تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کمترین کفر این است که انسان از برادرش سخنی بشنود و آن را نگه دارد تا او را با آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816458743




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پشت پرده دلسوزي حزب ليبرال دموكرات براي روحانيت:پروژه عبور از روحانيت به وسيله روحانيت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: پشت پرده دلسوزي حزب ليبرال دموكرات براي روحانيت:پروژه عبور از روحانيت به وسيله روحانيت
"روحانيت در مقابل روحانيت"، "استراتژي جديدي" است كه با "طراحي حساب شده"اي در حال اجراست. "عبور از روحانيت به وسيله روحانيت"
گروه سياسي- حسين منتظر: شكست سنگين جريان هاي مدعي اصلاح طلبي و روشنفكران سكولار در انتخابات سوم تير 84، شوك سنگيني بر آنها وارد كرد. يكي از اين شوك هاي سهمگين كه هنوز گيجي آن گريبان روشنفكران سكولار را رها نكرده است، بي اعتنايي و عدم اقبال مردم به اين گروه هاست.

براي حل اين مشكل، استراتژيست هاي دوم خردادي، راه حل هاي متفاوتي را براي جبران آن تا به حال ارائه كرده اند. چند هفته اي از سوم تير نگذشته بود كه سعيد حجاريان در گفت و گو با روزنامه شرق كه متعلق به دوست قديمي اش محمد عطريانفر بود، اولين گام از تغبير "آرايش سياسي" كشور پس از سوم تير را برداشت تا بتواند به زعم خود، اولاً شكست از سوم تير را متعلق به همه گروه هاي سياسي بداند و ثانياً جبهه جديدي مقابل "دولت مردمي" ايجاد كند.

حجاريان در اين گفت وگو به برخي از گروه هاي سياسي پيشنهاد داد تا جبهه اي متشكل از "مؤتلفه تا نهضت آزادي" براي مقابله با اقدامات و برنامه هاي "دولت جديد" تدارك ببينند. اين پيشنهاد حجاريان در همان ابتدا با موضع گيري تند حزب مؤتلفه روبرو شد و "حجاريان" در اولين گام طراحي "استراتژي جديد" با شكست مواجه شد.

پس از شكست اين "استراتژي"، طراحان با تغيير تاكتيك، تلاش كردند برخي از افراد را كه در جريان اصولگرا احياناً "اختلاف سليقه اي" با عملكرد "دولت مردمي" دارند، برجسته و اين اختلاف سليقه ها را تبديل به "اختلاف اساسي" نمايند.

در اين ميان برجسته كردن، نظرات برخي از روحانيون، با دو هدف عملياتي شد. اول اينكه به جامعه القا كنند، اين تنها روشنفكران نيستند كه مخالف دولت هستند بلكه از طيف روحاني هم، دولت با مخالفت روبرو مي شود و ثانياً "جبهه بندي" جديدي را عليه دولت ايجاد نمايند و با "سنگر گرفتن" پشت سر اين روحانيون، برخي سخنان و نظراتشان را از زبان اينان به افكار عمومي القا نمايند، چراكه مردم "زبان روحانيت" را بهتر از "زبان روشنفكران" مي فهمند.

براين اساس، به منظور "ايجاد شكاف" هرچه بيشتر بين "دولت و روحانيت" با منتشر كردن گاه و بيگاه شايعات نادرست و كاملاً جعلي، مشابه برخي شبهات و شايعات اخير رسول منتجب نيا، تلاش كردند، فضاي بدبيني "مضاعفي" را خلق نمايند.

انتخابات سال آينده رياست جمهوري، اما آن "مصاف نگران كننده اي" است كه حتي تصور آن خواب راحت را از چشمان روشنفكران سكولار مي ربايد. اين بار هم حجاريان دوباره وارد صحنه مي شود، "نسخه استراتژي" براي لشكر چند بار شكست خورده مدعيان اصلاح طلبي پيچيد. حجاريان بار ديگر در مصاحبه با هفته نامه شهروند كه باز هم متعلق به دوست قديمي اش محمد عطريانفر است، در مقابل مصاحبه گر، يعني عباس عبدي در پاسخ به اين سئوال كه سناريوهاي ممكن براي آينده انتخابات رياست جمهوري را چگونه ارزيابي مي كنيد و چگونه مي توان دولت را با چالشي جدي مو اجه كرد، پاسخ مي دهد "در داخل ساختار سياسي فقط يك مشكل در مقابل دولت است و آن هم روحانيون هستند[!] فشار به روحانيت از جانب مردم بالاست. روحانيت پايگاه مردمي دارد و فشاري كه به مردم وارد مي شود، عيناً به روحانيت منتقل مي شود. مردم براي نظم خواهي و شكايت، به روحاني محل مراجعه مي كنند و روحاني هم وظيفه دارد كه آن را به مراجع منتقل كند." در ادامه، حجاريان براي به اثبات رساندن ادعاهاي خود مي افزايد: "اگر به جامعه روحانيت مبارز بروي خيلي حرف ها را مي شنوي".

از لابلاي سخنان حجاريان، مي توان خطوط كلي "استراتژي جديد" روشنفكران سكولار را براي "تغيير شرايط" به خوبي رصد كرد. "استراتژي جديد" اين است؛ "تقابل و رو در رو قراردادن بخشي از روحانيت براي تضعيف بخشي ديگر".

جريان روشنفكر سكولار براي عملياتي كردن اين "استراتژي جديد" بدنبال بهانه اي بود كه سخنراني مشكوك، پرمسئله و حاشيه ساز "عباس پاليزدار" در همدان، اين بهانه را به دست آنها داد. "پاليزدار" در اين سخنراني با ايراد اتهامات مالي، جو نامناسبي را عليه اينان ايجاد نمود. مجريان عملياتي كردن "استراتژي جديد" در راستاي اهداف خود ابتدا تلاش كردند، پاليزدار را به جريان حامي دولت منتسب كنند تا بتوانند در آينده به خوبي بهره برداري سياسي ايده آل را از آن نمايند. هرچند اين "اتهام" نزديكي پاليزدار با حاميان "دولت ضد فساد" بارها و بارها به صورت مكتوب و شفاهي تكذيب شد اما طراحان "جنگ رواني" جديد دائماً با تغيير "تاكتيك" تلاش داشتند، "نزديكي پاليزدار با حاميان دولت" را در افكار عمومي به صورت "مسئله اي غيرقابل" خدشه القا نمايند.

در اين ميان روزنامه كارگزاران، ارگان "حزب ليبرال دموكرات" كارگزاران سازندگي، فاز اول اين "استراتژي جديد" را كليد زد. روزنامه كارگزاران در مصاحبه اي با يك روحاني، تيتر صفحه اول خود را به اين گفتگو با عنوان "هشدار نسبت به شكل گيري خوارج جديد، سازماندهي گروه فشار براي حذف روحانيت" اختصاص داد.

اگرچه هر بازيگر سياسي مي تواند، نظرات خود را در موضوعات مختلف از جمله در مورد اهانت هاي "پاليزدار" نسبت به برخي علما و روحانيون، ابراز و تحليل خود را نسبت به اين سخنراني غيرقابل دفاع و كاملاً مشكوك بيان نمايد اما مگر چه "اتفاق جديد"ي افتاده بود كه ارگان حزب "ليبرال دموكرات" سازندگي كه بارها و بارها عناد و كينه توزي خود را نسبت به "روحانيت عدالتخواه، انقلابي، در خط امام و مخالف اسلام امريكايي" آشكارا مطرح كرده است، يكباره "سينه چاك دفاع از روحانيت" مي شود؟ ايا افكار عمومي تخريب هاي نشريات اين طيف مانند همشهري دوران كرباسچي و عطريانفر، شرق دوران عطريانفر، شهروند امروز و كارگزاران را عليه "روحانيت ضد سرمايه داري و عدالتخواه" فراموش مي كند؟ آيا تئوريزه كردن "حذف روحانيت" از ساختار جمهوري اسلامي و جايگزين كردن "تكنوكرات هاي ليبرال" به جاي آنان فراموش شده است؟

سال گذشته همين روزها حسين مرعشي سخنگوي اين حزب صراحتاً اعلام كرد "اسلام هيچ گونه نظام سياسي و اقتصادي ندارد براي اداره جامعه ندارد"، آيا نبايد به دلسوزي هاي نشريات اين حزب براي "روحانيت" شك كرد و آن را پروژه اي براي استفاده ابزاري از روحانيت براي عبور از روحانيت دانست؟

جالب است مصاحبه شونده خود در سال هاي قبل از منتقدين جدي جرياني بود كه درصدد حذف روحانيت از "سياست" و "اجتماع" بود. به هرحال، انتقاد و نقد از لوازم يك جامعه پوياست، اما تكميل "پازل" طرف مقابل نبايد ناخودآگاه به اين بهانه انجام شود.

"روحانيت در مقابل روحانيت"، "استراتژي جديدي" است كه با "طراحي حساب شده"اي در حال اجراست. در اين "استراتژي جديد" هدف اين است: "رودررو قرار دادن بخشي از روحانيت در مقابل بخشي ديگر" براي "شكست روحانيت مخالف سرمايه داري و فساد و تبعيض" بوسيله "بخشي از روحانيت" تا بتوان با سپري كردن اين دوران گذار آنگاه كه "روشنفكران به مسند قدرت" رسيدند "كل روحانيت" با هر گرايشي را از صحنه "سياست" حذف كرد! "عبور از روحانيت به وسيله روحانيت"

آيا نبايد به دفاع "سكولارها" از روحانيت انقلابي شك كرد، آيا "اتفاق جديدي" افتاده است؟

راستي "سالگرد مشورطه" نزديك است.
 شنبه 22 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 146]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن