تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خدا رابشناسد ترس او در دلش می افتد و هر از خدا ترسان باشد نفسش از دنیا باز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815161166




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

4 ( عيار )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 4 ( عيار )
براساس مصوبه شوراي شهر ؛ شهرداري مشهد مكلف به پاسخگويي در باره اراضي قولنامه اي شد

خراسان امروز- معتمدي: شهرداري مشهد با مصوبه شوراي شهر مكلف به پاسخگويي به اراضي قولنامه اي شد.
برابر اين مصوبه كه با مخالفت شهرداري رو به رو بود، شهرداري موظف شد در محلاتي از محدوده شهر كه بافت مسكوني شكل گرفته و داراي كاربري مجاز مسكوني نيز مي باشد با اخذ تعهد رسمي مبني بر پاسخگويي به مدعيان احتمالي مالكيت، نسبت به صدور مجوز احداث بنا در اراضي قولنامه اي ملكي با در نظر گرفتن ضوابط اقدام كند.
طبق اين مصوبه، در صورت احراز و اثبات مالكيت توسط مالك، عوارض پروانه شامل تخفيف مي شود، همچنين در صورتي كه ملك در محدوده فاقد طرح اجرايي قرار گرفته باشد، شهرداري مي بايست از مالك يا مالكان تعهدي مبني بر اينكه در صورت قرار گرفتن در مسير طرحهاي عمراني نسبت به اعياني خود ادعايي نداشته باشند، اخذ نمايد.
در اين مصوبه شهرداري مكلف شد در صورتي كه ابعاد ملكي نزديك به حداقلهاي ذكر شده از حيث مساحت و عرض باشد، تشخيص پاسخگويي با كميته نظارتي خواهد بود.
همچنين مقرر شد براي آن دسته از ساختمانهاي قديمي قولنامه اي كه در بافت مسكوني و داراي كاربري مسكوني قرار دارد نسبت به صدور پروانه بنا از سوي شهرداري اقدام گردد.مهندس مفيدي نايب رئيس شوراي شهر در دفاع از اين مصوبه گفت: شوراي شهر مسؤوليت حقوقي، قضايي و كيفري اين مصوبه را پذيرفته است.
دكتر خواجي نيز در دفاع از اين مصوبه گفت: شهرداري 6 ماه پيش تعيين تكليف اراضي قولنامه اي را وعده داد، در حالي كه هيچ اقدام خاصي صورت نپذيرفته است و از اين رو شوراي شهر به عنوان نماينده مردم در راستاي حل مشكلات مردم در خصوص اراضي قولنامه اي اين طرح را تصويب كرد.
اين عضو شوراي شهر در ادامه با اشاره به اجراي پروژه هاي عمراني در مناطق برخوردار در كوتاه ترين زمان افزود: شهرداري پاسخ دهد در كدام يك از مناطق نابرخوردار پروژه ها و طرحهاي چند صد ميليوني را با حداكثر سرعت اجرا كرده است.
وي با اشاره به نگاه تبعيض آميز شهرداري در اين رابطه گفت: اين مصوبه با هدف رفع بخشي از اين تبعيضها انجام شده است.

شهرداري به كسي بدهكار نيست
بصيري پور عضو ديگر شوراي شهر نيز يادآور شد: به رغم اقدامات شهردار مشهد نيز دغدغه اعضاي شوراي شهر در خصوص قشري كه بدون طي كردن مراحل قانوني و با تخلف اقدام به خريد و احداث بنا در اراضي قولنامه اي كرده اند را قابل پذيرش ندانست.
پژمان با اشاره به اينكه شهرداري به هيچ كس بدهكار نيست، گفت: تعيين تكليف و ساماندهي اين موارد كار ساده و آساني نيست.
وي با بيان اينكه اجراي اين مصوبه مفاسد زيادي به دنبال دارد، افزود: جبران فقدان سند متوجه شهرداري نيست، بلكه بايد به سراغ مراجع ذي ربط رفت.
در اين جلسه گزارش درآمدهاي نقدي شهرداري مشهد طي سه ماهه اول سال جاري ارائه شد.
برابر اين گزارش، از 93 ميليارد تومان بودجه مصوبه 70 ميليارد تومان محقق شد كه بيشترين تحقق درآمدهاي متوجه شهرداري مناطق يك و ثامن است.
پژمان با اشاره به عقب ماندگي 25 درصد تحقق درآمدهاي مصوبه طي اين مدت گفت: درآمد شهرداري از ناحيه جرايم كميسيون ماده 100 به شدت نسبت به گذشته كاهش يافته است، با اين حال جرايم ماده 100 در صدر تركيب درآمدي شهرداري قرار دارد.

شهرداري نبايد حق الناس را بفروشد
دكتر خادمي يكي ديگر از اعضاي شوراي شهر در اين رابطه گفت: شهرداري نبايد براي كسب درآمد، حق الناس را بفروشد.
به گفته وي، پول گرفتن و اجازه تخلف دادن بركتي براي پروژه هاي شهرداري به دنبال نخواهد داشت.
در اين جلسه دو فوريت ارائه مطالعات جانمايي 1000 چشمه بهداشتي سطح شهر مشهد به تصويب اعضاي شوراي شهر رسيد و برابر آن مقرر شد، شهرداري ظرف مدت دو هفته از تاريخ تصويب نسبت به ارائه گزارش پيشرفت كار مطالعات و اجرايي 1000 چشمه بهداشتي به تفكيك ميزان جذب اعتبارات داخلي و اعتبارات عمراني و استاني اقدام كند.
يكي ديگر از مباحث مطرح شده در اين جلسه تملك زمين پاركينگ 17 شهريور بود كه پس از بحث و بررسي، اعضاي شوراي شهر به شهرداري اجازه دادند صرفاً براي تملك اين زمين كه در اختيار اداره راه و ترابري است، نسبت به اعمال ماده 9 اقدام كند.
شهردار مشهد در اين خصوص گفت: كاربري اين زمين احداث پاركينگ است كه احداث آن توسط سرمايه گذار بخش خصوصي انجام مي شود.
پژمان ادامه داد: حدود يك سال است كه به دليل مقاومت اداره راه و ترابري براي واگذاري اين زمين جهت احداث پاركينگ، سرمايه بخش خصوصي معطل مانده است.
در اين جلسه همچنين نامه شهرداري در خصوص تجديدنظر در مصوبه قبلي شوراي اسلامي شهر در رابطه با چگونگي واگذاري فضاهاي تبليغاتي مطرح شد كه پس از بحث و بررسي اعضاي شوراي شهر با اكثريت آرا با آن مخالفت و بر اجراي مصوبه قبلي شورا تأكيد كردند.

آخرين مصوبات شورا
نامه شهرداري در رابطه با تجديدنظر در مصوبه قبلي شورا در خصوص تخفيف عوارض مربوط به مجتمعهاي تفريحي دستور ديگر اين جلسه از شوراي شهر بود كه اعضاي شوراي شهر ضمن تأكيد بر اجراي مصوبه قبلي، موافقت كردند كه شهرداري مشهد در راستاي تقويت مجموعه «موجهاي آبي» نسبت به هبه نمودن 50 درصد عوارض به اين مجموعه به مدت سه سال از تاريخ بهره برداري اقدام كند.
بهاي خدمات پارك خودرو در حاشيه خيابانهاي مشهد از ديگر دستورات اين جلسه شوراي شهر بود كه پس از بررسي شهرداري مكلف شد، با هدف بازدارندگي از پارك حاشيه اي خودروها و ايجاد توجيه اقتصادي جهت احداث پاركينگهاي ايجاد شده، نرخ خدمات پارك حاشيه اي در سال جاري و سال آينده را معادل 20 درصد افزايش دهد.
برابر اين مصوبه شهرداري مكلف به ارائه گزارش عملكرد هر 6 ماه يك بار از ميزان درآمدهاي حاصله از ناحيه پارك حاشيه اي و ميزان سرمايه گذاري خصوصي به كميسيون حمل و نقل و خدمات شهري شد.
گزارش خبرنگار ما حاكي است، طرح جمعي از اعضاي شوراي اسلامي در خصوص مهندس مجري ذي صلاح ساختماني پس از بحث و بررسي تا آخر شهريور ماه سال جاري مسكوت ماند.
در ادامه جلسه بهاي خدمات ايستگاههاي مصالح ساختماني نيز مطرح شد و اعضاي شوراي شهر با اجراي اين مصوبه براي مدت يك سال و صرفاً براي ايستگاههاي مصالح ساختماني مناطق مهرآباد، آزادگان و خين عرب موافقت كردند.
همچنين مصوب شد، براي مشاركت بخش خصوصي در ايجاد ايستگاههاي مصالح ساختماني در خارج از محدوده خدماتي شهر لايحه جداگانه اي از سوي شهرداري به شورا ارائه شود.

تصويب 29 طرح دور دوم سفر رئيس جمهوري براي سبزوار

سبزوار- خبرنگار قدس: يك مقام مسؤول گفت: از جمله مصوبات دور دوم سفر رئيس جمهور به خراسان رضوي تصويب 83 طرح عمومي براي همه شهرستانهاي استان است كه سبزوار نيز در اين طرحها سهيم مي باشد.وي با بيان اينكه 29 طرح خاص شهرستان سبزوار به تصويب رسيده است افزود: ارتقاي دانشكده علوم پزشكي به دانشگاه و آغاز عمليات اجرايي بيمارستان حشمتيه از مهمترين اين طرحهاست و بخش بهداشت و درمان شهرستان بيشترين سهم مصوبات دور دوم سفر رئيس جمهور را از آن خود كرده است.نماينده مردم سبزوار در مجلس شوراي اسلامي نيز بر رفع معضل بيكاري و توجه به كشاورزان خسارت ديده از خشكسالي تأكيد كرد و گفت: در مجلس شوراي اسلامي تلاشهاي خوبي براي حل مشكلات كشاورزان خسارت ديده انجام شده و انتظار مي رود به زودي شاهد پرداخت تسهيلات ويژه به آنان باشيم.دكتر محمدرضا محسني ثاني نيز از عدم تكميل سيستم روشنايي فرودگاه سبزوار انتقاد كرد و تصريح نمود: عليرغم تأكيد دولت، شركت فرودگاههاي استان خراسان در جهت تكميل اين طرح اقدامي انجام نداده است و اگر اين كارشكني ها ادامه يابد ما نيز از اختيارات قانوني خود براي حل اين مشكلات استفاده خواهيم كرد.

تسهيلات جديد صندوق مهرامام رضا(ع)؛ آغاز طرح خريد سكه طلا در خراسان جنوبي

بيرجند- خبرنگار قدس: مدير صندوق مهر امام رضا(ع) خراسان جنوبي، از آغاز استفاده زوجهاي جوان از طرح خريد سكه هاي طلا در اين استان خبر داد.
عظيم زاده در آستانه دومين سالگرد تأسيس صندوق مهر امام رضا(ع) گفت: در اجراي اين طرح علاوه بر مبلغ مصوب، تسهيلات ازدواج و خريد كالاي ايراني كه به ازاي هر زوج 20 ميليون ريال ارايه مي شود، اين صندوق با همكاري بانك رفاه امكان استفاده زوجهاي جوان را از طرح خريد سكه طلا فراهم كرده است.

در صورت موافقت استانداري محقق مي شود ؛ پرداخت بدهي 110 ميليارد ريالي دستگاه هاي اجرايي بيرجند به شهرداري

بيرجند- خبرنگار قدس: شوراي اسلامي شهر بيرجند در نود و چهارمين جلسه علني خود با تعريض دو طرف رودخانه پل باغ از 12 به 20 متر موافقت كرد.
اتصال خيابان توحيد به شهيد مفتح، از ديگر موضوعهاي مطرح شده در اين جلسه بود كه برابر طرح تفصيلي يك معبر 20 متري جهت اتصال دو خيابان پيش بيني شد.
ادامه اين خبر حاكي است، در اين جلسه مديرعامل شركت توسعه و عمران مسكن سازان خراسان جنوبي با اشاره به محدوده طرح «فرزان» گفت: پروژه فرزان (بازسازي بافت فرسوده) در محدوده اي به وسعت 10 هكتار و 375 پلاك ثبتي در يكي از محله هاي قديمي شهر بيرجند اجرا مي شود.
مهندس اميني افزود: 98 درصد بافت اين منطقه فوق العاده فرسوده و از استحكام بناي بسيار پايين و معابر تنگ برخوردار است.
وي با اشاره به اينكه جهت تملك و ساخت و ساز در اين منطقه هزار و 200 ميليارد ريال اعتبار پيش بيني شده است، گفت: با توجه به شرايط فعلي اقتصادي و كمرنگ شدن مشاركتهاي مردمي در ساخت و سازها و استقبال نكردن مردم از اوراق مشاركت، تأمين منابع با مشكل مواجه شده است.
وي افزود: تاكنون 75 پلاك ثبتي در اين پروژه خريداري و تعدادي از اين واحدها تخريب و آماده بازسازي شده اند كه عمليات اجرايي 50 واحد در اين طرح طي يك ماه آينده آغاز مي شود.
به گفته وي، در اين پروژه هزار و 600 واحد مسكوني، 400 واحد تجاري و دو پاركينگ طبقاتي احداث مي شود.
وي يادآور شد: براي تأمين مسكن جايگزين ساكنان اين مناطق، املاك خريداري شده به صورت مشاركتي به تعداد 230 واحد 75 متري، دو خوابه و با تمام امكانات در دشت چهكند و با قيمت 30 تا 35 ميليون تومان به متقاضيان واگذار مي شود.
وي تصريح كرد: جمع كل تملك پروژه 6 هكتار است كه به استثناي عرصه هاي ميراث فرهنگي و معابر موجود 15 هزار و 430 متر مربع تاكنون تملك شده است.
شهردار بيرجند نيز در اين جلسه از جمله بزرگترين مشكلات در بخش تملك را شرايط خاص اجتماعي، اقتصادي و ميانگين سني بالاي شهروندان اين مناطق دانست و گفت: بازسازي بافت فرسوده يكي از سياستهاي كلان دولت است كه به مبلمان شهري، زيباسازي و نماي شهر كمك زيادي خواهد كرد.
محسن زاده افزود: در خراسان جنوبي 164 هكتار بافت فرسوده وجود دارد كه با اجراي طرح فرزان تنها 10 درصد آن ترميم خواهد شد.
وي از تملك گاراژ ملامحمد مودي با هفت ميليارد و 326 ميليون ريال هزينه خبر داد و افزود: عمليات اجرايي پاركينگ طبقاتي بيرجند در حاشيه خيابان جمهوري با كاربري تجاري و مساحت 328 متر مربع هفته آينده آغاز خواهد شد.
در پايان جلسه نيز مقرر شد، 32 دستگاه اجرايي بدهكار به شهرداري معرفي و در خصوص مطالبات شهرداري با استانداري مذاكره و مبلغ 109 ميليارد و 963 هزار و 285 ريال آن از بودجه ساليانه ادارات كسر و به شهرداري بازگردانده شود.

با وجود تأكيد رئيس جمهور ؛ قفل گازرساني شهر نقاب هنوز بسته است

جوين - خبرنگار قدس: گازرساني به شهر نقاب از حدود دو دهه پيش و در سال 73 در برنامه ريزيهاي دولت منظور شده و عمليات اجرايي آن پس از يك دهه آغاز گرديد.
پس از لوله گذاري شاخه هاي اصلي و نصب دستگاههاي فشار ضعيف و قوي و نصب علمك هاي داخل شهر، مردم سال گذشته و در هواي سرد زمستان منتظر اتصال گاز بودند كه متأسفانه به علت كارشكني بعضي از عوامل ميراث فرهنگي تاكنون شهروندان از نعمت گاز شهري بي بهره اند.
رئيس شوراي شهر نقاب در اين خصوص گفت: پس از تلاشهاي گسترده جهت متقاعد كردن مسؤولان ميراث فرهنگي جهت عبور 300 متر لوله اصلي از داخل آثار باستاني (آق قلعه) در حالي كه جاده از وسط آن عبور نموده، تير برق فشار قوي نصب شده، لوله آب رد شده و از عمق سه متري اين قلعه تاريخي كابلهاي فيبر نوري عبور داده شده و هم اكنون نيز با ايجاد تعزيه خواني در داخل قلعه با كنده كاريهاي بسيار زياد هيچگونه مانعي ايجاد نشده است، جاي بسي تعجب است كه ميراث فرهنگي براي ارزنده ترين خدمات به شهروندان نقابي مانع ايجاد مي نمايد.
حاجي كريم نقابي افزود: بن بست هاي ايجاد شده باعث شده از بالاترين مقام اجرايي كشور استمداد نماييم كه رئيس جمهور شخصاً به ميراث فرهنگي دستور مساعدت لازم را صادر نمود ولي تا اين لحظه قفل گازرساني به شهر نقاب بسته مانده است.
رئيس شوراي شهر نقاب افزود: ما هيچ پاسخي براي شهروندان در قبال وعده هاي داده شده نداريم و اميدواريم ميراث فرهنگي مشكلات مردم اين شهرستان را درك كرده تا پس از 15 سال انتظار در سومين دهه پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي شهروندان از نعمت گاز بهره مند گردند.بخشدار جوين نيز گفت: با وجود تشكيل جلسات متعدد در فرمانداري و استانداري با حضور دست اندركاران متأسفانه تاكنون مشكل حل نشده است .
وي افزود: در اين جلسات صورتجلسه تنظيم گرديده و ميراث فرهنگي موظف به اجراي مصوبه گرديده ولي با عنوانهاي مختلف، اين سازمان از اجراي دستورات سرپيچي مي نمايد.

پيش بيني برداشت 50 هزار تن جو در خراسان جنوبي

بيرجند - خبرنگار قدس: با قرار گرفتن 24 هزار و 138 هكتار از اراضي خراسان جنوبي براي كشت جو پيش بيني مي شود امسال 51 هزار و 890 تن جو از اين مزارع برداشت شود.
مدير زراعت و باغباني سازمان جهاد كشاورزي با بيان اين كه اين ميزان سطح كشت در مقايسه با سال گذشته 10 درصد افزايش يافته است، گفت: با وجود اين افزايش، خشكسالي باعث شده تا توليد جو 30 درصد كاهش يابد.مهندس مهدي نوفرستي افزود: در شرايط نرمال از اين ميزان سطح زيركشت جو، بيش از 63 هزار تن برداشت مي شود.
وي متوسط عملكرد جو در خراسان جنوبي را 2 هزار و 150 كيلوگرم در هر هكتار ذكر كرد و گفت: توليد جو با توجه به ظرفيت بالاي آن در استان و مقاومت نسبي به شوري خاك و كم آبي و زودرسي و نياز استان به علوفه، اقتصادي است.مدير زراعت و باغباني سازمان جهاد كشاورزي در بخش ديگري گفت: اين ميزان جو توليدي به دليل افزايش روز افزون صنعت دامداري در استان و استفاده خوراك دام، جوابگوي نياز استان نيست و سالانه حدود 49 هزار تن جو به استان وارد مي شود.
وي تعداد بهره برداران اين محصول را 32 هزار و 800 نفر ذكر كرد و گفت: در سال زراعي جاري 7 هزار و 882 هكتار سطح مزارع جو بيمه شده است.

دلالان بازار خريد گندم را نشانه رفته اند

چناران - خبرنگار قدس: امسال خريد گندم و جو بازار خوبي براي دلالان ايجاد كرده و در حالي كه دولت نرخ گندم را 280 تومان اعلام نموده، اين قيمت با توجه به افت محصول و خشكساليهاي فراوان و همچنين مشكلات كشاورزان فرصت مناسبي را براي دلالان و واسطه ها به وجود آورده است تا گندم آنان را تا هر كيلو 330 تومان خريداري نمايند و اين قيمت كشاورزان را وادار مي سازد كه محصول خود را سرازير بازار آزاد نمايند.
يكي از كشاورزان در اين خصوص به خبرنگار ما گفت: اختلاف قيمت نرخ گندم در بازار آزاد نسبت به قيمت خريد دولتي آن در هر كيلو 50 تومان است از اين رو كشاورزان تمايل دارند محصول خود را با اين قيمت به فروش برسانند. احمدي كه 30 تن گندم برداشت و در منزل مسكوني خود تخليه كرده بود، افزود: كشاورزان با توجه به مشكلاتشان حاضر نيستند با قيمت دولتي گندم را به فروش برسانند و مجبورند براي جبران بخشي از خسارتهاي وارده، محصول خود را يا انبار كنند و يا در بازار آزاد به فروش برسانند.
غلاميان، يكي ديگر از كشاورزان نيز گفت: گندم خود را هر كيلو 310 تومان بفروش رسانده ام ولي برخي كشاورزان حاضر به فروش آن نيستند و محصول خود را به اميد افزايش قيمت انبار مي كنند.
وي با اشاره به قيمت بالاي جو در بازار گفت: برخي دامداران براي تأمين آذوقه مورد نياز با توجه به ارزان بودن گندم، اين محصول را خريداري و به جاي جو به دامهاي خود مي دهند.
يكي ديگر از كشاورزان چناراني قيمت خريد گندم از كشاورزان را توسط دولت ناعادلانه عنوان كرد و گفت: اگر هر ساله دلالان محصولات كشاورزان را به قيمت پايين خريداري مي كردند امسال حضور آنان در بازار گندم به نفع كشاورزان تمام شده.
توحيدي با اشاره به گران بودن محصولات و ادوات كشاورزي گفت: كشاورزان بايد حاصل چندين ساله تلاش خود را بدهند تا بتوانند يكي از ادوات مورد نياز را تهيه كنند.
مدير يكي از كارخانه هاي ماكاروني هم گفت: 20 روز به علت نداشتن آرد كارخانه ام تعطيل بوده و تمام كارخانه ها موظف شده اند گندم و آرد خود را از بازار آزاد تهيه نمايند و اين مي تواند در آشفتگي بازار نقش داشته باشد.
مدير جهاد كشاورزي چناران هم گفت: كشاورزان از آنجايي كه امكانات از دولت دريافت مي كنند، بهتر است گندم توليدي را تحويل دولت دهند كه البته اين كار كم و بيش انجام مي شود.
مهندس صفرپور افزود: اگر كشاورزان گندم خود را به دولت تحويل دهند وجه آن را نقداً دريافت مي كنند ولي در بازار آزاد محصول خود را مي بايست با چك به فروش رسانند. وي در عين حال معتقد است: اگر دولت بتواند مبلغي را در خريد گندم افزايش دهد مي تواند دست واسطه ها را از بازار گندم كوتاه كند.
مسؤول روابط عمومي سازمان غله استان هم در پاسخ به پيگيريهاي خبرنگار ما از هر گونه پاسخي در اين خصوص خودداري كرد و گفت: من هيچ اطلاعي ندارم و بايد سؤالهاي خود را كتباً ارسال نماييد.
 دوشنبه 24 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 248]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن