تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ دعايى زودتر از دعايى كه انسان در غياب كسى مى كند، مستجاب نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815767456




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اقتصاد - داستان خسن و خسين سه دختر معاويه


واضح آرشیو وب فارسی:ايتنا: اقتصاد - داستان خسن و خسين سه دختر معاويه
اقتصاد - داستان خسن و خسين سه دختر معاويه

احتراما در پي انتشار مطلبي با عنوان «ادامه داستان 50 هزار تومان» در شماره يك‌شنبه 23تيرماه روزنامه كارگزاران، دفتر حجت‌الاسلام والمسلمين مهدي كروبي به منظور رفع برخي شبهات و فضاسازي‌هاي غيرواقعي اطلاعيه‌اي منتشر كرد. در مطلب روزنامه كارگزاران آمده است:«يكي از شب‌هاي پاييز 1382 سران سه قوه و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام جلسه نهايي هدفمند كردن يارانه سوخت را در حضور مقام معظم رهبري برگزار كردند. در آن نشست محمد ستاري‌فر رئيس وقت سازمان مديريت و برنامه‌ريزي گزارش مبسوطي از روند ناعادلانه تخصيص يارانه به حامل‌هاي انرژي ارائه كرد و از سناريوهاي مختلف آزادسازي نرخ سوخت سخن گفت. در ادامه نشست، بحث به سرجمع يارانه سوخت و سهم هر ايراني در صورت توزيع سرانه آن مي‌رسد. در ميانه مباحثه بر سر شقوق مختلف و سناريوهاي گوناگون هدفمند كردن يارانه سوخت، از عدد 50 هزار تومان به‌عنوان ميزان يارانه قابل پرداخت به هر شهروندي كه به سن قانوني رسيده، ياد مي‌شود. جلسه با حصول تفاهم ضمني، ديرهنگام به پايان مي‌رسد و حاضران، دفتر مقام معظم رهبري را ترك مي‌كنند. خاتمي و معاونش قدم‌زنان در محوطه پاستور به سوي نهاد رياست‌جمهوري مي‌رفتند كه با صداي كروبي از حركت بازمي‌ايستند. كروبي دو سال قبل از انتخابات نهم رياست‌جمهوري در حالي كه راننده‌اش پاي پله‌ها منتظر ايستاده بود در تاريكي خود را به رئيس‌جمهور و رئيس سازمان مي‌رساند و مي‌پرسد: «گفتيد سهم هر نفر چقدر مي‌شود؟» و سپس عدد 50 هزار تومان را روي تكه كاغذي كه از جيب بيرون مي‌آورد يادداشت كرده و عازم منزل مي‌شود. كه جهت تنوير افكار عمومي و رفع برخي شبهات ناشي از اينگونه نوشته‌هاي نسنجيده، لازم است توضيحات زير مورد توجه قرار گيرد. لابد همگان اين لطيفه معروف را شنيده‌اند كه فردي درباره خسن و خسين سه دختر معاويه سخن گفته بود! اما باور سخت بود كه معادل اين لطيفه در روزنامه‌اي به اعتبار و اهميت كارگزاران يافت شود. اطلاعات استفاده شده در اين يادداشت از آن جهت به خسن و خسين، سه دختر معاويه شبيه است كه اولا جناب آقاي دكتر محمد ستاري‌فر هيچگاه در جلسه سران سه قوه حضور پيدا نكرده است. ثانيا طرح پرداخت 50 هزار تومان به عنوان ميزان يارانه قابل پرداخت به هر شهروند ايراني نيز هيچگاه در جلسه سران سه قوه مورد بحث واقع نشده است.

ضمن اينكه نگارنده مطلب كه در دوران انتخابات رياست‌جمهوري در روزنامه شرق فعاليت داشته‌اند قطعا تيتر يك آن روزنامه را كه به گفت‌وگوي آقاي بهروز افخمي با جناب آقاي مهدي كروبي كانديداي انتخابات رياست‌جمهوري اختصاص داشت به خاطر دارند كه در آن، وعده كانديداي انتخابات رياست‌جمهوري براي پرداخت 50 هزار تومان به صورت نقدي براي اولين‌بار در آنجا مطرح شده بود. اين طرح البته پيش از طرح در روزنامه شرق توسط مشاوران آقاي كروبي در ستاد انتخاباتي ايشان مطرح شده بود و حتي يك‌بار ديگر نيز در همان روزنامه تيتر يك شد. اگر مطلب داستان 50 هزار تومان صحت داشت اين سوال به وجود مي‌آيد كه با توجه به حضور كانديداهاي ديگر رياست‌جمهوري در جلسه سران سه قوه و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام اين طرح چرا مورد اقبال آنان قرار نگرفته است؟ عدم تمايل ديگر كانديداها به طرح اين شعار با وجود اطلاع آنان از اين طرح نمي‌تواند پاسخ قانع‌كننده‌اي باشد چراكه در مرحله دوم انتخابات اين طرح توسط برخي كانديداها مورد استقبال قرار گرفت.
از سوي ديگر نگارنده محترم كه خود از اين موضوع آگاه بوده‌اند چرا در آن برهه در روزنامه شرق و در صفحه اقتصادي مطلبي در اين‌باره ننوشتند و اطلاعات ذي‌قيمت خود را در اختيار مردم قرار ندادند تا در انتخاب كانديداهاي رياست‌جمهوري انتخابي آگاهانه‌تر داشته باشند؟ شايد هم اشكال اين است كه راويان، اطلاعات ذي‌قيمت خود را براي نگارنده دير بازگو كرده‌اند يا اينكه خود راويان حكايت را از ديگران شنيده‌اند و در چرخش اين روايت داستان‌سرايي‌هايي بر آن افزوده شده است و از آنجا كه سردبير محترم روزنامه كارگزاران در تماسي تلفني اعلام داشته‌اند كه جناب آقاي ستاري‌فر اين اطلاعات را در اختيار نويسنده قرار داده‌اند از جناب آقاي ستاري‌فر تقاضا داريم كه با مستندات خود شرح صحيح چنين جلسه‌اي را براي خوانندگان روزنامه كارگزاران بازگو كنند تا خداي ناكرده مسائل تاريخي با تحريف‌هاي سياسي مواجه نشود.
در پايان يادآور مي‌شود كه از مسوولان محترم روزنامه كارگزاران با آن سوابق و تجارب تلخ و شيرين گذشته انتظار بيشتري مي‌رود كه از افتادن روزنامه‌شان در ورطه نظرسازي‌هاي محيرالعقول و فضاسازي رسانه‌اي مثبت و منفي و فضاي غيراخلاقي و به دور از آداب حرفه‌اي و سياسي جلوگيري نمايند كه در آن صورت دود آن به چشم همه مي‌رود. در پايان براي اعضاي روزنامه كارگزاران آرزوي موفقيت داريم.
 دوشنبه 24 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايتنا]
[مشاهده در: www.itna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 320]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن