تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813336008




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك مسئول در گفتگو با مهر:قوانين صيد غير مجاز اصلاح مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: يك مسئول در گفتگو با مهر:قوانين صيد غير مجاز اصلاح مي شود
فرمانده يگان حفاظت منابع آبزيان شيلات ايران گفت: قوانين صيد غير مجاز به خصوص براي ماهيان خاوياري با ايجاد تعامل با مقامات قضايي اصلاح مي شود.

سرهنگ پاسدارعليرضا صفي ياري در گفتگو با مهر با اعلام اينكه در سالجاري كومه هاي صيادي غيرمجاز در كليه سواحل شمالي كشوربه صورت كامل پاكسازي مي شوند، افزود: در سال گذشته با هماهنگي نيروي انتظامي دراستانهاي شمالي بالغ بر572 كومه صيادي جمع آوري و تخريب شد و در سالجاري نيز اينگونه استراحتگاههاي غيرمجاز صيادي كه محلي براي نگهداري ابزار و ادوات صيادي نيز به شمار مي آيند، به صورت كامل پاكسازي خواهند شد.

فرمانده يگان حفاظت منابع آبزيان شيلات ايران با اشاره به تشديد استقرار ايستگاههاي ايست و بازررسي و نيز كنترل مسير تردد حمل صيدهاي غير مجاز و قاچاق خاويار، اظهارداشت: در سالجاري يگان حفاظت در مسير رودخانه هاي تحت پوشش به ويژه در زمان مولد گيري به منظور حفظ و استحصال مولدها استقرارمي يابند، ضمن اينكه جمع آوري كليه ابزار و ادوات صيد غيرمجاز در دريا و ساحل توسط نيروهاي يگان استمرار خواهد داشت.

ضرورت اصلاح قوانين صيد غيرمجاز

وي با اشاره به تاكيد سازمان شيلات ايران بر اصلاح قوانين مرتبط با صيد غير مجاز، تصريح كرد: اصلاح قوانين درارتباط با صيد غير مجاز به خصوص براي ماهيان خاوياري و خاويار بايد دنبال و محقق شود، كه در اين راستا ايجاد تعامل با مقامات قضايي در بخش برخورد با صيادان حرفه اي غير مجاز در دستور كار قرار گرفته است.

صفي ياري بيان كرد: مبارزه با صيد غير مجاز تعامل ميان كليه دستگاههاي اجرايي مرتبط و مسئولين را مي طلبد، به نحويكه فرهنگ سازي در اين زمينه بايد توسط نيروي انتظامي استانها، مقامات قضايي، مسئولين استاني و نمايندگان استاني در شورا هاي محلي شهرهاي ساحلي صورت گيرد، تا بدين ترتيب حفظ ذخاير منابع آبزي محقق شود.

شناسايي خاويارهاي تقلبي در بازار

وي با اعلام اينكه در حال حاضر با تعامل و همكاري ناجا خاويارهاي تقلبي و غير بهداشتي موجود در بازار مصرف شناسايي و جمع آوري مي شوند، گفت: آموزشهاي لازم در رابطه با شناسايي محموله هاي غيرمجاز به افسران و كاركنان نيروي انتظامي بايد داده شود، ضمن اينكه ماموريتهاي يگاني براي مقامات قضايي بايد مشخص و شفاف سازي شود.

ضرورت تبديل صيد غير مجاز به قاچاق

فرمانده يگان حفاظت منابع آبزيان شيلات ايران با بيان اينكه در حدود سه سال اخير اصطلاح صيد قاچاق تبديل به صيد غير مجاز شد، افزود: تغييراين اصطلاح سبب شد تا در برخورد با صيادان غيرمجاز، جرايم سنگيني براي آنان از سوي مقامات قضايي منظور نشود، به نحويكه صيد غير مجاز به سازمان شيلات بازگردانده مي شود و شناورها نيز مجدد براي تامين معاش به آنان پس داده مي شود.

وي تاكيد كرد: براي جلوگيري از صيد غير مجاز بايد نگاه جدي تري در بخش حاكم شود، به گونه اي كه با تغيير اصطلاح صيد غيرمجاز به صيد قاچاق، مي توانيم از ورود بي شمار قايقها و شناورهاي صيادي غير مجاز به دريا ممانعت به عمل آوريم.

صفي ياري تغيير كلمه صيد غير مجاز به صيد قاچاق را به نفع دولت خواند و گفت: در شرايط كنوني خشكسالي و نيز پوشش مسير رودخانه ها با سدها سبب شده تا امر طبيعي تخم ريزي ماهيان صورت نگيريد، اين در حاليست كه استحصال خاويار در حدود 15 سال گذشته بيش از 250 تا 300 تن بوده ، ولي امروزه به مرز10 تن رسيده است.

وي با اشاره به كاهش شديد ذخايرماهيان دردريا، بيان كرد: سازمان شيلات ايران با رهاسازي مولدها نسبت به بازسازي ذخاير وارد عمل شده و اگرهر ساله تنها 20 درصد از برنامه هاي سازمان در دريا عملياتي شود، درآينده نه چندان دورمي توان شاهد احياي ذخاير باشيم.
 يکشنبه 23 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن