تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816315472




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روش پيشگيري از بارداري را درست انتخاب كنيد


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: روش پيشگيري از بارداري را درست انتخاب كنيد
طبيعتا سياست‌هاي اداره سلامت جمعيت خانواده، كاهش بارداري‌هاي ناخواسته دو همسر و پيشگيري از بارداري‌هاي پرخطر است.
هرچند كه با آغاز برنامه پيشگيري از بارداري و كنترل جمعيت از اواسط دهه 60، رشد جمعيت در ايران به آمار خوبي رسيده است، اما خارج از وظيفه دولت‌ها سهم زيادي از تلاش براي كاهش رشد جمعيت به خود مردم و روش‌هاي پيشگيري از بارداري تعلق دارد.
بر اساس نمودار كه به وسيله بخش جمعيت اداره امور اقتصادي و اجتماعي سازمان ملل متحد در جهان انتشار يافته، ميزان استفاده از روش‌هاي پيشرفته پيشگيري از بارداري در ايران، 56 درصد و كل روش‌ها 73 درصد است. همچنين ميزان باروري 1/2 تولد براي هر زن ايراني قيد شده است.
آمار ديگري كه متعلق به 3 سال پيش است نشان مي‌دهد، طي سال 2005 تعداد 11 ميليون و 649 هزار زن متاهل در ايران از روش‌هاي پيشگيري از بارداري استفاده كرده‌اند كه بر همين اساس ايران جزو گروه كشورهايي قرار گرفت كه رواج روش‌هاي پيشگيري از بارداري در آن بالاي‌60 درصد است.
اين آمار كه از سوي سازمان ملل متحد اعلام شد، نشان مي‌داد بر اساس نمودار جهاني استفاده از وسايل پيشگيري از بارداري 2005، طي همين سال 9/1 درصد از مردان و 5/15 درصد از زنان ايراني خود را با روش‌هاي پيشرفته عقيم كرده‌اند.
در اين گزارش، در ايران ميزان مصرف قرص ضدحاملگي 9/20 درصد، روش جلوگيري از بارداري تزريقي يا ايمپلنت (زيرپوستي)‌ 9/2 درصد، آي.يو.دي 3/8 درصد و كاندوم 4/5 درصد قيد شده است.
انتخاب روش درست پيشگيري‌
مهم‌ترين معضل موجود در زمينه پيشگيري از بارداري در كشور عدم استفاده مطلوب افراد از امكانات و روش‌هاي جلوگيري موجود بيان مي‌شود. با وجود اين كه در حال حاضر امكانات، سطح آگاهي و علاقه در پيشگيري از حاملگي در كشور مطلوب است اما سطح استفاده مطلوب از اين امكانات به نسبت كشورهاي اروپايي بسيار پايين‌تر است كه مهم‌ترين علت اين معضل را مي‌توان داشتن تصورات نادرست نسبت به برخي از امكانات موجود دانست.
دكتر ملك‌منصور اقصي، متخصص زنان،‌ زايمان و نازايي در اين خصوص به ايسنا مي‌گويد: براي مثال، بسياري از افراد از مصرف قرص‌هاي ضدبارداري پرهيز مي‌كنند به تصور اين‌كه اين قرص افزايش وزن را به دنبال خواهد داشت. اما بايد توجه داشت كه اثرات قرص‌هاي ضدبارداري در كشورهاي مختلف متفاوت است، مثلا ايجاد پرمويي به دليل مصرف اين قرص‌ها در زنان كشورهاي مديترانه بيش از كشورهاي اروپايي ديده مي‌شود.
لذا نبايد اثرات انواع روش‌هاي پيشگيري از بارداري بويژه قرص‌ها را در كشورهاي گوناگون يكسان دانست، زيرا بررسي مضرات و محسنات انواع روش‌ها و قرص‌هاي ضد بارداري نيازمند انجام مطالعات مستمر و تحقيقات به روز است.
او مي‌گويد: بهترين شرايط پيشگيري از بارداري با كمترين درصد شكست زماني است كه همه امكانات و روش‌هاي جلوگيري از حاملگي فراهم بوده، اين امكانات به طور كامل به افراد معرفي شود و مهم‌تر از همه به خانواده‌ها جهت استفاده از مناسب‌ترين روش اجازه انتخاب داده شود.
پس از انجام معاينات لازم و تعيين وضعيت و شرايط سلامتي افراد بايد به خانواده‌ها فرصت انتخاب روش مورد نظر داده شود كه اين امر 70 تا 80 درصد موفقيت در روش را تضمين مي‌كند.
اين عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران، تداوم استفاده را مهم‌ترين شرط مطلوب بودن يك روش پيشگيري از بارداري عنوان و اظهار مي‌كند: در حال حاضر در ايران بيشترين روش مورد استفاده، برترين روش يعني پيشگيري از بارداري به كمك روش‌هاي طبيعي است كه‌ به طور معمول 20 درصد يعني بيشترين احتمال حاملگي را در پي دارد.
روش‌هاي پيشگيري در شبكه‌هاي بهداشت‌
معاون اداره كل سلامت جمعيت خانواده و مدارس از پوشش 60 درصدي خدمات تنظيم خانواده در كشور خبر مي‌دهد و مي‌گويد: در حال حاضر حدود 11 روش پيشگيري از بارداري در شبكه ارائه خدمات به مردم عرضه مي‌شود و افراد مي‌توانند به منظور دستيابي به اهداف سلامت باروري، متناسب با سليقه و نياز خود از آن‌ استفاده كنند.دكتر اسلامي ادامه مي‌دهد:
بارداري‌هاي ناخواسته به دو گروه يك همسر (يا زن يا مرد مخالف بارداري‌ هستند) و دو همسر (هر دو مخالف بارداري هستند) تقسيم مي‌شوند.
طبيعتا سياست‌هاي اداره سلامت جمعيت خانواده، كاهش بارداري‌هاي ناخواسته دو همسر و پيشگيري از بارداري‌هاي پرخطر است.
او با بيان اين كه در حال حاضر دامنه وسيعي از روش‌هاي پيشگيري از بارداري به مردم ارائه مي‌شود، مي‌گويد: در حال حاضر حدود11 روش پيشگيري از بارداري در شبكه ارائه خدمات به مردم عرضه مي‌شود و افراد مي‌توانند متناسب با سليقه و نياز خود يكي از اين روش‌ها را انتخاب كرده و به اين ترتيب به اهداف سلامت باروري خود دست يابند.
اسلامي با اشاره به روش‌هاي اورژانس پيشگيري از بارداري ادامه مي‌دهد: در صورتي كه فردي از روش‌هاي مطمئن پيشگيري استفاده نمي‌كند و اين تصور بوجود آمده كه ممكن است باردار شود، استفاده از روش‌هاي اورژانس پيشگيري مي‌تواند تا 72 ساعت قابل استفاده باشد. اين روش‌ها در دسترس عموم افراد جامعه قرار دارد.
 دوشنبه 24 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 172]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن