تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از چند رنگى و اختلاف در دين خدا بپرهيزيد، زيرا يكپارچگى در آنچه حق است ولى شما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816453190




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشاور طرح CDS شهر قزوين: نارضايتي مردم از وضعيت شهر قزوين نتيجه مديريت چندپارچه شهري است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مشاور طرح CDS شهر قزوين: نارضايتي مردم از وضعيت شهر قزوين نتيجه مديريت چندپارچه شهري است
خبرگزاري فارس: مشاور طرح CDS شهر قزوين گفت: نارضايتي مردم از وضعيت شهر قزوين نتيجه مديريت چند پارچه و متفرقه شهري است.


به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين، ناصر براتي شنبه شب در بيست و هشتمين جلسه علني شوراي اسلامي شهر قزوين بيان داشت: طرح CDS يا طرح توسعه راهبردي شهر قزوين، يك طرح نمونه در سطح ملي است كه براي اجراي آن داشتن مديريت واحد شهري يك ضرورت است.
وي ادامه داد: بايد دستگاه‌هايي كه در مديريت شهري دخيل هستند با يكديگر هماهنگ عمل كنند و يا بايد يك مديريت واحد شهري در قزوين داشته باشيم تا بتوانيم رضايت مردم و مسئولان را جلب كنيم.
استاد دانشگاه بين‌المللي امام خميني(ه) قزوين اضافه كرد: مشكلات و نارضايتي‌هاي موجود از وضعيت شهر قزوين نتيجه نبود مديريت واحد شهري است از اين رو بايد مديريت را اصلاح كرده و مديريت يكپارچه شهري در قزوين حاكم شود و يا در بين دستگاه‌ها هماهنگي ايجاد كنيم.
وي تصريح كرد: تجربه جهاني نشان مي‌دهد بدون ورود يك مديريت كاملا هماهنگ، اقدامات در شهرسازي نتيجه بخش نخواهد بود و ما امروز به سمتي حركت مي‌كنيم كه توسعه شهري و توسعه كشوري يكي ديده مي‌شوند از اين رو براي توسعه شهري بايد يك مديريت يكپارچه داشته باشيم.
براتي توضيح داد: لازمه توسعه شهري، مديريت واحد شهري است و دولت نيز به اين امر پي برده و بايد اين موضوع را حل كند چراكه نبود مديريت واحد شهري هزينه گزافي را به شوراي شهر، شهرداري و مردم تحميل كرده است.
وي تصريح كرد: قزوين در چشم‌‌انداز برنامه توسعه راهبري، شهري تاريخي و گردشي و قطب علمي و پژوهشي ديده شده است و متأسفانه به دليل سياست‌هاي كلان، شهر تاريخي قزوين به يك شهر كارگر‌نشين در حال تبديل شدن است.
مشاور طرح CDS شهر قزوين اعلام كرد: ما داريم به يك شهر كارگر نشين تبديل مي‌شويم در صورتي كه ما مخالف صنعتي بودن نيستيم بلكه بايد از مواهب صنعت استفاده كنيم و به صنايع خدمات ارائه دهيم و كارگران نيز بايد در شهرك‌هاي اطراف قزوين مستقر شوند.
وي يادآور شد: قزوين داراي پتانسيل و ظرفيت‌هاي بسيار بالايي است و بايد آن را با اصفهان مقايسه كنيم ولي از اين شهر بسيار عقب هستيم.
براتي در خصوص چشم‌‌انداز طرح توسعه راهبردي شهر قزوين اظهار داشت: شهري با يك نظام مديريت يكپارچه، هماهنگ، برنامه محور، توانمند و شهروند مدار، شهري پايدار، سالم، امن و با نشاط، شهري با اقتصاد پويا، توانمند، دانش محور و رقابتي، شهري تاريخي، با هويت، زيبا و جذاب براي گردشگران داخلي و خارجي و قطب علمي، پژوهشي و دانشگاهي در سطح ملي و فراملي پنج اولويت چشم‌‌انداز طرح CDS است.
وي خاطر نشان ساخت: اين چشم‌انداز براساس نظرسنجي از مردم تعيين شده است و در اين طرح نقش غالب شهر قزوين نقش دانشگاهي و گردشگري است.
مشاور طرح CDS شهر قزوين تأكيد كرد: تركيب كشور ما جوان است و در اين چشم‌انداز قزوين قطب علمي و پژوهشي ديده شده كه اين امر موجب مي‌شود جوانان با استعداد و نخبه ما براي تحصيل به شهرها و ديگر كشورها نروند.
وي ادامه داد: در گذشته نيز قزوين مركز علمي بوده و اين موضوع از اركان هويتي ماست از اين رو ما خود را محق مي‌دانيم به اين چشم‌انداز تا سال 1410برسيم.
در ادامه شهردار قزوين اظهار داشت: شهرها در جهت كاهش هزينه‌ها ايجاد شده‌اند چرا كه مردم فهميدند براي پايين آوردن هزينه‌ها بايد در كنار هم باشند.
محمود كمالي اضافه كرد: پول نفت امروز باعث شده زندگي ما براساس خاصي تنظيم نشود و كوچكترين مشكلات را با اين پول حل كنيم، در صورتي كه بايد به اندازه سهم خود از نفت برداشت كرده و ضعف خود را با فروش اين سرمايه كه ذخيره‌اي براي آيندگان است جبران نكنيم.
در ادامه عضو كميسيون فرهنگي – اجتماعي شوراي اسلامي شهر قزوين گفت: در شرايط فعلي و تا زماني كه شورا را شوراي شهرداري مي‌دانند دستيابي به مديريت شهري صورت نمي‌گيرد.
فاطمه اشدري افزود: البته مشكل نبود مديريت واحد شهري در ديگر شهرها نيز وجود دارد و كنار هم قرار گرفتن سازمان‌ها و شهرداري دليل بر وجود مديريت واحد شهري نيست.
وي در خصوص طرح CDS يادآور شد: قزوين شهري با پتانسيل بالاست كه در طرح CDS بايد ويژگي‌هاي منحصر به فرد اين شهر مدنظر قرار داده شود و همچنين صنعتي بودن شهر قزوين نبايد در اين طرح فراموش شود.
در ادامه رئيس كميسيون برنامه بودجه و حقوقي شوراي اسلامي شهر قزوين بيان داشت: واگذاري تصدي‌ها يك ضرورت و جز سياست‌هاي دولت اعلام شده است از اين رو بايد جايگاه CDS نيز در اين بين مشخص شود.
يزدانبخش سياهكل مرادي عنوان داشت: دست يافتن به برخي مواردي كه در چشم‌انداز طرح توسعه راهبردي شهر قزوين آمده است در كوتاه مدت ممكن نيست و حتي براي دستيابي به آن نياز به اراده ارگان‌هاي دولتي است از اين رو بايد به اين مسئله نيز توجه شود.
گفتني است در پايان اين جلسه چشم‌انداز طرح CDS يا توسعه راهبردي شهر قزوين مشروط بر اينكه به تصويب مراجع ذي‌الصلاح برسد به تصويب رسيد.
انتهاي پيام/ف
 يکشنبه 23 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1716]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن