تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821215058




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

الهام سخنگوي دولت : وزير راه بزودي تغيير مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايتنا: الهام سخنگوي دولت : وزير راه بزودي تغيير مي كند
سخنگوي دولت با تاييد خبر تغيير وزير راه و ترابري گفت كه به احتمال زياد يكي از معاونان رحمتي سرپرستي اين وزارتخانه را به عهده مي گيرد.
غلامحسين الهام صبح ديروز در نشست هفتگي خود با خبرنگاران در پاسخ به پرسشي درباره اخبار مربوط به بازنشستگي وزير راه و ترابري و احتمال تغيير وي اظهار داشت : در مورد تغيير و تحولات باز هم تاكيد مي كنم كه در دولت خدمت به مردم اصل است و همه خدمتگزاران در تمام عرصه ها به عنوان يك كارگزار ملت بايد تكليف و وظيفه خود را انجام دهند.
وي همچنين با بيان اين كه در جمهوري اسلامي بازنشستگي به معناي كناررفتن از مسووليت نداريم افزود : البته اين با كار اداري متفاوت است و همه بايد اصل خدمت را در نظر داشته باشند وزير راه جاي خود را به يك خدمتگزار ديگر مي دهد و از آقاي رحمتي در ديگر عرصه ها در دولت استفاده مي شود.
وي درباره معرفي وزير اقتصاد به مجلس و روبه اتمام بودن مهلت قانوني با بيان اين كه معرفي وزير جزو وظايف رئيس جمهور است افزود : اين فرصت هنوز تمام نشده و طبق اختيارات رئيس جمهور سه ماه فرصت دارد كه اين فرصت هنوز باقيست و مطمئنا اين كار در زمان قانوني صورت مي گيرد.
سخنگوي دولت همچنين در پاسخ به پرسشي مبني بر اين كه با توجه به تغيير وزير راه برخي تحليل گران معتقدند چون تعداد زيادي از وزرا تغيير كرده اند دولت بايد راي اعتماد دوباره از مجلس بگيرد گفت : اين حكم قانون اساسي است كه اگر تغييرات به نصف رسيد دولت راي اعتماد مجدد كسب كند و نه تحليل اما هنوز تغييرات كابينه به نصف نرسيده است ; از اين رو موضوعيت ندارد كه در حال حاضر در اين ارتباط صحبت كنم .
به گزارش ايسنا سخنگوي دولت درباره ادامه فعاليت استاندار قبلي ايلام علي رغم تعيين استاندار جديد از سوي هيات دولت گفت : استاندار پيشنهادي و مورد تصويب دولت اعلام كرده است كه در حال حاضر آمادگي پذيرش اين سمت را ندارد و از اين امر منصرف شده است به همين دليل استاندار قبلي همچنان فعاليت خود را ادامه مي دهد و وزارت كشور به دنبال بررسي هاي خود در اين زمينه است .
وي درباره اخباري مبني بر انگشت نگاري از دانشجويان ايراني كه براي سفر به عربستان رفته بودند گفت : گزارشي در اين خصوص نداريم و بايد اين مساله را سازمان حج و زيارت در چارچوب وظايف پيگيري كند.
وي درباره احتمال طرح تعليق در مذاكرات ايران با كشورهاي « 1 +5 » علي رغم منتفي شدن آن در پيش مذاكرات گفت : در مذاكرات ما پيش شرطي را قبول نكرديم و اگر قرار باشد پيش شرطي مشخص شود تعيين كننده پيش شرط جمهوري اسلامي است و ما هم در اين مساله اقدامي نكرده ايم . هيچ كس هم نمي تواند موضوعي را بر ما تحميل كند موضع ما در اين ارتباط تغييري نكرده و بر اساس گفت وگوي عادلانه و برابر است . هيچ اقدامي در جهت محروميت ايران از حقوقش قابل قبول و قابل بحث نيست و مدعيان اين مساله نيز متوجه اين موضوع شده اند كه چنين حر ف غيرمنطقي است و گام هايي در جهت پيگيري در فضاي عاقلانه برداشته اند.
سخنگوي دولت همچنين با بيان اين كه « اين مذاكرات ابتدايي براي مشخص شدن نحوه مذاكرات و پيشبرد مذاكرات است » گفت : در واقع دستوركار اين مذاكرات بحث در مورد شيوه پيشبرد مذاكرات است و ما معتقديم بحث بر مبناي مشتركات داراي پايه عقلاني است و مي تواند اساس مذاكرات واقع شود.
وي همچنين در پاسخ به سئوالي درباره ايجاد كميسيون ويژه در مجلس براي طرح تحول اقتصادي دولت گفت : اساس بر همكاري و تعامل تمام دستگاه ها و قواست و براي اجرايي شدن طرح تحول اقتصادي نياز به همكاري و عزم ملي مجلس قوه قضائيه و نخبگان كشور داريم . همه بايد در اين راستا همكاري كنند و ما از اين همكاري ها استقبال مي كنيم . گزارش جامعي در اين ارتباط به مجلس داديم و در سطح نياز اين تبادل گزارش ها و رايزني ها ادامه پيدا مي كند و اين كه مجلس چگونه برنامه ريزي مي كند در اختيار مجلس است . اين كه كميسيون ويژه در اين ارتباط تشكيل دهد تصميم داخلي مجلس و در اين جهت نفس همكاري و همفكري براي تحقق برنامه ملي مهم است .
الهام همچنين در پاسخ به سوالي مبني بر خبر كشته شدن منصور جوكار در درگيري هايي روزگذشته شمال پاكستان و اقدام ايران در اين ارتباط گفت : همكاري ما با پاكستان در مورد مسائل امنيتي و مبارزه با تروريسم همكاري خوبي است و اين همكاري ها باعث شد كه به گروه تروريستي عبدالمالك ريگي آسيب هاي جدي وارد شود و اقدامات اخير آن ها نيز ناشي از اين آسيب هاست و دستگاه هاي مربوطه بايد اين مساله را با كسب اطلاعات دقيق پيگيري كنند.
وي در عين حال خاطرنشان كرد : حفظ امنيت شهروندان ايراني در هر كجا موضوع جدي براي ماست و ما از ابزارها و امكانات خود براي جلوگيري از اين گونه حوادث استفاده مي كنيم و اين مساله را هم بايد دستگاه هاي امنيتي و مربوطه با اطلاعات جامعي كه كسب مي كنند دنبال نمايند.
وي در پاسخ به سوال ديگري درباره تكرار مواضع گروه جي 8 در مورد فعاليت هاي هسته اي ايران علي رغم اين كه جمهوري اسلامي ايران مواضع خود را در ارتباط با نامه وزراي خارجه كشورهاي 1 +5 اعلام كرده است گفت : موضع روشن ما در ارتباط با اين موضوع تغييري نكرده است . ما در شرايط عادلانه آماده مذاكره هستيم . تحميل را نمي پذيريم و فكر مي كنيم گام هايي در جهت حركت عقلايي از سوي آن ها برداشته شده است و موضع رفتار عادلانه برابر و منطبق با معيارها و قانون مي تواند در روند مذاكرات پايه باشد و در حقيقت مذاكرات را تقويت كند و اگر بخواهند در اين جهت بداخلاقي كنند و از اين مسير خارج شوند آن كه زيان مي بيند ما نيستيم .
سخنگوي دولت درباره اين كه رژيم صهيونيستي قصد دارد از طريق نقض حريم هوايي عراق به جمهوري اسلامي صدماتي وارد كند گفت : گزارش تاييد شده اي در اين ارتباط نداريم البته طبيعي است كه رژيم اشغالگر قدس با توجه به مشكلاتي كه دارد قادر به اقدام تجاوزگرانه نيست هم چنين قدرت جمهوري اسلامي و توان بازدارنده ما اجازه اين اقدام را به اين رژيم نمي دهد و اين گونه اقدامات نمي تواند رژيم اشغال گر قدس را از مشكلاتي كه با آن دست به گريبان است نجات دهد.
وي افزود : اين رژيم از درون رو به اضمحلال است و خوي تجاوزگري و فقدان مشروعيت از جمله مشكلات دروني آن است اين مشكلات باعث مي شود اين رژيم از درون متلاشي شود و به سمت اضمحلال برود; از اين رو اين تلاش ها نمي تواند تاثيري در حفظ موجوديت رژيمي با چنين خصلت هايي داشته باشد.
در ادامه خبرنگاري خطاب به الهام گفت « شما چندي پيش از كاهش 30 درصدي قيمت مسكن در برخي شهرستان ها خبر داده بوديد ولي پيگيري هاي ميداني ما اين امر را چندان تاييد نمي كند و حتي استاندار تهران نيز اين مساله را تاييد نكرده و كاهش 10 درصدي قيمت مسكن را در تهران اعلام كرده است .
الهام خطاب به اين خبرنگار گفت : شما كجا مطالعه ميداني كرديد كه خبرنگار گفت : بر اساس سفرهاي استاني كه انجام داديم .
الهام مجددا خطاب به اين خبرنگار گفت : در چند جا اين مطالعه ميداني انجام شده و جامع آماري شما چقدر است
سخنگوي دولت همچنين گفت : اطلاعاتي كه در اين ارتباط كسب كرده ايد براي ما بفرستيد تا ما از آن استفاده كنيم .
وي با بيان اين توضيح كه اعلام كرده است كاهش قيمت مسكن را تا 30 درصد داشته ايم افزود : استاندار تهران در واقع كاهش 10 درصدي در تهران را تاييد كرده است . ما نيز اعلام كرديم اين كاهش قيمت در برخي مناطق صورت گرفته و اگر شما اين امر را در سراسر كشور دنبال كنيد پي خواهيد برد كه اين آمار واقعيت دارد شما با يك بررسي مجدد متوجه اين مساله خواهيد شد.
الهام افزود : با برنامه ريزي كه دولت انجام داده به ياري خدا روند كاهش قيمت مسكن پيش خواهد رفت و انتظار ما اين است كه در برابر اين روند رو به كاهش موانع رواني ايجاد نشود البته اين روند با سرعت برنامه ريزي كه ما انجام داده ايم متوقف نخواهد شد و وضعيت مسكن به وضع متعادلي مي رسد هم چنين به نفع مردم است كه واقعيت ها را براي آن ها گزارش كنيم .
وي گفت : در برخي گزارش هاي رسانه اي كه حتي تلاش كرده بودند واقعيت را جلوه ندهند و با اين رويكرد رفته بودند كه اين كاهش قيمت درست نيست باز هم در متن گزارش مواجه مي شديم با اين كه در برخي جاها شاهد كاهش قيمت مسكن بوده ايم ; چنان كه عليرغم تلاشي كه شده بود تا گزارش منفي باشد ولي بيان شده بود كه اين كاهش وجود داشته و در واقع كاهش تا 30 درصد در بعضي از مناطق واقعيت دارد.
دكتر الهام در بخش ديگر سخنانش در پاسخ به پرسشي مبني بر اين كه پيام ايران در رزمايش اخير چه بود گفت : مساله اول اين است كه اقتضاي وظايف نيروهاي مسلح است كه در راستاي حفظ آمادگي خود رزمايش انجام دهند و در واقع آمادگي خود را تمرين كنند و اين رزمايش ها ابزاري براي حفظ آمادگي هاي رزمي و اقتضاي نيروي مسلح است .
وي افزود : نكته ديگر اين است كه در اين رزمايش ها سلاح ها و فناوري هاي در اختيار نيروهاي مسلح كه با جهاد سازندگي كه در اين نيروها صورت گرفته حاصل شده آزمايش مي شود ولي در واقع اين آزمايش دفاعي است .
وي گفت : اين يك بخش اندك از قدرت بازدارندگي جمهوري اسلامي است كه در خدمت صلح آرامش و ثبات در كل منطقه است و جلو هر تعرض و سلب امنيت را از هر كسي مي گيرد.
سخنگوي دولت تصريح كرد : جمهوري اسلامي تهديد نيست ولي قدرت بزرگي است و اين قدرت را در خدمت صلح ثبات و ايجاد عدالت در منطقه به كار مي گيرد و همان طور كه بارها گفته ايم جمهوري اسلامي تهديد نيست و تهديدپذير نيز نيست ; از اين رو كساني كه فكر مي كنند با تهديد نظام مي توانند مردم ايران را از مواضع به حق خود وادار به عقب نشيني كنند اشتباه مي كنند و در واقع اين تجربه تلخ شكست خورده است .
وي با بيان اين كه اين رزمايش تجلي بخشي از قدرت بازدارندگي و دفاعي جمهوري اسلامي است گفت : تحليل ما از جميع جهات اين است كه حمله يا تعرض عليه جمهوري اسلامي حماقتي است كه عوارض آن گريبانگير همه مي شود; از اين رو تصور نمي كنيم يك جنون و بي عقلي در عرصه نظامي تحقق پيدا كند و شدني باشد. آن ها قدرت اين كار را ندارند مواضع آمريكايي ها نيز نشان داده است كه مسير عقلايي را دارند پيدا مي كنند تا آن را طي نمايد.
الهام در پاسخ به پرسش خبرنگاري كه گفت « گفته مي شود شركت توتال فرانسه قصد خروج از بازار سرمايه گذاري در ايران را دارد و آيا جايگزيني براي آن پيدا كرده ايد » با رد چنين مساله اي گفت : حتي گزارش هايي آمده كه در نشستي كه در ارتباط با انرژي در اسپانيا برگزار شده بود يكي از مديران برجسته اين شركت گزارشي در مورد سرمايه گذاري در منطقه به ويژه در مورد جمهوري اسلامي داده و بر اهميت سرمايه گذاري در ايران تاكيد كرده است .
وي گفت : سرمايه گذاران مختلفي آماده سرمايه گذاري در ايران هستند.
الهام با بيان اين كه ما به تنهايي نيز قدرت اداره صنعت نفتمان را داريم و در واقع در اين ارتباط برنامه ريزي داريم و مي توانيم بدون سرمايه گذاري خارجي صنعتمان را اداره كنيم اظهار كرد : توان داخلي ما پاسخگوست هم چنين نياز بين المللي مانع از اين مي شود كه كساني بخواهند از سرمايه گذاري در ايران منصرف شوند و چنين اتفاقي نيز نيفتاده است .
الهام هم چنين در ابتداي گفت وگوي خود با خبرنگاران به تشريح دو مصوبه اخير شوراي مسكن پرداخت .
وي در تشريح اين دو مصوبه اظهار داشت : شركت ها و موسساتي كه صد درصد سهام آنها در اختيار دولت است مكلف هستند اراضي در اختيار خود را به صورت رايگان واگذار كنند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت سخنگوي دولت افزود : در راستاي مصوبات جديد شوراي مسكن 430 هكتار اراضي در اختيار وزارتخانه ها و موسسات دولتي شناسايي شده و به صورت رايگان در اختيار قرار خواهد گرفت .
وي افزود : بخشي از اين واگذاري در چارچوب طرح مسكن مهر رضا (ع ) صورت مي گيرد و در اين زمينه اولويت با كارمندان آن موسسات نهادها و وزارتخانه هاست .
سخنگوي دولت اضافه كرد : مصوبه ديگر شوراي مسكن حمايت از واحدهاي اجاره اي است و بر اين اساس كساني كه مي توانند واحد مسكوني با قيمت ارزان براي اجاره در اختيار مردم قرار دهند از هر گونه حمايت دولتي برخوردار خواهند بود.
وي ادامه داد : دولت در اين راستا براي 92 هزار واحد تسهيلات فراهم كرده است و وام هاي مسكن هم تقسيم بندي شده كه توسط بانك مركزي اعلام خواهد شد وزارت مسكن نيز بانك هاي عامل در اين زمينه را مشخص و اعلام مي كند.
 يکشنبه 23 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايتنا]
[مشاهده در: www.itna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 230]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن