تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس با آبى غسل كند كه پيش‏تر در آن غسل شده است و به جذام مبتلا شود، كسى را جز خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815054276




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير رفاه و تامين اجتماعي: لايحه تشكيل سازمان نظام مددكاري ايران تقديم مجلس مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: وزير رفاه و تامين اجتماعي: لايحه تشكيل سازمان نظام مددكاري ايران تقديم مجلس مي‌شود
خبرگزاري فارس: وزير رفاه و تامين اجتماعي گفت: لايجه تشكيل نظام مددكاري كشور در حال تدوين است و به زودي با تصويب دولت تقديم مجلس مي‌شود.


به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، عبدالرضا مصري امروز در كنگره علمي- حرفه‌اي 50 سال مددكاري اجتماعي ايران كه در سالن اجتماعات شركت نفت، برگزار شد، افزود: زندگي امروز پيچيدگي‌هاي زيادي دارد، كه براي رفع گره‌هاي آن ديگر مددكاري به روشهاي سنتي جواب نمي‌دهد و ما نيازمند مددكاري‌هاي تخصصي براي گروههاي خاص جامعه هستيم.
وي اضافه كرد: محور كار مددكاري اجتماعي و تخصصي آن نيز بايد پيشگيري از وقوع حوادث، آسيب‌ها و مشكلات باشد نه درمان و پيگيري پس از وقوع آسيب، قبول دارم كه پيشگيري ممكن است حض درمان را نداشته باشد اما ارزش آن صدها برابر بيشتر از درمان است، عمق كار پيشگيري بسيار بيشتر است و مانند كوه يخي مي‌ماند كه ممكن است قله آن كه به چشم مي‌آيد بسيار كوچك باشد.
مصري گفت:‌ مددكاري صرفاً يك كار اكتسابي نيست بلكه يك هنر است كه در آن تعامل و ارتباط مناسب برقرار كردن با مردم، حرف اول را مي‌زند، ما در اسلام الگوي حضرت علي (ع) را به عنوان اولين مددكار اسلام داريم كه حتي مددكار پيامبر بود و در بستر پيامبر خوابيد تا دشمنان به او آسيب نرسانند، به همين علت هم هنوز مي‌گوئيم يا علي مدد.
مصري افزود: ما در اسلام براي مددكاري اجتماعي ظرفيت‌ها و ابزارهاي مختلفي از جمله نذورات، انفاق، قرض الحسنه، خمس و زكات داريم كه مددكاري اجتماعي در ايران بايد از همه اين ظرفيتها استفاده كند.
وزير رفاه و تامين اجتماعي اضافه كرد: مددكاري اجتماعي تخصصي بايد در همه دستگاه‌ها و بخش‌هاي اقتصادي، اجتماعي، صنعتي و به خصوص حوزه بهداشت و درمان فعال شود، متاسفانه مددكاري اجتماعي درحوزه بهداشت و درمان از گذشته مورد توجه نبوده است البته در سال‌هاي اخير وزارت بهداشت هم به اين موضوع توجه كرده ولي كافي نبوده است.
وي گفت: يكي از مهمترين گروه‌هاي مددكار جامعه، خبرنگاران هستند كه مشكلات و موضوعات مبتلا در جامعه را منتقل مي‌كنند.
مصري افزود: براي سخنراني در اين كنگره به دنبال كتابي از خاطرات مددكاران اجتماعي بودم كه پيدا نكردم، پيشنهاد مي‌كنيم، مددكاران اجتماعي خاطرات خود را بدون ذكر نام مددجويان منتشر كنند تا هم قابل استفاده براي ديگران باشد و هم امكان ساختن فيلم و سريال از اين خاطرات باشد.
وي افزود: مددكاران اجتماعي محرم اسرار مددجويانشان هستند و نبايد اسرار آنان را براي ديگران افشا كنند.
انتهاي پيام/ز
 دوشنبه 24 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 216]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن