تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خداوند ايمان را براى پاكى از شرك... و عدل و داد را براى آرامش دل‏ها واجب نمود. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820444730




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به دليل عدم تامين بودجه تيم برتر مسابقات ربوكاپ ايتاليا از حضور در مسابقات جهاني چين بازماند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: به دليل عدم تامين بودجه تيم برتر مسابقات ربوكاپ ايتاليا از حضور در مسابقات جهاني چين بازماند
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: علمي

برنده رتبه سوم ليگ ربات‌هاي فوتباليست سايز متوسط مسابقات جهاني ربوكاپ 2001 ايتاليا به دليل عدم تامين بودجه از حضور در مسابقات جهاني ربوكاپ چين بازماند.

دكتر فدايي، سرپرست تيم ربوكاپ دانشكده مكانيك دانشگاه صنعتي اصفهان در گفت وگو با خبرنگار علمي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اين‌كه هيچ تيمي از دانشكده مكانيك اين دانشگاه درمسابقات بين المللي ربوكاپ امسال شركت نمي‌كند، گفت: يكي از بزرگترين مشكلاتي كه هميشه در جريان مسابقات اين‌چنيني در كشور وجود دارد، كمبود بودجه و ضعف مالي تيم‌ها است.

وي با بيان اين‌كه متاسفانه دانشگاه‌ها، بودجه‌اي براي اين مسابقات در نظر نمي‌گيرند، اظهاركرد: از گذشته تاكنون، بودجه تيم‌هاي ربوكاپ با مساعدت و كمك مسولان دانشگاه تامين مي‌شد كه امسال به دليل كمبود اعتبارات دانشگاه اين امكان فراهم نشد.

دكتر فدايي، دانشگاه صنعتي اصفهان را يكي از فعالان دانشگاه‌هاي كشور در زمينه فعاليت‌هاي دانشجويي در حوزه خودرو و رباتيك عنوان كرد وگفت: وزارت علوم بايد رديف بودجه‌اي در اين زمينه‌ها براي دانشگاه‌ها قرار دهد تا آنها بتوانند تيم‌هاي شركت كننده در مسابقات مختلف را حمايت كنند.

وي با تاكيد بر اين‌كه به فعاليت‌هاي دانشجويي بايد بهاي بيشتري داد شود، تصريح كرد: همچنين بنياد نخبگان و معاونت علمي رياست جمهوري مي‌توانند در جهت كمك به اين فعاليت‌ها گام بردارند، به طوري كه با حمايت چنين فعاليت‌هايي مي‌توان ثمرات فوق‌العاده آن را براي كشور شاهد بود.

سرپرست تيم ربوكاپ دانشكده مكانيك دانشگاه صنعتي اصفهان در بيان نتايج سرمايه‌گذاري در اين حوزه‌ها گفت: مركز رباتيك دانشگاه طي يك دوره سه ساله از يك مركز خصوصي حدود 170 ميليون تومان بودجه جذب و در اين حوزه فعاليت كرد كه طبق برآوردها فعاليت اين مركز حدود دو ميليون دلار ئبراي كشور عائدي داشته است.

دكتر فدايي با تاكيد بر اين‌كه تمامي دستگاه‌ها و ارگان‌ها مرتبط بايد همكاري لازم را جهت ارتقا تيم‌هاي ربوكاپ و اين فن‌آوري در كشور صورت دهند، اضافه كرد: متاسفانه در كشور به اين موضوع مقطعي نگاه مي‌شود.

وي درباره عدم حمايت‌هاي داخلي از مسابقات صنعتي در كشور توضيح داد: به عنوان مثال، در بحث مسابقات خودروهاي كم مصرف با توجه به حضور بسيار موفق ايران، شركت شل طي تماس‌هاي مكرر آمادگي خود را براي حمايت تيم صنعتي اصفهان اعلام كرده است اما ما انتظار حمايت شركت‌هاي داخلي و ارگان‌ها از تيم ها ي ايراني داريم.

انتهاي پيام
 يکشنبه 23 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن