تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816783126




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نتايج يك بررسي نشان داد ؛ افزايش قبولي دانشجويان شاهد و ايثارگر در كنكور


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: نتايج يك بررسي نشان داد ؛ افزايش قبولي دانشجويان شاهد و ايثارگر در كنكور


تهران - خبرگزاري ايسكانيوز: بررسي تحليلي نتايج برنامه هاي هدايت تحصيلي معاونت فرهنگي بنياد شهيد ويژه دانشجويان شاهد و ايثارگر از افزايش 25درصدي قبولي داوطلبان شاهد و ايثارگر در آزمون سراسري سال 86 نسبت به سال 85 و موفقيت برنامه هاي هدايت تحصيلي داوطلبان در قالب مشاوره هاي فردي و گروهي حكايت مي كند.

به گزارش روز يكشنبه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز" در راستاي تحقق سياست هاي جديد بنياد شهيد وامورايثارگران كه پذيرش داوطلبان شاهد وايثارگر در رشته هاي روزانه، دولتي، بومي، اشتغال زا و داراي بازاركار مناسب را به عنوان هدف خود در نظر گرفته است، برنامه هاي هدايت تحصيلي داوطلبان در قالب مشاوره هاي فردي و گروهي (ويژه داوطلبان) و همايش هاي ملي و منطقه اي (ويژه مشاوران هدايت تحصيلي) از سوي معاونت فرهنگي درسال جاري انجام شد.
*افزايش 35 و نيم درصدي داوطلبان ممتاز
بر اساس همين آمار، داوطلبان ممتاز كنكور سال 86 با آمار211 نفري نسبت به 156 نفر سال 85، 35 و نيم درصد افزايش را نشان مي دهد. اين در حالي است كه تعداد كل شركت كنندگان شاهد و ايثارگر در سال 86 بيش از 7 هزار نفر بوده كه نسبت به سال پيش از آن، كاهش 47 درصدي داشته است.
در كنكور سال 86، از مجموع 7هزارو 632 نفر داوطلب شاهد و ايثارگر، 4 هزارو 33 نفر در دانشگاهها و مراكز آموزش عالي پذيرفته شده اند.
البته اين آمار فقط مربوط به سهميه شاهد و رزمندگان (فرزندان، همسران شاهد، آزادگان و جانبازان بالاي 25 درصد و همسر و فرزندان آزادگان و جانبازان بالاي 50 درصد) است.
بر اين اساس، آمار قبولي پذيرفته گان سهميه شاهد در آزمون سراسري سال 86 با احتساب فرزندان و همسران جانبازان 25 تا 49درصد نشان مي دهد كه 53 درصد از فرزندان، همسران شاهد، آزادگان و جانبازان بالاي 50 درصد در اين آزمون پذيرفته شده اند در حاليكه اين آمار در مورد همسران جانبازان 25 تا 49 درصد به قبولي 80 درصدي در كنكور مي رسد.
*سير صعودي قبولي فرزندان جانباز 25 تا 49 درصد
تحليل اين آمار نشان از سير نزولي قبولي فرزندان شهدا در سه سال گذشته دارد كه اين امر به دليل كاهش آمار ناشي از فرزندان شهدا است.
قبولي 59 درصدي آنها در سال 84 به 36درصد درسال 86 رسيده اما در مقابل قبولي فرزندان جانبازان از 24درصد در سال 84، به 44درصد قبولي در سال 86 افزايش يافته است.
اين نتايج در حالي است كه براساس اولويت پذيرش داوطلبان شاهد وايثارگر و طبق آيين نامه مربوط به فرزندان و همسران جانبازان 25 تا 49 درصد در صورتي كه مجاز به انتخاب رشته شوند، مي توانند از مانده ظرفيت 5 درصد سهميه شاهد استفاده كنند.
درسال جاري پنج هزارو 948 نفر از اين داوطلبان درخواست استفاده از مانده 5 درصد سهميه شاهد را داشته اند كه تعداد چهار هزارو 764 نفر يعني 80 درصد كل متقاضيان اين گروه در دانشگاهها و مراكز آموزش عالي پذيرفته شده اند. اين آمار حاكي از تاثير اين خدمت در تسهيل ورود فرزندان و همسران جانبازان 25 تا 49 درصد به دانشگاهها دارد.
به گزارش ايسكانيوز به نقل از ايثار، برنامه هاي هدايت تحصيلي داوطلبان كه توسط معاونت فرهنگي بنياد درچند سال اخير اجرايي شده، درسال گذشته افزايش پذيرفته شدگان را به دنبال داشته كه اين رشد صرفا از بعد كمي نيست بلكه بعد كيفي نتايج كنكور حاكي از گزينش بهتر داوطلبان در انتخاب رشته و اثربخشي برنامه هاي هدايت تحصيلي است.
*سياست هاي معاونت فرهنگي در برنامه هاي هدايت تحصيلي
مهمترين سياست هاي معاونت فرهنگي در برنامه هاي هدايت تحصيلي شامل ترغيب داوطلبان به راهيابي به دوره هاي روزانه، راهيابي به دوره هاي تربيت معلم براي تضمين شغلي، عدم انتخاب نظام آموزشي پيام نور به دليل طولاني بودن تحصيل در اين نظام آموزشي مگر در موارد داراي توجيه، ترغيب داوطلبان به تحصيل در دوره هاي حضوري و تحصيل در شهر خود است.
آمار به دست آمده بر اساس سياست هاي ياد شده از مثبت بودن برنامه هاي هدايت تحصيلي داو طلبان در سال 86 و دو سال پيش از آن حكايت دارد.
با مقايسه آمار پذيرفته شدگان دوره هاي روزانه درسال هاي 85 و 86 نسبت به كل شركت كنندگان در مي يابيم پذيرفته شدگان نظام آموزشي روزانه در سال 86 نسبت به سال پيش از آن9/8 درصد افزايش داشته است.
علاوه بر اين درصد قبولي در سيستم هاي پيام نور و شبانه نسبت به سال گذشته به ترتيب 26 و 4 درصد كاهش داشته است كه اين سير نزولي به خصوص در سيستم پيام نور و افزايش رشد قبولي در سيستم روزانه قابل توجه بوده است.
افزايش 13 درصدي قبولي در دوره هاي تربيت معلم نشان از تحقق سياست هاي هدايت تحصيلي دارد، اين سياست، داوطلبان به خصوص داوطلبان دختر را به تحصيل در رشته هايي كه بازار كار مناسب دارد ترغيب مي كند.
درصد قبولي در سيستم غير انتفاعي نسبت به سال گذشته 19 درصد افزايش داشته كه به نظر مي رسد تمايل ادامه تحصيل داوطلبان شاهد و ايثارگر را با توجه به سياست هاي جديد اداره كل آموزش عالي در سيستم حضوري نسبت به نيمه حضوري و يا آموزش از راه دور افزايش قابل توجهي داشته است كه به همان ميزان از قبول شدگان پيام نور كاسته است.
مقايسه درصد قبول شدگان داوطلبان زن و مرد در سال 86 حاكي از افزايش چهار درصدي داوطلبان زن است.
همچنين با توجه به آمار شركت كنندگان داوطلبان شاهد و ايثارگر به تفكيك رشته ها بيشترين آمار قبولي در گروه هاي آزمايشي رياضي 60 درصد، علوم تجربي 5/45 درصد، علوم انساني5/57 درصد، هنر با 2/37درصد، زبان با 8/34 درصد به چشم مي خورد.
*موفقيت استانها در هدايت تحصيلي
در اين آمار همچنين موفقيت نسبي استانها در برنامه هدايت تحصيلي و ميزان قبولي داوطلبان آنها در راهيابي به دوره هاي روزانه سنجيده شده است.
بر اين اساس استان يزد از نظر كمي و كيفي در جايگاه اول قرار داشته و استانهاي خراسان جنوبي، قم و تهران به ترتيب در رده هاي دوم تا چهارم قراردارند.
تدوين دومين دفترچه راهنماي انتخاب رشته، كتابچه كنكور آسان با آرامش براي داوطلبان و برنامه هاي ويژه درخصوص انتخاب رشته اينترنتي از جمله برنامه هايي است كه در استانها تدارك ديده شده بود كه اين اقدامات نيز در ميزان موفقيت داوطلبان شاهد و ايثارگر و تحقق سياست هاي جاري بنياد در اين حوزه بسيار چشمگير بوده است./د/184/146/125
 يکشنبه 23 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن