تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تلخى حق را تحمل كن، و مبادا كه فريب شيرينى باطل را بخورى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802190372




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گفتگوي خواندني كلهر با مهر:احمدي نژاد اگر خادم تر از خود به ملت پيدا كند به او راي خواهد داد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گفتگوي خواندني كلهر با مهر:احمدي نژاد اگر خادم تر از خود به ملت پيدا كند به او راي خواهد داد
مشاور رسانه اي رئيس جمهور مي گويد دولت نهم روزي 1400 پروژه افتتاح مي كند و احمدي نژاد اگر خادم تر از خود به ملت بيابد در انتخابات بعدي حتما به او راي مي دهد. وي معتقد است ايران تا سال 1404 نياز به دولتهاي مهندسي دارد و دولت احمدي نژاد يكي از اين نوع دولتها است.

خبرنگار سياسي خبرگزاري مهر در دفتر كار دكتر مهدي كلهر در مجموعه رياست جمهوري در خيابان پاستور تهران با وي به گفتگو نشست و ديدگاه مشاور رسانه اي رئيس جمهور را درباره موضوعاتي چون نقد پذيري دولت ، طرح تحول اقتصادي ، عملكرد تيم رسانه اي رياست جمهوري ، انتخابات اينده و... جويا شد كه وي نيز با حوصله ، صميميت و شفاف پاسخ داد . متن كامل اين گفتگو در پي مي آيد :

* خبرگزاري مهر - گروه سياسي : آقاي كلهر عملكرد تيم اقتصادي دولت درسالهاي گذشته از سوي رسانه و مطبوعات به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است، شما دليل اين همه نقد را چه مي دانيد؟ آيا فكر نمي كنيد كه بيشتر از انگيزه هاي سياسي رقبا ، عملكرد ضعيف تيم اقتصادي رئيس جمهور باعث اين همه نقد به دولت نهم شده است؟

مهدي كلهر: ما متاسفانه بعضي اوقات برعكس عمل مي كنيم ، در حال حاضر كشورهاي پيشرفته دنيا به راحتي طبق سيستمي كه دارند ، از لحظه ها استفاده مي كنند تا به اهدافشان دست پيدا كنند. اين فعاليت ها در حالي است كه اطلاع رساني عام از سوي آنها صورت نمي گيرد، ولي متاسفانه برنامه هاي ما با برنامه روز جهان فاصله دارد . برنامه هاي ما مانند آن است كه ما در بيابان همگي با هم فرياد بزنيم ،‌ چيزي كه در دنيا مرسوم نيست. امروز بسته بندي طرح ها و پيشنهادها وجود دارد كه دست آخر مورد بررسي قرار مي گيرد.

مهندس كسي است كه بتواند عيب يك سيستم پيچيده را آناليز كند و در يك بسته بندي و يا يك فايل آن را ارائه دهد. بنده معتقدم نه تنها در اين دوره بلكه تا آخر برنامه 1404 كشور ما نيازمند دولت هاي مهندسي است ، كه دولت نهم از جمله اين دولت هاست چرا كه اين دولت با اين هدف پا به ميدان گذاشت.

با اين حال ما كسي را لازم داريم كه در كمترين زمان بهترين نتيجه را بگيرد و بهترين اجرا را داشته باشد. متاسفانه در سالي كه رهبر انقلاب فرمودند به مهندسي فرهنگي نياز داريم هيچ اقدام مفيدي صورت نگرفت ، در تمامي مقالاتي كه ارائه شد چيز مفيدي يافت نشد، اين براي ما جاي تاسف دارد. شايد كساني هستند كه پيچ هاي فرهنگ را در كشور سفت مي كنند ولي سريال هاي صدا و سيما و سينماي ما پيچ هاي فرهنگ را شل مي كنند ، كه اين موضوع بايد مورد بررسي دقيق تر قرار گيرد.

* تحمل نقد پذيري دولت نهم چه ميزان است؟ از نگاه شما چرا امروز رسانه ها بيشترين انتقاد را به برنامه هاي دولت نهم دارند؟

- ما در دولت نهم قرار گذاشتيم كه نقد پذيرباشيم حتي بدترين اتهامات را قبول كنيم، به طوريكه امروز اين امر خانواده هاي ما را به هم ريخته است . ولي اين را قبول كرده ايم در ده هزار فحش شايد يك انتقاد مفيد نيز وجود داشته باشد كه اين براي ما ارزشمند است.

ما "شو" نقد برگزار نمي كنيم حتي اگر از اين پس هم بدترين حرفها را در رسانه ها به دولت بزنند اين دولت به كار خود ادامه خواهد داد. مثلا انتقاد مي كنند كه چرا رئيس جمهور غير قابل پيش بيني است ،‌ اينكه رئيس جمهورغيرقابل پيش بيني باشد چيز خوبي است، چرا كه در آن صورت دشمن هر كاري كه دلش بخواهد نمي تواند در قبال ما انجام دهد.

البته غير قابل پيش بيني بودن را نبايد با برخي كارهاي غير قابل پيش بيني همچون كارهاي آكروباتيك تشبيه كرد. غير قابل پيش بيني يعني اينكه دشمن نتواند اهداف ما را شناسايي كند. اگر شما مشتتان را بستيد ولي لاي انگشتانتان باز باشد در اصل زحمت بي خودي كشيده ايد.

دليل اينكه انتقاد بر دولت نهم بيشتر است به خاطر اين است كه كارهاي صورت گرفته در اين دوره بيشتر از دولت هاي گذشته است. عدالت هر چه نزديك تر به انسان مي شود اجراي آن سخت تر است و بر عكس تاثير آن در گستره دور بيشتر است. آن چيزي كه اسلام را گسترش داد عدالت اسلام بود .

دولت نهم تفاوتي با دولت هاي گذشته دارد و آن تفاوت آگاهانه است، من شخصا به خدمت گذاري به اين خادمان افتخار مي كنم حتي اگر عده اي ناراحت شوند. متاسفانه كساني در انقلاب ما هستند كه تا 5 نسل بعد از آنها "نداري" را احساس نخواهند كرد و از طرف ديگر كساني را داريم كه 50هزارتومان حقوق در ماه دريافت مي كنند و متاسفم بگويم كساني در كشور هستند كه هرچند سابقه فعالتهاي اجرايي در نظام دارند ، ولي متاسفانه حق و حقوق ملت را پايمال كرده اند و جيب هاي خودر ا پر كرده اند.

ما از روز اول مي دانستيم عدالت را بايد از برادر و همسر خود شروع كنيم. همانطور كه حضرت امير با برادرش اين كار را كرد. حال مي پرسيد چرا با اين همه به ما انتقاد مي شود؟ آيا شما تا كنون از رئيس جمهور ديده ايد به كسي اهانت كند، قرار ما اين است تا روزي كه جان در بدن داريم در هر پستي كه هستيم هر نوع رانتي را برخلاف عدالت بدانيم و با آن مقابله كنيم.

ما پيمان بستيم تا فحش خورمان را بالا ببريم. مي شود نيت خير كرد و تازيانه را هم خورد. اين دولت اين موضوع را كه براي اجراي عدالت فحش بخورد و هر جوكي را برايش درست كنند و حتي ترور كنند براي خود افتخار مي داند. خداوند را گواه مي گيرم اينها شعار نيست. چرا كه قبل از انتخابات اين روز را مي ديدم و با آقاي احمدي ن‍ژاد در اين زمينه ها صحبت مي كردم.

اگر اين معنا را كسي براي خود تكرار كند نيروي خاصي را خدا به او خواهد داد، كه رئيس جمهور از اين نيرو برخوردار است.

ما امروز با شما جوانان تفاوتي را داريم و آن تعجيل ما براي ساختن هرچه زودترايران اسلامي است ، چرا كه هم دوره اي هاي بنده بسياري از مسائل را از جمله جنگ ، تحريم و بسيار مسائل ديگر را لمس كرده ايم، پس به دليل زماني كه از دست داده ايم ،‌ تلاشمان بيشتر از جوانان است تا ايران عزيز مان هر چه زودتر آباد شود. شايد نشاطي كه دررئيس جمهور وجود دارد و رهبري نيز بر اين امر تاكيد كرده اند به دليل آن است تا از فرصتي كه خدا به ما داده بهترين استفاده ها را بكنيم .

قاعده اي كه احمدي نژاد خود را در آن مي بيند، قاعده كار و تلاش بر اساس يك آرزوي ديرينه است كه امروز بايد محقق شود، ما در دوران شاه بسيار خفت كشيده ايم. پس امروز بايد تلاش كنيم تا ايران اسلامي را هر چه زودتر بسازيم.

بنده دوره كوچك بودن ، له شدن زير پاي استعمار، سالهاي خجالت و شرمساري را به ياد مي آورم ، ما با داشتن تاريخي كهن و قديمي و از سوي ديگر با داشتن انقلاب هاي فراوان متاسفانه آن چيز هايي را كه اعلام كردم را لمس كرده بوديم .

امروز ايراني به عزت خدا دادي خود افتخار مي كند، ايراني هايي كه در خارج كشور هم هستند امروز به ايراني بودنشان افتخار مي كنند و اعلام مي كنند كه راهتان را ادامه دهيد چرا كه آنان هم اين درك را دارند كه جايگاه ايراني ها با داشتن تاريخ و تمدن كهن بالاتر از اين جايگاه فعلي است و آن تواضع به عنوان شرط اول ياد گرفتن و خدمت كردن است و واقعا بنده معتقدم در سال نوع آوري و شكوفايي يك كار را بايد با هم انجام دهيم! بفهمانيم لباس تكبر مخصوص خداوند است و هر كس اين لباس را برتن كند به او گشاد خواهد بود. و خداو ند به هركه و هر ملت كه بخواهد عزت خواهد داد.

* انتظار دولت از رسانه ها چيست و خط قرمز رسانه ها كجا است؟

- دولتي كه خبر ساز است يعني روزي 1400 پروژه افتتاح مي كند نيازمند فعاليت اطلاع رساني فراوان است و اگر تمامي رسانه ها هم بسيج شوند نمي توانند اين تعداد اخبار را پوشش خبري دهند. ما در گذشته مي ديديم وقتي قرار بود مجتمع سيمان در يكي از استانها افتتاح شود با استفاده از تجهيزات ماهواره اي استان و تهران خبر به طور مستقيم پخش مي شد اما امروز به دليل حجم بالاي اخبار و از طرف ديگر همسو نبودن رسانه ها با دولت مشكل اطلاع رساني در دولت نهم وجود دارد، حال اگر رسانه ها همسو باشند باز هم نمي توان به اندازه كافي اخبار مربوط به دولت را انعكاس داد. دانش رسانه اي ما امروز قدش بسيار كوتاه تر از سازندگي و پيشرفت كشور است.

متاسفانه رسانه هاي نوشتاري ما امروز جاي احزب فعاليت مي كنند و "خود" كوچكي را به جاي "خود" رسانه اي انتخاب كرده اند چون رسانه وظيفه اش اين است كه به نمايندگي از مرم وارد صحنه شود. وقتي رسانه با دست خود به نمايندگي از يك قشر كوچك وارد صحنه شود مانند اين است كه خود را وارد بطري شيشه اي محدود كند كه ما در كشور مطبوعات اين چنيني فراوان داريم. حال در كشورهاي خارجي غولهايي هستند كه خود را از درون شيشه خارج مي كنند و بزرگتر مي شوند اما رسانه هاي ما خودشان را كوچك و محدود مي كنند . توصيه ما به اينها اين است كه بزرگ شوند، چرا كه مي توانند رسانه اي ملي باشند و احزاب در دل آنها قرار داشته باشند. گرايش هم به هيچ كدام نشان ندهند و بگذارند مردم در مورد آنها قضاوت كنند.

متاسفانه مطبوعات ما مانند جواني ما در حال از بين رفتن هستند، چرا رسانه هاي ما امروز تيتر شان قابل خواندن نيست. اين موضوع موضوعي نيست كه به دولت احمدي نژاد ربط داشته باشد.

ما تاريخ مطبوعات 25 ساله داريم هر 25 سال به 25 سال انفجاري در مطبوعات ما رخ مي دهد از دوران مشروطه تا دوران خاتمي ،‌ در دوره آقاي خاتمي انگار نسلي كه آمد نسل روزنامه خوان بود. به طوريكه دراكثر شهرهاي استانهاي كشورجوانان روزنامه مي خواندند ولي امروز وبلاگ نويسي جاي روزنامه را گرفته است و جوانان به آن علاقه بيشتري نشان داده اند.

ساختار دولت ما تكه تكه اضافه شده است، چيزي كه در قوانين ما نيز وجود دارد، ما با استفاده از يك قانون مي توانيم براي مثال موبايل وارد كنيم و با قانون ديگر كه در صفحه بعدي وجود دارد نمي توانيم اين كار را انجام دهيم خوب تمامي اين مسائل براي كشور مشكل آفرين است كه بايد هر چه زودتر حل شود. ما عين همين مشكل را در اطلاع رساني نهاد رياست جمهوري داريم كه بايد هر چه زودتر به روز شود . ما در اين موضوع با يك آشفتگي مواجه هستيم. آشفتگي در ساختار هاي اطلاع رساني.

ساختار اطلاع رساني بايد يكدست باشد، البته بايد در دسته بندي اخبار دقت كافي شود، چراكه برخي اخبار براي منطقه خاصي از كشور خبر درجه يك است و براي كساني كه در پايتخت زندگي مي كنند اين خبر چندان مهم نيست، بنده اگر مسئوول اطلاع رساني باشم حق ندارم با يك نگاه به اين موضوع نگاه كنم چيزي كه متاسفانه رسانه ملي آن را رعايت نمي كند. اين نوع نگاه براي دوران نهضت ملي شدن صنعت نفت خوب است زماني كه خبر آنچناني وجود نداشت. اما امروز اطلاع رساني در دنيا فقط اطلاع رساني اخبار رئيس جمهور نيست. بلكه اخبار تخصصي ديگري هم است كه بايد در اطلاع رساني آنها نيز فعاليت هاي چشمگيري صورت گيرد.

رسانه هر چه حزبي تر نباشد قدرتش در پوشش اخبار و محبوبيتش در بين مردم بيشتر خواهد بود. متاسفانه برخي از روزنامه هاي قديمي كه حامي دولت هم هستند نتوانسته اند جايگاه خود را در بين مردم پيدا كنند و بيشتر از روزنامه هاي ديگر حزبي تر عمل كرده اند. كار حزبي واقعي يعني آموزش مداوم سياسي و اقتصادي به مردم دادن و آرمانها را براي آنان مطرح كردن. بنده نديدم كه بعد از انتخابات روزنامه هاي ما كار غيرحزبي كنند. ما انتظارمان از روزنامه ها اين است كه حقايق را بيان كنند.

رسانه هاي ما در شرايط كنوني مي توانند جايگاه خوبي داشته باشند.مثلا رئيس جمهور در برخوردي كه منابع طبيعي يك استان با يك خبرنگار داشت شخصا به مشاور مطبوعاتيش دستور داد تا اين موضوع را بررسي كند. اين موضوع را يكي از رسانه ها مطرح كرده بود كه ديديم رئيس جمهور شخصا پيگير آن شدند، اين يكي از كارهاي خوب رسانه ها است كه مي توانند اطلاعات خوبي را به دولت دهند.

* گفته مي شود در تيم رسانه اي رياست جمهوري اختلاف نظر و چند دستگي وجود دارد. آيا شما وجود سه تيم رسانه اي را در دولت تاييد مي كنيد؟!

- سه گروه وجود ندارد بيشتر از اينها هستند، گروه هم نيستند، در دولت نهم كارها به طور پروژه اي تعريف مي شود و گروه هاي مختلف بر اساس وظايفشان وارد عمل مي شوند. پروژه هايي وجود دارد كه مسئوليت آن با يك فرد خاص است كه براي مثال مي توان به قبل از انتخابات رياست جمهوري اشاره كرد. در آن دوران موضوع اطلاع رساني برعهده بنده بود كه آقاي احمدي نژاد نيزبر اين موضوع در آن دوران تاكيد داشتند، از سوي ديگر برنامه تلويزيوني رئيس جمهور كه در آن طرح تحول اقتصادي را بيان كردند موضوعي بود كه بنده مسئول اجراي آن بودم چرا كه درآن برنامه نظر ما بر آن بود كه اين برنامه برخلاف برخي تفكر ها اصلا چالشي نباشد و تنها قراربود رئيس جمهور برنامه هاي خود را اعلام كند. به همين دليل بود كه بنده پيشنهاد كردم كه روال برنامه از آن حالت خشك و رسمي بيرون بيايد.

البته بايد گفت كه اين حالت كشويي در دولتهاي گذشته وجود نداشت. شما اگر امروز ميزان توليد خبر رئيس جمهور را با دوره هاي قبل مقايسه كنيد مي بينيد كه ميزان توليد خبر در اين دولت در يك روز14 برابردولتهاي گذشته بوده است كه اگر به مصوبات هيئت دولت در تهران نگاه كنيم به اين موضوع پي خواهيم برد. از سوي ديگر تاثير گذاري آنها را در كشور مي توانيم مقايسه كنيم ، حال ممكن است دردوران آغاز به كار اين دولت برخي از حوزه هاي مربوطه با يكديگر هماهنگ نبودند و مشكلاتي در كار وجود داشت مثلا دبير خانه هيئت دولت با ديگر حوزه ها هماهنگ نبود. اما امروز كسي وارد حريم ديگري نمي شود، حتي يك موضوع اگر سوي سخنگوي دولت مطرح مي شود از جايگاه سخنگويي است و اگر مشاور رئيس جمهور در همان زمينه سخني را مي گويند از جايگاه خودش است.

شايد كساني كه رشته شان اين نيست تصور كنند اين كار شبيه به هم است اما بايد گفت كه اينطور نيست، چرا كه اگر مشكلي از سوي بنده كه مشاور رئيس جمهور هستم و يا مشكلي از سوي سخنگوي دولت پيش بيايد با يكديگر متفاوت است و تذكراتي را هم كه دريافت مي كنيم باهم تفاوت دارد. هر كسي در حوزه كاري خودش فعال است.امروز سرعت انعكاس خبر به قدري بالا است كه بايد خود را با آن وفق دهيم، امروز بايد پينگ پنگ رسانه اي را بشناسيم، پينگ پنگي كه سرعت آن كوآنتومي است. شايد براي مردم عادي اين موضوع فني باشد، ولي بايد قبول كرد امروز سرعت آن توپ پينگ پنگ به حدي بالا است كه خود آن توپ ديده نمي شود.

امروز اين سرعت بالا دو تعريف دارد يكي در اصطلاح خودمان جو سازي است و در اصطلاح غرب به آن آمبيانس گفته مي شود. بنده اين را قبول دارم كه آن چيزي كه امروز از نظر اطلاع رساني در دولت وجود دارد، متناسب با روز نيست حتما بايد ساختار اطلاع رساني كامل عوض شود حال چه در اين دوره چه در دوره بعد.

* برخي فعالان سياسي بر اين اعتقادند كه سفر هاي استاني رئيس جمهور در دور دوم، سفرهايي با پينش و اهداف انتخاباتي است، آيا شما اين موضوع را قبول داريد؟

- اينكه مي گويند سفرهاي استاني نوعي سفر انتخاباتي است درست نيست، چرا كه ما يك ماشين زنگ زده اي داشتيم كه با درست كردن آن به حركت افتاديم. از سوي ديگر دور دوم سفرها استاني رئيس جمهور قولي بود كه آقاي احمدي نژاد به مردم استانهاي كشور داده بود، پس بايد عمل مي كردند همچنين بايد گفت اين سفرها از سال گذشته آغاز شده بود و ربطي به انتخابات رياست جمهوري سال آينده ندارد. حال بنده به صراحت اعلام مي كنم هروقت مردم فردي خادم تر از احمدي نژاد را پيدا كردند درنگ نكنند و به اوراي دهند بنده نيز همين كاررا انجام خواهم داد. آقاي احمدي نژاد هم اين كار را خواهد كرد و اگر فردي خادم تر از خود يافت به او راي خواهد داد.

* به عنوان مشاور رسانه اي رئيس جمهوري در خصوص قانون فعلي مطبوعات بگوئيد! آيا به نظر شما قانون فعلي مطبوعات نياز به تغييراتي دارد يا همين قانون براي مطبوعات و رسانه هاي ما كافي است؟

- قانون مطبوعات ما مي تواند تغييراتي را داشته باشد چرا كه در حال حاضر برخي از رسانه هاي ما همچون صدا و سيما دچار يك عقب افتادگي است، ما بايد همراه با قانون باشيم. قانون مطبوعات بايد زير فصل قانون رسانه اي قرار گيرد تا بتواند تا 20 سال آينده دوام داشته باشد.

* آيا شما با بستن روزنامه ها از جمله روزنامه "تهران امروز" موافق بوديد؟

- بنده به عنوان يك فرد با تعطيلي روزنامه تهران امروز مخالفم . چرا كه بدتر از اينها را دولت شنيده بود ولي با اين حال روزنامه مي توانست به كار خود ادامه دهد و نويسنده آن به دادگاه برود. شخصا با تعطيلي روزنامه مخالفم افراد بايد سركارشان باشند و شخص متخلف محاكمه شود.

* آقاي كلهر شما به عنوان مشاور رسانه اي رئيس جمهور بگوييد دليل اينكه آقاي احمدي نژاد تنها با رسانه هاي خارجي مصاحبه اختصاصي انجام مي دهد چيست؟ چرا تا كنون اين تمايل وجود نداشته است كه با رسانه هاي داخلي از جمله خبرگزاري ها مصاحبه اختصاصي صورت گيرد؟

- شايد يكي از دلايل به خاطر مسائل خارج از انقلاب بوده كه نيازمند عكس العمل صريح بوده است. در داخل ما فكر مي كنيم دولت نبايد اين كار را بكند . بلكه رسانه ها بايد خودشان آن فضا را به وجود آورند و فعال باشند. خيلي ها مي توانستند اين خلاء را در حوزه هاي مختلف از جمله دانشگاه حل كند چرا كه رئيس جمهور براي بيرون يك ويترين است ولي براي داخل يك خادم به حساب مي آيد.

* آقاي كلهر دليل حضور شما در برنامه زنده تلويزيوني اخير رئيس جمهور به عنوان مجري برنامه چه بود، آيا اين موضوع با هماهنگي قبلي صورت گرفته بود؟ آيا صداو سيما با حضور شما به عنوان مجري مخالفت نكرد؟

- بايد اين را هم بگويم كه وقتي موضوع مجري با صدا و سيما مطرح شد از دفتر آقاي ضرغامي خواستار معرفي مجري برنامه شدند كه بنده اعلام كردم خودم هستم . دفتر آقاي ضرغامي در ابتدا اعلام كردند كه مجري بايد از سازمان صداو سيما باشد كه من نيز در جواب گفتم بنده سابقه فعاليتم در صداو سيما بيش از 25 سال است كه نهايت ديديد مجري آن برنامه بنده من بودم.

اما درباره مطرح كردن شغل طباخي در آن مصاحبه بايد بگويم كه من پرسيدم چطور مي شود براي يك فروشنده كله پاچه اي ما صنف داشته باشيم ولي در مورد ساختمان سازي صنف نداشته باشيم اين سئوال هر شهروندي است كه خطرات ساختمان غير تخصصي را ديده است. بنده جزء كساني هستم كه سالهاي گذشته كار ساختمان مي كردم و اين سئوال براي بنده وجود داشت كه چرا ساختمانهاي ما شناسنامه ندارد. و اين همه تخريب كه متاسفانه در بسياري از موارد خسارات جاني فراواني را هم ديده ايم.

بنده خوشحالم كه انجمن مهندسين بر خلاف برخي انتقادها از اين موضوع استقبال كردند. اگر خداي نكرده يك زلزله 6 ريشتري به ايران بيايد در مناطق شمال كشور مطمئن باشيد تا 15 روز كسي نمي تواند هيچ كمك رساني را انجام دهد. حال با اين وجود شما فكر نمي كنيد كه يكي از جدي ترين مسائل كشور ما همان ساختمان سازي است. در حال حاضر شهر سازي ما 4 هزار سال از دوران صفويه عقبتر است. امروز كارگر كله پزي ما كارت بهداشت دارد ولي بناي ما كارت شناسايي در رابطه با كار خود ندارد و ما نمي دانيم كه اين بنّا چقدر در كار خود خبره است. متاسفانه ساختمان سازي در شهر ما همچون دوران چوپاني است كه بايد اين موضوع نيز سرو سامان پيدا كند.

----------------

گفتگو از حميد رضا خوئيني ها
 دوشنبه 24 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 198]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن