تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند نماز بنده‏اى را كه دلش همراه بدنش نيست نمى‏پذيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816462431




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اركستر موسيقي ملي در شهرستان‌ها مي‌نوازد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: اركستر موسيقي ملي در شهرستان‌ها مي‌نوازد


كنسرت - اركستر- گروه ادب و هنر :
اركستر موسيقي ملي به رهبري فرهاد فخر‌الديني و خوانندگي سالار عقيلي به مناسبت ميلاد حضرت امير(ع) موسيقي سريال امام علي را در باغ عفيف آباد شيراز اجرا مي‌كند.

در نشست مطبوعاتي كه با حضور فرهاد فخرالديني رهبر اركستر ملي و بابك رضايي مديرعامل انجمن موسيقي ايران در تالار وحدت برگزار شد، بابك رضايي گفت: وعده‌هاي انجمن موسيقي در سال گذشته مبني بر حضور اركستر ملي در شهرستان‌ها براي بهره‌مندي هنرمندان و علاقه‌مندان اين برنامه‌ها در سراسر كشور، امسال به تحقق پيوست و اولين اجراي اركستر همزمان با تولد حضرت علي(ع)، 25 و 26 تير در باغ عفيف آباد شيراز برگزار مي‌شود.

براي اولين بار در اين برنامه با همكاري يكي از آژانس‌هاي هواپيمايي يك تور-كنسرت را برنامه‌ريزي كرديم و تا به حال نيز حدود 60 نفر در اين تور -كنسرت ثبت نام كرده‌اند تا در طول سفر علاوه بر ديدن آثار تاريخي شيراز كنسرت اركستر را نيز شاهد باشند.

موسيقي سريال امام علي(ع) در شيراز

فخر‌الديني با بيان اينكه كنسرت شيراز شامل 14 قسمت است، اظهار داشت: در اين كنسرت قطعه طرب انگير (بي‌كلام) از شهرام توكلي، جفاي گلچين از عبدالحسين برازنده و تنظيم مازيار حيدري، دگر چه خواهي از حبيب‌الله بديعي، رنگ بيات شيراز (مناسبتي براي شيراز) با تنظيم علي اكبر قرباني، قطعه جديد ساحل، خوشه چين از خالقي، با شباهنگ براساس شعري از فريدون مشيري را اجرا مي‌كنيم.

وي ادامه داد: از آنجايي كه اجراي اركستر در شيراز با ولادت حضرت علي(ع) همزمان شده 3 قطعه از موسيقي سريال امام علي را نيز براي اجرا در نظر گرفته‌ايم كه البته در بخشي از اجراي موسيقي اين سريال سالار عقيلي براي اولين بار 3-2 بيت از اشعار سعدي شيراز را مي‌خواند.

رهبر اركستر ملي بيان داشت: قطعه واي از شب من از همايون خرم، چرا خاموشي به ياد استاد عبادي، قطعه شاد دختر كولي از عباس شاپوري و سلام شيراز از ديگر قطعات اجراي اين كنسرت هستند.كنسرت اركستر ملي در شيراز با اجراي تيتراژ موسيقي سريال امام علي به پايان مي‌رسد.

رهبر اركستر ملي درخصوص تأثير حضور اركستر ملي در شهرستان‌ها، گفت: اين سفر اولين تجربه ما نيست و معمولا كنسرت‌ها در شهرستان‌ها پرشورتر از تهران هستند. براي مخاطبان شهرستان‌ها، وجود اين برنامه‌ها از هر نظر حائز اهميت است چرا كه شهر، نشاط خاص و شكل ديگري پيدا مي‌كند. من معتقدم شهرستان‌ها بيشتر از تهران از موسيقي و گروه‌ها استقبال مي‌كنند.

مدير عامل انجمن موسيقي ايران با اشاره به پخش موسيقي از صدا و سيما گفت: رسانه دنبال اين است كه موسيقي پاپ را درست يا غلط به مردم تلقين كند. چرا كه هم اكنون شاهد اين هستيم كه موسيقي پاپ و يا برخي موسيقي‌هاي بي‌اساس را در پايان هر سريال يا برنامه تلويزيوني قرار داده‌اند.

پخش زنده از راديو

رضايي از پخش زنده اجراي اركستر ملي در شيراز از راديو ايران خبر داد و گفت: از آنجايي كه در چندين اجراي اركسترهاي وزارت ارشاد راديو مساعدت و همكاري خوبي را با ما داشته اين بار نيز طبق هماهنگي‌هاي به عمل آمده شب ميلاد حضرت علي(ع) اجراي اركستر ملي از باغ عفيف آباد از راديو ايران به‌طور زنده پخش مي‌شود. تمام خاك كشورمان از مفاخر ارزشمند پر است كه اركستر مي‌تواند با نگاه به اشعار، ادبيات استان، مفاخر و ارزش‌هاي اصيل فرهنگي برنامه‌هاي دلنشين و زيبايي را براي مردم آن منطقه اجرا كند.

انتشار آلبوم

مدير عامل انجمن موسيقي ايران با اشاره به انتشار آلبوم كنسرت‌هاي موسيقي گفت: ما مدتي است در تلاشيم كه اجراهاي اركستر و فعاليت‌هاي انجمن را به شكل تصويري به بازار ارائه دهيم اما مهم‌ترين مشكلات ما كپي‌رايت است اما اميدوارم امسال چند برنامه را به‌صورت تصويري به بازار عرضه كنيم.

رضايي با اشاره به برنامه‌هاي انجمن در فصل تابستان گفت: بعد از اين برنامه 3 و4 مرداد شاهد اجراي اركستر سمفونيك دانشگاه هنر با اجراي قطعاتي از باخ، بتهوون و موتزارت خواهيم بود، همچنين 26 و 27 مرداد هم نوازان مهر به خوانندگي محمدمعتمدي و 6 تا 8 شهريور گروه موسيقي رودكي به خوانندگي مختاباد در تالار وحدت كنسرتي را خواهند داشت.

تهران بعد از شيراز

فرهاد فخر‌الديني در خاتمه از اجراي اركستر ملي در تهران خبر داد و افزود: بعد از بازگشت از شيراز 9 تا 11 به همراه سالار عقيلي در تالار وحدت كنسرت خواهيم داشت كه بخشي از برنامه شيراز را در تهران اجرا مي‌كنيم البته 7 قطعه‌اي كه در تهران مي‌نوازيم كاملا جديد هستند.

تاريخ درج: 23 تير 1387 ساعت 13:06 تاريخ تاييد: 23 تير 1387 ساعت 13:34 تاريخ به روز رساني: 23 تير 1387 ساعت 13:33
 يکشنبه 23 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 144]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن