدقولي هند در امضاي اين قرارداد مهم اقتصادي بكاهند. براي بررسي مواضع مقامات هندي در اين خصوص برخي اظهارات آنها در پي مي آيد.
موافقت هند با امضا قرارداد نهايي خط لوله صلح 85 11 17
هند قيمت نهاي خود را براي خط لوله صلح اعلام نمي كند 86 2 2
ايران پاكستان و هند درباره فرمول قيمت گاز صادراتي به توافق رسيدند 86 4 25
نوذري : براي اجراي خط لوله صلح منتظر هندي ها نخواهيم بود 86 6 2
هند بي صبرانه در انتظار نهايي شدن قرار داد خط صلح است 86 6 12
سفر معاون وزير خارجه ايران به هند براي گفتگو درباره خط لوله صلح 86 6 16
انصراف هند از خط لوله صلح 86 6 28
وزير نفت هند : قرارداد خط لوله صلح يك ماه ديگر امضا مي شود 87 6 14
در اين ميان يكي از دلايل تاخير هند در نهايي كردن قرارداد مي تواند مطالبه امتياز بيشتر از طريق ايجاد ترس نزد طرف ايراني از جهت بي رغبتي هند باشد. اگرچه بايد فشار سياسي آمريكا را نيز مانعي بزرگ بر سر راه هندي ها براي اجراي اين قرارداد دانست . به نظر مي رسد در شرايط فعلي مسئولين ايراني بايد به فكر منافع ملي باشند و وقت خود را با مذاكرات بعضا بيهوده هدر ندهند.
نفوذ سياست در ورزش
سه تيم فوتبال اروپايي در بحبوحه مناقشه بين المللي بر سر برنامه هسته اي و آزمايش هاي موشكي ايران بازي هاي دوستانه را با تيم ملي فوتبال اين كشور لغو كردند. به گزارش سايت البرز به نقل از خبرگزاري آلمان تيم هاي اسپانيايي « ماربلا » و « مالاگا » دلايل فني را علت لغو بازي هاي دوستانه با تيم ملي فوتبال ايران دانستند و تيم « چارلتون اتلتيك » از انگليس نيز به طور مستقيم به طرف ايراني اعلام كرد كه دولت انگليس دستور لغو اين بازي را داده است . به گزارش اين خبرگزاري ايران نه تنها خواسته قدرت هاي جهان را درباره تعليق غني سازي اورانيوم ناديده گرفته بلكه هفته گذشته چند موشك از جمله موشك دوربردي آزمايش كرده است كه به گفته برخي مقامات ايراني در صورت حمله به تاسيسات هسته اي اين كشور اسرائيل را هدف خواهد گرفت . فدراسيون فوتبال ايران قصد دارد به دليل لغو يكجانبه اين قرارداد از تيم چارلتون اتلتيك به فدراسيون بين المللي فوتبال (فيفا) شكايت كند.
رژيم صهيونيستي در آسياي مركزي فعال مي شود
رژيم صهيونيستي قصد دارد درآسياي مركزي را به حوزه نفوذ خود پيوند زده وفعاليت هاي گسترده تري را دراين منطقه آغاز نمايد. منابع غيررسمي درتاجيكستان ازحضور بيش از پيش چهره هاي صاحب نفوذ اين رژيم دركشورشان خبر مي دهند.اخيرا « اهود گال » سفير غيرمقيم اسراييل در تاجيكستان و « اسرافيل مي امي » سفير اسراييل در قزاقستان و قرقيزستان بعنوان نمايندگان رژيم صهيونيستي به تاجيكستان سفرنموده اند كه كارشناسان سياسي اين كشور اين سفر را آغازي براي حضور پررنگ تر اشغالگران قدس در آسياي مركزي تفسير مي نمايند . اين كارشناسان براين باروند كه باوجود سفرتجار و سه ديپلمات اسرائيلي به تاجيكستان در سال 82 اما اين سفرها تاثير جدي در مناسبات دو طرف نگذاشت و طرف تاجيك باوجود ترتيب دادن ضيافت هاي گسترده براي طرف اسراييلي و وعده دوستي و همكاري اما در عمل هيچ كاري انجام نشده است . يك نشريه تاجيك نيز با اشاره به به سفر « ناتيو » رييس نهاد ارتباط با يهوديان سابق شوروي به ازبكستان و سفر هيات نمايندگان كنيسه اسراييل به قزاقستان مي نويسد : توسعه همكاريهاي در بخشهاي گاز و نفت در منطقه بيانگر تلاش اسراييل براي حضور فعالتر در آسياي مركزي است .
« جهرمي » جديدترين گزينه براي وزارت كشور
در ادامه تغيير و تحول در دولت نهم شنيده ها حاكي است كه محمد جهرمي وزير فعلي كار و امور اجتماعي جديدترين گزينه رئيس جمهور براي معرفي به عنوان وزير پيشنهادي دولت به مجلس براي تصدي پست وزارت كشور است . به گزارش خبرگزاري مهر در آرايش جديد كابينه اكنون جهرمي وزير كار و امور اجتماعي با حمايت رئيس جمهور گزينه اول براي تصدي پست وزارت كشور است . برخي رايزني ها نيز با احمدي نژاد براي معرفي نهايي وي به مجلس صورت گرفته است كه اين رايزني ها همچنان ادامه دارد. همچنين برخي اخبار از محافل دولتي حاكي است كه جهرمي از حمايت علي لاريجاني رئيس مجلس هشتم و همچنين لابي محمدرضا باهنر نايب رئيس دوم مجلس براي تصدي اين پست برخوردار است . از سوي ديگر به نظر مي رسد در حالي كه 4 ماه از سال گذشته است ادامه اختلاف نظرها در خصوص اعلام نرخ سود بانكي 10 درصدي باعث شده تا طهماسب مظاهري نيز در فهرست كساني قرار گيرد كه احتمال جابجايي شان در آينده نزديك بعيد نيست بويژه اينكه با شتابي كه دولت براي اجراي طرح تحول اقتصادي نشان مي دهد از ديدگاه برخي اعضاي كابينه همفكري و يكدستي ديدگاههاي اقتصادي و بويژه پولي براي اجراي كامل طرح دولت ضروري است .
رويتر : حزب الله لبنان قدرتمندتر از هميشه است
خبرگزاري رويتر از بيروت در گزارشي با عنوان « حزب الله قدرتمندتر از هميشه آمريكا را به مبارزه مي طلبد » به بررسي شرايط سياسي لبنان و گسترش قدرت و نفوذ حزب الله پرداخت . رويتر گزارش داد : حزب الله لبنان هفته جاري به هدف ديرينه اش در زمينه آزادي زندانيان لبناني دربند اسرائيل دست مي يابد موضوعي كه اين گروه را كه با درگيري هاي اخير حتي قدرتمندتر شده است شجاع و جسور مي كند . حزب الله دو سال پس از ايستادگي بر مواضع خود درپي جنگي 33 روزه با اسرائيل با تقويت جناح نظامي و تفوق يافتن بر رقيبان خود در لبنان كه از سوي واشنگتن حمايت مي شوند آمريكا را كه به آن به چشم يك گروه تروريستي مي نگرد به چالش كشيده است . حزب الله به اميد كاهش تنش هاي فرقه اي ناشي از اقدام ماه مه خود در تصرف بيروت هم اكنون درصدد مصالحه با رقباي خود در لبنان است . مهار نشدن آن خصومت ها مي تواند اين گروه شيعه و نيز لبنان را در معرض تهديد قرار دهد.
« اندرو اكسوم » محقق مسائل مربوط به حزب الله در « كينگز كالج » لندن گفت : « حزب الله نه تنها در جنگ 33 روزه و با درگيري هاي سياسي متعاقب آن در بيروت ضعيف نشده است . بلكه هم اكنون قدرتمندتر از هميشه است . حزب الله زرادخانه اش را از زمان جنگ 33 روزه نوسازي كرده و توسعه داده است . اين گروه با وجود ترور « عماد مغنيه » فرمانده آن در ماه فوريه يكي از مهمترين و جدي ترين نيروهاي مبارز منطقه تلقي مي شود. حزب الله بخشي از توان نظامي اش را هنگام تصرف كوتاه مدت مناطق مسلمان نشين بيروت در خيابان هاي اين شهر به نمايش گذاشت و از اين طريق شرايط خود را براي پايان دادن به اختلاف سياسي 18 ماهه با دولت ائتلافي لبنان تحميل كرد .
 دوشنبه 24 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 373]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن