تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه امساك از خوردن وآشاميدن نيست بلكه روزه،خوددارى ازتمامى چيزهايى است كه خداوندسبحان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821213195




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات: واگذاري تلفن همراه به روز شده است كشور در حوزه‌ي داده‌هاي پرسرعت عقب مانده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات: واگذاري تلفن همراه به روز شده است كشور در حوزه‌ي داده‌هاي پرسرعت عقب مانده است


خبرگزاري دانشجويان ايران - شيراز
سرويس: جامعه اطلاعاتي - ارتباطات

وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات گفت: در حوزه‌ي‌ داده‌هاي پرسرعت، كشور با عقب‌ماندگي‌هاي زيادي روبه‌رو است و به همين منظور ستادي تشكيل شده است.

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، منطقه فارس، محمد سليماني امروز در مراسم بهره برداري از چندين پروژه مخابراتي در شيراز اظهار كرد: ملت ايران همان‌گونه كه در عرصه‌ي سياسي حرف دارد در عرصه علم و فن‌آوري هم حضور دارد.

او گفت: داشتن دانش و تكنولوژي مي‌تواند يك ملت را در جايگاه واقعي خود قرار دهد و امروز همه ايرانيان وظيفه دارند با تلاش خود كشور را به جايگاه واقعي بازگردانند.

وي با بيان اين كه امروز به تحريك نيازها به شدت نيازمنديم گفت: اگر اين خواسته‌ها و نيازها مطرح شوند، رشد حركت و سرعت ما از وضع موجود بيش‌تر مي‌شود.

سليماني خاطرنشان كرد: بسياري از دستگاه‌هاي اجرايي متوجه حوزه ارتباطات نيستند كه از اين بستر ايجاد شده چگونه مي‌توان استفاده كرد.

وي ادامه داد: در حوزه‌ي ارتباطات هرچه سرعت رشد و توسعه بيش‌تر شود، علاوه بر اين كه خدمات را گسترده‌تر مي‌كند، هزينه‌هاي تمام شده را نيز كاهش مي دهد.

وزير ارتباطات با تأكيد بر لزوم استفاده از IT در فرآيند تحولات اقتصادي كشور گفت: در كشور در هر عرصه‌اي آغازي خوب داريم اما ميزان سرعت رشد متناسب با نيازهاي مردم نبوده است به گونه‌اي كه ايران و تركيه بهره‌برداري از تلفن همراه را هم‌زمان در سال 73 آغاز كردند اما در سال 79 شمار مشتركان تلفن همراه در ايران 900 هزار مشترك و در تركيه بيش از 6 ميليون نفر بود.

او گفت: اگر چند سال پيش به روز شدن تلفن همراه يك آرمان بود، اما اين اتفاق رخ داد و امروز به عدد 50 ميليون مشترك نزديك شده‌ايم و واگذاري تلفن همراه به روز شده است و تلاش ما بر پايدار كردن واگذاري به روز تلفن همراه است.

وي تاكيد كرد: در توسعه‌ي داده‌هاي پرسرعت نيازمند سرمايه‌گذاري و البته بهره‌برداري طرف مقابل هستيم. نمي‌شود سرمايه‌گذاري كرد اما اين سرمايه‌گذاري مورد بهره‌برداري قرار نگيرد.

سليماني با بيان اين كه همه بخش‌هاي جامعه به پورت‌هاي پرسرعت نياز دارند ادامه داد: در سال جاري، 500 هزار پورت پرسرعت در كشور داير شده و در اختيار مردم قرار مي‌گيرد.

وزير ارتباطات خاطرنشان كرد: دستگاه‌هاي اجرايي بايد مطالعات خود را براي استفاده پورت‌هاي پرسرعت گسترش دهند كه چگونه خدمات خود را از اين طريق ارايه دهند؛ براي ارايه خدمات درخواست مشكلي نداريم اما نيازها بايد مطرح شوند.

او يادآور شد: هزينه‌هاي فن‌آوري ارتباطات در ايران نسبت به تمام كشورهاي منطقه در حداقل خود قرار دارد و استفاده از فن‌آوري‌هاي روز و تقاضاهاي توده‌يي و ميليوني اين صنعت را به صرفه كرده است.

وي گفت: اگر بانك‌ها هم از فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات استفاده كنند، هزينه‌ها را كاهش داده و اينگونه نگران سود بانكي نخواهند بود.

وزير ارتباطات افزود: همه در حال تلاش هستند كه امكان پرداخت از طريق موبايل انجام شود و همانگونه كه پيامك مورد توجه مردم قرار گرفت، در اين زمينه هم اميدواريم اين بستر انجام شود.

او ادامه داد: براي توسعه پورت‌هاي پرسرعت سه سياست توسعه خطوط DSL در بستر تلفن ثابت و توسعه شبكه‌هاي بي‌سيم Wimax و بهره‌برداري از اپراتور سوم را دنبال مي كنيم.

وي خاطرنشان كرد: امروز ما بايد به بانك‌ها و مدارس التماس كنيم به شبكه وصل شوند در حالي كه اين بايد برعكس باشد و مدير مدرسه خود را به در و ديوار بزند كه به شبكه اطلاع‌رساني وصل شود و دانش‌آموزان و معلمان را از دنياي كتاب و اطلاعات برخوردار كنند.

وزير ارتباطات گفت: با توسعه شبكه اطلاع‌رساني در مدارس كسي نمي‌تواند بگويد در مدارس روستايي محروميت وجود دارد و اينگونه استعدادهاي انساني كشور كور مي شوند.

سليماني همچنين در جمع خبرنگاران گفت: در چند سال گذشته عمده تلفن‌هاي روستايي به صورت بي‌سيم و با سيستم GSM توسعه پيدا كرد لذا به اين فكر افتاديم كه به گونه‌اي اين سيستم را با شبكه تلفن همراه ارتباط دهيم به طوري كه مشتركان داراي تلفن‌همراه به هنگام سفر به روستاها بتوانند از پوشش تلفن‌همراه استفاده كنند.

او ادامه داد: اين سازگاري دو سيستم در استان فارس انجام شده و شاهد بهره‌برداري از اين سيستم هستيم و يك هزار و 157 روستا تحت پوشش تلفن همراه اول قرار مي گيرند؛ اين اقدام از لحاظ پوشش جغرافيايي تلفن همراه كار بزرگي است.

سليماني اضافه كرد: اگر اين اقدام در استان‌هاي ديگر هم صورت بگيرد، شايد پوشش جغرافيايي و جمعيتي همراه اول يك جهش بسيار گسترده‌اي به همراه خواهد داشت.

وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا در خصوص استفاده از ماهواره در توسعه شبكه تحت پوشش تلفن‌همراه گفت: در همه دنيا از BTS براي پوشش شبكه تلفن همراه استفاده مي‌كنند و بحث آن هم اقتصادي است.

او تصريح كرد: اگر تلفن همراه روي ماهواره قرار بگيرد، هزينه‌ها 5 تا 10 برابر براي مشتري افزايش پيدا مي كند.

وزير ارتباطات درخصوص عقب‌ماندگي‌هاي كشور در حوزه پورت‌هاي پرسرعت و اينترنت و برخي شايعات درخصوص عمدي بودن عقب‌ماندگي‌هايي براي افراد از مسائل غيراخلاقي و سياسي گفت: اين گونه نيست، اكنون بيش از 350 دانشگاه با فيبر نوري به شبكه وصل هستند و هر دانشگاه به ازاي هر دانشجو حداقل 56 كيلوبيت مي‌تواند مشترك شود و دانشگاهي مثل شيراز اگر 20 هزار دانشجو داشته باشد، بيش از يك هزار مگا پهناي باند بايد داشته باشد در حاليكه در حال حاضر حدود صد مگ پهناي باند دارد.

وي گفت: تحول زيرساختي در كشور آماده شده و امكان واگذاري به متقاضيان وجود دارد اما متقاضيان بايد هزينه‌هاي آن را بپردازند و تجهيزاتي را نيز خريداري كند.

سليماني ادامه داد: در بانك‌ها از 21 هزار شعبه بانكي و موسسه مالي كه در كشور وجود دارد، 20 هزار شعبه به شبكه اتصال دارند و بايد تجهيزات لازم را خريداري كنند و مراكز تشخيص هويت را خودشان ايجاد كنند و سرورهايي را در بانك مركزي نصب كنند و لازم است سرمايه‌گذاري‌هايي را انجام دهند.

به گزارش ايسنا، محمد سليماني در خصوص پيامك‌هاي فارسي نيز گفت: قرار بر اين است كه ما ايرانيان به خط و زبان فارسي توجه ويژه داشته باشيم بنابراين در اين فضاي مجازي همه بايد كمك كنند كه پيامك‌هاي فارسي ارسال شود؛ تعرفه‌ي پيامك فارسي حدود 33 درصد كاهش پيدا كرده است.

وزير ارتباطات در پاسخ به سوال ديگري درخصوص بكارگيري كارت‌هاي اعتباري در كشور گفت: انواع و اقسام كارت‌ها هم اكنون وجود دارد و بايد به اين موضوع از چند منظر نگاه شود.

او ادامه داد: اول اينكه همه دستگاه‌هاي اجرايي موظف شده‌اند تا پنج خدمت خود را از طريق اينترنت ارايه كنند. بنابراين اگر همه دستگاه‌هاي اجرايي و وزارتخانه‌ها همت كنند، بسترهاي ارتباطي كشور هم اين اجازه را مي دهد در نتيجه بسياري از مراجعات و حمل و نقل‌ها و مسافرت‌ها حذف مي‌شود.

وي افزود: نكته دوم بحث كارتي است كه اطلاعات هويتي افراد را در خود داشته باشد و در حد يك كيف پولي نيز انجام وظيفه كند كه اين كارت هم اكنون طراحي شده و البته بايد مراحل اجرايي و تهيه كارت و كارت خوان را دنبال كرد.

وي يادآور شد: ما به دولت پيشنهاد داده‌ايم كه وزارت كشور مأمور انجام اين كار شود زيرا گذرنامه و شناسنامه و كارت ملي و حتي گواهينامه رانندگي مي‌تواند در اين كارت قرار بگيرد.

سليماني خاطرنشان كرد: مراحل اين كار و اعتباري بالغ بر 500 ميليارد تومان براي پنج سال آينده در دولت به تصويب رسيده كه از سال آينده در بودجه دولت قرار مي‌گيرد.

به گزارش ايسنا پروژه‌ي رومينگ شبكه MCI (تلفن همراه) با شبكه‌ي GSM-WLL استان فارس صبح امروز با حضور وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات راه‌اندازي شد و به بهره‌برداري رسيد و بيش از يك هزار روستاي فارس تحت پوشش تلفن همراه قرار گرفت.

انتهاي پيام
 شنبه 22 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 197]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن