تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت ها فاسد باشد، بركت از ميان مى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815375472




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مؤلفه‌هاي ورود به دهه چهارم انقلاب اسلامي/38حجت‌الاسلام‌ ذوعلم:سيطره كميت‌گرايي، ما را از مطالعه كيفيت تعالي نظام بازداشته است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: مؤلفه‌هاي ورود به دهه چهارم انقلاب اسلامي/38حجت‌الاسلام‌ ذوعلم:سيطره كميت‌گرايي، ما را از مطالعه كيفيت تعالي نظام بازداشته است
گروه سياسي: اينكه ما به كميت سير نظام به‌سوي كمال بپردازيم، در درجه دوم قرار دارد. ما تحت سيطره كميت‌گرايي قرار گرفته‌ايم و از مطالعه كيفيت تعالي باز‌مانده‌ايم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمين «علي ذوعلم»، مشاور وزير آموزش و پرورش و دبير ستاد همكاري‌هاي وزارت آموزش و پرورش و حوزه‌هاي علميه، در گفت‌و‌گو با خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) با اشاره به پيشرفت همراه با عدالت به عنوان يكي از مهمترين ابعاد رشد و تعالي نظام اسلامي، به تبيين دلايل تاكيد مقام معظم رهبري بر اين مهم پرداخت.

وي اظهار كرد: پيشرفت و عدالت، دو محور اساسي مورد تاكيد انقلاب اسلامي بوده است كه براي نزديك‌تر شدن به آرمان‌ها، جهت اصلي حركت ماست.

مشاور وزير آموزش و پرورش اظهار كرد: پيشرفت و عدالت به‌معناي جامع آن كه مبتني بر مفاهيم و مباني انديشه اسلامي ماست، با آن پيشرفتي كه در مفهوم محدود اقتصادي تعريف مي‌شود و نيز با آن مفهوم عدالتي كه مبتني بر معنويت نيست، متفاوت است.

دبير ستاد همكاري‌هاي وزارت آموزش و پرورش و حوزه‌هاي علميه گفت: اگر ما پيشرفت را به‌معناي تعالي و رشد فردي و اجتماعي انسان در عرصه‌هاي مختلف تعريف كنيم و عدالت را در لايه‌هاي مختلف آن ببينيم، براي اينكه بتوانيم به اهداف انقلاب برسيم و آسيب‌ها را پشت سر بگذاريم، قطعا اين مؤلفه، گزينه بسيار مهمي خواهد بود.

ذوعلم اذعان كرد: انقلاب اسلامي براي ما يك سرآغاز بود؛ نه يك نقطه نهايي و نقطه پايان. اين انقلاب، سرآغاز رهايي جوامع از بندهاي استعمار بيگانه و استبداد و فساد داخلي و دوري از ارزش‌هاي معنوي و اخلاقي و الهي است و اين نقطه اغاز، زمينه و فرصتي براي ما فراهم كرد تا با بازسازي دروني خود، بتوانيم در جهت اهداف اسلامي حركت كنيم.

مشاور وزير آموزش و پرورش اظهار كرد: طبيعي بود كه بعد از پيروزي انقلاب، ما از نظر تئوريك و ساختاري و تجربه مديريت و از نظر بنيه فرهنگي و تربيتي و اخلاقي، در آن حد نباشيم و بايد تلاش مي‌كرديم و تمرين و خودسازي مي كرديم تا به اين هدف برسيم.

ذوعلم اذعان كرد: در سه دهه اول انقلاب، ما با فراز و نشيب‌هاي بسياري مواجه شديم كه طبيعي مي‌نمود. اما اين نكته قابل توجه است كه ممكن بود اين فراز و نشيب‌ها باعث شود ما در مقابل آن، توان مقابله نداشته باشيم و از آن هدف اول خودمان منصرف شده و مضمحل ‌شويم.

دبير ستاد همكاري‌هاي وزارت آموزش و پرورش و حوزه‌هاي علميه گفت: خوشبختانه به پشتوانه باورهاي عميق مردم عزيز ما و پتانسيلي كه انقلاب اسلامي داشت و به جامعه ما تزريق كرد، فراز و نشيب‌ها به فرصت تبديل شد و از حالت تهديد خارج شد.

مشاور وزير آموزش و پرورش اظهار كرد: بنابر تعبير شهيد بهشتي، انقلاب ما يك انقلاب فرهنگي است و بايد اين انقلاب فرهنگي را به نحوي جهان‌شمول، به همه جهانيان عرضه كنيم و البته به گمان من اگر ما بتوانيم يك معناي متعالي و جامع از پيشرفت و پيوند بين توسعه و عدالت را به جهانيان عرضه كنيم، گفتمان جديدي به جامعه جهاني ارائه شده كه در مقابل گفتمان غالب كه در پي استثمار بشر است، مي‌تواند قابليت‌هاي بسياري را از خود نشان دهد.

ذوعلم اذعان كرد: انسان‌ها در فطرت خود به‌دنبال تعالي و رشد و تكامل هستند، ولي ابعاد و احوال اين تعالي، نيازمند فرهنگ و تعريفي است كه انقلاب اسلامي بايد در ‌پي تبيين جهاني آن باشد.

دبير ستاد همكاري‌هاي وزارت آموزش و پرورش و حوزه‌هاي علميه گفت: ما فكر مي‌‌كنيم آنچه تمدن كنوني غرب براي بشر ارائه كرده، نسخه‌اي ناقص است كه آثارش را در تخريب‌هاي وارد شده بر فرهنگ جوامع كنوني مي‌بينيم. مهمترين پيام انقلاب در عصر حاضر، پيام گرايش به خداست و اين امر، نياز فطري و تاريخي بشر است كه ما در‌پي پاسخگويي به آن هستيم.

ذوعلم اذعان كرد: خود سير نظام به‌سوي كمال، ارزشمند است. اينكه ما به كميت اين امر بپردازيم، در درجه دوم قرار دارد. ما تحت سيطره كميت‌گرايي قرار گرفته‌ايم و از مطالعه كيفيت تعالي باز‌مانده‌ايم.

مشاور وزير آموزش و پرورش اظهار كرد: جامعه يك حقيقت پوياست و حركت آن، چندان قابل پيش‌بيني نيست. نمي‌شود معيار كمي‌اي را ارائه داد و گفت كه چند درصد رشد يا ضعف در كار بوده است.

وي در پايان تصريح كرد: با توجه به ظرفيت‌ها و محدوديت‌هاي ما به‌خصوص محدوديت‌هاي نرم‌افزاري، در بعد تربيتي و فرهنگي، حركت نظام اسلامي بسيار موفق بوده است.
 يکشنبه 23 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن