تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه روزه او را از غذاهاى مورد علاقه‏اش باز دارد برخداست كه به او از غذاهاى بهشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816475331




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

راكعي درپاسخ به‌مهرخبرداد:رايزني با كانديداهاي رياست جمهوري براي حضور زنان در كابينه


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: راكعي درپاسخ به‌مهرخبرداد:رايزني با كانديداهاي رياست جمهوري براي حضور زنان در كابينه
دبير كل جمعيت زنان نوانديش از برنامه ريزي براي رايزني با كانديداهاي رياست جمهوري دهم براي قرار دادن نام زنان در ليست هيئت دولت آنها خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه راكعي دبيركل جمعيت زنان مسلمان نوانديش صبح امروز در نشست خبري اين جمعيت كه با هدف بررسي روند مسائل زنان در كشور تشكيل شده بود سخن مي گفت ، در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبني بر تلاش هاي اين تشكل در آستانه انتخابات رياست جمهوري گفت : جمعيت زنان نوانديش با كانديداهاي رياست جمهوري دهم براي قرار دادن نام زنان در ليست هيئت دولت آنها رايزني مي كند .

وي در پاسخ به سئوال ديگر خبرنگار مهر ، مبني بر سير نزولي حضور زنان در مجلس هشتم و راه كارهاي فعالان سياسي زن براي تغيير اين نقيصه گفت : با نشست هايي كه داشتيم بر روي تمام زواياي اين مسئله واكاوي كرده ايم حتي با زنان اصولگرا و اصلاح طلب نيز جلساتي مشترك داشتيم ولي در عين حال معتقديم كيفيت حضور زنان حرف اول را مي زند و در مجلس هفتم كه تعداد زنان بيش از مجلس هشتم بود به لحاظ كيفي كاري براي جامعه زنان انجام نشد.

وي در ادامه سخنان خود ضمن انتقاد از تغيير نام مركز مشاركت زنان رياست جمهوري به مركز امور زنان و خانواده تصريح كرد: اين تغير نام معني دار است و تمام تلاش ما براين است با توجه به مطالبات زنان و اينكه حضور نيمي از جمعيت به نام زنان اهميت فوق العاده اي دارد معتقديم زنان وظيفه خود مي دانند كه در بهبود بخشيدن به اوضاع اجتماعي و فرهنگي نقش داشته باشند و بنابراين خواستار حضور زنان در پست هاي مديريتي هستند.

دبيركل جمعيت زنان مسلمان نوانديش با بيان اينكه نگاه سياسي تشكل متبوعش اصلاح طلبانه است، گفت: معتقديم اصلاح طلبان براي انتخابات آينده نبايد پراكنده رفتار كنند و بايد بر روي يك نفر به اجماع برسند.

راكعي با تاكيد بر نگاه مترقيانه امام (ره) به مسئله زنان گفت: برخي نگاهها فعلي به مسئله زنان با نگاههاي امام (ره) فاصله زيادي دارد و گرايش ما به آن دسته ازعلما است كه با توجه به نگاه امام در اين راستا حركت مي كند.

وي در بخشي از اين نسشت خبري در مورد سابقه تشكل متبوعش گفت: جمعيت زنان مسلمان نوانديش ايران بيش از 4 سال است براي گرفتن مجوز تلاش كرد و با ايرادات شكلي كه به اساسنامه و مرام نامه وارد مي آوردند اين پروسه طولاني شد ، در نهايت با درخواست تغيير نام اين تشكل در تيرماه 86 مجوز فعاليت آن از سوي وزارت كشور صادر شد.

وي با بيان اينكه تشكل هايي كه نمايندگي اكثريت زنان جامعه ما را داشته باشند وجود ندارند ، گفت: تلاش داريم با برنامه ريزي كه انجام داده ايم آرا و افكار اكثريت زنان ايران نمايندگي كنيم و با نگاه نو انديشانه به مسائل فرهنگي و باورهاي اعتقادي در ارتباط با مسائل فردي و خانوادگي كه محور اصلي آن مسئله زنان است كارهاي خود را پيش ببريم .

دبيركل جمعيت زنان مسلمان نوانديش در ادامه با اشاره به كنوانسيون منع تبعيض در مجلس ششم گفت: به نظر من به علت تحفظي كه دولت اصلاحات در اين مورد مطرح كرده بود نمي توانست مشكلي از مشكلات زنان جامعه ما را دوا كند.

وي در عين حال تصريح كرد: بايد در پيوستن به كنوانسيونهاي بين المللي با لحاظ كردن هويت اخلاقي و معنوي خود و بر مبناي باورهاي ديني و فرهنگي به اين كنوانسيوها بپيونديم كه كميته فقهي و حقوقي و بين المللي جمعيت در اين زمينه فعال است.

راكعي فرهنگ سازي در سطح بين المللي و تلاش براي تضمين صلح جهاني را اولويت ديگر جمعيت زنان نوانديش دانست و گفت: بايد براي راهيابي زنان به پست هاي كليدي و مراكز تصميم گيري و مديريت هاي كلان تلاش كنيم چرا كه معتقديم زنان به خاطر مديريت مادرانه و مسئوليت پذيري عميقي كه دارند مديران لايقي براي جامعه هستند .
 يکشنبه 23 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن