تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيبت كردن در (نابودى) دين مسلمان مؤثرتر از خوره در درون اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816434092




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قدم به قدم تا المپيك - بدمينتون انگيزه‌ي بالاي محرابي براي المپيك: شانس دومي ندارم؛ اميدوارم قرعه‌ي اولم با شرقي‌ها نباشد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: قدم به قدم تا المپيك - بدمينتون انگيزه‌ي بالاي "محرابي" براي المپيك: شانس دومي ندارم؛ اميدوارم قرعه‌ي اولم با شرقي‌ها نباشد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: قهرماني - همگاني

كاوه محرابي كه 5/5 سال است براي حضور در آكادمي بين‌المللي بدمينتون در دانمارك، سرزمين پدري‌اش را ترك كرده و در آنجا مشغول تمرين و گذراندن دوره‌ي مربي‌گري است، فكرش را هم نمي‌كرد كه كسب سهميه‌ي المپيك، اين همه خوشحالي را در بين جامعه ورزش، بدمينتون، خانواده و علاقه‌مندانش به وجود آورد. اين موضوعي است كه روحيه محرابي را صد چندان بالاتر برده است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، كاوه محرابي روز 15 ارديبهشت سال 1361 در تهران به دنيا آمد و از نوجواني وارد رشته‌ي بدمينتون در هيات تهران شد. او از 15 سالگي وارد تيم ملي بدمينتون شد و مراحل رشد را پله پله طي كرد. به گفته خودش قهرماني "حسين رضازاده" در بازي‌هاي المپيك سيدني انگيزه‌ي خاصي به او داده تا ورزش قهرماني را با جديت بيشتري پيگيري كند.

محرابي در سال 2003 با حمايت فدراسيون بدمينتون و خانواده‌اش به آكادمي بين‌المللي بدمينتون رفت تا هم كار حرفه‌اي بدمينتون را ادامه دهد و هم دوره‌ي بين‌المللي مربي‌گري را در آنجا بگذراند. او هم اكنون مقيم دانمارك است و قصد دارد تا پايان دوره‌ي مربي‌گري‌اش در اين كشور بماند.

بدمينتون باز المپيكي ايران كه براي نخستين بار به اين افتخار در تاريخ ورزش دست يافته، در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: عملكرد رضازاده در سيدني حس عجيبي را به من منتقل كرد. حسي كه انگار من هم مي‌توانم چنين افتخاري را براي مردم كسب كنم. از آن پس به صورت جدي تمرين‌هاي بدمينتون را ادامه دادم.

محرابي در مورد راه پرپيچ و خم كسب سهميه‌اش براي المپيك پكن گفت: مسابقه‌هاي انتخابي المپيك در بدمينتون حداقل يك سال طول مي‌كشد. من در اين يك سال زحمات زيادي را كشيدم. در اين مدت امتياز ورزشكاران جمع مي‌شود تا 40 نفر پاياني به المپيك راه پيدا كنند. من در اين ليست 42 شدم كه در اين اواخر باحذف دو نفر از اين جدول در بين چهل نفر جاي گرفته و راهي المپيك شدم.

وي در پاسخ به اين سوال كه چه ميزان احتمال المپيكي شدن به خودت مي‌دادي، يادآور شد: انسان با اميد زنده است . اگر روزي از ما اميد را بگيرند، ديگر زندگي سخت مي‌شود. درست است كه راه سختي را پيمودم اما، خوشحالم كه با كسب اين سهميه موجب شادي مردم و علاقه‌مندان شدم. البته اين خواست خدا بود كه من به اين مهم برسم و نام من به عنوان نخستين فرد ثبت شود، اما، اطمينان دارم كه بدون حمايت مربيان، فدراسيون و خانواده‌ام اين بار به سرمنزل مقصود نمي‌رسيد. همه به اين مساله كمك كردند. خوشحالم كه اين افتخار در دفترچه‌ي من ثبت شد.

محرابي تصريح كرد: زماني كه مسابقه‌هاي انتخابي المپيك به اتمام رسيد، اين قدر فشار بر روي من زياد بود و خسته بودم كه چند روزي استراحت كردم و دوباره شروع كردم. در آن موقع كه چند ماه پيش بود يك برنامه‌ريزي كوتاهي براي المپيك كردم و يك برنامه‌ريزي بلندمدت‌تر براي بازي‌هاي آسيايي گوانگ‌جو. آن موقع هنوز نمي‌دانستم كه سهميه مي‌گيريم يا خير. اما، خدا خواست و اين اتفاق افتاد و من سهميه گرفتم. با اين مساله نه تنها بار رواني و فشارها از دوش من برداشته شد، بلكه در مقابل كساني كه برايم زحمت كشيده بودند، روسفيد شدم.

وي با بيان اينكه انگيزه‌ي مضاعفي براي حضور در المپيك پيدا كرده‌ام، يادآور شد: من براي المپيك نه تنها خالي نشده‌ام، بلكه با محبت همه‌ي دوستان انگيزه و روحيه بالايي براي حضور در المپيك پيدا كرده‌ام. مسوولان و علاقه‌مندان به ورزش به من به صورت عملي نشان دادند كه وقتي براي آنها زحمت بكشي، قدر تو را مي‌دانند. من در اين مدت كه وارد ايران شده‌ام، مورد احترام مردم قرار گرفته‌ام و به من ثابت شد كه زحمت ورزشكاران پايمال نمي‌شود. در اين شرايط است كه مي‌خواهم در المپيك همه‌ي تلاشم را به كار ببندم تا افتخار ديگري براي ايران كسب كنم. من از همه‌ي حمايت‌ها سپاسگزارم.

وي ادامه داد: باخت براي من خيلي سخت است. وقتي مي‌بازم خيلي عصباني‌ام. حتي نمي‌شود با من صحبت كرد. اما، با اين شرايط اميدوارم در قرعه‌ي نخست به ورزشكاراني از آمريكا يا اروپا بخورم. چرا كه آنها قابل بردتردند. اميدوارم بازي اولم باحريفان شرق آسيا نباشد. مانند چين، اندونزي، مالزي و كره جنوبي.

بدمينتون باز المپيكي ايران با تاكيد بر اينكه در ايران انگيزه‌ي مضاعف و تمركز بيشتري براي المپيك پيداكرده است، به ايسنا گفت: فكرش را هم نمي‌كردم با چنين استقبال خوبي در ايران مواجه شوم. از اين لحاظ خيلي شارژ شدم. تمركزم براي تمرين بهتر شد و هيچ كس از لحاظ مادي و معنوي براي من كم نگذاشت. به ويژه سازمان تربيت بدني، كميته ملي المپيك، فدراسيون بدمينتون و هيات بدمينتون استان تهران. همه من را شرمنده كرده‌اند.

محرابي با بيان اينكه دوشنبه به دانمارك بازمي‌گردم، يادآور شد: امروز(دوشنبه) به دانمارك مي‌روم و سه روز پيش از رفتن به پكن به تهران مي‌آيم. فدراسيون هم در اين زمينه حمايت خوبي كرد. در اين شرايط اميدوارم تمرين‌هاي خوبي در دانمارك داشته باشم. همه‌ي درخواست‌هاي من تاكنون اجابت شده و هيچ نيازي براي المپيك ندارم.

وي درمورد برنامه‌هاي آتي‌اش هم افزود: به عقيده‌ي من پله‌هاي ترقي را بايد پله پله طي كرد. نمي‌شود يك شبه ره صد ساله را رفت. من هم در زندگي‌ام هيچ چيزي را بدون زحمت كسب نكرده‌ام. اميدوارم از اين پس هم همين طور باشد. تاكنون افراد زيادي زحمت كشيده‌اند تا بدمينتون ما را به اين پله برسانند. نسل ما هم اين شرايط را به جلو مي‌برد و اميدوارم اين وضعيت باعث شد تا نسل‌هاي آينده به مدال المپيك برسند. البته من كوتاهي نمي‌كنم.

محرابي در پايان خاطرنشان كرد: به صورت واقعي كسب مدال در المپيك براي ما بسيار سخت است. اما، مي‌دانم پس از اين كه مربي شدم جان خودم را مي‌كنم تا شاگردم به مدال المپيك برسد.

انتهاي پيام
 دوشنبه 24 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 203]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن