تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816348578




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي نژاد: شرايط سياسي منطقه بنفع ايران است/از گشايش كنسولگري امريكا در ايران استقبال ميكنيم/ولايتي دخالتي در اخذ تصميمگيريها ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: احمدي نژاد: شرايط سياسي منطقه بنفع ايران است/از گشايش كنسولگري امريكا در ايران استقبال ميكنيم/ولايتي دخالتي در اخذ تصميمگيريها ندارد
خبرگزاري انتخاب : رئيس جمهوري درباره تغييرات در كابينه گفت: ايجاد تغييرات يك امر عادي است و در واقع ما اين تغييرات را براي بهبود و پيشرفت بيشتر در كارها انجام مي‌دهيم و من قبلا هم گفته ام مثل يك مربي كه تيم را هدايت مي‌كند و در واقع در برخي مواقع براي پيشبرد كار در تيم تغييراتي ايجاد مي‌كند، ما نيز اين تغييرات را ايجاد مي‌كنيم تا تيم بهتر كار كند و نتايج درست را بگيرد.


رئيس جمهور گفت: امروز بحمد الله ملت ايران و جمهوري اسلامي ايران در جايگاه ممتازي در جهان قرار گرفته اند و شرايط سياسي در منطقه و جهان كاملاً به نفع ملت ايران و آرمان هاي جمهوري اسلامي ايران است.

احمدي نژاد پس از جلسه امروز هيئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: در داخل كشور نيز به فضل الهي و رهبري عزيز، وحدت و همدلي حاكم است و در بخش هاي گوناگون، سرعت پيشرفت ما به ويژه در بخش هاي علمي، فناوري، صنعت، تجارت داخلي و خارجي و همچنين كشاورزي با وجود خشكسالي و سرماي كم نظير و بي سابقه، مطلوب است.

رئيس جمهور گفت: البته هر گاه بناست كارهاي بزرگي انجام شود موانعي نيز وجود دارد كه شيريني كار نيز همين است؛ هر دستاورد مهمي همواره با كار و تلاش و عبور از سختي ها به دست مي آيد كه به حمد خدا ملت ما در اين موضوع پرچمدار و آبديده است و پيروزي ها را مي بينيم و ديديد كه بدخواهان ما دو سه ماه است فضاي جنجالي مصنوعي درست كرده اند كه اين فضا نيز در حال از بين رفتن است.

وي همچنين گفت: ويژگي هاي دشمنان ما روشن است؛ اينها دشمنان اصل بشريت هستند و هر جا خير و ارزش انساني و مجاهدت سازنده است با آن مخالفند و هر جا هم كه رفته اند جز نكبت و كينه و عقب افتادگي چيزي به ارمغان نياورده اند.

احمدي نژاد افزود: ملت ما پرچمدار دوستي، عدالت، صلح و رفاه براي همه ملت هاست و طبيعي است كه دشمنان با ملت ما مخالف باشند چنانكه در سي سال اخير و پيش از آن هر وقت فرصت داشته اند ضربه زده اند و پيش آگاهي هم نداده اند.

رئيس جمهور گفت: دشمنان در موضوع هسته اي و مسائل منطقه اي و بين المللي در مقابل منطق ملت ما شكست خورده و خيال كرده اند كه مثل گذشته كه با ايجاد فضاي تهديد ملت ها را به تسليم وامي داشتند مي توانند ملت ما را به تسليم وادارند.

احمدي نژاد اضافه كرد: آنها از يك سو بسته پيشنهادي و گفتگو را مطرح مي كنند اما از سوي ديگر فضاسازي تبليغاتي به راه مي اندازند و حتي بعضي از آنها نزد ما مي آمدند و هشدار مي دادند كه اگر به آنها گوش ندهيم چه ها مي كنند اما آنها ناتوان تر از آن هستند كه به ملت ما آسيب برسانند.

رئيس جمهور با اشاره به رزمايش نيروهاي نظامي ومسلح و سپاه و ارتش گفت: ديديد كه بادكنك توخالي دشمنان با يك رزمايش نيروهاي سرافراز ما از هم پاشيد و در مقابل آن منفعل شدند و حال نيز حرف هاي خنده دار مي زنند و مي گويند اين رزمايش خلاف موازين است؛ ما كه نمي دانيم كه چه كسي اين موازين را تعيين مي كند ظاهرا آنها خودشان را موازين مي دانند.

وي افزود: در مانور اخير ما قدرت بازدارندگي خود را به نمايش گذاشتيم كه اين بخشي از اين قدرت بود و در آينده نيز قدرت بازدارندگي ايران صدها برابر آن چيزي خواهد بود كه به نمايش گذاشتيم.

رئيس جمهور تأكيد كرد: آنها قادر نيستند به ملت ما آسيب برسانند و نيروهاي مسلح ما در آمادگي كامل دست متجاوزان را قطع خواهند كرد.

احمدي نژاد همچنين گفت: البته در امريكا افراد عاقلي هم هستند كه اجازه نمي دهند آنها دست از پا خطا كنند ضمن آنكه قدرت نظامي ما نيز اجازه چنين كاري را به آنها نخواهد داد.

رئيس جمهور در پاسخ به سوالي در زمينه پيشنهاد گشايش كنسولگري امريكا در ايران گفت: ما از هر اقدامي كه به گسترش رابطه ملت ها كمك كند استقبال مي كنيم.

وي افزود: هنوز در اين زمينه تقاضاي رسمي دريافت نكرده ايم ولي معتقديم توسعه روابط با ملت ها كار درستي است و هر پيشنهادي در اين خصوص قابل بررسي است و از آن استقبال مي كنيم.

رئيس جمهور در پاسخ به سوالي كه به انتشار يك مقاله و برداشت هايي از آن اشاره داشت و اينكه آيا در موضع هسته اي جمهوري اسلامي ايران اختلاف نظر و يا عقب نشيني صورت گرفته است تصريح كرد : آقاي ولايتي انسان محترمي هستند ونظراتشان را بيان مي كنند والبته همه در جمهوري اسلامي در اظهار نظر آزادند و ايشان هم نظرات شخصي خود را مطرح كردند ؛ ولي دخالتي در تصميم‌گيري‌ها در موضوع هسته‌ اي ندارند.

احمدي نژاد افزود : در مسئله هسته اي مسير ديپلماسي ما روشن و دولت مسوول و در اين زمينه پاسخگوست و در بخش‌هاي گوناگون با توجه به مواضع رهبري اين مديريت صورت مي‌گيرد ؛ در آن طرف كساني كه خوشحال شدند و درصدد بودند جشني راه بياندازند و بگويند كه ايران از مواضع خود عقب‌نشيني كرده است، ديدند كه اين جشن زمان زيادي ادامه نيافت.

رئيس جمهور بارديگر بر تحقق خواسته ملت ايران در چارچوب موازين و مقررات بين المللي تاكيد كرد و با اشاره به طرح پيش شرط از جانب برخي كشور ها ياد‌آورشد: آن كسي كه بايد پيش‌شرط بگذارد ملت ايران است، آن‌هم براي كساني كه به آن‌ها اعتماد نداريم و رفتار آن‌ها بر اساس عدالت نبوده است ودر اين سي سال پس از انقلاب برخلاف قوانيني كه خودشان نوشته‌اند ، عمل كرده‌اند ، بنابر اين هيچ وجهي ندارد كه ديگران بيايند براي ما پيش‌شرط بگذارند و اين بازي‌هاي تبليغاتي و هدف از آن هم براي ما روشن است.

رئيس جمهور افزود : قرار است گفت‌وگوهايي صورت بگيرد ولي اين گفت‌وگوها بايد در شرايط عادلانه باشد و البته هيچ امتياز و عقب نشيني در باره حقوق ملت ايران در اين دولت و جمهوري اسلامي ايران اتفاق نخواهد افتاد.

خبرنگاري از رئيس جمهور پرسيد چرا همواره در باره بسته پيشنهاد غربي ها به ايران سخن گفته مي شود ؛ ولي روي بسته‌ پيشنهادي ما تاكيد نمي‌شود؟

رئيس جمهور در پاسخ گفت: تاكيد ما بر گفتگو درباره مشتركات است كه در هر دو بسته وجود دارد و بسته‌اي كه ما ارايه كرديم جامع است و در آن تمام چالش‌هاي بين‌المللي و راه‌حل‌هاي عادلانه و انساني آن مطرح شده است و كشورهاي زورگو بايد بدانند كه ما وارد بازي سلطه‌ آن‌ها نخواهيم شد.

احمدي نژاد با اشاره به پيشنهادهاي روشن جمهوري اسلامي ايران كه در برگيرنده مسائل انساني فراروي بشر است گفت : ارائه اين بسته در واقع آزمايشي است كه طرف گفت‌وگو براي حل مسايل چگونه عمل مي‌كنند.

رئيس‌جمهور در پاسخ به سوالي در باره واكنش تهران به موضوع گشايش كنسولگري امريكا در ايران گفت : ما هنوز تقاضاي رسمي در اين ارتباط دريافت نكرده‌ايم ؛ در سفر اول به نيويورك، سازمان هواپيمايي كشور نامه‌اي به طرف مقابل خود نوشت و درخواست كرد كه بين ايران و آمريكا پرواز مستقيم برقرار شود كه اين امر دلايلي داشت؛ يكي از دلايل آن اين بود كه صدها هزار نفر از تاجران، صنعتگران، دانشگاهيان و مردم آمريكا داوطلب بودند به ايران سفر كنند كه البته دولت آمريكا در اين ارتباط سخت‌گيري‌هايي مي‌كند و اجازه‌ نمي‌دهد. از طرف ديگر ايراني‌هايي در آمريكا هستند كه مي‌خواهند به صورت مستقيم به ايران سفر كنند و برخي از مردم ايران نيز فارغ از مناسبات سياسي دولت ها تمايل دارند كه به آمريكا سفر كنند و ارتباط خود را با ملت اين كشور گسترش دهند.

رئيس جمهور با تاكيد بر لزوم توسعه ارتباط ملت ها با يكديگر گفت ما توسعه‌ روابط بين ملت‌ها را كار درستي مي‌دانيم و از هر اقدامي كه به توسعه‌ روابط بين ملت‌ها كمك كند استقبال مي‌كنيم.

وي ا فزود : ملت ايران داراي ريشه‌هاي استوار و ملتي انساني و اثرگذار است و بنابر اين از ارتباط گسترده‌ با ساير ملت‌ها هيچ نگراني ندارد .

خبرنگار ديگري از رئيس جمهور درباره اظهارنظرهاي انتقادي وزير كار در مورد سياست‌هاي انقباضي بانك‌ها و سخنان مظاهري رئيس كل بانك مركزي پرسيد.

احمدي نژاد در پاسخ گفت : اجازه دهيد كه اين گفت‌وگوها بين مسوولان باشد و آن‌ها هم نظرات و پيشنهادهاي خود را مطرح كنند تا اين پيشنهادات در كميسيون اقتصادي دولت بررسي در مورد آن تصميم‌گيري مي‌شود.

احمدي نژاد در پاسخ سوال ديگري درباره زمان معرفي وزيران كشور و اقتصاد و دارايي به مجلس شوراي اسلامي گفت: اين كار در موعد قانوني صورت خواهد گرفت.

رئيس جمهور افزود : امروز در دولت از تلاش ها و خدمات آقاي رحمتي در وزارت و راه و ترابري قدرداني و آقاي بهبهاني به عنوان سرپرست وزارت راه مشخص شد.

رئيس‌جمهور درباره استمرار تغييرات در كابينه گفت : من درباره اين مسايل توضيحاتي خواهم داد ولي يك سري مسايل در كشور ما بي‌جهت تبديل به تابو شده‌اند و اين مسايل بايد از بين برود و در واقع كنار گذاشته شود.

وي افزود : ايجاد تغييرات يك امر عادي است و در واقع ما اين تغييرات را براي بهبود و پيشرفت بيشتر در كارها انجام مي‌دهيم و من قبلا هم گفته ام مثل يك مربي كه تيم را هدايت مي‌كند و در واقع در برخي مواقع براي پيشبرد كار در تيم تغييراتي ايجاد مي‌كند، ما نيز اين تغييرات را ايجاد مي‌كنيم تا تيم بهتر كار كند و نتايج درست را بگيرد.

رئيس جمهور در پاسخ به سوال ديگري درباره موضوع پيش شرط آمريكا براي گفتگو با ايران بار ديگر تكرار كرد كه ما با همه مذاكره مي‌كنيم ، ما براي آمريكايي‌ها دعوتنامه نفرستاده ايم اما اگر هم مي‌خواهند بيايند، ولي ديگر نبايد پيش‌شرط بگذارند و اين دوران گذشته است بلكه ما بايد پيش‌شرط بگذاريم.

خبرنگار ديگري از آقاي احمدي نژاد در زمينه ارتباط اجراي طرح تحول اقتصادي با انتخابات آينده رياست جمهوري پرسيد.

وي پاسخ داد در اين زمينه هم بايد تابوها شكسته شود و در واقع مناسبات سياسي را نبايد در امر خدمت به مردم دخالت دهيم و ما معتقديم كه اين طرح هر چه زودتر بايد در كشور آغاز شود و از نيمه دوم سال آغاز خواهد شد.

رئيس جمهور افزود : معتقديم كه اين اصلاحات ساختاري كار مهمي است كه بايد صورت گيرد البته هنوز يك سال به برگزاري انتخابات باقي مانده و بايد بدانيم ، دنيا متوقف نمي‌شود كه بگويد بگذاريم انتخابات رياست جمهوري ايران برگزار شود و بعد فعاليت‌هايمان را انجام دهيم بلكه بايد از اين فرصت استفاده كنيم.

رئيس‌جمهور گفت : مطالعات ما در اين زمينه طرح تحول اقتصادي تقريبا در حال نهايي شدن است ولي درعين حال آن را به مشورت گذاشتيم و اجراي آن را از نيمه دوم امسال آغاز خواهيم كرد ؛ ما معتقديم هرچه زودتر اين امر انجام شود به نفع كشور است و حداقل از خساراتي نظير بازدهي نامناسب جلوگيري مي كند چراكه در حال حاضر بازدهي مناسب و رشد شايسته‌اي نداريم.

رئيس جمهور ياد آور شد : نبايد مناسبات سياسي و آمدن و رفتن اشخاص در تصميم‌گيري‌هاي كشور تاثير داشته باشد و اين تابوها بايد شكسته شود.

احمدي نژاد با اشاره دو سال ونيم مطالعه و برنامه ريزي براي تدوين طرح تحول اقتصادي افزود : از برخورد بعضي‌ها هم تاسف مي‌خوريم و هم به آن مي خنديم چراكه اگر دو سال و نيم پيش شروع مي‌كرديم مي‌گفتند كه دولت شتاب زده عمل كرده و اكنون نيز پس از دو سال و نيم تلاش ، برخي مي‌گويند چرا اكنون بايد اجرا شود؟

رئيس جمهور با اشاره به برگزاري انتخابات مجلس ، شوراها ،‌خبرگان و رياست جمهوري در هر دوره چهارساله فعاليت يك دولت در كشورمان گفت : پس ما در هر دوره انتخابات هاي داريم ولي بايد كارها را انجام دهيم و به پيش ببريم به عنوان مثال سال گذشته وقتي مي‌خواستيم طرح سهميه‌بندي بنزين را اجرا كنيم عده‌اي گفتند اين خطرناك است ، دولت شناور مي‌شود و حتي برخي ها آن را خود زني و انتحار دولت ناميدند ولي ما روي تصميم خود پافشاري كرديم.

رئيس‌جمهور در پاسخ به سوال خبرنگاري در زمينه تورم زا بودن اين طرح گفت : البته من در مورد اين مساله و طرح توضيحات بيشتري خواهم داد ولي پيش‌بيني‌هاي لازم را كرده‌ايم و معتقديم با اين طرح قدرت خريد دهك‌هاي زير چتر حمايتي دولت كه هفت دهك را شامل مي شود اضافه شود و اين يكي از عوامل اصلي و ساختاري تورم پيوسته را علاج مي‌كند.

احمدي نژاد افزود : طرح‌هاي عمراني ضد تورم هستند و اجرا شدن آن‌ها و تلاش براي تكميل آن‌ها زمينه‌ رشد اقتصادي را ايجاد مي‌كند ولي اگر طرح ها نيمه تمام رها شوند تورم زا خواهند بود كه اينگونه نخواهد شد.

خبرنگاري با اشاره به سفر دوباره هوشنگ اميراحمدي به ايران از رئيس جمهور پرسيد آيا اين بار نيز همانند بار نخست با لطف شما سفر او به ايران انجام شده است؟

احمدي نژاد با اظهار تعجب اين سوال تصريح كرد : اين دولت مسئله پنهاني ندارد و اگر قرار باشد روزي با آمريكا گفت‌وگو كنيم به مردم مي‌گوييم ؛ ما تشخيص داده ايم به نفع مردم است و مي‌خواهيم گفت‌وگو كنيم، بنابراين مسائل ما روشن است
رئيس جمهور گفت : البته ايراني‌ها در هر جا كه باشند حتي مخالفان دولت در خارج از كشور مورد احترام و حمايت جمهوري اسلامي ايران هستند .

احمدي نژاد با اشاره به پيشنهادش براي گفتگوي مستقيم با بوش رئيس جمهورآمريكا افزود: اگر گفتگو با آمريكا لازم و به نفع ملت ايران باشد، من خودم مي‌آيم و مي‌گويم كه ما گفت‌وگو مي‌كنيم چون به نفع ملت ايران است ؛ ولي ما دوست داريم همه عاقلانه رفتار كنند.

رئيس جمهور تصريح كرد : هر دولتي كه در پي انتخابات در آمريكا سر كار بيايد مجبور است براي نجات امريكا در سياست خارجي اين كشور تغييرات اساسي ايجاد كند و بايد بيشترين توجه را به داخل آمريكا داشته باشد، بساط خود را از منطقه جمع كند ؛ براي حفظ تعادل در منطقه بايد به سمت ايران بيايد.

احمدي نژاد افزود : چند وقت پيش گفت‌وگوهايي با برخي از مقامات اين كشورها داشتيم و آن‌ها به ما گفتند كه ايران قدرت منطقه‌اي است، من از آنها تشكر كردم و گفتم ايران قدرت جهاني است ؛ اخيرا نيز مي‌گويند ايران ابرقدرت منطقه‌اي است و شما خواهيد ديد كه آنها در آينده مي‌گويند ايران قدرت جهاني است.

احمدي‌نژاد ياد آور شد : ايران يك قدرت با پيام انساني و فرهنگي است كه روح ملت ها را زنده مي‌كند؛ اين قدرت منبعث از فرهنگ و انسانيت است كه دنيا را مي‌گيرد.
 يکشنبه 23 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن